“Is Kompany nog wel goed genoeg voor de Rode Duivels?”

    “Is Kompany nog wel goed genoeg voor de Rode Duivels?”

    Gepubliceerd: dinsdag 20 november 2018 om 08:31di 20-11-2018 om 08:31

    Na de blamage tegen Zwitserland worden enkele spelers onder de loep genomen. Ook routinier Vincent Kompany wordt in twijfel getrokken.

    Marc Degryse zag een zwakke Kompany tegen de Zwitsers. "Dit is zorgwekkend. Tegen IJsland – een ploeg die offensief amper iets voorstelt – kon hij ook al niet overtuigen. Op het WK was-ie goed. Vier maanden later is daar niets meer van te merken.Ver­dedigend een onvoldoende. Las het spel niet goed. Was niet scherp. Dacht niet vooruit, ...", zegt hij aan Het Laatste Nieuws.

    Degryse twijfelt of Kompany nog wel goed genoeg is voor de Rode Duivels. "Het feit dat hij zater­dag op de laatste ­training ontbrak, is ook een probleem, hé. Kompany had offi­cieel geen last, maar zo oogde hij niet. Wegens een gebrek aan wedstrijd­ritme. Kijk, als Kompany bij City maar zo ­weinig meer mag meedoen, is hij dan wel nog goed genoeg om bij de Rode Duivels te voldoen aan de hoge verwachtingen? Hij zit ook met die vraagtekens, hoor."

    Poll

    Is Kompany nog goed genoeg?

    (283 stemmen)

    Plaats een reactie

    Don John +172
    dinsdag 20 november 2018 om 08:39
    Ik heb Kompany nooit de grote klasse bak gevonden dat iedereen ervan maakte... Telkens tegen grote tegenstrevers laat hij het afweten...
    Vind ik leuk
    zapperboy +974
    dinsdag 20 november 2018 om 09:26
    Gij zijt duidelijk geen PL kijker.
    Vind ik leuk
    K1908 +1114
    dinsdag 20 november 2018 om 09:57
    Typische uitspraak van een salonsupporter. En Lukaku is ook een nietsnut vermoed ik?
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1735
    dinsdag 20 november 2018 om 10:09
    Hij is zeker geen nietsnut, maar toch ook geen topper.
    Vind ik leuk
    K1908 +1114
    dinsdag 20 november 2018 om 12:38
    Als je zijn stats erbij neemt, kan je dat nogal moeilijk beargumenteren..
    Enfin, het ging over Kompany, die kerel is echt wel de beste verdediger die we ooit al hadden....
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +964
    dinsdag 20 november 2018 om 17:58
    Maar de vraag is "nu" , niet het verleden....
    Vind ik leuk
    K1908 +1114
    woensdag 21 november 2018 om 11:41
    Neem er even de vorige reacties bij, dit komt in reactie op:

    "Ik heb Kompany nooit de grote klasse bak gevonden dat iedereen ervan maakte... Telkens tegen grote tegenstrevers laat hij het afweten..."

    Wel degelijk van toepassing m.a.w.
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    dinsdag 20 november 2018 om 10:07
    Grote speler ! Maar vond hem steeds in verdedigend opzicht (in de kleine rechthoek) minder.
    Vind ik leuk
    Dan4red +738
    dinsdag 20 november 2018 om 09:34
    Tegen de zwitsers stond hij bij elke tegendoelpunt tegen een onzichtbare tegenstander (t'is te zeggen gene). Van bij de jeugd weet je dat je niet altijd de bal in het oog moet houden maar ook de tegenstrever. Als de voorzet gegeven wordt van tegen de doellijn, staan de meeste aanvallers een aantal meter terug verwijderd van de goal. Bij ons stonden Kompany en Boyata & Co bijna op de doellijn naast Courtois. Dat is toch iets dat je denkt dat die mannen weten maar neen. Het jammere is van Kompany dat hij ook niet meer die leider is die hij was... is dat omdat Hazard de kapitensband draagt? Kortom als hij zo speelt zoals de voorbije 2 wedstrijden, is zijn interland carriere over, maar dan moeten we ook kijken wie we er in de plaats kunnen zetten (Vermaelen, Vertonghen allebei geblesseerd...).
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 09:46
    Marc Degryse, daar ben ik al gestopt met geloofwaardig naar het artikel te kijken.

    Degene die denkt dat Kompany als middelste CV in een 3-mans verdediging de volledige shit die Chadli en Boyata keer op keer lieten vallen met Shaqiri en Mbabu op de linkerkant moet eens naar een psychiater gaan, de beste verdediger ter wereld kan geen automatismes hebben als er 3 spelers vrij lopen omdat de rest zijn werk niet doet, Kompany heeft nog veel opgelost in de lucht en als Degryse dat niet ziet dan word het ook tijd voor een pensioen van deze brave analist.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10515
    dinsdag 20 november 2018 om 09:57
    Kon het niet beter verwoorden! De miserie kwam duidelijk van de linkerkant! Chadli en Carrasco (tijdens vorige wedstrijden dan) voldoen niet om in zulk systeem te spelen en Boyata...die was volledig aan het verdrinken en uitvoetballend ook geen talent!

    Helaas we hebben geen Meunier voor de linkerzijde...al even het grote pijnpunt! Want een 'bak' is een belangrijke pion geworden in het voetbal, die job wordt vaak onderschat (zowel aanvallend als verdedigend!)

    PS bij de laatste goal heeft Kompany wel boter op het hoofd! Maar dat kan gebeuren natuurlijk!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:00]
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 10:05
    Ja Shaqiri kan daar een pas achter het steunbeen geven tegen 2 spelers en Boyata stapt daar niet uit op Mbabu dus die kan rustig kijken waar Seferovic uit Kompany zen dekking loopt. simpeler kan je voetbal niet maken dan dat, maar om eerlijk te zijn stond ook echt iedereen daar stil en kon je even goed spelen tegen van die plastic mannequins waar ze de muur met vrije trappen mee simuleren.

    Spijtige zaak, onze eerste echte kut-kut match in jaren en het was ook nog voor de knikkers. Kreeg een Wales gevoel vooral omdat daar de laatste goal ook door een kopbal-doelpunt valt (de 1-3) door een speler die in 2de klasse speelde.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10515
    dinsdag 20 november 2018 om 10:11
    Gelukkig waren de knikkers deze keer niet zo belangrijk! De les die we hier uit moeten trekken wel...
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    dinsdag 20 november 2018 om 10:11
    Heeft niks met MDG te maken, maar waar je gelijk hebt is dat het duo Boyata/Chadli niet functioneerde en daardoor de hele verdediging uiteenviel...
    Er gaat toch een dag komen dat we Vincent (volwaardig) gaan moeten vervangen en die dag is toch niet meer zo ver weg denk ik....
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 11:18
    Jup, vind ik ook. Kompany was inderdaad niet super, maar werd keer op keer lelijk in de steek gelaten door Boyata en vooral Chadli.

    Nu, je kan Boyata weinig verwijten, die kan gewoon niet beter. Goede CV in Schotland misschien, maar een klasbak als Shaqiri eet er zo 3 als ontbijt.

    Chadli is dramatisch uit vorm, en had nooit opgesteld moeten worden. Deze mag Martinez wel op z'n hoed steken. De linksback blijft toch al jaren een probleem, Carrasco is verdedigend te zwak, Chadli moet echt top zijn om mee te kunnen.

    Nu, het is praat achteraf natuurlijk, maar er schortte toch echt iets aan deze opstelling hoor. Tielemans vind ik goed als backup voor Witsel, maar is op dit moment niet creatief genoeg om de rol van KDB over te nemen, ik had toch Vanaken eens gebracht. En Mertens als 9, dat werkt niet bij de RD. Altijd Bats als Romme er niet bij is...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 11:27]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10515
    dinsdag 20 november 2018 om 10:01
    Serieus?

    Is Degryse nog wel lucide genoeg om analist te zijn? zou een betere vraag zijn!
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    dinsdag 20 november 2018 om 10:40
    Ik vond hem inderdaad ook zwak acteren aan de bal. Kan gerust vier vijf fases herinneren, ook tegen IJsland. Dit is niet meer de Vince van vroeger, heeft gewoon ook te weinig matchritme vrees ik.
    Vind ik leuk
    Pajot1 +232
    dinsdag 20 november 2018 om 10:34
    Was hij zwak? Ja,maar of hij niet goed genoeg meer is,kunnen we nu niet uitmaken.
    Wat wel zeker is,laat aub Chadli en Boyata thuis.
    Waren nergens,lopen in de Jupkes leage wel betere rond,zeker van!
    Nog een geluk dat Carasco niet hier geraakte,begrijp evenmin wat Martinez in hem ziet.
    Maar ja,daarom is hij bondscoach en ik niet!
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:47
    Al lang niet meer, maar men durft het merk Kompany niet thuislaten. Ondanks zijn verdiensten in het verleden is zijn tijd voorbij, probleem is, we hebben weinig alternatieven ...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4785
    dinsdag 20 november 2018 om 15:42
    Kompany is eigenlijk al lang passé. Helft van de tijd is em zelf out. En als em dan wel fit is, ist vaak met gebrek aan ritme, zoals nu again. Dan nog speelt em door gebrek aan beter, door het ontbreken van andere belangrijke namen. De defensie is al decennia lang het probleem omdat de spoeling te dun is.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws