KRC Genk wist achterstand uit en plaatst zich voor kwartfinales van Beker

    KRC Genk wist achterstand uit en plaatst zich voor kwartfinales van Beker

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 22:37wo 05-12-2018 om 22:37

    KRC Genk heeft zich woensdagavond geplaatst voor de kwartfinales van de Beker van België. De ploeg van Philippe Clement won met 1-2 op het veld van Sporting Charleroi.

    Genk kwam met een veredelde B-ploeg aan de aftrap en dat was te merken in het begin van de wedstrijd. Charleroi nam de bovenhand en kreeg de beste kansen in de eerste helft. De thuisploeg kon echter pas op voorsprong klimmen na een fout van Nastic. Gholizadeh kon profiteren en de 1-0 voorbij Vukovic schieten.

    Na de rust toonde Genk een ander gezicht. De gelijkmaker kwam er via Dewaest, die een voorzet in de bovenhoek knalt. Genk bleef domineren in de tweede helft en kwam in de slotfase verdiend op voorsprong. Na een geweldige counter kon Maehle de 1-2 scoren. In de toegevoegd tijd maakte Gano er zelfs nog 1-3 van.

    Plaats een reactie

    THOR4ever +2079
    woensdag 5 december 2018 om 22:47
    Sterk nummer. 3de match op 7 dagen en heel blij dat het ook kan zonder een aantal belangrijke sterkhouders en nog blijer dat Ghano eindelijk scoort, want miste toch ook weer enkele keren. Zal hem deugd doen. MVP Dewaest. Die is echt goed bezig dit seizoen. Wel nog backs bijhalen in de winter als het kan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 22:52]
    Vind ik leuk
    Rebel +1435
    woensdag 5 december 2018 om 22:59
    Sterke match met een halve B ploeg, enkel die Ghano is toch een miskoop,foutje van Clement
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    woensdag 5 december 2018 om 23:17
    Hij heeft het ooit beter gedaan. Hopelijk kan Genk hem verbeteren. Heeft gestalte maar zou daar meer mee moeten doen. Leren koppen bv :-) Toch zie ik meer in hem dan in Ingvartsen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 00:55]
    Vind ik leuk
    Rebel +1435
    donderdag 6 december 2018 om 07:46
    Tijd zal het uitwijzen,hopelijk voor jullie heb ik ongelijk, ik volg hem al van bij club,
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 00:09
    Heb jij de wedstrijd wel echt gevolgd ? Ghano heeft zich best bewezen als target man . Of niet gezien soms ?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 6 december 2018 om 00:10]
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    donderdag 6 december 2018 om 11:50
    Die indruk had ik ook, zeer sterke prestatie als target spits.
    Vind ik leuk
    Peed +396
    donderdag 6 december 2018 om 06:41
    Ik vond die Ghano echt wel sterk, misschien niet qua afwerking maar voor de rest : woog op de verdediging, goed in de combinatie, prima in het bijhouden vd bal.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10617
    woensdag 5 december 2018 om 23:05
    Wat een prachtige counter bij de tweede goal!
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 05:29
    Dit Genk moet nu voluit voor een dubbel gaan. Tegen een sterke tegenstander uit gaan winnen en met enkele vaste waarden op de bank. Dit moet bij iedereen indruk hebben gemaakt.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1199
    donderdag 6 december 2018 om 13:03
    genk geeft in de 1e helft een goal cadeau aan Charleroi
    charlerloi geeft in de 2e helft 2 goals cadeau aan genk en dan valt er nog een 3e goal omdat charleroi alles op alles moet zetten

    genk was uiteindelijk wel beter en bekert verdiend verder
    de match was zeker niet slecht maar de goals waren dat enigszins wel, zo'n weggevers