Hoop voor RSC Anderlecht: “Slechts op een handvol punten van Club Brugge en Genk

    Hoop voor RSC Anderlecht: “Slechts op een handvol punten van Club Brugge en Genk"

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 11:51di 04-12-2018 om 11:51

    Laatste update: dinsdag 4 december 2018 om 11:52di 04-12-2018 om 11:52

    RSC Anderlecht wordt dit seizoen niet gezien als één van de titelfavorieten. Toch wil ex-speler Paul Van Himst paars-wit nog niet afschrijven voor het kampioenschap. Dat staat te lezen in Het Nieuwsblad.

    "We gaan door een donkere periode, maar ik weiger 'mijn' ploeg af te branden", opent het Anderlecht-icoon. "Het draait vierkant bij ons en we zijn heel onregelmatig, maar we staan nog wel voor AA Gent en Standard én op een handvol punten van Club Brugge en Racing Genk."

    "Als ik naar het klassement kijk dan doen we nog altijd mee voor de titel", aldus Van Himst. Hem valt op dat ook de supporters zich beginnen roeren. "Ze zijn malcontent en er heerst soms wat gelatenheid in de tribunes, maar zij zien ook dat de jongens die op het veld staan er alles aan doen. We zitten in de hoek waar de klappen vallen, maar we wanhopen niet."

    Plaats een reactie

    ROBSON +3157
    dinsdag 4 december 2018 om 11:54
    8 punten een handvol?? Nog 2/3 mindere resultaten als hun voorganger(s) en de titel is weg.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 4 december 2018 om 12:00
    Ik was er dit weekend niet, maar kennelijk moet een gelijkspel correct geweest zijn. 't Is niet dat de tegenstand beter doet met 1 winstwedstrijd in de laatste 6 ofzo.

    We zien wel, afgeschreven zijn we zeker niet...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16096
    dinsdag 4 december 2018 om 12:04
    Gedeeld door twee, is vier hé. Maar die uitleg houdt weinig steek, sowieso. Deze ploeg mag al zeer blij zijn als het Europees behaalt.
    Vind ik leuk
    ROBSON +3157
    dinsdag 4 december 2018 om 12:08
    4 punten is ook al veel,heel veel. Dus stel dat er nog bijkomen. Nu ja zie hier een van mijn posts,coucke smijt Hein buiten en koop twee toppers en jullie doen idd gewoon nog mee.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16096
    dinsdag 4 december 2018 om 11:54
    Dat zit er dit seizoen écht niet in. Beter alle jonge gasten klaarstomen en volgende zomer serieus uithalen op de mercato. Maar vooral: grote kuis houden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 11:55
    Natuurlijk is alles nog mogelijk. Wie het tegendeel beweert volgt al lang het Belgische voetbal niet meer.
    In de hoek zitten waar de slagen vallen?
    Nee Paul;daar zijn jullie zelf ingekropen met zo'n beleid.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 4 december 2018 om 12:01
    Ben het enkel niet eens met 'er zelf ingekropen'.
    We zitten met veel blessures en momenteel een jonge basis (deels) om dat op te vangen.

    Ik ben verre van blij, maar zie lichtpuntjes...
    Vind ik leuk
    ROBSON +3157
    dinsdag 4 december 2018 om 14:37
    Vorig seizoen is nochtans de titel beslist in de competitie.
    Vind ik leuk
    Toca +40276
    dinsdag 4 december 2018 om 11:55
    Zondag deden ze er alles aan. Maar ze konden niet beter leek mij. Dat vind ik nog het ergste. Zoveel onmacht.
    Vind ik leuk
    RSCA 35 +230
    dinsdag 4 december 2018 om 12:01
    Impasse , welke impasse ?
    Akkord de Europa League was een flop
    we liggen uit de beker dat is jammer want we konden die op één been gewonnen hebben
    In de competitie wordt alles door twee gedeeld
    alleen nog de competitie telt
    dus we zullen fris zijn
    alles hangt natuurlijk af van coucke : op de jeugd inzetten is één maar daarom wordten we geen kampioen
    een zeer goede aanvaller
    een zeer goede verdediger
    aankopen , niet huren
    spelers die in vorm zijn
    geen spelers met veel talent maar die al maanden met kwetzuren aan de kant staan
    direct inzetbare spelers met anderen woorden
    als er nu miljoenen geinvesteert worden, dan verdienen we die direct terug

    COME ON RSCA allez les mauves
    Vind ik leuk
    JanB +6168
    dinsdag 4 december 2018 om 12:11
    M.a.w.
    We schrijven wat vacatures uit en de besten der aarde staan te springen om te mogen tekenen
    Mijn beste vriend
    Het probleem Anderlecht is STRUCTUREEL !
    Gelukkig zijn er op dit forum wat mensen die dit zeer goed begrijpen en niet meehuilen met de roedel wolven
    Vind ik leuk
    skippie +349
    dinsdag 4 december 2018 om 12:32
    Misschien deden ze er alles aan maar kwaliteit ontbreekt schrijnend. Daar moet aan gesleuteld worden en dan pas kunnen we spreken van titelambities.
    Vind ik leuk
    JODES +637
    dinsdag 4 december 2018 om 12:49
    Scherp waarnemingsvermogen, de Pol... Opmerken dat de supporters zich beginnen te roeren... DAT ZIET EEN BLINDE EN HOORT EEN DOVE...
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 13:05
    als voetballer was PVH een topper, maar als je zoveel onzin uitkraamt, denk ik dat bezoek aan de schrink welkom is!! zoals Toca zegt, ZE kunnen gewoon ni beter!!
    Vind ik leuk
    blondel +2777
    dinsdag 4 december 2018 om 14:37
    Denk dat jullie hier meer onzin uitkramen dan PVH.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 14:42
    Blondel, als fcb supp, hou ik ni van rsca, maar deze keer heeft PVH het totaal gezien door ne paarse bril en is ni realist hé, rsca staat nergens, Gein is al jaar bezig met IETS te vormen, maar krijgt gewoon GEEN vorm!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4028
    dinsdag 4 december 2018 om 15:43
    That 's the spirit, Polle. Maar'k vrees ervoor.
    Vind ik leuk
    jacowako +123
    dinsdag 4 december 2018 om 17:51
    Doel. Didillon
    Verdediging. Najar-Vranjes-Sanneh-Laurence
    Middenveld. Saelemaekers-Trebel-Kums-Saief
    Aanvallers. Amuzu of (Bakkali)-Dimata
    Invallers. Boeckx- Bornaux-Cobbaut-Gerkens-Verschaeren-Lokonga-Dauda

    Ik ben er van 100% van overtuigd dat we met deze 100% "FITTE" spelers mee streden voor de titel.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws