Noorderburen viseren Rode Duivels: Wat heeft die geweldige generatie nu bereikt?

Noorderburen viseren Rode Duivels: "Wat heeft die geweldige generatie nu bereikt?"

Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 11:02di 20-11-2018 om 11:02

Nederland kon maandagavond wat de Rode Duivels niet konden, namelijk zich plaatsen voor de Final Four in de Nations League. Enkele bekende Oranje-analisten kunnen het dan ook niet laten om te sneren naar de Belgen.

Aad de Mos vindt dat de huidige generatie Rode Duivels niet kon wat van hen verwacht werd, namelijk een prijs pakken. "Op beslissende momenten is het steeds net niet geweest en ik twijfel of dit nog gaat veranderen. Iedereen heeft het over de Gouden Generatie, maar het is tot nu toe een Bronzen Generatie geweest", aldus de ex-coach bij De Telegraaf.

Ook Süleyman Özturk, een journalist bij Voetbal International, vindt dat de Belgische generatie overroepen is. "De Belgen hebben een geweldige generatie, maar wat hebben ze nu eigenlijk gepresteerd? De vraag stellen is hem beantwoorden. Niets. Helemaal niets."

Lees meer over:Rode DuivelsBelgiëJPL

Plaats een reactie

Vlad +3703
dinsdag 20 november 2018 om 11:07
Geeft alleen maar weer wat een pijn het moet gedaan hebben er niet bij geweest te zijn vorig WK en EK...
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 12:02
Nee klopt, de Turken waren er niet bij
Vind ik leuk
K1908 +2002
dinsdag 20 november 2018 om 12:45
Waren zij het die jullie uit de barrages hadden gehouden of hoe zat dat alweer?
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 12:49
Weet ik echt niet meer.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18444
dinsdag 20 november 2018 om 11:08
Vanwaar al die rancune? Is derde worden op een WK dan zo'n slechte prestatie? Dus alle ploegen die geen EK of WK winnen, zijn per definitie een 'gefaalde generatie'? Wat een onzin!
Vind ik leuk
zapperboy +1166
dinsdag 20 november 2018 om 11:11
Hoe noemt men een Turk in het Hollands ?
Een nurk !!!
Vind ik leuk
ROBSON +3775
dinsdag 20 november 2018 om 12:47
Oooooh ik dacht dat dat nog steeds profiteur was.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1291
dinsdag 20 november 2018 om 14:33
Lol 😂😂😂
Vind ik leuk
Jozef +42352
dinsdag 20 november 2018 om 18:29
Ik vind jou best grappig eigenlijk.
Heb je hem helemaal zelf bedacht?
Vind ik leuk
zapperboy +1166
dinsdag 20 november 2018 om 11:10
Süleyman Özturk, ze hebben gisteren 3 minuten goed gespeeld ( lees :3 minuten geluk gehad ), Oranje wordt WEER wereldkampioen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 12:01
Turken zijn niet voor Nederland. Die zijn voor Turkije.
Vind ik leuk
Toca +47343
dinsdag 20 november 2018 om 11:10
Jaloerse keeskoppen. Zij zijn de übermensch. En maar zeiken op de Duitsers.
Vind ik leuk
Pierke79 +466
dinsdag 20 november 2018 om 12:54
Zo een reactie had ik van u niet verwacht maar kan ze zeker wel begrijpen. Het zijn er hier gelukkig maar enkele en zo hebben wij er zelf helaas ook hè maar op den duur is de lol er wel van af en waar gaat het dan nog over
Vind ik leuk
Toca +47343
dinsdag 20 november 2018 om 13:01
Idd Pierre. Niet van mijn gewoonte maar het is gewoon vervelend.
Vind ik leuk
Jozef +42352
dinsdag 20 november 2018 om 18:46
Wij houden meer van Duitsers dan van Belgen. Dat was lang anders, maar is in de loop der jaren veranderd.

Met een Duitser is het prima omgaan: stipt, royaal, zakelijk, blijmoedig. Zaken die we vroeger massaal in onze Zuiderbuur dachten te herkennen, maar waar we telkens weer in teleurgesteld zijn.

Vraag in grensdorpjes maar wat men van Belgen vindt.

Dat is niet mals... Brutaal, ongemanierd, hooghartig en gieriger dan dat ze zo graag de Noorderbuur afschilderen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 18:47]
Vind ik leuk
Toca +47343
dinsdag 20 november 2018 om 18:51
Nu wat jullie van ons denken maakt mij weinig uit hoor. Waar ik woon, wonen evenveel hollanders dan belgen. Maar als hier één gewoon iedereen op een kinderachtige manier komt uitdagen wordt iedereen dat kotsbeu.
Vind ik leuk
Jozef +42352
dinsdag 20 november 2018 om 18:59
" Jaloerse keeskoppen. Zij zijn de übermensch. En maar zeiken op de Duitsers. "


Deze was toch van u?

Ik vind dat u zich ook neerbuigend gedraagt.
Vind ik leuk
Toca +47343
dinsdag 20 november 2018 om 19:01
Klopt en dat is idd niet van mijn gewoonte. Ik zit al jaren op de rode vp en kan met iedereen hier opschieten van alle clubs. Maar vandaag was ik het beu. En ben ik even doorgegaan.
Vind ik leuk
Jozef +42352
dinsdag 20 november 2018 om 19:07
Ach, dat herken ik wel.

Sommige van mijn reacties zijn ook te fel van toon. Er zijn ook gewoon een hoop leuke Belgen, maar als de toon gezet wordt met keeskoppen en zo, dan borrelt de behoefte in me op om even vervelend terug te doen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:08]
Vind ik leuk
Toca +47343
dinsdag 20 november 2018 om 19:10
Je mag tegen mij altijd vervelend doen man. We komen er wel uit.
Vind ik leuk
DOMI +303
dinsdag 20 november 2018 om 11:16
Helemaal niets gepresteerd is nu ook weer serieus overdreven. 3de op het WK is veel meer dan niets en er komt ook nog het volgende EK en WK toch!
Vind ik leuk
Vaneigens +1155
dinsdag 20 november 2018 om 11:23
"Aad de Mos vindt dat de huidige generatie Rode Duivels niet kon wat van hen verwacht werd, namelijk een prijs pakken."

Wat kan je daarop zeggen? Allemaal maar: dat klopt!
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 11:26
Jammer genoeg klopt dit wel , bij de beslissende wedstrijden telkens net niet , EK tegen Wales , WK tegen Frankrijk en nu tegen Zwitserland .
En neen ik heb geen Oranje sympathieën .
Vind ik leuk
willyy +131
dinsdag 20 november 2018 om 11:29
en gelijk hebben ze !
Vind ik leuk
Frefke +1273
dinsdag 20 november 2018 om 11:45
Verander in de tekst "rode duivels" door "nederlands elftal" en je hebt precies hetzelfde met wat er gebeurd is met hun gouden generaties (en meer dan één ! ). Ook altijd net niet...
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 11:47
Klopt, maar we hebben gelukkig wel kansen gekregen om een titel te halen, finales spelen en verliezen valt niet mee maar je hebt tenminste wel een kans
Vind ik leuk
Jozef +42352
dinsdag 20 november 2018 om 18:53
Toch heerste het Nederlandse clubvoetbal in de tijd van Cruijff. Daarna bij momenten.

Hierbij is op clubniveau meerdere malen alles gewonnen wat er te winnen viel.

Eerlijk gezegd schat ik de toplanden van het WK stuk voor stuk zwakker in dan de top 8 van de CL.

Om maar aan te geven dat de echt grote winnaars bij de clubs rondlopen... Dat was altijd al zo en dat is nu nog zo...

[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 19:09]
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 11:46
Goh een Turk plaatst een tweet en dan hebben we gelijk de titel "Noorderburen viseren Rode duivels" en allerlei sukkels die zich aangesproken voelen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 11:46]
Vind ik leuk
Zetterberg +12240
dinsdag 20 november 2018 om 12:07
1 bericht van een 'zeikerdje' vertegenwoordigt niet onze noorderburen. Net zoals enkele 'steukertjes' hier op dit forum niet Nederland vertegenwoordigt..
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:14
Dat er hier nog altijd mensen zijn die dat Nations gedrocht belangrijk vinden.
Vind ik leuk
Pierke79 +466
dinsdag 20 november 2018 om 12:48
De Nations League op zich niet maar wel de wedstrijden (met inzet) tegen leukere tegenstanders. Het blijft ons toch wat achtervolgen dat we te weinig wedstrijden hebben gespeeld tegen de grotere ploegen. In mijn ogen is het niet meteen een nadeel om tegen sterke tegenstanders te spelen, dan is de focus beter en kan je vanuit een goed resultaat extra vertrouwen tanken. Tegen de zogenoemde kleinere landen kan je mi ook alleen maar verliezen. Al stel ik me wel de vraag welke landen momenteel echt top zijn.
Vind ik leuk
Jozef +42352
dinsdag 20 november 2018 om 19:15
Als belgie zichzelf echt zou willen testen, dan zou het misschien aan te raden zijn om te oefenen tegen Spanje, Duitsland, Frankrijk, Brazilië...

Natuurlijk wordt je daar sterker van, maar het kan je wel wat plekjes kosten op de totaal onbeduidende Fifa-ranking en die wordt nogal gekoesterd bij jullie begrijp ik.

Persoonlijk heb ik er niks mee. Elke vier jaar is er een WK en elke vier jaar een EK en op die toernooien wordt er gespeeld om de echte prijzen.

Een ranking die zelf gekozen oefenpotjes met 6 wisselmogelijkheden opneemt kan ik niet serieus nemen.
Vind ik leuk
Pierke79 +466
dinsdag 20 november 2018 om 20:09
Ik weet niet of men zo fel bezig is met die eerste plaats. Als je er staat is het leuk maar zegt verder inderdaad niet zo veel en denk dat de meesten dat ook wel weten te relativeren. Ik zie de ploeg nog liever strijdend verliezen tegen één van voorgenoemde landen in een open wedstrijd dan een saaie pot voetbal tegen bvb Malta te zien. Af en toe eens terecht verliezen brengt de focus terug waardoor men geprikkeld wordt iets rechts te zetten. Ik zie ook die zwakkere poules echt niet als een voordeel maar de loting is wat ze is.
Knappe prestatie van Oranje tegen Frankrijk maar zouden ze hetzelfde kunnen brengen tegen pakweg Griekenland.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:37
Dus een Turk met een Nederlands paspoort lacht met de Belgen? Het verschil met de Nederlanders (over Turken hoeven we niet eens te praten want dat is helemaal niks) is dat we tenminste een gouden generatie hebben. Afgezien van een EK hebben de Hollanders vooral een grote bek, veel geblaat en weinig wol. Mochten hun prestaties het niveau van hun ego halen, ze waren voor altijd de beste... en aan Martin, jullie denken dat we zittten te wachten op jullie nuchtere analyses, maar geloof me. Het is niet zo. België heeft niks te leren van een land als Nederland, op geen enkel vlak.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 12:56
Waarom noemen jullie het eigenlijk een "gouden generatie" ? De reden ontgaat me enigszins
Vind ik leuk
Intel +1461
dinsdag 20 november 2018 om 13:46
Dit is ook onze beste generatie , veel topspelers ook we hadden er meer kunnen uithalen . Maar ik heb er van genoten als ge ziet vanwaar we komen en zelfs al wordt het minder het blijft u land en u ploeg he , hopelijk doen we volgende ek en Wk samen mee . Altijd leuk om tegen elkaar te spelen.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 14:52
Weet je, Ik heb helemaal niks tegen Belgie en de derby's der Lage landen blijven speciaal, net zoals de matchen tegen Duitsland. De andere landen vind ik wel mooi om tegen te spelen maar niet speciaal
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 12:54
Wat een kinderachtige reacties hier. Men begint mekaar te verwijten zoals alleen pubers dat doen. Ik stel voor dat we gewoon niet meer reageren op die reacties van enkele zielige noorderburen (die zeker geen beeld geven van de gemiddelde nederlander), want hun enige kinderachtige bedoeling hier is om ons wat op te jagen, wat ook nog lukt bij een aantal onder ons.

Aan de redactie van voetbalprimeur zou ik willen vragen om degene, van eender welke nationaliteit, die duidelijk over de schreef gaat in zijn uitlatingen gewoon te bannen van dit forum. Dit zou ons toelaten als volwassen, welopgevoede mensen over onze favoriete sport van mening te kunnen wisselen. Zoniet zal de fun hier snel voorbij zijn en zoeken we een ander forum.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 13:00
Nou sorry, ik probeer gewoon over voetbal te praten. Maar het over de schreef gaan van Belgen ? Telt dat ook want dan strepen we 70% van de reacties alvast door.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 14:03
Als u mijn reactie nog eens rustig naleest, krijgt u een antwoord op uw vraag.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 14:54
Sorry, had hem even gemist :) Was door de war omdat het wel over "enkele zielige noorderburen" ging maar niet over zielige reacties van onze zuiderburen.
Vind ik leuk
Smuuw +1173
dinsdag 20 november 2018 om 15:57
Turkije en Nederland evenmin, niets bereikt geen enkele prijs gewonnen als we spreken over hun laatste gouden generatie. De enige prijs die ze miss nog kunnen winnen is de gouden viswijvenembleem ...
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 19:43
Wij praten niet over een gouden generatie. Dat vinden we arrogant. En zeker als ze niks winnen
Vind ik leuk
Smuuw +1173
dinsdag 20 november 2018 om 20:04
U miss niet maar wel heel veel Nederlanders. Ik werk zelf al een paar jaar met Nederlanders in het buitenland en als je wist wat die vertellen zou je u miss schamen van de arrogantie en onwetendheid. Maargoed eigenlijk boeit het niet zo wat die vertellen, het is gewoon grappig.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
dinsdag 20 november 2018 om 21:15
Ik heb nog nooit een Nederlander over een gouden generatie gehoord en ik ben er zelf één dus ik weet niet wie jij tegenkomt op vakantie, maar..........
Vind ik leuk
Chris1880 +180
dinsdag 20 november 2018 om 16:37
En gelijk hebben ze..
Vind ik leuk
Daknamfan +204
dinsdag 20 november 2018 om 18:27
De Nederlanders hebben na 5 jaar nog eens gewonnen en daar zijn ze de grote kenners. België staat eerste in de FIFA ranking, Nederland vijftiende.
Ik moet toegeven dat het verlies tegen Zwitserland te wijten is aan de opstelling, hier gaat Martinez in de fout. De tweede fout is dat er teveel spelers bij waren die enkel aan eigen succes dachten o.a. de Hazards.
Vind ik leuk
woensdag 21 november 2018 om 10:48
Daar heb je ze nog is gewonnen en ze gaan weer europees kampioen worden zeker man man laat me nie lachen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws