UPDATE: 'Neusbreuk-rel ligt achter Carrasco, Rode Duivel mag weer China uit'

    UPDATE: 'Neusbreuk-rel ligt achter Carrasco, Rode Duivel mag weer China uit'

    Gepubliceerd: dinsdag 4 december 2018 om 12:15di 04-12-2018 om 12:15

    Yannick Carrasco heeft zich in China even laten gaan. De Rode Duivel bezorgde een ploeggenoot van Dalian Yifang een bloedneus. Carrasco bood hem daarna 10.000 euro aan. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.

    "Tijdens een training kwam het tot een klein dispuut", aldus Carrasco. "Dat leidde tot een neusblessure van Jin Pengxiang. Ik wil me verontschuldigen bij hem", vertelt de Rode Duivel over het voorval.

    Het voorval dateert al van augustus van dit jaar. Sindsdien kwam Jin Pengxiang niet meer in actie voor Dalian Yifang. "In het voetbal, vooral bij trainingen, kunnen zulke dingen gebeuren. Ik vind hem een sterke speler en heel goed persoon. Hopelijk herstelt hij snel", stelt Carrasco.

    Geldoffer
    Volgens Het Laatste Nieuws bood Carrasco na het voorval zijn Chinese ploegmaat 10.000 euro aan. Het is niet geweten of Jin Pengxiang dat bedrag heeft aanvaard.

    Carrasco ontbrak tijdens de voorbije twee interlands van de Rode Duivels. Tegen Ijsland (2-0) en Zwitserland (5-2) kon hij door paspoortproblemen niet in actie komen voor de nationale ploeg.

    Update 04/12, 12.15: Volgens Titan Sports Plus zijn Carrasco en Pengxiang terug 'bevriend'. De twee gingan samen op de foto om te laten zien dat Pengxiang de Rode Duivel heeft vergeven. Volgens de Chinese bron kan Carrasco nu het land weer verlaten. Dat was sinds het voorval niet mogelijk. Carrasco miste daardoor de interland tegen IJsland en Zwitserland. Officieel klonk het dat Carrasco paspoortproblemen had. 

    Plaats een reactie

    K1908 +1170
    dinsdag 20 november 2018 om 12:39
    Wat een figuur toch, die Carrasco...
    Eigenlijk heb ik er nooit van moeten weten, een beetje verstand staat niet slecht...
    Vind ik leuk
    Zero123 +723
    dinsdag 20 november 2018 om 12:47
    Een klein dispuut heet dat dan...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16095
    dinsdag 20 november 2018 om 12:53
    Nooit meer oproepen voor de nationale ploeg, graag!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:19
    geen naingolan, ...geen carraso.... wegens karakterproblemen, en daarbij buitenlandse trainers die verbieden om lukaku en fellaini op te stellen, Daar nog wat blessures bij, en we hebben geen nationale ploeg meer, die zelfs een
    0-2 voorsprong niet kunnen vasthouden of 4 tegengoals niet meer kunnen verhinderen.
    ...Triestige situatie van de Werelploeg nr1...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16095
    dinsdag 20 november 2018 om 13:21
    Ik zou puur op basis van zijn huidige niveau hem uit de selectie laten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:24
    ja op basis van zijn gebrek aan speelroutine, maar niet op basis van een incident waarvan wij in belgie de juiste toedracht niet kennen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16095
    dinsdag 20 november 2018 om 13:29
    Dat zeg ik ook niet, ik reageer enkel omdat het over Carrasco gaat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 12:27
    Misschien een goed idee om Naingolan terug te zetten... Al begrijp ik hem 100% dat hij nooit meer wilt uitkomen voor die pseudo vedetten!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    dinsdag 20 november 2018 om 13:08
    Carrasco vindt deze ploeggenoot een sterke kerel? Vreemd, want als ie echt sterk was had Carrasco's gezicht er anders uit gezien na dit debacle :)
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    dinsdag 20 november 2018 om 21:22
    Ik vond zijn Chinees wel heel goed,indrukwekkend ,
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:23
    De Bilde tegen Chris Porte werd zoiets wel vergeven, werd gouden schoen, rode duivel is nu zelfs vaste commentator voor het internationaal voetbal....
    Waarom zou Carrasco nu ineens uit de nationale ploeg moeten worden gezet voor een spijtig voorval in China, waarvan wij in Belgfie, zelfs het bestaan niet wisten...
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 20 november 2018 om 13:29
    De Bilde is een 0.
    Carrasco is een 0...

    Verandert helemaal niets aan de zaak......
    Vind ik leuk
    agdh +1610
    dinsdag 4 december 2018 om 12:29
    Als ik een collega zijn neus breek op het werk wordt ik wel direct ontslagen denk ik 😅
    Vind ik leuk
    dinsdag 4 december 2018 om 12:32
    Het was zijn schuld, nee het was de zijne !
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 4 december 2018 om 12:32]
    Vind ik leuk
    Smuuw +866
    dinsdag 4 december 2018 om 18:22
    Dus hierdoor mag je het land niet verlaten voor internationale voetbal. Wat een dictatuur ... Heb ja daar als buitenlandse speler geen rechten ofzo?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws