Noorderburen viseren Rode Duivels: Wat heeft die geweldige generatie nu bereikt?

    Noorderburen viseren Rode Duivels: "Wat heeft die geweldige generatie nu bereikt?"

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 11:02di 20-11-2018 om 11:02

    Nederland kon maandagavond wat de Rode Duivels niet konden, namelijk zich plaatsen voor de Final Four in de Nations League. Enkele bekende Oranje-analisten kunnen het dan ook niet laten om te sneren naar de Belgen.

    Aad de Mos vindt dat de huidige generatie Rode Duivels niet kon wat van hen verwacht werd, namelijk een prijs pakken. "Op beslissende momenten is het steeds net niet geweest en ik twijfel of dit nog gaat veranderen. Iedereen heeft het over de Gouden Generatie, maar het is tot nu toe een Bronzen Generatie geweest", aldus de ex-coach bij De Telegraaf.

    Ook Süleyman Özturk, een journalist bij Voetbal International, vindt dat de Belgische generatie overroepen is. "De Belgen hebben een geweldige generatie, maar wat hebben ze nu eigenlijk gepresteerd? De vraag stellen is hem beantwoorden. Niets. Helemaal niets."

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgiëJPL

    Plaats een reactie

    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 11:07
    Geeft alleen maar weer wat een pijn het moet gedaan hebben er niet bij geweest te zijn vorig WK en EK...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:54
    Dezelfde pijn die jullie straks weer gaan hebben
    Alleen nog erger omdat jullie zo dichtbij succes waren
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 12:03
    Als je geen finales speelt heb je sowieso geen kans en ben je er niet dichtbij
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:06
    In hun ogen wel
    Ze zagen de wereld cup al door hazard voor vijf duizend uitzinnige belgen in de lucht worden getild
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 12:09
    Je vergist je, dat zijn de kaaskoppen die zo denken, paar finales gespeeld en telkens net niet terwijl ze zich al wereldkampioen waanden, telkens op hun bek gegaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:11
    Bedankt voor je bijdrage
    Goed punt in deze discussie
    Maar vladje zal toch ook gedacht hebben dat de Belgen het cupje in hun handen gingen houden
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 12:59
    Neen hoor, zeker niet gedacht, eigenlijk al verwonderd en blij met de halve finale en derde plaats, dit is nu het verschil tussen Belgen en Nederlanders, wij zijn realisten met de voetjes op de grond, jullie zijn fantasten met het hoofd in de wolken..
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:14
    Ik zag, las en hoorde afgelopen zomer niet anders dan overmoedige Belgen die al gewonnen hadden...
    Telkens heb ik erop gewezen dat dat normaal gesproken arrogant was in jullie ogen...

    Dan was ik weer een jaloerse Hollander...

    PS.

    5-2 verlies van Zwitserland vind ik voor de RD een afgang hoor.

    Of kunnen ze echt niet beter zo gauw het een beetje lastig wordt?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:15]
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 18:36
    Proficiat, geniet ervan, de groeten aan Maria...
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 19:00
    Scherpe reactie, vod.

    Tegen zo'n intellectuele overmacht kan ik niet op.
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 20:16
    Een achterlijke post vereist een adequaat antwoord he, pas me gewoon aan het niveau aan...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 13:00
    Precies, finales gespeeld
    Vind ik leuk
    murmur27 +1614
    dinsdag 20 november 2018 om 13:03
    Om er even serieus in te gaan, en ik hoop dat je mij niet hetzelfde ziet als de mede-hollander die boven mij staat.

    Zou het positieve bluf(wellicht een te positief woord in jouw ogen) in verband staan met de resultaten die behaald zijn?

    en nogmaals geen sneer, ik vind het toch best interessant hoe een generatie waarbij je je vingers bij aflikt het niet lukt (in mijn ogen) om grote successen te behalen.

    Zouden belgen over het algemeen iets meer down to earth zijn wat wellicht vertaald wordt naar minder in jezelf geloven?
    Het moet een geestelijke barrière zijn, voetballen kunnen ze wel degelijk.
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 13:15
    Is gewoon een zaak van de goede balans qua veldbezetting, speelstijl, inzet, nuchterheid, alertheid, zelfvertrouwen, grinta,... die ontbreekt, het toverwoord is hier balans, ‘te’ werkt in geen van beide richtingen...
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 20 november 2018 om 12:43
    Dude, Je hebt een naam die geen enkele Nederlander correct kan uitspreken, als het is om een beetje onnozel te doen blijf je beter weg.. :-)

    Meteen na al die malaise zo'n grote mond, ik ga lachen wanneer jullie er wederom niet bij zijn op het EK. Als je beste man Depay is, kan dat natuurlijk ook helemaal niet.. :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 14:22
    Och neej toch, jullie hebben gewonnen van 2ploegen die op dit moment slechter zijn dan Ijsland...
    Holland is huilen met de pet op, enkel in een Nations League die niemand intresseerd, zullen zij is denken dan het iets waard is.
    Niemand intresseert die Nations League. Enkel om wat animo. Als je al EK en een WK hebt gemist in het moderne voetbal, dan ben je belachelijk slecht. En dat hebben we bij jullie qualificaties gezien. Wie heeft zich daar voor altikd belachelijk gemaakt? Ja idd, die Oranje nietsnutten.
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:25
    ...interesseert...


    Volgens mij zijn jullie een beetje zuur, omdat een Oranje in crisis het ook eens aardig gedaan heeft. Het is ook niet niks, niet aan een WK meedoen, maar wel in dat jaar winnen van Europees Kampioen Portugal met 3-0, van ex-wereldkampioen Duitsland met 3-0 en van Wereldkampioen Frankrijk met 2-0.

    Voorwaar niet onaardig voor een voetbalnatie in crisis. Winnen van Frankrijk... zo moeilijk is het niet dus...
    Vind ik leuk
    Cremonese +104
    dinsdag 20 november 2018 om 20:52
    Winnen tegen Frankrijk in een oefenduel is inderdaad niet moeilijk wij deden het 3 jaar geleden ook nog, tevens onze voorlaatste pot tegen de Fransen (als ik me niet vergis).

    Als het om iets gaat, dat is wat anders...

    Ikzelf vind het best wel aangenaam dat Nederland zich weer toont in de voetbalwereld en straks weer aan grote kampioenschappen zal deelnemen.

    Ik ben alleen niet overtuigd of deze ploeg wel echt zo sterk is als jullie vorige topgeneraties. Ik schaal ze eerder als een goede subtopper in.
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    woensdag 21 november 2018 om 09:34
    Mij zul je nooit zien beweren dat we wel even kampioen worden of dat dit een topgeneratie worst.

    Oranje is in crisis zei ik en dan overdrijf ik niks. Twee kampioenschappen niet meegedaan, dus dan gaat het niet goed. Hooguit is er weer hoop en daar zijn we blij mee.

    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 00:46
    Een frankrijk dat zelf niet Wil deelnemen aan die Nations League. Ach jullie mogen trots zijn, zou ik ook zijn nadat ik een jaar daarvoor dregelijk belachelijk ben gemaakt. Wie heeft jullie gewipt in de barrages toen? Aahja, dat nog belachelijker Turkije...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 00:54
    En daarbij Jozef, ik zelf zal altijd willen dat Holland zich plaatst voor elk toernooi. Ik heb geen burenhaat. Maar jullie Nederlanders zijn ohzo niet down to earth. Jullie lachen met andermans miserie. Die dikke nek weetje wel...
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    woensdag 21 november 2018 om 09:57
    Lachen gebeurt toch over en weer? Lijkt me niet iets typisch Hollands. Is ook niet erg, dat maakt winnen daarna weer zoeter...

    Ik zou het niet ontkennen...
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 14:27
    Vooral de analisten van Voetbal Inside. Maarja die lachen hun eigen moeder al uit 😂
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    woensdag 21 november 2018 om 14:30
    Onze nationale idioten...

    Iedereen neemt ze serieus hier...😂
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 14:32
    Nee net niet, echt niet. Is ook meer comedy dan voetbal. Wat daar over de lippen komt. Soms zijn ze bezig over waterpolo, me lijkt.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 12:02
    Nee klopt, de Turken waren er niet bij
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    dinsdag 20 november 2018 om 12:45
    Waren zij het die jullie uit de barrages hadden gehouden of hoe zat dat alweer?
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 12:49
    Weet ik echt niet meer.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16064
    dinsdag 20 november 2018 om 11:08
    Vanwaar al die rancune? Is derde worden op een WK dan zo'n slechte prestatie? Dus alle ploegen die geen EK of WK winnen, zijn per definitie een 'gefaalde generatie'? Wat een onzin!
    Vind ik leuk
    zapperboy +992
    dinsdag 20 november 2018 om 11:11
    Hoe noemt men een Turk in het Hollands ?
    Een nurk !!!
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    dinsdag 20 november 2018 om 12:47
    Oooooh ik dacht dat dat nog steeds profiteur was.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +993
    dinsdag 20 november 2018 om 14:33
    Lol 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:29
    Ik vind jou best grappig eigenlijk.
    Heb je hem helemaal zelf bedacht?
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:56
    Is gewoon een nuchtere analyse
    En ik heb op de Belg naar het ek en wk gekeken en daar hadden ze het ook over de finale halen en winnen
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16064
    dinsdag 20 november 2018 om 11:58
    Ja, maar het is én blijft voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:02
    Mijn nuchtere analyse is dat wilmots ze wat heeft tekort gedaan
    Zo'n goede generatie voetballers en zo'n slechte coach
    Maar omdat jullie te snel tevreden waren en het een Belg is
    hebben jullie hem te lang aangehouden
    Jullie eigen nationalistische ideeën kost ook wat.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 12:37
    Ja want jullie Advocaat deed het destijds geweldig he
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:38
    Zonder advocaat geen wilmots
    Wilmots heeft altijd aangegeven dat advocaat heel belangrijk is geweest
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 12:50
    Ja maar uit uw vorige post blijkt dat Wilmots een slechte coach is dus...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:51
    Vind ik ook
    Maar jullie niet
    Vandaar
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 12:59
    Ja want heel België vond Wilmots de gedroomde bondscoach. Je bent echt wel heel goed op de hoogte.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:05
    Nogmaals op jullie tv waren jullie heel blij met jullie kampioen wilmots
    Een Belg aan het roer is het ultieme orgasme voor jullie
    Wel jammer dat voordat jullie lekker konden klaarkomen hij het trotse belgiesche schip op de klippen liet lopen 🤣😂
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 13:08
    Ik moet zeggen dat je niveau sterk aan het dalen is. In het begin zag ik er nog humor in maar begint toch stilaan op jarenlange frustratie te lijken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:12
    Ja ik merk bij jou ook sterk de sexuele frustratie
    Misschien you tube aanzetten en kijken naar België tegen Japan.
    Ogen dicht
    Volkslied erbij
    En lekker klaar komen nu het nog kan 💪👋👍
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 15:05
    Je begint aardig uit je rol te vallen
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 15:15
    Merk je dat uit mijn reacties op jouw waardevolle bijdragen?
    Ik dacht al wel dat er iets scheelde met je perceptie.
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 13:22
    ‘Belgische’, waarschijnlijk typfout door het klaarkomen tijdens het typen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:56
    Rukken vlad
    Straks ga je weer je moeder aanranden 😂
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 14:02
    En dan komt de onmacht en gaat men uit frustratie zijn heil zoeken in het woordenboek der wansmaak, je daalt bij elke post in mijn achting Martintje, er rest niet veel meer van de ‘nuchtere’ Nederlander die je beweert te zijn...
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 13:02
    Qua bondscoachwissels is Nederland niet te kloppen, hebben de laatste jaren meer nieuwe bondscoaches dan debuterende spelers gehad
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:54
    Wel allemaal Nederlanders
    Een Nederlander kan makkelijk belgie onder zijn hoede nemen
    Maar een Belg voor ons lijkt me onmogelijk en ontzettend grappig
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 13:59
    Vind een Nederlander minstens even grappig hoor, moet ze hier niet, niveau van de coaches daar trouwens sterk gedaald de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    agdh +1607
    woensdag 21 november 2018 om 00:56
    Bwa van mij, en ik denk dat ik dan voor velen spreek hier, hadden Wilmots graag zien vertrekken na het WK 2014
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16064
    dinsdag 20 november 2018 om 12:53
    Wilmots was een pannenkoek, absoluut. Ook van Martinez ben ik niet geheel overtuigd, trouwens.
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 14:13
    Heeft ‘op de Belg’ gekeken 🤣
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:35
    Zo zeggen ze dat bij ons.

    De euforie was groot en ik snap werkelijk niet waarom jullie dat nu ineens ontkennen.

    De euforie in elk land, België en Nederland niet uitgezonderd, neemt grote vormen aan als men ver reikt in een toernooi. Dat is juist leuk....
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    dinsdag 20 november 2018 om 12:41
    Hey Martin, ben absoluut niet anti Nederland én ik hemel onze rode duivels niet op! We hebben een goede ploeg maar ook niet meer dan dat! Wil je het echt over finales winnen hebben? Dan hoorde ik Nederlanders ook vaak roepen dat ze de finale gingen spelen én winnen... Voor mij was dit geen hoogmoed maar een mooi staaltje patriotisme dat wij Belgen soms ontberen! Als je echter verder kijkt: Cruyff, Van Basten, Gullit, Rijkaard, Bergkamp, Davids, Seedorf, Kluivert, Van Bronkhorst, de broers De Boer, Robben, en nog heel wat andere toppers... Als je heel eerlijk bent is de oogst ook bij jullie te mager geweest in verhouding tot het aanwezige talent!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:48
    Ja dat zal
    Maar wij proberen altijd aanvallend voetbal te spelen
    En dat is het moeilijkste wat er is
    Alleen van gaal heeft op de Belgische manier gespeeld omdat de kwaliteit er toen niet meer was
    Derde plaats het maximale

    Maar Nederland is altijd gewaardeerd om zijn stijl en lef
    En komen de prijzen vanzelf
    Nu weer ajax
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    dinsdag 20 november 2018 om 13:02
    De opleiding bij Ajax destijds was top en vooruitstrevend! Dat, in combinatie met heel wat uitzonderlijke talenten heeft gemaakt dat jullie een mooie en aanvallende stijl van voetballen hebben kunnen ontwikkelen... Daar heb ik altijd met ontzag (nooit met afgunst) naar gekeken! Het klopt dat onze ploeg het weleer moest hebben van verdedigen en voetballen vanuit de omschakeling. Wat verwacht je anders, wij waren geen voetbalgrootheid en hadden niet de toptalenten noch de know how! Dat heet spelen naar je kwaliteiten en dat lijkt me niet slecht maar veeleer verstandig.
    Het afgelopen WK hebben we wat meer vanuit onze eigen sterkte gespeeld, deels het nodige geluk gehad maar op de 3e plaats geëindigd met mooi voetbal... Eigenlijk vergelijkbaar met jullie vele geweldige lichtingen hoor! Mooi voetbal brengen maar uiteindelijk geen prijs winnen! En weet je wat me bijblijft? Niet het feit dat jullie geen prijzen hebben gewonnen hoor! Wel de mooie voetbalmomenten die het Nederlands elftal ons heeft bezorgd. Ik hoop dat mensen ook zo denken als ze aan het WK denken en kijken naar de rode duivels.
    Als je het over prijzen hebt die vanzelf komen... De afgelopen decennia toch ook niet meer echt he! Daarvoor zien onzer beide landen financieel niet slagkrachtig genoeg, hoe jammer ook...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 13:09
    Ajax speelde de finale met heel veel eigen jeugd
    Er zit nog veel meer aan te komen
    Trouwens ajax heeft ook nooit dezelfde slagkracht gehad als de Europese top
    Maar een sterke eigen identiteit helpt hier bij
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    dinsdag 20 november 2018 om 13:14
    Een finaleplaats is geen prijs... De finale winnen levert wel een prijs op!
    Laatste echte prijs, buiten de landstitel in Nederland is ondertussen ook al weer bijna 25 jaar geleden he!
    Ik hoop oprecht dat er meer zit aan te komen! Een hegemonie van de rijke clubs is het laatste waar mensen op zitten te wachten.
    Wat betreft financiële slagkracht staat Ajax dan toch weer veel verder dan eender welke Belgische club...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 18:44
    Nou met vals spelen kom je ook een eind
    Maar daar komt snel een eind aan
    Door jullie belgen gedrag gaan we geen noodhulp sturen
    Vind ik leuk
    zapperboy +992
    dinsdag 20 november 2018 om 11:10
    Süleyman Özturk, ze hebben gisteren 3 minuten goed gespeeld ( lees :3 minuten geluk gehad ), Oranje wordt WEER wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 12:01
    Turken zijn niet voor Nederland. Die zijn voor Turkije.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 20 november 2018 om 11:10
    Jaloerse keeskoppen. Zij zijn de übermensch. En maar zeiken op de Duitsers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:57
    Nou nou
    Dus joods en ubermensch
    Beetje raar
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:36
    Nee hoor
    We zijn meer ontevreden over jullie calimero gedrag
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 20 november 2018 om 16:46
    En wij over u mentaliteit :P
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 17:24
    Ik vat het op als een compliment
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:38
    U + w...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 20 november 2018 om 19:14
    who cares
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 19:18
    Och, niemand en mij ook niet.

    Er waren hier bijdehandjes rond die dergelijke domme foutjes symptomatisch vinden voor het onderwijs- en kennisniveau in een land...


    Het zal me verder aan mijn reet roesten, euh...aan mijn gleuf oxideren...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:20]
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 20 november 2018 om 19:20
    Ja want in holland is het onderwijs echt hoogstaand, zien we telkens bij het groot dictee der Nederlandse taal. Of 10 voor taal. Blaas zo hoog van de toren niet, het gaat u niet zo goed af
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    dinsdag 20 november 2018 om 20:43
    Wat jullie van ons denken kan ons niet schelen, omdat jullie niet belangrijk voor ons zijn, omgekeerd is volgens de vele Nederlandse posts hier blijkbaar wel waar.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 20:45
    Sportieve discussie
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 12:54
    Zo een reactie had ik van u niet verwacht maar kan ze zeker wel begrijpen. Het zijn er hier gelukkig maar enkele en zo hebben wij er zelf helaas ook hè maar op den duur is de lol er wel van af en waar gaat het dan nog over
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 20 november 2018 om 13:01
    Idd Pierre. Niet van mijn gewoonte maar het is gewoon vervelend.
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:46
    Wij houden meer van Duitsers dan van Belgen. Dat was lang anders, maar is in de loop der jaren veranderd.

    Met een Duitser is het prima omgaan: stipt, royaal, zakelijk, blijmoedig. Zaken die we vroeger massaal in onze Zuiderbuur dachten te herkennen, maar waar we telkens weer in teleurgesteld zijn.

    Vraag in grensdorpjes maar wat men van Belgen vindt.

    Dat is niet mals... Brutaal, ongemanierd, hooghartig en gieriger dan dat ze zo graag de Noorderbuur afschilderen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:47]
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 20 november 2018 om 18:51
    Nu wat jullie van ons denken maakt mij weinig uit hoor. Waar ik woon, wonen evenveel hollanders dan belgen. Maar als hier één gewoon iedereen op een kinderachtige manier komt uitdagen wordt iedereen dat kotsbeu.
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:59
    " Jaloerse keeskoppen. Zij zijn de übermensch. En maar zeiken op de Duitsers. "


    Deze was toch van u?

    Ik vind dat u zich ook neerbuigend gedraagt.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 20 november 2018 om 19:01
    Klopt en dat is idd niet van mijn gewoonte. Ik zit al jaren op de rode vp en kan met iedereen hier opschieten van alle clubs. Maar vandaag was ik het beu. En ben ik even doorgegaan.
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 19:07
    Ach, dat herken ik wel.

    Sommige van mijn reacties zijn ook te fel van toon. Er zijn ook gewoon een hoop leuke Belgen, maar als de toon gezet wordt met keeskoppen en zo, dan borrelt de behoefte in me op om even vervelend terug te doen...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 20 november 2018 om 19:10
    Je mag tegen mij altijd vervelend doen man. We komen er wel uit.
    Vind ik leuk
    DOMI +213
    dinsdag 20 november 2018 om 11:16
    Helemaal niets gepresteerd is nu ook weer serieus overdreven. 3de op het WK is veel meer dan niets en er komt ook nog het volgende EK en WK toch!
    Vind ik leuk
    Vaneigens +918
    dinsdag 20 november 2018 om 11:23
    "Aad de Mos vindt dat de huidige generatie Rode Duivels niet kon wat van hen verwacht werd, namelijk een prijs pakken."

    Wat kan je daarop zeggen? Allemaal maar: dat klopt!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:26
    Jammer genoeg klopt dit wel , bij de beslissende wedstrijden telkens net niet , EK tegen Wales , WK tegen Frankrijk en nu tegen Zwitserland .
    En neen ik heb geen Oranje sympathieën .
    Vind ik leuk
    willyy +122
    dinsdag 20 november 2018 om 11:29
    en gelijk hebben ze !
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    dinsdag 20 november 2018 om 11:45
    Verander in de tekst "rode duivels" door "nederlands elftal" en je hebt precies hetzelfde met wat er gebeurd is met hun gouden generaties (en meer dan één ! ). Ook altijd net niet...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 11:47
    Klopt, maar we hebben gelukkig wel kansen gekregen om een titel te halen, finales spelen en verliezen valt niet mee maar je hebt tenminste wel een kans
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:07
    Haalt hij weer de Nederlanders er weer bij
    Bedankt dat ons weer zo belangrijk maakt befke 😛
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    dinsdag 20 november 2018 om 15:29
    Voel je niet steeds aangesproken aub.
    Opmerking in het artikel komt van een halve Hollander/Belg vandaar mijn verwijzing...
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 18:53
    Toch heerste het Nederlandse clubvoetbal in de tijd van Cruijff. Daarna bij momenten.

    Hierbij is op clubniveau meerdere malen alles gewonnen wat er te winnen viel.

    Eerlijk gezegd schat ik de toplanden van het WK stuk voor stuk zwakker in dan de top 8 van de CL.

    Om maar aan te geven dat de echt grote winnaars bij de clubs rondlopen... Dat was altijd al zo en dat is nu nog zo...

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:09]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 11:46
    Goh een Turk plaatst een tweet en dan hebben we gelijk de titel "Noorderburen viseren Rode duivels" en allerlei sukkels die zich aangesproken voelen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 11:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 15:34
    Niet verder zeggen maar ze zijn snel op hun tenen getrapt.
    Moet wel zeggen dat de Belgen niet veel moeite hebben om
    op Nederlandse Franse en Engelse tenen te gaan staan.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    dinsdag 20 november 2018 om 12:07
    1 bericht van een 'zeikerdje' vertegenwoordigt niet onze noorderburen. Net zoals enkele 'steukertjes' hier op dit forum niet Nederland vertegenwoordigt..
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:14
    Dat er hier nog altijd mensen zijn die dat Nations gedrocht belangrijk vinden.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 12:48
    De Nations League op zich niet maar wel de wedstrijden (met inzet) tegen leukere tegenstanders. Het blijft ons toch wat achtervolgen dat we te weinig wedstrijden hebben gespeeld tegen de grotere ploegen. In mijn ogen is het niet meteen een nadeel om tegen sterke tegenstanders te spelen, dan is de focus beter en kan je vanuit een goed resultaat extra vertrouwen tanken. Tegen de zogenoemde kleinere landen kan je mi ook alleen maar verliezen. Al stel ik me wel de vraag welke landen momenteel echt top zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +40059
    dinsdag 20 november 2018 om 19:15
    Als belgie zichzelf echt zou willen testen, dan zou het misschien aan te raden zijn om te oefenen tegen Spanje, Duitsland, Frankrijk, Brazilië...

    Natuurlijk wordt je daar sterker van, maar het kan je wel wat plekjes kosten op de totaal onbeduidende Fifa-ranking en die wordt nogal gekoesterd bij jullie begrijp ik.

    Persoonlijk heb ik er niks mee. Elke vier jaar is er een WK en elke vier jaar een EK en op die toernooien wordt er gespeeld om de echte prijzen.

    Een ranking die zelf gekozen oefenpotjes met 6 wisselmogelijkheden opneemt kan ik niet serieus nemen.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +451
    dinsdag 20 november 2018 om 20:09
    Ik weet niet of men zo fel bezig is met die eerste plaats. Als je er staat is het leuk maar zegt verder inderdaad niet zo veel en denk dat de meesten dat ook wel weten te relativeren. Ik zie de ploeg nog liever strijdend verliezen tegen één van voorgenoemde landen in een open wedstrijd dan een saaie pot voetbal tegen bvb Malta te zien. Af en toe eens terecht verliezen brengt de focus terug waardoor men geprikkeld wordt iets rechts te zetten. Ik zie ook die zwakkere poules echt niet als een voordeel maar de loting is wat ze is.
    Knappe prestatie van Oranje tegen Frankrijk maar zouden ze hetzelfde kunnen brengen tegen pakweg Griekenland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:37
    Dus een Turk met een Nederlands paspoort lacht met de Belgen? Het verschil met de Nederlanders (over Turken hoeven we niet eens te praten want dat is helemaal niks) is dat we tenminste een gouden generatie hebben. Afgezien van een EK hebben de Hollanders vooral een grote bek, veel geblaat en weinig wol. Mochten hun prestaties het niveau van hun ego halen, ze waren voor altijd de beste... en aan Martin, jullie denken dat we zittten te wachten op jullie nuchtere analyses, maar geloof me. Het is niet zo. België heeft niks te leren van een land als Nederland, op geen enkel vlak.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 12:56
    Waarom noemen jullie het eigenlijk een "gouden generatie" ? De reden ontgaat me enigszins
    Vind ik leuk
    Intel +1314
    dinsdag 20 november 2018 om 13:46
    Dit is ook onze beste generatie , veel topspelers ook we hadden er meer kunnen uithalen . Maar ik heb er van genoten als ge ziet vanwaar we komen en zelfs al wordt het minder het blijft u land en u ploeg he , hopelijk doen we volgende ek en Wk samen mee . Altijd leuk om tegen elkaar te spelen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 14:52
    Weet je, Ik heb helemaal niks tegen Belgie en de derby's der Lage landen blijven speciaal, net zoals de matchen tegen Duitsland. De andere landen vind ik wel mooi om tegen te spelen maar niet speciaal
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:54
    Wat een kinderachtige reacties hier. Men begint mekaar te verwijten zoals alleen pubers dat doen. Ik stel voor dat we gewoon niet meer reageren op die reacties van enkele zielige noorderburen (die zeker geen beeld geven van de gemiddelde nederlander), want hun enige kinderachtige bedoeling hier is om ons wat op te jagen, wat ook nog lukt bij een aantal onder ons.

    Aan de redactie van voetbalprimeur zou ik willen vragen om degene, van eender welke nationaliteit, die duidelijk over de schreef gaat in zijn uitlatingen gewoon te bannen van dit forum. Dit zou ons toelaten als volwassen, welopgevoede mensen over onze favoriete sport van mening te kunnen wisselen. Zoniet zal de fun hier snel voorbij zijn en zoeken we een ander forum.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 13:00
    Nou sorry, ik probeer gewoon over voetbal te praten. Maar het over de schreef gaan van Belgen ? Telt dat ook want dan strepen we 70% van de reacties alvast door.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 14:03
    Als u mijn reactie nog eens rustig naleest, krijgt u een antwoord op uw vraag.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 14:54
    Sorry, had hem even gemist :) Was door de war omdat het wel over "enkele zielige noorderburen" ging maar niet over zielige reacties van onze zuiderburen.
    Vind ik leuk
    Smuuw +864
    dinsdag 20 november 2018 om 15:57
    Turkije en Nederland evenmin, niets bereikt geen enkele prijs gewonnen als we spreken over hun laatste gouden generatie. De enige prijs die ze miss nog kunnen winnen is de gouden viswijvenembleem ...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 19:43
    Wij praten niet over een gouden generatie. Dat vinden we arrogant. En zeker als ze niks winnen
    Vind ik leuk
    Smuuw +864
    dinsdag 20 november 2018 om 20:04
    U miss niet maar wel heel veel Nederlanders. Ik werk zelf al een paar jaar met Nederlanders in het buitenland en als je wist wat die vertellen zou je u miss schamen van de arrogantie en onwetendheid. Maargoed eigenlijk boeit het niet zo wat die vertellen, het is gewoon grappig.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3549
    dinsdag 20 november 2018 om 21:15
    Ik heb nog nooit een Nederlander over een gouden generatie gehoord en ik ben er zelf één dus ik weet niet wie jij tegenkomt op vakantie, maar..........
    Vind ik leuk
    Chris1880 +173
    dinsdag 20 november 2018 om 16:37
    En gelijk hebben ze..
    Vind ik leuk
    Daknamfan +199
    dinsdag 20 november 2018 om 18:27
    De Nederlanders hebben na 5 jaar nog eens gewonnen en daar zijn ze de grote kenners. België staat eerste in de FIFA ranking, Nederland vijftiende.
    Ik moet toegeven dat het verlies tegen Zwitserland te wijten is aan de opstelling, hier gaat Martinez in de fout. De tweede fout is dat er teveel spelers bij waren die enkel aan eigen succes dachten o.a. de Hazards.
    Vind ik leuk
    woensdag 21 november 2018 om 10:48
    Daar heb je ze nog is gewonnen en ze gaan weer europees kampioen worden zeker man man laat me nie lachen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws