KV Mechelen en Waasland-Beveren moeten vrezen, KBVB wacht niet op uitspraak

    KV Mechelen en Waasland-Beveren moeten vrezen, KBVB wacht niet op uitspraak

    Gepubliceerd: woensdag 28 november 2018 om 13:15wo 28-11-2018 om 13:15

    De Belgische Koninlijke Voetbalbond (KBVB) zal niet wachten op een uitspraak van de rechtbank in het voetbalschandaal. Er zou sprake zijn van matchfixing in twee wedstrijden. KV Mechelen en Waasland-Beveren lijken een schorsing te moeten vrezen.

    Bestuurders van KV Mechelen en Waasland-Beveren zouden ervan verdacht worden een wedstrijd vervalst te hebben. Het gerecht onderzoekt die zaak momenteel, maar een uitspraak kan nog even (lees: jaren) duren. Daar wil de KBVB niet op wachten.

    "We kunnen daar niet wachten want zo’n rechtszaak kan 7 à 8 jaar duren", zegt Thibault De Gendt, Integrity Officer van de KBVB, in het Vlaams Parlement. "We hebben ons drie weken geleden burgerlijke partij gesteld maar konden het dossier nog niet inkijken", citeert Het Nieuwsblad de man.

    Het is nog onduidelijk wanneer de bond eventueel een uitspraak zal doen. Het zou alleszins de bedoeling zijn om dat dit seizoen nog te doen. In het ergste geval volgt er een schrapping van Waasland-Beveren en/of KV Mechelen.

    Plaats een reactie

    Geertkeano +310
    woensdag 28 november 2018 om 13:25
    Dus de corupte nond gaat een uitspraak doen zonder de bewijzen te kennen awel suporters van kvm en neveren verzamel en die kkacht in tegen de kbvb
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    woensdag 28 november 2018 om 13:37
    Nimby.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16272
    woensdag 28 november 2018 om 13:43
    Op basis van wat zeg jij dat? Dit is niet meer dan terecht.
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 15:41
    Hierzie,de slimste van het land
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 15:43
    Heb wel moeten mijn best doen om dit te lezen
    Vind ik leuk
    Luvabo +229
    donderdag 29 november 2018 om 09:03
    Ik vertaal : Dus de corrupte Bond gaat een uitspraak doen zonder de bewijzen te kennen. Awel supporters van KVM en Beveren verzamelen en dien klacht in tegen de KBVB.......het is altijd beter eerst nog eens na te lezen wat je hebt geschreven alvorens het te verzenden.....goede raad van tante kaat........
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 13:25
    De enige die moet geschrapt worden is Bayat zelf!
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    woensdag 28 november 2018 om 13:36
    Wat iedereen verwacht van de KBVB : snel handelen en duidelijkheid voor iedereen. En nu allemaal mekkeren dat het te vlug gaat ?
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    woensdag 28 november 2018 om 17:27
    snel handelen? die lopen daar allemaal met een rollatorke rond :D
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 13:38
    Voetbalbond is zelf zo corrupt als ze groot zijn! Als die onozelaars zo beginnen alvast starten met alle clubs in België en heel Europa.
    Dat is dan het definitieve einde van alle voetbal dat al vele decennia corrupt is bondsleden en co inbegrepen.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    woensdag 28 november 2018 om 14:08
    Als je zo over voetbal denkt, wat doe je dan op dit forum ?
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    woensdag 28 november 2018 om 17:29
    waarschijnlijk om zijn woede te uiten omdat hij die elders niet kwijt kan zeker?

    bovendien zit hij hier enkel van 9 tot 5, want thuis hebben ze zijn tablet afgepakt wegens te stout :(
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 15:45
    Supernagel met een voorhamer der boenk op!
    Vind ik leuk
    Batman +73
    woensdag 28 november 2018 om 14:11
    What needs to be done, has to be done, when facts are proven. No mercy. Beerschot is moeten zakken op basis van vermoeden.
    Als men over tapes beschikt die de matchfixing aantonen, moet je geen acht jaar wachten. Dat maakt er alles er maar moeilijker op.
    Ben benieuwd wat de spijtoptant uiteindelijk gaat teweegbrengen.

    [Reactie gewijzigd op woensdag 28 november 2018 om 14:18]
    Vind ik leuk
    Dan4red +758
    woensdag 28 november 2018 om 14:43
    Rechtsysteem in Belgie...beroep, beroep, uitgesteld, rechter gewraakt, terug uitgesteld, beroep, uitspraak, fout in procedure, terug alles op hernieuw, beroep, beroep, rechter gevraakt, uitgesteld, nog is uitgesteld...en whoops...maar allez...t'is verjaard... dat is Belgie...of beter gezegd Belgikistan, voor diegene dat het niet weten, die heel goede relaties hebben met Absurdistan...wai wai wai...
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 15:54
    Heel juist Dan4red,geRECHTigheid in Belgïe,For get it!De macht van het geld is hier aan de macht(en hier alleen niet zeker)Diploma's zijn niets waard relatie'sdes te meer
    Vind ik leuk
    Verne +437
    woensdag 28 november 2018 om 14:51
    Schrapping van beide ploegen die afspraken gemaakt hebben ?
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3410
    woensdag 28 november 2018 om 16:12
    Dus er is in België een instantie die nog trager werkt dan de bond? Is daar geen wet tegen??
    Vind ik leuk
    firedwarf +3226
    woensdag 28 november 2018 om 16:29
    toch komiek da het altijd de VLAAMSE ploegen zijn die van competitievervalsing worden verdacht... Wat van moeskroen en eupen??? daar hoor je plots niets meer van...
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    woensdag 28 november 2018 om 17:32
    ik zou direct naar Unia bellen, wat een discriminatie is me dat zeg :D
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3410
    donderdag 29 november 2018 om 10:42
    Het probleem is dat wanneer we dit gelijk willen trekken er uit elk gewenst een ploeg gestraft moet worden. In het Brusselse gewest zijn er niet zo veel kandidaten...😋
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    donderdag 29 november 2018 om 11:34
    Brussels, Union, eeeh en wie nog :D
    Vind ik leuk
    DOMI +216
    woensdag 28 november 2018 om 16:59
    Als daar de procedureadvocaten maar niet opspringen!
    Vind ik leuk
    woensdag 28 november 2018 om 19:04
    Over Moeskroen of Eupen niks te lezen vooral de eerste heeft wel wat ploegen laten degraderen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws