“Elke coach kan met de Rode Duivels goede resultaten halen”

    “Elke coach kan met de Rode Duivels goede resultaten halen”

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 07:16zo 18-11-2018 om 07:16

    Bondscoach Roberto Martinez werd een tijdje genoemd bij Real Madrid. Marc Degryse vindt tegenover Het Laatste Nieuws dat de Spaanse keuzeheer wil presteren met de Rode Duivels op het EK van 2020.

    "Ik geloof eerlijk gezegd niet dat Roberto Martínez naar Real Madrid zal gaan”, begint Degryse. “Ik denk dat hij met deze groep Europees kampioen wil worden. Hij gelooft daarin, zijn spelers geloven daarin, hij zou gek zijn om het niet te proberen. De grote ploegen zullen na 2020 ook wel geïnteresseerd zijn.”

    Toch moet België een vertrek van Martinez niet vrezen. "Mocht hij toch vertrekken, dan moeten we niet panikeren. De spelers zouden dat wel vervelend vinden, maar op zich hoeft het geen drama te zijn. Martínez heeft uitstekend werk geleverd, maar een evenwaardige vervanger kan met deze groep net zo goed Europees kampioen worden, daar ben ik van overtuigd.”

    Resultaten

    De Rode Duivels kunnen nu een wedstrijd naar hun hand zetten, enkel tegen de wereldkampioen lukte dat niet. “Tegen Frankrijk hebben ze nog één misstap begaan, daar waren ze tactisch naïever dan de tegenstander, maar voor de rest zijn ze nu zo sterk geworden, dat elke goeie coach met deze groep resultaten kan halen”, aldus Degryse.

    Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

    Poll

    Met akkoord?

    (148 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 18 november 2018 om 07:36
    Niet iedereen
    Wilmots heeft belgie in de weg gezeten
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    zondag 18 november 2018 om 10:25
    Dat is nogal optimistisch vind ik. Met Martinez heb je iemand die de gang van zaken kent van de PL waar de meeste Belgen spelen. Dit vergemakkelijkt de opdracht daar zij daar in Engeland bepaalde dingen gewoon zijn. En dan enige spelers inpassen is dan geen probleem. Maar ik zou graag eens zien wat een MP, PC of HVH er zou van terecht brengen met dergelijke vedettengroep. Hier is het meer 11 vedetten doen samenspelen en niet enkel zijn spelsysteem laten uitvoeren.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    zondag 18 november 2018 om 14:04
    Alstublieft hou HVH weg van ons duivels. Dat hij een ploeg kan verprutsen heeft hij al genoeg bewezen.
    Vind ik leuk
    Steven77 +220
    zondag 18 november 2018 om 10:41
    Alsof de rode duivels ooit een eindtoernooi zullen winnen. Zelfs met het huidige materiaal overtuigen ze niet op eindrondes. Wordt vanaf nu enkel minder. Echt een gemiste kans
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 11:10
    Inderdaad, het WK was de laatste kans op winst. Nu gaat het allemaal minder worden om binnen 5 jaar terug op het niveau te zitten van 10 jaar geleden waar we nog blij waren dat we ons kwalificeerden.
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    zondag 18 november 2018 om 12:00
    Overtuigen ze niet...
    Wij, de supporters hebben deze generatie de gouden genoemd..
    Wij hebben verwachtingen geschept, samen met de analisten, die misschien niet gehaald konden worden..
    Ze behoren tot de top van de wereld?! Is dat al niet genoeg voor zo'n klein land?
    In plaats van afbraak te doen aan hun prestaties en te doen alsof ze er niks van gebakt hebben.. Be proud..
    Zo'n negatieve commentaar.. das de reden waarom je ni zo'n sfeer vind als bij de Ijslanders bijvoorbeeld..
    Het overgrote deel van onze supporters doet liever zielig en breekt liever onze RD af ipv te SUPPORTEREN . want dat is uw taak als SUPPORTER.. kan je da ni.. kijk dan ni.. en geef geen nonsens commentaar.
    Vind ik leuk
    Markske +473
    zondag 18 november 2018 om 14:00
    Dat is hier in België nu eenmaal een must. Uw eigen toppers afbreken, elkaar stadions saboteren, prestaties bagatelliseren en alles en iedereen verdacht maken (beschuldigen van doping, omkoping, matchfixing). Achterna wel klagen dat we internationaal niet meekunnen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:10
    Martinez is de zwakke schakel bij de rode duivels. Degryse zecgt zelf, tegen frankrijk zijn we tactisch de mist in gegaan. Is dit dan niet de job van martinez??
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    zondag 18 november 2018 om 14:08
    En Degryse is het orakel in jouw ogen?
    Als coach heeft hij niets bewezen...

    Dankzij de tactische keuzes wonnen we toch maar van het grote Brazilië met ons kleine België.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:30
    Of mischien komt dit door ons sterrenteam. Tactisch kwamen we tekort tegen frankrijk. Wat heeft martinez bewezen als coach??
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    zondag 18 november 2018 om 20:36
    3e op een WK bvb. Dat is al geen kleinigheid.
    Taktisch tekort tegen Frankrijk, daar kan ik mij niet in vinden. Frankrijk speelde heel vies maar enkel op die manier konden ze van ons winnen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:49
    Ja lap eerste goal al gemist merci 😂 bravo 3de met een team als belgie das een echte prestatie slechts 2 top teams tegen gekomen slechts een gewonnen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:43
    U kan toch ook al eens een fout maken of zijt ge mister perfect misschien?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:26
    Verre van zelfs 😂😂 maar kan me ook enkele artikels herinneren waar oa de bruine commentaar had op de tactische kennis van martinez. Wat heeft martinez al bewezen??? Sorry maar ben nog altijd geen fan van hem
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws