Veljkovic is weer vrij, Waalse analist stelt zich vragen over rol van Leko en Rits

    Veljkovic is weer vrij, Waalse analist stelt zich vragen over rol van Leko en Rits

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 13:45di 20-11-2018 om 13:45

    Dinsdag mocht Dejan Veljkovic de gevangenis verlaten. Dat nieuws is ook over de taalgrens geraakt. John Baete stelt zich nu openlijk vragen bij de situatie van Ivan Leko en Mats Rits.

    In het verleden was Baete nog aan de slag als de hoofdredacteur van de Waalse versie van Sport/Voetbalmagazine. Tegenwoordig fungeert hij als analist. Op Twitter deelde hij het nieuws dat Veljkovic weer op vrije voeten is. 'Wat met Leko? Hij heeft de voetbalbond (en de voorzitter (Marc Coucke, nvdr) nog altijd niet verteld of hij iets wist over omkoping. Volgens het reglement moet hij schorsing van een jaar vrezen.'

    Voor alle duidelijkheid, Leko werd aangehouden en ondervraagd is het dossier Propere Handen, maar werd niet in verband gebracht met matchfixing. 

    Nadien richtte Baete zijn pijlen op Rits. Hij retweette: 'Het is net als bij Rits. De pers laat de twee met rust, terwijl ze wisten wat er aan de hand was. Het is alsof je op de hoogte bent van een moord, maar de politie niet belt. Dit zou beschouwd moeten worden als medeplichtigheid.'

    Plaats een reactie

    bolclbr +878
    dinsdag 20 november 2018 om 14:00
    Is aangepast. Dank.

    Maar tenslotte is dat toch maar de mening van 1 Waalse analist die precies 1 of 2 personen viseert en over al de rest zwijgt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 14:05]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    dinsdag 20 november 2018 om 14:07
    Die hebben dat wel heel snel aangepast. 😁😁, er gaat er 1 op die redactie met rode kaken rondlopen (als hij op zijn cv gezet heeft dat em Frans kan, dan viel hij nu door de mand)
    Vind ik leuk
    vampire81 +1199
    woensdag 21 november 2018 om 11:15
    die anderen zijn voor hem niet relevant want die hebben geen enkele verbinding met brugge, voila waarover het gaat is gevallen, het gaat hem ook zeker niet over de personen in kwestie die hij wel vernoemt, het gaat hem allen over destabilisatie van brugge, echt niks meer of anders dan dat
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    dinsdag 20 november 2018 om 14:01
    Leko is toch nooit in verband gebracht met matchfixing? Bij hem zou het om een fiscaal probleem gaan.
    Vind ik leuk
    hoekschop +3146
    dinsdag 20 november 2018 om 15:06
    Nee, maar Leko wist wel af van omkoping. Dat blijkt uit de afgeluisterde telefoongesprekken. Stond een maand geleden zwart-wit in de krant.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:54
    Ach zo, dus als het in de krant staat over Leko en Rits en Club dan is het waar. Over paars-wit niet. Is dat de regel?
    Vind ik leuk
    hoekschop +3146
    dinsdag 20 november 2018 om 16:25
    Het gaat hier niet over een verzinsel van de een of de andere journalist.
    Het gaat hier over uitgetypte afgeluisterde telefoongesprekken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 16:50
    Heb je die dan persoonlijk gelezen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:15
    👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊👊
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 22:18
    👊👊👊👊👊 das gesproken !!!
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2276
    dinsdag 20 november 2018 om 17:56
    Tzal in uw brusselse krant dan wel geweest zijn ,als een zogezegd bewijs in de media of krant gepubliseerd werd dan is dat niet meer te gebruiken als bewijslast dus .........
    Vind ik leuk
    hoekschop +3146
    dinsdag 20 november 2018 om 18:14
    dus wat?
    Dus hij is een zuiver en integer iemand?
    ha, ha!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 14:07
    Als we alles moeten geloven wat jullie zeggen is het walgelijk wat jullie nu schrijven ten eerste dat die waal kijkt in Wallonie en ten tweede de titel die jullie vermelden dat Leko en Rits een moord zagen en de politie niet belden is voor mij echt een brug te ver , aan degene die deze berichten hier schtijft voor VP shame on you zoiets doe je niet
    Vind ik leuk
    Hierulf +1285
    dinsdag 20 november 2018 om 14:30
    Terechte vragen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:54
    Dat die Waalse schandalist eens in zijn eigen landsdeel kijkt. 1 pot nat daar.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1199
    woensdag 21 november 2018 om 11:09
    dat gaat over niks anders dan het willen destabiliseren van brugge, over meer gaat dat echt niet, dat is al niet de 1e keer dat ze dat willen proberen of gewoon doen ivm dit

    ze zouden veel beter ingrijpen tegen dergelijke gangsters en zwaar straffen, wat een grote verrassing zeg dat het weer het franstalige deel van België is, dat zijn pas krapuul en gangsters, vuile profiteurs en gestampte luieriken
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws