Commercieel directeur KRC Genk onthult: ‘Nieuw stadion over 8 à 9 jaar’

    Commercieel directeur KRC Genk onthult: ‘Nieuw stadion over 8 à 9 jaar’

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 15:24di 20-11-2018 om 15:24

    KRC Genk is financieel gezond, maar vooral dankzij uitgaande transfers. Een extra vorm van inkomsten is aldus meer dan welkom.

    Commercieel directeur Filip Aerden onthult tegenover Het Belang van Limburg de stadionplannen van Genk. "Het klopt dat we daar nu zeker aan moeten denken. Indertijd hadden we een van de modernste stadions, maar dat is nu zeker het geval niet meer. Er zijn nu allerlei studies bezig en die moeten uitmonden in een nieuw stadion over acht à negen jaar.”

    "Ik denk dat we daarop moeten mikken. Het zal ook onze omzet een forse boost geven. Intussen investeren we wel verder in onze accommodatie. Zo is er binnenkort de verhuizing van alles wat met de A-kern te maken heeft naar de overkant. Er zal een extra vleugel bijkomen aan het jeugdcomplex”, aldus Aerden.

    Poll

    Is dit een goede zaak?

    (262 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 20 november 2018 om 15:43
    Beste meneer Aerden,
    het is hartverwarmend dat u met de toekomst van KRC bezig bent.

    Ik zou toch willen benadrukken dat een continuïteit in de sportieve prestaties volgens mij meer leeft bij de Genkies, dan een nieuw stadion.
    De achteruitgang van de financiële inkomsten staat ontegensprekelijk in relatie met de eerder beperkte sportieve prestaties in de vorige jaren, en dat voornamelijk in de JPL.
    Continue prestaties aan de top van het klassement zal er ook voor zorgen dat u makkelijker commerciële partners zal vinden om de doelstellingen van KRC te bereiken. Het succes en imago van een club hangt nu eenmaal grotendeels af van de resultaten van het eerste elftal.
    Ik wens jullie in alle geval veel succes.
    Vind ik leuk
    GT8 +542
    woensdag 21 november 2018 om 12:38
    Een nieuw stadion bouwen met commerciele mogelijkheden biedt, zoals hierboven ook aangehaald, een bron van inkomst indien Genk een jaar draait zonder uitgaande megatransfers. De Ghelamco arena heeft Gent bijvoorbeeld veel financiele stabiliteit èn daaraan gepaarde sportieve successen gebracht, om er maar eentje uit te pikken. Natuurlijk is deze inkomst niet alles en moet er een goed sportief beleid in het verlengde liggen (zie positie Gent momenteel), maar ik vind persoonlijk dat Genk zowel sportief als extra-sportief goed investeert. En dat extra-sportieve is nodig om op lange termijn mee te dingen op financieel èn sportief vlak. Hoe ga je anders transfers of lonen financieren?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    FR12er +64
    dinsdag 20 november 2018 om 16:13
    Een ding moeten jullie Belgen mij uitleggen. Ik kijk zo nu en dan JPL-wedstrijden en het valt me op dat de stadion zo matig gevuld zijn. Hoe kan dit toch, terwijl ploegen als Genk, Gent en Brugge toch verzorgd voetbal op de mat leggen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 16:25
    In Gent, en zeker bij Brugge, zit het stadion zo goed als vol. Ook Standard Luik trekt nog altijd veel volk. In Genk en ook wel wat in Anderlecht daarentegen niet.
    Hiervoor verwijs ik naar mijn reactie hierboven i.v.m. de magere prestaties in de JPL de laatste jaren. Misschien dat de sluiting van Ford Genk ook wat supporters heeft doen afhaken, doch geen 5.000 mensen. Benieuwd wat de toekomst brengt, mocht Genk zich aan de leiding kunnen handhaven.
    Ook Anderlecht presteert nu al enkele jaren onder de verwachtingen, hetgeen nu ook zijn weerslag heeft op de supportersaantallen.
    Dit is mijn mening :-).
    Vind ik leuk
    FR12er +64
    dinsdag 20 november 2018 om 16:37
    Bij Standard zie ik toch ook vaak lege plekken. Maar misschien is het dan beter om, in het geval van Genk, een nieuw, kleiner stadion te bouwen? In Nederland heeft o.a. Vitesse haar capaciteit al verlaagd naar ik meen 19.000. Hierdoor neemt de sfeer toe en staat het op beeld ook een stuk beter.

    En een club als Anderlecht, naar wat naar mijn weten het Ajax van Belgie moet zijn, moet toch eigenlijk makkelijk wekelijks minimaal 40.000 man op de been kunnen brengen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:20
    Standard trok vorig seizoen gemiddeld 23.430 toeschouwers op een capaciteit van ongeveer 27.000 plaatsen. Een mooie bezetting toch. Genk zat aan 15.392 op een capaciteit van ongeveer 23.000 plaatsen. Een paar jaar geleden (2013/2014) was dat nog 21.547 toeschouwers. Daar moet Genk terug naar toe groeien. Qua sfeer hebben beide clubs niet te klagen.

    Anderlecht is een ander verhaal. Net zoals Brugge proberen zij een nieuw stadion te bouwen. Alleen in België is dat geen sinecure met al zijn overheden, regeltjes, jaloezie ... om hiervoor toestemming te krijgen. Hierdoor missen we ook het EK 2020 in Brussel. Google zal je hierover kunnen inlichten.
    Toeschouwersaantallen zal altijd van succes afhangen. Geen resultaten = weinig toeschouwers.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 november 2018 om 17:46
    Dan zal het bestuur in genk eens met volgende rekening moeten houden:
    1) prijzen van abonnementen verlagen
    2) resoluut voor haar eigen fans kiezen en geen fratsen gelijk tegen besiktas
    3)investeren in eigen jeugd en houden wat goed is
    4) geen stunten meer laten gebeuren zoals baily of schrijvers... want dat doet supporters pijn dat ze ofwel te goedkoop vertrekken ofwel publiekslievelingen het afbollen wegens geen kansen
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:33
    1. Over prijzen abo wil ik niets zeggen omdat ik de prijzen niet ken van de G5, maar ik denk niet dat er veel verschil is.
    2. Wat bedoel je met de fratsen tegen Besiktas?
    3. Ik denk dat Genk zeer veel in de jeugd investeert. Hoe verklaar je anders de De Bruynes, Courtois, Trossard, Vossen ...
    4. Bailly, of eerder zijn louche stiefvader, wou hem absoluut naar een grotere competitie brengen. Schrijvers heeft wel degelijk kansen gehad in Genk. Maar in wie zijn plaats moest hij spelen op het middenveld? Pozuelo? Malinovskiy? Berge? Schrijvers wist ook dat hij tegen deze jongens niet op kon, en wou daarom absoluut vertrekken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:37]
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    woensdag 21 november 2018 om 21:12
    Nico genk is gezien het feit het de laatste jaren nooit echt voor de podiumplaatsen speelde procentueel duurder dan pakweg een ploeg als Charleroi of AA Gent qua abonnementen

    Fratsen tegen besiktas waar er geeist werd dat fans met een vaste plaats die ze al jaren hadden deze moesten opgeven aan turkse fans en zelf in 1 of ander achtergesteld hok werden geduwd om de match te volgen en na de match zelfs als een bende criminelen zijn behandeld door de politie wegens "risico" op rellen

    Welke jeugd investeert genk de laatste 3 jaar in ? Steeds minder belgisch talent...

    Probleem als ge pozu zo lang ging houden was het te denken dat ge een speler als schrijvers miscontent ging maken... Feit dat bailly het afbolde is slecht onderhandeld door genk en had genk veel eerder op moeten inspelen, men kende de fratsen van deze stiefvader reeds langer dan op dat moment...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 23:24
    1. Procentueel duurder. Dat moet je mij eens uitleggen wat je daarmee bedoelt.
    2. Hoe had jij het probleem tegen besiktas aangepakt, met name vermijden dat Turkse supporters in de genkvakken zouden zitten?
    3. Heynen, Trossard en Wouters zijn jeugdproducten.
    4. Schrijvers heeft op anderhalf seizoen in genk 50 wedstrijden gespeeld. Hoeveel goede heeft hij gespeeld? Feit is dat hij talent heeft, ook nog altijd jong is, ik denk te vroeg opgehemeld is (ook door genk), en misschien wat geduldiger had moeten zijn.
    5. Benieuwd hoe het verhaal Bailly in Leverkusen gaat aflopen. Ik denk dat Deconde toch heel dicht bij Bailly stond.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 23:25]
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    vrijdag 23 november 2018 om 21:08
    nico procentueel duurder als je afweegt wat een abonnement kost ten opzichte van wat de ploeg de laatste jaren gepresteerd heeft

    ik zou enkel bezoekersvak hebben toegelaten met voorrang aan turkse belgen of belgische turken en gedaan... Na de match netjes terug hun kot in en anders met de matrak daarop ipv je eigen supporters te verkopen als een bordeeleigenaar zijn straathoekmedewerkers verkoopt en in de steek laat

    Hoe jong is de jongste van uw "jeugdproducten"? Juist ...

    Schrijvers heeft nooit een kans gehad x aantal matchen op zijn positie te spelen ofwel werd pozu ofwel malinovsky er gedropt... kunt een rechtsvoor ook als keeper plaatsen ma dan nie komen janken dat hij geen goede matchen speeld...

    Geen idee hoe het verhaal van bailly afloopt ma hoop voor genk dat ze een zo hoog mogelijk percentage op doorverkoop hebben weten bedingen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 november 2018 om 00:18
    Probleem is dat je dan, volgens mij, de belgen met turkse afkomst niet kunt verhinderen van een ticket in een genkvak te kopen. Benieuwd met de beslissing die ze nu genomen hebben, hoe ze dat gaan vermijden.

    Als jij vind dat 50 wedstrijden geen kans is, ook al is dat niet altijd op zijn beste positie, dan verschillen we gewoon van mening. We zullen zien als Brugge zonder gekwetsten zit of hij nog een basisplaats kan afdwingen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 19:21
    Eindelijk een ik vermoed Nederlander die op een normale manier kan communiceren en dan ook normale reacties krijgt , wees welkom en iets ludiek zal ook wel gewaardeerd worden 👍😇
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 00:30]
    Vind ik leuk
    Vlad +2603
    dinsdag 20 november 2018 om 18:47
    Volgende keer brilletje bij nemen, stadion van Brugge zit bijna altijd vol, of mss enkel naar wedstrijden Cercle Brugge gekeken, als die een stadion bouwen voor 5000 toeschouwers zit het ook vol...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:49]
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    woensdag 28 november 2018 om 15:27
    het uitvak bedoelde dan toch voor cercle brugge :p de rest krijgen ze nie vol hoor ;)
    Vind ik leuk
    Vlad +2603
    woensdag 28 november 2018 om 17:36
    Inderdaad beetje slecht geformuleerd, bedoelde dat hij keek naar thuismatchen van Cercle, daar er dan met moeite volk is, als hij naar Club had gekeken had hij uiteraard gezien dat het stadion nu te klein is...😀
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws