'Frankrijk heeft hier niets, maar dan ook niets laten zien. Een schijtploeg'

'Frankrijk heeft hier niets, maar dan ook niets laten zien. Een schijtploeg'

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 12:45za 17-11-2018 om 12:45

Rafael van der Vaart en Pierre van Hooijdonk strooien met complimenten richting het Nederlands elftal, dat vrijdagavond overtuigend met 2-0 won van wereldkampioen Frankrijk. Van Hooijdonk noemt Les Bleus zelfs 'een schijtploeg'.

"Je verwacht dat de Fransen in de tweede helft komen, maar dat viel reuze mee", zegt Van Hooijdonk bij de NOS. "De kansen die hoopten zich op. Het is een wonder dat de tweede goal in de laatste seconden van de wedstrijd viel. De stift van Memphis was de absolute vernedering. Als wereldkampioen heb je hier niets, maar dan ook helemaal niets laten zien. Een schijtploeg."

Memphis Depay was een van de grote uitblinkers aan de zijde van Oranje. "Het was weer dé speler, zonder iemand tekort te doen. Ik vond het een teamprestatie, maar hij was dé man."

Ook Van der Vaart heeft genoten van Oranje. "Het was smullen geblazen. Iedereen speelde goed. Natuurlijk kun je zeggen dat Frankrijk niet goed was, maar dit Nederlands elftal was niet normaal. Ze waren van de eerste tot de laatste minuut de betere ploeg. Frankrijk heeft één schot op doel gehad, een kopballetje. Als je Memphis ziet spelen, zo sterk en ongelooflijk gedreven. Het was ongekend."

Plaats een reactie

Zetterberg +12240
zaterdag 17 november 2018 om 12:49
Ik zie een finale tussen de duivels en Nederland wel zitten...
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 13:01
denk dat het volgens de loting, die al gebeurd is, de halve finale is...
Vind ik leuk
Zetterberg +12240
zaterdag 17 november 2018 om 13:24
Ai, dacht dat de loting nog moest gebeuren. Tja, halve finale, half zo leuk dan...🙂
Vind ik leuk
valere +423
zaterdag 17 november 2018 om 12:50
Nog maar eens het bewijs dat die Bleus onwaardig wereldkampioen zijn,met een tactiek die te laf is voor woorden!! Straks op het EK eens goed belachelijk maken!
Vind ik leuk
Rune1891 +5429
zaterdag 17 november 2018 om 13:12
Nog maar eens het bewijs dat de rode duivels zich hebben laten rollen in de halve finale... wij kwamen om mooi voetbal te spelen, de Fransen kwamen om dat toernooi te winnen, we zijn allebei geslaagd in onze opzet
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 13:29
Op het WK waren de Belgen naïef, ik hoop dat dit er nu uit is.
Vind ik leuk
zapperboy +1166
zaterdag 17 november 2018 om 13:09
Rafael van der Vaart,......... achja dat was die slimme die beweerde dat de Rode Duivels de kwalificatie ronde tijdens de laatste EK niet zouden overleven.
Achja, niks mis mee, hij is één van de 15 miljoen die het warm water uitgevonden heeft.
Vind ik leuk
Jozef +42352
zaterdag 17 november 2018 om 14:12
Oranje deed iets wat België niet lukte: winnen van Frankrijk.

Van der Vaart speelde meer dan 100 interlands, waaronder een WK finale. Welke Belg kan dat navertellen?

Vind ik leuk
Mzee47 +27
zaterdag 17 november 2018 om 22:23
Wij winnen zelfs tweemaal van IJsland, wie kan dat zeggen van de Nederlandse internationals?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 16:08
Zorgen jullie Belgen nou maar een keer dat jullie een prijs winnen. Geen enkele Belg heeft er zelfs een champions league gewonnen. Best beschamend eigenlijk. Kom niet aan met een vermaelen of van buyten, want die speelde niet mee in de finale
Vind ik leuk
zapperboy +1166
zaterdag 17 november 2018 om 18:45
Eric Gerets won met PSV in 1988 de Europa Cup, nu CL.
Vind ik leuk
Jozef +42352
zaterdag 17 november 2018 om 20:30
Hahaha, hij mocht meedoen..
Vind ik leuk
camargue +5232
zaterdag 17 november 2018 om 13:39
Ze hebben 200% gelijk want tijdens het WK was ik op vakantie in Frankrijk en vele Fransen vonden het beschamend dat ze op die manier wonnen van België. Ze vonden allen België stukken beter.
Vind ik leuk
Jozef +42352
zaterdag 17 november 2018 om 14:17
Als je wint ben je beter.

Frankrijk liet alle tegenstanders lekker uitrazen en had inderdaad aan 5 minuten vol gas geven telkens genoeg om te winnen.

Dan ben je gewoon beter hoor.
Vind ik leuk
camargue +5232
zaterdag 17 november 2018 om 15:30
80 minuten afbraakvoetbal ... Erg dat je op die manier wereldkampioen wordt ...
Vind ik leuk
Jozef +42352
zaterdag 17 november 2018 om 16:08
Tja.ik had ook liever Kroatië zien winnen.
Maar om te winnen moet je meer scoren.

Logisch.
Vind ik leuk
t757498 +633
zaterdag 17 november 2018 om 17:30
De Hollanders zijn nog nergens de halve finale bereiken ze nooit. Ze denken toch niet dat ze iets gaan rapen tegen die Duitsers. Frankrijk was geen waardemeter ze hebben niet gedaan om die Hollanders iets in de weg te leggen.Nederland loopt weer naast hun schoenen en denken dat ze weer het beste elftal zijn van de wereld
Vind ik leuk
Ortwin +4
zondag 18 november 2018 om 00:14
De Hollanders hebben goed spelen ze hèbben toch niets in de benen zitten ze hebben geen wk meegemaakt
Die hebben goed kunnen rusten.
Frankrijk was het natuurlijk niet waard om wereldkampioen te worden
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:02
Hahaha denk je serieus dat de wk nog steeds in de benen zit? Come on man, ik heb al veel Belgen een reden zien zoeken voor de overwinning van Ned op Fr maar dit is echt de domste :*)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws