Club Brugge-talent in vizier van Liverpool: Heeft zeker een invloed

Club Brugge-talent in vizier van Liverpool: "Heeft zeker een invloed"

Gepubliceerd: woensdag 5 december 2018 om 10:45wo 05-12-2018 om 10:45

Laatste update: donderdag 6 december 2018 om 11:01do 06-12-2018 om 11:01

De fans van Club Brugge maakten zondag kennis met een nieuwkomer: Cyril Ngonge. De centrumspits moest noodgedwongen op de flank spelen, maar liet al staaltjes van zijn talent zien. Ook Liverpool zou zijn naam al kennen.

Ngonge kwam niet zomaar in de ploeg bij Club, want hij maakte voordien al vier goals in de prestigieuze Youth League. Liverpool schreef zijn naam op, maar volgens jeugdcoördinator Pascal De Maesschalck wil dat nog niets zeggen.

"Onze tribunes zitten vol met scouts en managers. Als die hun werk goed doen, moet zijn naam na zijn vier goals in hun verslag staan. Maar er zullen ook namen in staan van voetballers bij Monaco of Atlético. En of dat op zo’n jongen werkt? Ik weet niet of zijn begeleiders al werden gecontacteerd", vertelt hij bij Sport/Voetbalmagazine.

Collega Rik De Mil hoopt dat het Ngonge niet van zijn stuk brengt. "Ik denk dat het zeker een invloed heeft, maar de vraag is welke. Wij communiceren
heel veel met de spelers en ik denk dat het bij Cyril een positieve invloed heeft. Sommigen zouden zweven, anderen bezwijken onder de druk. Cyril heeft heel veel kwaliteiten, maar één ervan is dat hij zich daar allemaal niet te veel van aantrekt en dat gebruikt als extra motivatie."

Plaats een reactie

woensdag 5 december 2018 om 10:59
Een lijst is enkel goed om een foto in te steken.
Hier sjotten tot je het genoeg bewezen hebt en dan verder kijken.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3542
woensdag 5 december 2018 om 12:03
Zo begint het hier altijd liverpool heeft een lijstje, ik heb ook een lijstje van mijn vrouw voor onder de kerstboom
Vind ik leuk
DDT +3942
woensdag 5 december 2018 om 12:25
Ik heb 100 spelers op mijn lijst staan. 😉
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:47
Natte droom zeker , Anderlecht A , Anderlecht B , Anderlecht C en Anderlecht D in onze eerste klasse dan . De overige spelers spelen in 1B
Vind ik leuk
Kris1 +1196
woensdag 5 december 2018 om 12:33
Ik denk dat de begeleiding van Club van essentieel belang is voor de doorstroming van die echte talenten. Houd die jongens met de voeten op de grond maar geef hen ook een toekomstperspectief op korte termijn. En houd je daaraan. Laat die jongens regelmatig spelen ook al verlies je hierdoor af en toe een punt. Ze zullen sneller leren en geneigd zijn om bij de Club te blijven. Zo win je op termijn miljoenen en word je een aantrekkelijke club voor talentvolle jeugdspelers. Dan hoef je niet overhaast een type Rezaei aan te trekken.
Vind ik leuk
ROBSON +3929
woensdag 5 december 2018 om 12:56
Zeg ik en vele anderen al langer. Geef jeugd de kans en omring ze gewoon goed. Wat ik bij Anderlecht nu zie is positief alleen spijtig dat het van moeten is en dat het te snel is. Doe het zoals in de koers en breng ze mondjesmaat zodat ze niet meteen zijn opgebrand. Zag Ngonge al meerdere keren bezig en was steeds aangenaam verrast dit geld ook voor fadiga,baiye en openda. Doorzetten en hard blijven werken is voor die gasten de boodschap. En aan de begeleiders de taak om ze positief te prikkelen en honger te doen krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 5 december 2018 om 13:15
Goeie begeleiding is noodzakelijk voor deze jonge beloften en uitstraling van nieuw centrum volgend seizoen in Westkapelle zal daar ook toe bijdragen. Daarbij opletten voor contracten die ten einde lopen in zomer 2019.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws