Scheidsrechtersbaas haalt uit naar trainers: Een gebrek aan kennis

Scheidsrechtersbaas haalt uit naar trainers: "Een gebrek aan kennis"

Gepubliceerd: maandag 26 november 2018 om 20:14ma 26-11-2018 om 20:14

Johan Verbist is niet te spreken over de voortdurende kritiek van de trainers op de wedstrijdleiding. De baas van de scheidsrechters begrijpt niet waarom er zoveel commotie is omtrent de werking van de Video Assistent Referee (VAR).

"Een gebrek aan kennis", vertelde Verbist voor de camera van VTM. "Want dat staat duidelijk in de onderrichtingen die iedereen kan nalezen. Alle presentaties die wij geven, volgens mij kunnen de clubs die ook krijgen. Ik denk dat de trainers weldegelijk op de hoogte kunnen zijn van de werking van de videoref."

Afgelopen weekend was vooral veel commotie bij de wedstrijd tussen KAA Gent en Royal Antwerp FC. "Bij buitenspel moet de scheidsrechter inderdaad niet gaan kijken, want dat staat vast. Het is buitenspel of niet. Dan moet je niet naar de beelden gaan kijken om te zien dat het effectief buitenspel is. Maar de beslissingen die de VAR daar genomen heeft, waren allemaal correct", besloot Verbist.

Plaats een reactie

purple +822
maandag 26 november 2018 om 20:27
Nee Verbist,
Ik kon niet zien dat mbokani buitenspel stond of hebben zij andere beelden?
Indien niet ,dan was het geen clear error en moet de var zwijgen....
Dat zijn de regels...
Dus ben je fout bezig door te stellen dat alle beslissingen correct waren,
Voor mij ben je een dikke blaas....
[Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 20:40]
Vind ik leuk
Quoba +49
donderdag 29 november 2018 om 09:17
Komaan...
Wanneer de lijn getrokken wordt, zou je volgens het perspectief op zijn minst iets van de voet moeten zien van de verdediger die erachter staat. Want, als iedereen op het veld op dezelfde lijn staat, is het steeds diegene die het meest bovenaan staat, ook diegene die het meest richting goal staat.

Dus nogmaals, geen voet te zien van de verdediger, dus correcte beslissing van de var deze keer.

Leg je er bij neer
Vind ik leuk
maandag 26 november 2018 om 20:28
Nee Mr Verbist het eerste doelpunt van Bolingi werd onterecht afgekeurd voor vermeend buitenspel van Mbokani. Hier ging de VAR wel degelijk in de fout. De rest van de beslissingen was correct.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +905
maandag 26 november 2018 om 20:31
Hij zou misschien beter eerst eens zijn scheidsrechters en VAR aanleren wat precies een "clear error" inhoudt want er is inderdaad een gebrek aan kennis maar niet noodzakelijk van diegenen die al eens kritiek hebben op de tussenkomsten van de VAR.

Dat hij dan nog komt te stellen dat alle beslissingen correct waren tijdens Gent-Antwerp zegt vooral veel over Dhr. Verbist zelf die het blijkbaar normaal vindt dat er bij een "clear error" vijf minuten over gaan voor er iemand een beslissing neemt tijdens een wedstrijd.
Zo "clear" bleek het dan toch ook weer niet te zijn.
Vind ik leuk
purple +822
maandag 26 november 2018 om 20:38
Helemaal juist...
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
maandag 26 november 2018 om 21:09
Het gelijkspel was toch gewoon de terechte uitslag.
[Reactie gewijzigd op maandag 26 november 2018 om 21:10]
Vind ik leuk
jericho666 +2975
maandag 26 november 2018 om 21:11
Heel simpel, schaf de clear error regel af en laat de VAR elke onduidelijke situatie beoordelen.
Vind ik leuk
Geofpurple +5680
dinsdag 27 november 2018 om 00:52
Jij volgt duidelijk wat ik over de Var al maanden roep. Waarom zaken zo ingewikkeld maken als het veel eenvoudiger kan, perfecte voorbeelden in andere sporttakken waar het wel werkt zonder wekelijkse discussie.
Vind ik leuk
Pevin +178
maandag 26 november 2018 om 21:17
Gebrek aan kennis? Grapjas.....nee nee echt grapjas. Toepassingen van de de VAR zijn tegen de kennis en de beleving v/h voetbal. Waar worden de lijntjes getrokken? Bij de refs in hun kleedkamer? Antwerp had nu eenmaal verdiend te winnen...de VAR beter genaamd als de onpartijdige beslisser.....Verbist uwe C4 STAAT klaar....voor de kleinkinderen mss? Groetjes Citroën Tubize....hoofdinvoerder....
Vind ik leuk
DOMI +273
maandag 26 november 2018 om 22:00
Offside is offside, al is het een kleine teen zoals vorig jaar met Diaby bij Anderlecht-Club. En bij Gent-Antwerp was het meer dan een dikke teen!
Vind ik leuk
Pevin +178
maandag 26 november 2018 om 22:50
En gij hebt den juiste bril op....
Vind ik leuk
Lord Wenger +16316
maandag 26 november 2018 om 23:26
Antwerpen had na 90 minuten 0 schoten op doel gisteren..
Vind ik leuk
DOMI +273
dinsdag 27 november 2018 om 07:36
Ook zonder bril zie je dat. En a propos, ik draag geen bril (behalve in de zomer)!
Vind ik leuk
JDP +379
woensdag 28 november 2018 om 08:59
Er komt een dag dat we geen scheidsrechters meer gaan vinden. Je moet nu al behoorlijk gek zijn om je eerst te laten uitschelden door supporters langs de lijn, nadien door onbeschofte trainers en tot slot door betweterige mensen op social media e.a.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws