Harde strafeis tegen zoon Borkelmans: ''Sloeg man omdat hij een mauve trui droeg''

    Harde strafeis tegen zoon Borkelmans: ''Sloeg man omdat hij een mauve trui droeg''

    Gepubliceerd: maandag 19 november 2018 om 14:45ma 19-11-2018 om 14:45

    Jelle Borkelmans, die zoon van ex-Rode Duivel Vital Borkelmans, moet vrezen voor een taakstraf van 250 uur en een stadionverbod van vijf jaar. Dat is de straf die hij het OM hoorde eis voor zijn betrokkenheid bij een zware vechtpartij na de wedstrijd van Club Brugge - Napoli in 2015. 

    Borkelmans riskeert de zwaarste straf, omdat hij door procureur Yves Segaert wordt gezien als leider van Bruges Youth, een groep jonge en geweldadige Club Brugge-hooligans. ''Volgens hun erecode mogen mensen die op de grond liggen niet geschopt worden, maar Borkelmans maakte van deze werkwijze zijn handelsmerk'', tekende Het Nieuwsblad maandag tijdens de zitting in de Brugse correctionele rechtbank op.

    De aanval op de Italiaanse fans die aan het drinken waren op de Eiermarkt, was niet de enige actie van Borkelmans op die bewuste 26e november. ''Kort na de feiten op de Eiermarkt sloeg hij elders nog een man, die zijn verjaardag aan het vieren was, van een paal omdat hij een mauve trui droeg. Terwijl de man op de grond lag kreeg hij nog enkele harde trappen'', gaf Segaert de schokkend feiten.

    De procureur wil Borkelmans en dertien andere betrokkenen hard aanpakken. ''Onze maatschappij kan niet tolereren dat een dergelijke bende holbewoners een primitieve stammenoorlog uitvecht in de Brugse binnenstad.''

    Onschuldig
    Walter Van Steenbrugge, de advocaat van Jelle Borkelmans, vraagt vrijspraak. Hij ontkent ook dat Borkelmans een kopstuk was. Deze vordering van minstens vijf jaar stadionverbod is dan ook veel te zwaar. Hij heeft al een lopend stadionverbod van zes jaar en werd al in de pers afgemaakt. Hij zou graag nog eens naar het voetbal kunnen gaan kijken met zijn vader

    Plaats een reactie

    Smuuw +864
    maandag 19 november 2018 om 14:55
    Den bak in. Zo een laffe beweging Brugge youth. Om van te kotsen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 14:58
    zo'n crapuul, dit zijn geen supporters maar criminelen
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    maandag 19 november 2018 om 15:47
    Laffe beweging? Ken je ze dan?

    Vind ik leuk
    Smuuw +864
    maandag 19 november 2018 om 16:09
    Beste, als het artikel correct mag ik spreken van een zeer laffe beweging. Als je die mensen nu ook ga beginnen verdedigen hoef ik hierover niet verder te praten. Jij hebt een mening en ik heb de mijne. Geweld past niet bij sport, ik ben zelf coördinator van veiligheid geweest op grote rugby events zowel nationaal als internationaal en neen dit heb nog niet meegemaakt tijdens men korte loopbaan. Heel af en toe was er iets men de junioren maar die werden snel door iedereen aangetikt en het werd intern opgelost. PS: als je zelfs de erecode niet kunt respecteren mag je spreken van een ongelooflijk laffe groep die achter een grotere klootzak schuilt.
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    maandag 19 november 2018 om 16:27
    Verdedigen? Nee hoor.

    Maar het was een verstaanbare reactie nadat 2 gewone Fcb supporters waren neergestoken in Napoli. Als je dan als daders naar Brugge komt om echt de eer van de Brugse harde kern af te nemen, dan moet je het maar weten.

    Niet dat ik dat goedkeur maar zo gaat dat als je wil stoer doen met messen. Ooit kom je dan es je mannetjes tegen.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    maandag 19 november 2018 om 18:36
    how dus wacht omdat er 2 bvrugge supporters zijn neergestoken in napoli geeft dit een vrijgeleide om iedere napolisupporter hier in belgie lens te slaan... Gij zijt ook nog nie verder dan het stadion neanderthaler geraakt zeker...
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    maandag 19 november 2018 om 19:18
    Zeg ik dat nu?! Begrijpend lezen dwergsken...

    Moesten jullie eerst eens informeren dan zou je begrijpen hoe zo'n zaken in z'n werk gaan. Lees de boeken van Youri Kievits eens en het boek Eastside never dies dan kunnen jullie eens te weten komen hoe het echt is en geen krantenartikelen. Verstaan is iets anders, het is hun wereld. Het is zo, als je gat verbrand moet je op de blaren zitten en dit werkt langs alle kanten. Overtreding wet of represailles.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 19:18]
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    maandag 19 november 2018 om 19:52
    Of ge zijt zelf stekeblind of te achterlijk om zelf te beseffen wat ge getypt hebt, sta mij toe effe uw eigen reactie opnieuw te posten :
    "Verdedigen? Nee hoor.

    Maar het was een verstaanbare reactie"

    Dus dan ist blijkbaar verstaanbaar omdat er daar een hersenloze mongool 2 man neersteekt dat ge hier als brugge fan alles moogt aanvallen wat napoli is, kerel wa een droeftoeter zijt gij wel niet... Leert dus zelf eens eerst begrijpend lezen alvorens een achterlijke reactie te deponeren anders wens ik u veel succes volgende keer met uw grote mond in napoli... Van mij mogen ze gerust ne sis kebap van u maken dan
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    dinsdag 20 november 2018 om 07:43
    Waaaw, ik heb nergens ne grote mond. Gij daarintegen...

    Leer eerst leestekens te gebruiken voor je stoere praat afgaat.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 november 2018 om 17:32
    "Begrijpend lezen dwergsken..."

    Bewijs dat ge nog achterlijker zijt dan dat ge groot zijt en als ge dan TOCH mij grammaticaal wilt verbeteren, WAUW is met de U van Uzelf belachelijk makend achterlijke kwal
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 20 november 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    Kess +81
    maandag 19 november 2018 om 23:25
    Gij weet het echt niet ze
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:38
    Boelshit lezen ja... in napels hebben jullie uitshot vrouwen en kinderen aangevallen waar je op de weerbots gekomen bent en gelijk hoolitroelies ging lopen laffer kan niet. 1 supporter onwaardig 2 casual onwaardig 3 youth en hooligans hebben codes die zijn jullie ook onwaardig. Conclusie jullie zijn brugs uitschot die dachten pappa zal helpen. En napels fans waren bijna 55 en 60j dus lees correcte boeken en bevoordeelde east lacher
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:00
    Die mannen begrijpen er echt niks van hé. Steek er geen energie in maat. Virtueel kunnen ze nog praten. Maar moest het oog en oog zijn. Zou wel minder zijn ken Jelle en sinds dst ie heeft binnen gezeten is ie veel veranderd en verkalmd. . Beste en zijn al watjes die hier hun zeg doen.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 19:24
    Als je even correct bent bij verkeerde acties van je kleurgenoten bij RSCA en andere heb je groot gelijk.
    Vind ik leuk
    FL +163
    maandag 19 november 2018 om 18:05
    Ja laf , kan je niet lezen ofzo ?
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    maandag 19 november 2018 om 18:26
    En uw inbreng is? Of is het enkel dit? Om reactie uit te lokken? Versta het niet goed hoor.

    Uw statement is en "ja laf" 🤨

    U voelt zich aangesproken op een reactie die ik geef op iemand anders. 😱
    Vind ik leuk
    FL +163
    maandag 19 november 2018 om 18:28
    Ik voel mij aangesproken omdat u het geval Borkelmans blijkbaar niet zo fout lijkt te vinden , niet moeilijk toch ?
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    maandag 19 november 2018 om 19:10
    In dat geval van de eiermarkt niet neen
    Vind ik leuk
    JDP +301
    maandag 19 november 2018 om 19:36
    BST83, het zal jouw kind maar zijn... ik hoop dat je dat nooit tegen komt.
    Vind ik leuk
    blondel +2751
    maandag 19 november 2018 om 19:52
    Awel,BST 83 bij u is het dus ,oog om oog tand om tand.U vind het geval van de eiermarkt niet erg.Ge moest u schamen om zulke domme uitspraken te doen.Moedig zulke gastjes nog wat meer aan.en voeg er u bij,zodat je dan mischien ook eens de verkeerde mensen tegenkomt.Geen compassie met zulke gasten.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    maandag 19 november 2018 om 19:53
    en zich der dan nog proberen uit te lullen... kansloze droeftoeter BST 83... te achterlijk voor woorden gewoon !
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    woensdag 21 november 2018 om 21:26
    Mijn leven is meer of dit "forum". Ga gewoon verder met uw beledigingen, ik lig er niet wakker van. Slaaplekker dwerg
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    dinsdag 20 november 2018 om 07:46
    Grappig allemaal 😂
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 23:29
    Bst uwen youth is crapuul kom nog eens napels en kom mee zullen zien eiermarkt internet hools napolista forza curva a
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    dinsdag 20 november 2018 om 07:39
    Lol, ik ben nergens lid van. Ik voel me hier nergens aangesproken.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    dinsdag 20 november 2018 om 17:34
    ma toch blijven reageren voor aandacht te krijgen mongooltje.... lachwekkend hoe ge uw moments of fame moet kiezen om uzelf nog enig belang toe te kennen in uw leven zielige amoebe
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    dinsdag 20 november 2018 om 18:10
    Ma manneke toch, mijn fame moet toch van hier nie komen ze. Dat ge u er blijft in opwinden zegt meer dan genoeg.
    Vind ik leuk
    firedwarf +3220
    woensdag 21 november 2018 om 21:09
    hoe gij u infantiel gedrag blijft goedpraten zegt anders meer over uw belachelijk laag IQ maar daar ben je helaas te achterlijk voor om te beseffen dat heel het forum u verguist en ge naarstig blijft doordoen ofwel uit dommigheid ofwel uit volharding om aandacht arm schaap
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    woensdag 21 november 2018 om 21:19
    Verguist dus

    En wat kan mij het schelen wat het forum denkt van mijn internet alter ego. Hier heb ik niets te winnen of te verliezen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 21 november 2018 om 21:21]
    Vind ik leuk
    BST83 +844
    woensdag 21 november 2018 om 21:24
    Onvoltooid tegenwoordige tijd (ott)
    ik verguis
    jij verguist
    hij verguist
    wij verguizen
    jullie verguizen
    zij verguizen
    Vind ik leuk
    jericho666 +2646
    maandag 19 november 2018 om 14:58
    Allé Van Steenbrugge is ook van de partij. De belachelijke uitvluchten staan dus weer in promotie.

    Play Sports is een goed alternatief om samen met papa naar de voetbal te kijken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 15:34]
    Vind ik leuk
    Patfey +5517
    maandag 19 november 2018 om 15:00
    Harde strafeis? Ernstig blijven graag.
    Vind ik leuk
    Rebel +1424
    maandag 19 november 2018 om 15:53
    Gij kent Jelle blijkbaar niet, is in de supporterswereld anders wel heel bekent, al jaren, ongeloofelijk dat men in de titel spreek van een harde straf,zou nooit nog in eender welk stadion binnen mogen, is altijd hetzelfde met die gast,zowel in binnenland als buitenland,maar in Brugge mag blijkbaar alles, dat hier zo weinig Brugge supporters op reageren, shame On you
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 15:57]
    Vind ik leuk
    Patfey +5517
    maandag 19 november 2018 om 18:31
    Neen ik ken die (gelukkig) niet. Om alle misverstanden te vermijden, mijn “ernstig blijven graag” sloeg op de nitwit die deze strafeis hard noemt (pas op, het is nog neit eens een straf). En dan heb ik het niet zozeer over het stadionverbod (5 jaar, 10 jaar, levenslang, wat maakt eht uit, hij heeft al 6 jaar), maar over die taakstraf. Als maar de helft van wat ik lees waar is, gaat eht hier over een gevaar voor de maatschappij.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 15:05
    Heeft al 6 jaar stadionverbod lope??? Gwn levenslang bannen uit eender welk stadion ter wereld.. Die zalt nooit ni lere
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    maandag 19 november 2018 om 15:28
    Hij zou graag nog eens naar het voetbal kunnen met papa. Alstemblieft, Dutroux zou ook nog eens graag een wandeling in het park maken...
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4012
    maandag 19 november 2018 om 15:59
    Gevangenisstraf toch? Maar ik vind het niet nodig om dit in de pers te gaan uit de doeken alleen maar omdat hij 'zoon van' is. Beetje vreemd ook dat Club's huisadvocaat hem verdedigt, doet uitschijnen dat Club zich niet echt distantieert van die bendes, terwijl ik ervan overtuigd ben dat ze dat wel degelijk doen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 19 november 2018 om 16:01]
    Vind ik leuk
    Smuuw +864
    maandag 19 november 2018 om 16:12
    Really? Is dat echt de huisadvocaat van club? Dat heb ik nooit durven denken, waar gaan we naartoe? Als club wil je toch niets mee te maken hebben ...
    Vind ik leuk
    Rebel +1424
    maandag 19 november 2018 om 16:35
    Is hun beste supporter
    Vind ik leuk
    Smuuw +864
    maandag 19 november 2018 om 17:05
    Waaaaw
    Vind ik leuk
    Vlad +2662
    maandag 19 november 2018 om 16:30
    Sorry, Vital, maar zo een krapuul hoort niet thuis in ons stadion
    Vind ik leuk
    Roach +2000
    maandag 19 november 2018 om 16:31
    Die slachtoffers wilden waarschijnlijk ook “eens graag naar het voetbal kunnen gaan kijken”.
    Werkstraf zwaar? Als je in Siberië zit misschien wel, ja...
    Vind ik leuk
    Elise +462
    maandag 19 november 2018 om 16:32
    De papa maakte brokken op de flank, de zoon heeft toen weinig van opgestoken...die maakt liever elders brokken en zet zo Club supporters mede in een verkeerd daglicht!
    Vind ik leuk
    TageMeister +5355
    maandag 19 november 2018 om 16:57
    Is da nen advocaat die aan groeoskorting doet?
    Vind ik leuk
    Roach +2000
    maandag 19 november 2018 om 17:45
    Zo’n beetje de Bayat van de rechtbanken aan’t worden :-)
    Vind ik leuk
    Frefke +894
    maandag 19 november 2018 om 16:58
    Maar die advocaten zijn voor niks gegeneerd... Geen stadiumverbod want hij heeft er al eentje lopen van 6 jaar en dan kan hij met papa niet naar de voetbal gaan kijken. Hilarisch !
    LEVENSLANG stadiumverbod want zo te zien leert hij het toch niet af !!!
    Vind ik leuk
    Vlad +2662
    maandag 19 november 2018 om 18:17
    De advocaten kan ik nog enigzins begrijpen, ze verdedigen hun cliënt, waar ik moeilijker bij kan is dat die rechters daar dan in mee gaan...
    Vind ik leuk
    camargue +3381
    maandag 19 november 2018 om 17:23
    Wreed bazeke, gewoon opsluiten en de sleutel weggooien!
    Vind ik leuk
    vanhimst +1046
    maandag 19 november 2018 om 18:13
    geef ze maar zware straffen zo zullen ze het misschien afleren , zulke zaken horen niet bij het voetbal
    Vind ik leuk
    FcRazor +1342
    maandag 19 november 2018 om 19:03
    Da was een goede afsluiter van het debat hier. Voor welke club ze ook supporteren, nooit meer een stadion in en het mag ook veel zwaarder zijn dan een werkstraf.
    Vind ik leuk
    hoekschop +3093
    maandag 19 november 2018 om 19:20
    Van Steenbrugge zal weer wel ergens een procedurefoutje vinden. Dat is zijn specialiteit en dat maakt hem zo geliefd in Brugge. En als hij er eentje vindt is Jelle onschuldig.
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    maandag 19 november 2018 om 19:36
    Ik denk nu enkel aan vader Vital. Heel erg voor hem, en nog veel erger wat hij hier allemaal moet lezen. En voor ieder van ons, laten we hopen dat het geen van onze kinderen ooit overkomt, want opvoeding begint inderdaad bij de ouders, maar eens de kinderen de woning verlaten.......
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:17
    Terecht en geef hem maar de maximum straf
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 00:41
    Uh?!? 😳 Wordt ge nu al gestraft als ge iemand met een paarse trui een pak rammel geeft??? 😱





    Graptje, hé! 😒
    Van welke kleur ge ook zijt of wiens zoon ge ook moogt zijn, die mannen moeten uit de stadions gehouden worden.
    En als hij graag nog eens naar de voetbal wil met zijn vader, dan heeft hij nog enkele jaren de tijd om er eens goed over na te denken hoe je op een normale manier kan gaan kijken ...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 12:52
    Vuiligheid, spuitje geven...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws