Sven Mary haalt keihard uit naar 'verklikker' Veljkovic: Puur uit eigenbelang

    Sven Mary haalt keihard uit naar 'verklikker' Veljkovic: "Puur uit eigenbelang"

    Gepubliceerd: woensdag 21 november 2018 om 08:30wo 21-11-2018 om 08:30

    Dejan Veljkovic vond een akkoord met het gerecht, waardoor hij zal optreden als spijtoptant. De spelersmakelaar is vrij onder voorwaarden. Topadvocaat Sven Mary vindt dit een gevaarlijk precedent.

    "Dit is een zeer gevaarlijke trend", opent de bekende raadsman in Het Laatste Nieuws. "Het gaat hier om een crimineel die iets wil bekomen door te praten. Want waarom doet iemand dit? Uit eigenbelang."

    Mary, zelf de advocaat van Karim Mejjati in het voetbalschandaal, vreest dat de Serviër zijn eigen draai zal geven aan het verhaal. "Laat ons er geen doekjes om winden: het is duidelijk dat meneer Veljkovic in deze geen objectieve getuige is. Het gerecht zal alles wat hij zegt daarom goed moeten wikken en wegen. Iedereen kan van alles over een ander zeggen."

    "De angst was onmetelijk groot"
    Meer nog: de topadvocaat betreurt dat er steeds meer 'verklikt' wordt. "Dat doet me denken aan de oorlog. Ik heb een - intussen overleden - grootvader die in een kamp heeft gezeten, met mensen die meededen met het verzet. De angst van die mensen om verklikt te worden door de collaborateur was onmetelijk groot."

    Poll

    Heeft Mary gelijk?

    (738 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40797
    woensdag 21 november 2018 om 08:33
    En dat komt van Mary die Abdeslam omwille van Procedurefouten wilde vrijpleiten? Die vent kent totaal geen schaamte.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15611
    woensdag 21 november 2018 om 18:22
    Tja, wie met de hond slaapt krijgt de vlooien hé. Zit al op hetzelfde crapuleuse niveau van zijn cliënten.
    Vind ik leuk
    Toca +40797
    woensdag 21 november 2018 om 18:50
    Inderdaad. Zijn vergelijkingen zijn gewoon te zot voor woorden.
    Vind ik leuk
    MrComment +2010
    donderdag 22 november 2018 om 06:18
    Ooit al een advocaat geweten die last heeft van schaamte? Altijd afgevraagd of die mannen een cursus 'hoe negeer ik mijn geweten' volgen tijdens hun opleiding.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1555
    woensdag 21 november 2018 om 08:34
    Hypocriet...
    Vind ik leuk
    Filiep +250
    woensdag 21 november 2018 om 08:37
    Blijkbaar zijn de advocaten zelfs bang
    Vind ik leuk
    Diego A M +3887
    woensdag 21 november 2018 om 08:38
    Merk ik daar enige angst voor wat gaat komen?!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 13:50]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10851
    woensdag 21 november 2018 om 08:43
    Tja Mary, dit kan wel eens roet in jouw eten gooien! V zal zomaar geen dingen kunnen fantaseren alsook geen info achter houden die hemzelf schade kan aanrichten. De strafmaat is op voorhand bepaald, dus waarom zou V dat dan doen?

    Bovendien moet de info die hij geeft, gestaafd worden met bewijsmateriaal waarover V zou beschikken!

    Maar Mary huivert van het gedacht dat recht zou zegevieren indien dat zijn cliënt de kop zou kunnen kosten! Misschien op zoek gaan naar een procedurefoutje, er zal wel ergens in die papiermolen een richtlijn niet gevolgd zijn geweest! Veel succes topadvocaat!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 08:47
    Zijn vgl met verklikkende collaborateurs is wel bij de haren getrokken. Daar liepen mensen die strijden voor de goede zaak het risico verklikt te worden aan de nazis. Je moet maar durven om hier een parallel in te trekken...
    Vind ik leuk
    LDN +202
    woensdag 21 november 2018 om 09:49
    Hoe hij het zonder verpinken durft om zo'n parallellen te trekken met corrupte voetbalpooiers is toch niet meer normaal. Je ben een gorte klootzak Sven Mary, eat a bag of dicks
    Vind ik leuk
    hoekschop +3176
    woensdag 21 november 2018 om 08:51
    Heeft wel geliijk. Veljkovic kan er bij lappen wie hij wil en sparen wie hij wil.
    De kans dat hij niet de echte schuldige aanduidt maar mensen die een bijrolletje speelde is reëel.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5560
    woensdag 21 november 2018 om 08:58
    klopt, maar ook die mensen kunnen praten en als blijkt dat Veljkovic zich niet aan den deal heeft gehouden, is der geen deal...
    Vind ik leuk
    Bart Joos +1040
    woensdag 21 november 2018 om 08:52
    En dit komt uit de mond van Mary, uitgerekend de man die geen scrupules kent. De angst zit er bij velen zeer diep in.
    Vind ik leuk
    Don John +173
    woensdag 21 november 2018 om 08:53
    Hij is verbolgen omdat hij zelf niet op het idee is gekomen...
    Mary gebruikt zelf alle middelen (de schaamte voorbij) om zijn heilig gelijk te halen...
    Vind ik leuk
    TageMeister +5560
    woensdag 21 november 2018 om 08:56
    Top dat zo een gasten bloednerveus worden...
    Vind ik leuk
    DOMI +216
    woensdag 21 november 2018 om 09:01
    Daar begint de tegenkanting al! De argumenten van de tegenstanders van de wet en de beslissing van spijtoptanten komen naar boven. Verklikken zoals in de oorlog? Maar misdaad is anders geen oorlog? Ik hoop dat dergelijke advocaten nooit beklaagden moeten verdedigen die spijtoptant willen zijn, want wat moeten ze dan zeggen!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12437
    woensdag 21 november 2018 om 09:03
    De oorlog vergelijken met deze gulzigaards! Shame on you!
    Vind ik leuk
    Kingambo +2038
    woensdag 21 november 2018 om 09:12
    Ja idd die vergelijking begrijp ik ook helemaal niet, compleet van de pot gerukt
    Bovendien zijn argumentatie slaat op niks. Velkovic kan enkel zaken aanbrengen ter ondersteuning van vermoedens die de speurders hebben, het is niet zo dat gelijk welk verhaal blindelings wordt gevolgd...ik heb dus eerder de indruk dat die bij het minste scheetje dat hij laat nu bang is dat er ‘saus’ gaat bij zijn 😷
    Vind ik leuk
    strat2 +587
    woensdag 21 november 2018 om 09:07
    Misschien bent U bang dat er een weerwoord komt voor uw anders min of meer onaantastbare onschuld retoriek Mr. Mary?
    U zal nu met iets meer verbeeldingskracht dienen te pleiten om de schade te kunnen beperken, denk ik zo.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 09:08]
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 09:08
    En dit komt van iemand die Dutroux nog zou willen vrijpleiten. Ik zeg het al jaren. Berg die advocaten op en doe zoals im China. Gewoon een volksjury die beslist als je vrijkomt of schuldig bent. Advocaten zijn dr moderne hoeren van de maatschappij.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16267
    woensdag 21 november 2018 om 09:54
    De man die verkrachters en terroristeren vrijpleit, gaat zich eens moeien. Hou toch uw mond dicht, hypocriet.
    Vind ik leuk
    Geertkeano +310
    woensdag 21 november 2018 om 11:14
    hij heeft gelijk want normaal gezien is een spijtoptant een kleine vis die de grote vis erinpraat.
    hier gaat de grote vis vrijuit en gaan de kleintjes de bak in
    dus heeft het gerecht weer geld aangenomen en moeten al die onderzoeksrechters zelf de bak in
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16267
    woensdag 21 november 2018 om 11:30
    Het gaat er mij niet om wat hij zegt, wel wie het zegt.
    Vind ik leuk
    freejazz +1424
    woensdag 21 november 2018 om 11:39
    Wie zegt dat er alleen kleine visjes de bak in vliegen ? Het zou zo maar eens kunnen dat hierdoor nog meer grote vissen achter de tralies belanden.
    Vind ik leuk
    Peed +403
    woensdag 21 november 2018 om 10:01
    De man die het recht bij uitstek graag krom hanteert, heeft gesproken. Hypocrisie ten top !
    Vind ik leuk
    Lupo +518
    woensdag 21 november 2018 om 10:49
    wie is zonder eigenbelang in dit dossier ?
    Vind ik leuk
    Markske +493
    woensdag 21 november 2018 om 12:19
    Indien Veljkovic nu de waarheid gaat spreken kunnen we dit maar toejuichen.
    Vind ik leuk
    RSCA 35 +261
    woensdag 21 november 2018 om 16:10
    Sven Mary geeft geen schaamte
    weet je nog toen hij Abdeslam wilde vrijpleiten wegens procedurefouten
    ongeloofelijk slechte verliezer
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws