Bom in Belgisch voetbal? 'Moeskroen ontliep degradatie dankzij RSCA-huurling'

    Bom in Belgisch voetbal? 'Moeskroen ontliep degradatie dankzij RSCA-huurling'

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 21:20di 20-11-2018 om 21:20

    Naast Operatie Propere Handen werden er de voorbije weken nog enkele andere dingen onthuld. Daarin werd Moeskroen onderzocht in de zoektocht naar illegale geldstromen. Er zijn nog meer twijfels bij die club.

    Er wordt onder andere onderzocht of Moeskroen niet beheerd wordt door makelaars. Dat is in ons land verboden, want zou kunnen leiden tot belangenvermengingen. Mogelijk heeft dat al voor problemen gezorgd bij de club uit Henegouwen.

    Moeskroen versus RSCA
    Zo illustreert het weekblad Humo dat met een voorbeeld. In een artikel over de wantoestanden bij de club komt het met een opvallend verhaal over een wedstrijd tegen RSC Anderlecht.

    'In 2016 verslaat Moeskroen op de voorlaatste speeldag verrassend Anderlecht, met dank aan Anderlecht-speler Filip Djuricic die knullig balverlies lijdt. Achteraf blijkt dat Djuricic in de portefeuille van makelaar Fali Ramadani zit, samen met makelaar Pini Zahavi de baas bij Moeskroen. OH Leuven, dat door de mirakelzege degradeert, ziet het met lede ogen aan', aldus het weekblad.

    Djuricic werd een half seizoen gehuurd van SL Benfica. Na enkele mindere prestaties werd die uitleenbeurt niet verlengd. Momenteel komt hij uit voor Sassuolo.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +12392
    dinsdag 20 november 2018 om 21:23
    Anders hadden we nu 35 titels
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3005
    dinsdag 20 november 2018 om 21:28
    Grapjas😃
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12392
    dinsdag 20 november 2018 om 21:31
    Bwaaaaaaaaah😉
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3005
    dinsdag 20 november 2018 om 21:32
    😂
    Vind ik leuk
    Rebel +1433
    dinsdag 20 november 2018 om 21:27
    Ai, ik heb dat Gerkens al een paar keer zien doen,ik vrees het ergste,ze willen of mogen geen kampioen spelen
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1269
    dinsdag 20 november 2018 om 21:30
    Nenee, die kan gewoon ni beter😊
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:27
    Kaboem
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12392
    dinsdag 20 november 2018 om 21:36
    Kaboem, en toen was Martin plots verdwenen en zagen we hem nooit meer terug 🎇
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:41
    Eh nee
    Kaboem en het Belgische voetbal is terug in de oertijd
    Mooi dat jullie bijpassende retro stadions 😜
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:40
    En kaboem. Zo was er die matchfixing bij WillemII tijdje geleden. Of oei mochten we dat niet zeggen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:52
    Klopt
    Beboet en bestraft
    Maar belgie is veel beter in corruptie
    Je kan je klok er op gelijk zetten
    Jullie zijn onze buren maar eigenlijk passen jullie veel beter in oost Europa of Afrika
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 21 november 2018 om 10:29
    jij haalt steeds Oost-Europa aan, wordt je soms regelmatig gebashed door Oostblokkers?
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:33
    Nee hoor
    Wel door Belgen
    Op veel gebieden lijken jullie op Oost Europa
    Stadion met cintelbaan en een ambulance daarop
    Corruptie misdaad en doping.
    De cijfers daarover zijn gewoon openbaar.
    Net als de luchtverontreiniging
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 21 november 2018 om 10:55
    individuen zoals jij lopen bij ons echt niet vrij rond hoor, die worden per onmiddellijk geïnterneerd ... of naar Nederland gestuurd omdat ze daar toch allemaal dezelfde ziekte hebben!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 11:00
    Als jij vind dat dit geen probleem is in België dan wens ik je veel succes.
    Wist je trouwens dat jullie gevangenissen ook
    hopeloos achter lopen en Nederland daar lekker geld aan het verdienen is om jullie gevangen een plek te geven in onze gevangenissen.
    Misschien ook de ervaring gehad van onze gastvrijheid?
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 21 november 2018 om 11:05
    je begrijpt het echt niet hé ... Waarom zouden wij nieuwe gevangenissen bouwen wanneer dat we de criminelen naar Nederland kunnen sturen? Ik zou zeggen VEEL GELUK ermee :D
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 11:07
    Precies net als stadions
    Maar daar vullen we onze schatkist mee en bouwen weer nieuwe stadions
    Je bent ook welkom in onze mooie stadions
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 21 november 2018 om 11:10
    neen bedankt, ik ga liever naar het voetbal :D
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    woensdag 21 november 2018 om 12:20
    Mooie stadions om Heineken 0.0% te drinken en een ding dat op vlees moet lijken met kaksaus te eten...

    Ga toch weg man. :-)

    Als je het over randdebielen wil hebben, zoek dan even naar 'intrede van de sint in NEderland' ofzo.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 12:26
    Kijk eens naar jullie scholen en geneeskunde. Veel Nederlanders komen naar België omdat jullie onderwijs een lachertje is. Waar jongeren niets discipline meer hebben of respekt. Verloedering ten top. Dat gaat wat geven in de toekomst. Wat doen jullie met al dat geld als je zo hopeloos achterloopt in de zorgsector. Heb je in Nederland iets ernstig kan je nog wel een tijdje wachten of er mee rond blijven lopen. Komen dan maar nr Belgie Daar vullen wij onze schatkist dan weer mee. Het is niet allemaal wit zwart mijnheer daar vanuit je overbevolkt verloederd landje. Het niveau van jullie culinaire opvoeding nog maar te zwijgen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    9000 +400
    woensdag 21 november 2018 om 07:28
    Of: kaboem wat ben jij toch een zielig individu. Ik stel een goeie psycholoog voor, je mag dit complex niet laten aanslepen liefste Martin!
    Laat je slechte jeugd niet je toekomst bepalen! Er is zeker nog hoop, maar enkel jij kan de knop omdraaien. Ga er voor! Succes, een pennevriend.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:51
    Fijne jeugd gehad
    Veel suskes en wiskes gelezen
    Totaal geen last van een complex
    Maar gezien een sportieve discussie zijn twee partijen nodig.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    woensdag 21 november 2018 om 12:50
    Nog steeds in de ontkenningsfase blijkbaar :P
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 00:55
    Jij bent nog steeds de ENIGE die hier spreekt over "twee partijen" hoor.
    Jouw comments en de reacties daarop gaan overigens zelden over iets sportief 🤔
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12392
    woensdag 21 november 2018 om 07:38
    Een kaboem zoals in Enschede?!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:29
    Zou fijn zijn als Belgie hun financiële zaken rond het voetbal
    Wat beter op orde zou kunnen hebben.
    Zodat we op een eerlijke manier met jullie kunnen gaan concureren.
    Samen werken lijkt mij voorlopig onmogelijk.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 20 november 2018 om 21:42
    Dat wordt een nationale feestdag hier :P
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:36
    Dat weet ik wel
    Andersom is dat niet zo
    Hebben we ook niet met Duitsland meer
    Zelfs niet met Rusland
    Zo vond ik de aanslagen en terreur in België ook heel erg.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    woensdag 21 november 2018 om 16:21
    Dat is hier niet anders, het feit dat je dat wel denkt, illustreert perfect dat je hier moet wegblijven...

    Doei!
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 16:44
    Lees je alle commentaren ook van je landgenoten
    Doei
    Gelukkig is Nederland niet alleen
    Mij valt op dat jullie het ook met Frankrijk en Engeland Duitsland hebben
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 21:40
    Één balverlies... 🙄🙄🙄
    Vind ik leuk
    hoekschop +3127
    dinsdag 20 november 2018 om 21:50
    Vond dat toen al heel verdacht. Die speler had sinds zijn aankomst bij Anderlecht nog geen enkele bal verloren. En niet die bewuste match ... balverlies. Ik dacht onmiddellijk hier is meer aan de hand. Het was trouwens het eerste balverlies in heel die wedstrijd. Zo hoog lag het niveau. En dat maakte het balverlies van Filip natuurlijk nog extra verdacht.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 21:51]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws