Sint-Truiden mikt hoog: “Ik hunker naar de Champions League”

    Sint-Truiden mikt hoog: “Ik hunker naar de Champions League”

    Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 20:15wo 05-12-2018 om 20:15

    Sint-Truiden doet mee bovenin de Jupiler Pro League voor een plaatsje in de top zes. Coach Marc Brys is erg ambitieus met STVV.

    Brys wil Champions League-voetbal. "Ik hunker naar de Champions League. Met Beerschot heb ik Europees gespeeld tegen het grote Marseille van Franck Ribery. Bij STVV is alles aanwezig om ook Europees te spelen."

    De oefenmeester zal ook niet met de vinger wijzen als Europees voetbal niet gehaald wordt. "Als het niet lukt, dan zal het aan mij liggen. Niet aan de mensen van de club of de spelers. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat wij vroeg of laat Europees zullen spelen."

    Poll

    Is dit mogelijk voor STVV?

    (136 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40198
    woensdag 5 december 2018 om 20:23
    Europa league wil ik nog geloven. Champions league niet met Stvv.
    Vind ik leuk
    pie_111 +130
    woensdag 5 december 2018 om 20:29
    Leicester ging ook geen kampioen worden in Engeland zeker?
    Wonderen zijn de wereld nog niet uit...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4866
    woensdag 5 december 2018 om 20:54
    De kwaliteit binnen de engelse competitie niet vergelijken met de belgische verhouden, ruikt naar appels en peren
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    woensdag 5 december 2018 om 20:30
    Toch twijfel ik. Lierse heeft in de tijd ook onverwachts Europees gespeeld. En cl zelf. Zelfde met Gent. Meer een kans op el of cl normaal. Maar een uitschieter kan altijd he.
    Vind ik leuk
    Toca +40198
    woensdag 5 december 2018 om 20:44
    Het kan allemaal maar tis toch meer hoop dan wat anders volgens mij. Wel een sterk seizoen van stvv maar kampioen zie ik ze niet worden.
    Vind ik leuk
    tom1981 +588
    donderdag 6 december 2018 om 06:21
    Ik zie ze ook geen kampioen worden. Bedoelde 1 van de komende jaren als ze zo blijven spelen. En idd heel sterk seizoen
    Vind ik leuk
    Rebel +1435
    woensdag 5 december 2018 om 20:43
    Ik zou ze niet onderschatten, spelen na Genk beste voetbal in JL op dit moment
    [Reactie gewijzigd op woensdag 5 december 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    Boerken +7060
    woensdag 5 december 2018 om 20:44
    Dan zou het slecht zijn met het Belgisch (top) voetbal
    Vind ik leuk
    Heppen1J +160
    woensdag 5 december 2018 om 20:59
    hij word snel een toptreiner daar kun je niet naast kijken nog een jaar stvv.en de volgende stap licht in het verschiet
    Vind ik leuk
    RD +807
    woensdag 5 december 2018 om 23:22
    Volgens mij gaat Brys al jaren mee en heeft hij nooit een topclub getraind. Wel sterk wat hij vaak doet met de ploegen van de tweede lijn.
    Vind ik leuk
    Heppen1J +160
    woensdag 5 december 2018 om 21:05
    lach maar met die fruitbomen
    ge moet het toch maaredelijk klaarspelen titel is wat hoogegrepen ze kunnen de topclub hetvuur aandere hun schenen leggen hou ze maar in de gaten
    Vind ik leuk
    woensdag 5 december 2018 om 22:14
    Sint-Truiden beschikt dit sezoen over een brede kern, een goede gezonde mix van jeugdig talent en ervaring, met een ambitieuse trainer, die kan voortbouwen op de fundamenten die door een toptrainer zijn gelegd( Leko) en nog versterkt is. Kunnen dit jaar zeer ver geraken en zeker mee doen voor de prijzen als er tenminste geen zeer zware inzinking komt na nieuwjaar. Maar op dat laatste hoopt niemand denk ik. Het spel van Sint-Truiden is realistisch en oogstrelend bij momenten. Zijn zeker op de goede weg voor een knalprestatie dit sezoen.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2079
    woensdag 5 december 2018 om 22:57
    Die Japanners niet onderschatten. Hoe steil de ambities mogen zijn zal ook afhangen van hoeveel geld ‘Tokyo’ in de club wil pompen.
    Vind ik leuk
    donderdag 6 december 2018 om 00:46
    STVV speelt mooi en verzorgd voetbal, leuk om naar te kijken, maar CL lijkt mij ook wat te hoog gegrepen, hou het maar bij de Euro league, dat zou al fantastisch zijn ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws