Vandenbempt vreest 'valse verklaringen’ van Veljkovic: “Vrienden laten ontsnappen

    Vandenbempt vreest 'valse verklaringen’ van Veljkovic: “Vrienden laten ontsnappen"

    Gepubliceerd: vrijdag 23 november 2018 om 09:35vr 23-11-2018 om 09:35

    Peter Vandenbempt gaf in Het Nieuwsblad zijn kijk over het Belgische voetbal. De radioman had het over Dejan Veljkovic, die als spijtoptant optreedt. Volgens hem wordt het een hele klus voor het gerecht.

    "Deze controversiële deal legt een verpletterende verantwoordelijkheid bij Veljkovic ne onderzoekers die hem afsloten", opent Vandenbempt. "De makelaar mag niet willekeurig of selectief zijn", waarschuwt hij.

    Wraakroepend
    "Als hij zijn statuut van spijtoptant misbruikt om vrienden te laten ontsnappen en een paar rekeningen te vereffenen, zou dat wraakroepend zijn. Wil Veljkovic later opnieuw als bonafide makelaar aan de slag, dan heeft hij er alle belang bij om nog een paar bruggen te laten staan."

    De commentator vindt het straf dat Veljkovic nu zelf de touwtjes in handen heeft. "Dat is verontrustend. Daar ligt dan ook de verantwoordelijkheid voor de speurders: ze moeten waken over de objectiviteit en volledigheid van zijn verklaringen. En over het feit dat hij zijn beschuldigingen kan hardmaken."

    Lees ookVandenbempt geeft speurders één taak: "Lonen in het zwart interesseren ons niet"

    Plaats een reactie

    Bart Joos +1040
    vrijdag 23 november 2018 om 09:41
    Peterke begint echt irritant te worden. Hij zit hier zijn mening te spuien over zaken waar hij NIETS van afweet. De verklaring van een spijtoptant moet oprecht,volledig en controleerbaar zijn, ik herhaal : volledig.Beperk U tot wedstrijden te verslaan en laat het gerecht zijn werk doen, zonder jouw goede raad weliswaar. En voor de goede vorm, wat verstaat hij eigenlijk onder " enkele bruggen laten staan"??
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 11:15
    Maar hij heeft wel gelijk
    Vind ik leuk
    THOR4ever +2085
    vrijdag 23 november 2018 om 14:20
    Neen sorry, hij draaft te ver door. Niemand heeft iets aan al die speculaties.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 14:59
    Ik denk dat Peterke 10 x beter geïnformeerd is dan vele anderen
    Vind ik leuk
    Bart Joos +1040
    vrijdag 23 november 2018 om 15:10
    Dat was de "chef voetbal" HLN ook. In de huidige situatie klinkt "geīnformeerd zijn" reeds zéér verdacht.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 15:26
    das ook een goede 👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 16:30
    Misschien zijn vrienden beschermen?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5560
    vrijdag 23 november 2018 om 09:42
    Hij heeft totaal niets in handen !
    Tenzij hij iemand spaart waar voor de rest niemand van weet kan hij hiermee weg komen, anders zullen andere veroordeelden toch wel spreken om hem terug te pakken...
    en dan zal den deal niet doorgaan...
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 23 november 2018 om 10:00
    Vandenbempt leest zonder twijfel mijn posts want dit heb ik gisteren zelf ook al naar voor gebracht.
    Vind ik leuk
    Toca +40800
    vrijdag 23 november 2018 om 11:59
    Zoals zijn vrienden de arbiters.
    Vind ik leuk
    camargue +3396
    vrijdag 23 november 2018 om 12:01
    amai, dan moet ik op mijn woorden gaan letten :D
    Vind ik leuk
    mapolean +956
    vrijdag 23 november 2018 om 10:15
    Peter, hier stamp je een open deur in. De wettelijke context van het statuut van spijtoptant bevat nog veel meer voorwaarden dan die jij nu opsomt. Uiteraard zal het gerecht er over waken dat alle informatie controleerbaar is, en kan gestaafd worden. Meer nog, als de spijtoptant op één piepklein leugentje wordt bestraft, verliest hij zijn statuut, waarbij het leugentje in kwestie als verzwarend wordt beschouwd bij de strafmaat die vervolgens uitgesproken dient te worden.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +1040
    vrijdag 23 november 2018 om 10:31
    En ik die dacht met Filip Joos het orakel van de VRT te kennen..Alsof het gerecht enkel werkt met de verklaring van een spijtoptant. Zou het stilaan 'damage control' kunnen worden?
    Vind ik leuk
    Batman +73
    vrijdag 23 november 2018 om 10:40
    En toch, het zou zomaar eens kunnen als justitie en haar gevolg niet wakker zijn.
    KVM kan er bijvoorbeeld goed bij varen als hij bestuursleden uit de wind zet. Niet te naïef zijn is de boodschap. The game of Thrones onder de makelaars en het voetbal in het algemeen. Wie koopt wie om...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    strat2 +587
    vrijdag 23 november 2018 om 10:57
    Ik vermoed dat Peter VDB zich niet op de hoogte heeft gesteld van wat het begrip spijtoptant juist inhoud, want dan had hij deze bedenkingen niet geuit.
    Alle verklaringen of beschuldigingen van een spijtoptant moeten bewezen kunnen worden, en zullen niet officieel naar buiten gebracht worden zonder dat dit inderdaad een feit is (met bewijzen). Op die manier zal de bal aan het rollen gaan. En wat die selectiviteit betreft, als hij op een leugen betrapt wordt of iets dat bewust verzwegen werd dan is het toch weer een aantal jaartjes meer cel. Dat zal hem waarschijnlijk ook van tevoren medegedeeld worden.
    De speurders zijn ook niet van gisteren, en kennen beroepshalve voldoende (ondervragings) technieken om eventueel misbruik van het spijtoptanten statuut tijdig te onderkennen.
    Vind ik leuk
    Vlad +2819
    vrijdag 23 november 2018 om 12:38
    De ‘vriendendienst’ kan in beide richtingen werken, hij kan dingen bewust verzwijgen en kan anderen door valse verklaringen aan de schandpaal nagelen. Zit in een ideale positie om enkele afrekeningen te vereffenen. Niemand terecht of onterecht nog veilig nu.
    Vind ik leuk
    Frefke +930
    vrijdag 23 november 2018 om 18:00
    Ge denkt toch niet dat iedereen zich zo maar gaat laten afslachten. Indien hij bepaalde dingen naar voor brengt en anderen niet zou hij wel eens snel de boemerang terug krijgen en zouden er anderen misschien andere boekjes opendoen... Het zou wel eens de doos van pandora kunnen zijn dat opengaat...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4942