Advocaat: Of Veljkovic er goedkoop vanaf komt? Hij is miljoenen euro's kwijt

    Advocaat: "Of Veljkovic er goedkoop vanaf komt? Hij is miljoenen euro's kwijt"

    Gepubliceerd: woensdag 21 november 2018 om 09:45wo 21-11-2018 om 09:45

    Dejan Veljkovic zal alles wat hij weet over de gang van zaken in ons voetbal. De Servische makelaar zal in ruil voor de verstrekte informatie een fikse strafvermindering krijgen. Die nieuwe info kan wel eens verrassend zijn, aldus advocaat Kris Luyckx bij Terzake.

    De raadsman van Veljkovic verwacht dat er heel wat lijken uit de kast zullen vallen. "Of hij die andere mensen aan de galg gaat praten? Hij zal vertellen wat hij weet en ik weet wat hij gaat vertellen. Daar zullen dingen bij zijn die niet strafbaar zijn, maar er zullen ook dingen bij zijn die misschien wel strafbaar zijn."

    Miljoenen euro's
    Sommigen vinden dat de makelaar er nu wel bijzonder goedkoop vanaf komt. "Meneer Veljkovic komt  er financieel absoluut niet goedkoop vanaf. Hij is 80% of 90% van zijn financiële vermogen kwijt. Al het criminele geld dat hij de voorbije 7, 8 jaar verdiend heeft, staat hij af. Dat gaat over miljoenen euro's die nu al aan de staat toebedeeld zijn."

    Poll

    Komt Veljkovic er goedkoop vanaf, vind je?

    (583 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +16275
    woensdag 21 november 2018 om 09:52
    Toch straf dat dé spilfiguur als spijtoptand kan optreden hé.. Voor mij totaal onbegrijpelijk. Hij zette alles op poten, maar alle andere betrokkenen - die hij nota bene op weg zette - gaan de prijs betalen. De grote vissen gaan er weer vantussen glippen..
    Vind ik leuk
    TageMeister +5563
    woensdag 21 november 2018 om 10:06
    klopt, maar als hij zwijgt, gaan al de vissen der vantussen glippen .en hopelijk komen der nog andere zaken aan het licht, los van "zijn" netwerk doordat andere ook praten
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16275
    woensdag 21 november 2018 om 10:08
    Awel ja, maar hij is toch de grote vis, niet? Dat geeft zijn advocaat zelf aan. Dus naiëve trainer, spelers en scheidsrechters moeten zwaarder gestraft worden dan hem?

    Waar is de logica.. Dat is hetzelfde dan wanneer je een drugsdealer vrijlaat, maar alle kopers in de cel steekt.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5563
    woensdag 21 november 2018 om 10:16
    zijn deze trainers, spelers en clubeigenaars echt naïef te noemen?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16275
    woensdag 21 november 2018 om 10:19
    Zij worden door Veljkovic aangespoord, dus ja. Ze gaan er uit zichzelf niet mee afkomen, volgens mij.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5563
    woensdag 21 november 2018 om 10:41
    maar gaan der wel uit zichzelf mee akkoord , goed wetende dat het niet zuiver is...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16275
    woensdag 21 november 2018 om 10:44
    Ja dat sowieso, maar het kan gewoonweg NIET dat zij zwaarder gestraft worden dan Veljkovic.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5563
    woensdag 21 november 2018 om 11:55
    als ge hem niets geeft zwijgt hij alles en wordt der niets opgelost...

    maar wat versta je onder zwaarder gestraft worden?
    Hij is zijn vermogen kwijt, zijn job, reputatie(voor zo een sjarels belangrijk)

    Andere hebben nu ook de mogelijkheid om hetzelfde te doen als hij
    Vind ik leuk
    blondel +2796
    woensdag 21 november 2018 om 15:07
    Zijn vermogen?Die hij onrechtmatig heeft verdient.Dus als ik het goed begrijp is er 80 tot 90 % niet eerlijk verdient.
    Vind ik leuk
    Amongoth +217
    woensdag 21 november 2018 om 17:58
    En wij zouden moeten geloven dat al die zijn centjes hier zitten.
    Ik wil ook een paar miljoentjes verliezen, wil alleen maar zeggen dat er nog veel meer zijn.
    Vind ik leuk
    Reagens +2347
    woensdag 21 november 2018 om 10:15
    Ze kunnen moeilijk aan de kruidenier op den hoek vragen om spijtoptant te worden hé...
    Vaneigens dat het een spilfiguur moet zijn. Anders hebde nog niets.
    Vind ik leuk
    Amongoth +217
    woensdag 21 november 2018 om 18:03
    Misschien is dat niet slecht, was ook geen makelaar die alleen in Belgie werkte, met een beetje geluk gaat van dat beerputje in andere landen het dekseltje ook eens open.
    Al dat hoongelach zou in Nederland ook eens anders kunnen uitdraaien.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5563
    woensdag 21 november 2018 om 09:52
    ja en neen...

    maar ik heb toch liever dat den beerput open gaat dan dat hij zwaarder gestraft gaat worden...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 09:57
    Denk je nu echt dat wij de mensen alle info gaan krijgen van dat onderzoek!
    Zelfs onderzoekers plooien voor poen.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12445
    woensdag 21 november 2018 om 10:28
    We kunnen pas blij zijn als hij effectief iets heeft gezegd, hij kan nu al zijn vriendjes aan het bellen zijn...
    Vind ik leuk
    Julien +1192
    woensdag 21 november 2018 om 10:32
    Met dergelijke praktijken bestaat het risico dat het corruptievirus overslaat van de sport naar het gerechtelijk apparaat, zoals het nu nog steeds aan de orde is in sommige voormalige Oostbloklanden. Het hoeft dan ook geen verwondering te wekken dat de roots van de hoofdrolspeler in één van die landen liggen. Indien België dezelfde weg inslaat, dan is het erg gesteld met onze zgn. "rechtsstaat". Maar ook zonder dit gegeven was mijn vertrouwen in onze justitie al geslonken tot zo goed als nihil.
    Vind ik leuk
    Reagens +2347
    woensdag 21 november 2018 om 10:58
    Da gade toch eens moeten uitleggen. Waarom zou opeens in dit geval het virus overslaan? Omdat er veel geld zit in het voetbal? Dat zit er ook in veel vormen van witteboordcriminaliteit en ook in fiscale fraude, drugshandel, wapenhandel en mensenhandel.
    Veel Westerse landen gebruiken strafvermindering om mensen te laten bekennen (denk aan de VS maar bvb ook Italië) wat veel efficiënter is dan 10 jaar procedures te vechten tegen advocaten die beter betaald, beter opgeleid en meer gemotiveerd zijn als het parket.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3964
    woensdag 21 november 2018 om 11:11
    Meneer Veljkovic komt er financieel absoluut niet goedkoop vanaf. Hij is 80% of 90% van zijn financiële vermogen kwijt. Al het criminele geld dat hij de voorbije 7, 8 jaar verdiend heeft, staat hij af. Dat gaat over miljoenen

    Ochere, je zou er bijna nog compassie mee krijgen... dikke lul, dat geld mocht nooit in jouw bezit zijn om te beginnen!!
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +413
    woensdag 21 november 2018 om 11:30
    Ge zijt me toch wel voor zeker :-) Ik krijg stenen kloten van zulke advocaten....ik snap dat hij zijn client wil verdedigen en en dat daar alle truken van de foor voor gebruikt worden, so be it, maar blijf dan met uw hypocriete smoelwerk weg van de tv-camera's hé. Echt waar... Da's gewoon de mensen vierkant uitlachen. Nergens voor nodig. En al diegenen die nu gaan zeggen...ja maar, da's hoe het spel gespeeld wordt, boo-f..ing-hoo... dat meester Luyckx dan bij Ketnet gaat werken...kan 'm nen helen dag spellekes spelen.
    Vind ik leuk
    Julien +1192
    woensdag 21 november 2018 om 11:58
    Dit is klassejustitie. Indien 90% van dat geld een criminele oorsprong heeft, dan kan je het bezwaarlijk een ernstig verlies noemen.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +849
    woensdag 21 november 2018 om 18:00
    En gaat de staat dat geld opnieuw investeren in voetbal? Bijvoorbeeld bij de jeugd?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws