Vandenbempt geschokt door onthulling: ''Nog rotter en corrupter dan we dachten''

    Vandenbempt geschokt door onthulling: ''Nog rotter en corrupter dan we dachten''

    Gepubliceerd: donderdag 22 november 2018 om 11:11do 22-11-2018 om 11:11

    Dejan Veljkovic, spilfiguur in 'Operatie Propere Handen', heeft als spijtoptant een deal gesloten met justitie. Inmiddels is naar buiten gekomen dat Veljkovic minstens 13 miljoen euro af moet staan aan de Belgische staat. Peter Vandenbempt is geschokt door de bedragen.

    ''Als ik lees welke enorme sommen cash geld Veljkovic aan het gerecht zal overlaten, daar breekt mijn klomp van. Dat het nog corrupter en rotter was dan we misschien dachten'', laat de analist weten aan Sporza.

    Vandenbempt blijft met vragen zitten en dat zorgt voor onbehagen. ''Dat mijn liefde en passie voor het voetbal toch zwaar op de proef worden gesteld, dat kan ik niet ontkennen. En dan heb ik het niet zozeer over witwassen en fraude. Daar ben ik niet van achterover gevallen.''

    Vooral het feit dat scheidsrechters betrokken zijn, heeft Vandenbempt niet aan zijn komen. ''Ik heb op het einde van vorig seizoen enkele matchen van KV Mechelen gedaan. Als je dan weet dat er geprobeerd is om te vervalsen, dan voel ik me natuurlijk onwaarschijnlijk bedrogen.''

    Lees ook: Veljkovic zorgt voor knikkende kniëen bij Belgische clubs: "Een nachtmerrie"

    Plaats een reactie

    Toca +40811
    donderdag 22 november 2018 om 11:17
    Zoals veel mensen. Maar onze liefde voor het voetbal zal ook dit wel weer overleven zeker.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 13:04
    Ik begin toch te twijfelen
    Vind ik leuk
    Toca +40811
    donderdag 22 november 2018 om 13:19
    Er zal toch veel moeten gebeuren om mij weg te houden.
    uiteindelijk ben ik van niet veel zaken echt verschoten.
    Ik blijf hopen dat de onderste steen naar boven zal gehaald worden, maar eerlijk gezegd vermoed ik dat er niet veel van gaat komen.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3032
    donderdag 22 november 2018 om 17:19
    We houden van het spelletje en onze club
    Maar niet ten kosten van alles
    Vind ik leuk
    Toca +40811
    donderdag 22 november 2018 om 18:35
    Ik kan mij geen leven zonder ́voetbal voorstellen eigenlijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 20:02
    Ik ken in vierde provinciale enkele ploegen die nog spelen voor het plezier en een pint , geen speler is daar betaald misschien met zijn allen daarheen .
    Vind ik leuk
    Toca +40811
    donderdag 22 november 2018 om 20:13
    Is dat nog voetbal? En al mijn Anderlecht tekeningen op mijn lijf dan ? 😊
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 00:04
    Het is niet hetwelk wij gewoon zijn maar het is tenminste spontaan
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16271
    donderdag 22 november 2018 om 11:25
    No fans, no football ;)
    Vind ik leuk
    Hierulf +1299
    donderdag 22 november 2018 om 12:20
    Behalve bij AS Monaco ^^
    Vind ik leuk
    Mike53 +83
    donderdag 22 november 2018 om 16:35
    Ewel das is een reactie da een dag kan beter maken :p
    Grtz from China
    Vind ik leuk
    strat2 +588
    donderdag 22 november 2018 om 11:43
    De reden dat ze de deal Veljcovic volkomen wettelijk willen doordrukken is misschien omdat er nog steeds twijfel heerst over het feit of de bewijslast verzameld onder onderzoeksrechter Raskin (oa de tapes) nietig verklaard zullen worden, en dan is het onderzoek na al die lange maanden van speurwerk "een maat voor niets" geweest. Misschien is het goed als Sven Mary het ook eens van die kant bekijkt in plaats van de uitspraak over een zwaktebod te ondersteunen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 november 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 12:03
    Laatste live voetbalmatch dat ik gezien heb was Cercle-KV Mechelen...Had toen al genoeg gezien,oja wie was daar ook al weer de ref van dienst....
    Vind ik leuk
    Toca +40811
    donderdag 22 november 2018 om 12:41
    Vertenten had die dag als zoveel keren een aanval van migraine en zag niet goed uit zijn ogen. 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Markske +493
    donderdag 22 november 2018 om 12:10
    Veljkovic heeft ondertussen al verklaard dat de scheidsrechters niet zijn tussengekomen, dus stop met die verdachtmakingen. Zonder scheidsrechters geen voetbal. We zijn hier bezig het kind met het badwater weg te gooien. Binnen de kortste keren is er geen enkele buitenlandse makelaar die hier nog zaken wilt doen. Onze Europese achterstand zal er nog groter op worden. Maar ja onszelf afbreken daar zijn we goed in.
    Vind ik leuk
    strat2 +588
    donderdag 22 november 2018 om 12:41
    En wat is dan de officiële bron van deze verklaring (dat er geen scheidsrechters bij betrokken zijn) als ik dat mag vragen "Markske"?
    Want als die niet via een persmededeling van het gerecht komt is die waardeloos. Persoonlijk heb ik de indruk dat sommigen het ondanks het koude weer wel heel warm beginnen te krijgen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 22 november 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    Effecee +112
    donderdag 22 november 2018 om 17:32
    Wij hebben Europa toch niet nodig! Liever nationaal voetbal op lager niveau maar zuiver, dan wat we nu meemaken en Europees toch niets te vertellen hebben....
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 11:57
    Believer van Veljkovic?????
    Vind ik leuk
    Hierulf +1299
    donderdag 22 november 2018 om 12:19
    Ik dacht dat VDB al lang genoeg voetbal volgde om te weten dat alles over geld gaat...
    Vind ik leuk
    Effecee +112
    donderdag 22 november 2018 om 17:27
    Deze toestanden zijn op zijn minst al 5 jaar bezig!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 21:40
    Nu weet ik waar de staat het geld vandaan gaat halen voor de ontslagvergoedingen van bepaalde ministers en staatsecretarissen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws