Overtuigend Oranje verslaat Frankrijk en zorgt voor degradatie Duitsland

    Overtuigend Oranje verslaat Frankrijk en zorgt voor degradatie Duitsland

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 22:39vr 16-11-2018 om 22:39

    Een overtuigend Nederlands elftal heeft wereldkampioen Frankrijk met 2-0 verslagen in de UEFA Nations League. Door de knappe overwinning maakt Nederland nog kans op de groepswinst en is Duitsland gedegradeerd naar League B.

    Oranje trad met dezelfde elf spelers aan die een maand geleden met 3-0 van Duitsland wonnen. De mannen van bondscoach Ronald Koeman begonnen uitstekend en kregen al na een minuut de eerste grote kans van de wedstrijd. Memphis Depay kwam goed door en vond Georginio Wijnaldum, die Hugo Lloris voor het eerst aan het werk zette. Daarna gebeurde er lang weinig. Oranje had wel de leiding, maar creërde amper gevaar. Ook Frankrijk kon weinig indruk maken. 

    Na ruim veertig minuten kregen de Fransen via Antoine Griezmann een grote mogelijkheid, maar die werd onschadelijk gemaakt door Jasper Cillessen. Niet veel later was het raak voor Oranje. Een aanval die door Frenkie de Jong werd opgezet eindigde bij Wijnaldum, nadat Ryan Babel de bal hard op Lloris schoot. De rebound was voor de Liverpool-middenvelder: 1-0. Frankrijk speelde tot dat moment vooral op de counter, maar moest plots ineens het spel gaan maken.

    Oranje was heer en meester in de tweede helft, maar stuitte telkens op de uitblinkende Lloris. Eerst redde de goalie twee keer op inzetten van Dumfries, waarna een snoeiharde vrije trap van Memphis gekeerd werd en ook Babel het net niet konden vinden. Frankrijk moest het hebben van zeldzame uitbraken, maar de defensie van Nederland stond als een huis.

    Nadat Wijnaldum uit werd geroepen tot Man of the Match en de vier minuten blessuretijd bijna waren verstreken, kreeg Oranje nog een penalty. De Jong werd door Moussa Sissoko in zijn rug geduwd en zag hoe Memphis er in de allerlaatste minuut 2-0 van maakte. Daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

    Aanstaande dinsdag zijn de Duitsers de tegenstander voor Oranje. Nederland is verzekerd van een plek in pot 1 bij de loting voor de EK-kwalificatie.

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 22:42
    Guess who's back!
    Vind ik leuk
    FR12er +67
    vrijdag 16 november 2018 om 22:43
    Fransen werden helemaal dronken gespeeld. Karma
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    vrijdag 16 november 2018 om 23:44
    Dat worden ze over het algemeen wel vaker, maar ja, ze scoren wel altijd.
    Behalve vanavond, ze zijn niet één keer in de buurt geweest van een goal.
    Hoe De Ligt Mbappé in zijn zak had zitten en met een actie in de 1e helft hem gewoon in z'n hemd zette. Indrukwekkend. Wat een talent. Ook maar pas 19 (net als Mbappé).
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5087
    vrijdag 16 november 2018 om 22:50
    Makkelijke winst tegen Duitsland en Frankrijk... Tegen ons Belgen ging het niet zo vlotjes hè! :)
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    vrijdag 16 november 2018 om 22:54
    Dat we er nog maar even van genieten want ik vrees dat Oranje ons binnenkort weer voorbij steekt qua niveau.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5087
    vrijdag 16 november 2018 om 23:00
    Ik vrees het ook maar denk dat dit nog wel een jaar of 4 gaat duren! Ze hebben een erg goede ploeg maar missen volgens mij toch de absolute toppers zoals Hazard en De Bruyne...
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    vrijdag 16 november 2018 om 23:42
    Koeman, gepokt en gemazelt in het internationale voetbal, heeft de naïviteit uit Oranje gehaald. Wat een volwassen indruk maakten de Nederlanders. 11 tegen 2 schoten op doel, geen enkele grote kans tegen. Wereldklasse reddingen van Lloris anders was het nog erger geworden voor de Fransen.

    De Belgen hebben nog steeds mooiere spelers met de toppers die er zijn, maar qua game management mogen de Rode Duivels hier echt wat van leren.

    Nu hopen op een goed resultaat in Duitsland (gelijkspel is genoeg), dan komt er in juni wellicht weer een Nederland - België, maar dan om de knikkers. Heel erg benieuwd!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    zaterdag 17 november 2018 om 09:18
    Wij als Nederlanders hebben nu een gevaarlijke countermachine die leunt op 3 sterke verdedigers (van Dijk, de Ligt en Dumfries). Persoonlijk zie ik op linksback liever Ake als Blind maar voor de rest ben ik tevreden want ook op het middenveld en in de aanval hebben we een aantal technische, snelle, vaardige spelers. Wij zijn op de weg omhoog maar zijn er nog niet. Dat we van Frankrijk en Duitsland kunnen winnen is mooi maar zegt nog niks. Maar één ding weet ik wel: Het is weer leuk om naar het Nederlands elftal te kijken
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:31
    Dat zal nog een paar jaren duren. Zolang we Lukaku, Hazard, De Bruyne en Courtois hebben daar kan je als tegenstander moeilijk tegenop.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    zaterdag 17 november 2018 om 09:20
    Ja, de tegenstanders kunnen er moeilijk tegen op daarom worden jullie ook elke keer kampioen. Als je dit als Hollander schrijft dan wordt je arrogant genoemd door de Belgen maar jij mag het :)
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:23]
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    zaterdag 17 november 2018 om 13:06
    Als Belg moet ik een Hollander gelijk geven, amai dat is pijnlijk 😂
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    zaterdag 17 november 2018 om 17:25
    Pijnlijk maar eerlijk :)
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    vrijdag 16 november 2018 om 22:56
    Ik vind dat Nederland weer een goed elftal heeft... Koeman heeft er terug iets van gemaakt en met paar talentjes in de ploeg zoals de jong 👌
    Hier en daar zouden ze nog paar posities moeten kunnen verbeteren dan wordt het weer een leuk tornooi-elftal.
    Vind ik leuk
    Frefke +895
    zondag 18 november 2018 om 20:31
    Wacht maar, zolang gaat dat waarschijnlijk niet duren met de op til staande transfers naar topploegen. Met wat meer ervaring op het hoogste niveau erbij strijden ze zker mee in elk toernooi.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:03
    Echt een goede wedstrijd van oranje
    Echt Nederlands voetbal
    Vroeg druk zetten en snel vooruit spelen
    En ook nog in een echt voetbal stadion de kuip
    Is toch wat anders dan voetballen tegen IJsland in niet uitverkocht Oost Europa stadion 😜
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:35
    Het forum van Nederland eindigt achteraan met .nl Daar kan je uw frustratie dat jullie niet de nummer 1 van de wereld zijn beter uiten. En hoelang is het geleden dat Nederland heeft kunnen winnen van België? Zelfs niet tegen een B-team va, een paar weken geleden. Misschien was je nog niet eens geboren....
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zaterdag 17 november 2018 om 00:53
    Ach. We blijven bescheiden. We verloren de laatste wedstrijden niet van een team dat al dacht wereldkampioen te zijn en wonnen dit jaar van de Europees Kampioen met 3-0, van de Wereldkampioen met 2-0 en van de oud wereldkampioen met 3-0...

    Voorwaar niet slecht voor een land in voetbalcrisis...


    PS.

    Winnen van Frankrijk doe je zo...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 01:24
    Jullie zitten niet meer in crisis, dat is al langer duidelijk,dat jullie dieptepunt achterwege is. Bye the way, voetballend was en is België ook sterker dan Frankrijk. Na 23 minuten hadden we al 3 goede kansen. We hadden enkel de pech gehad dat Lloris een wereldsave deed op een poging van Alderweireld en dat een bal van Hazard dat sowieso winkelhaak was, in laatste instantie nog afweek op een verdediger en net naast ging. Dan stonden wij 2-0 voor. Frankrijk heeft heel veel geluk gehad die dag dat wij onze kansen niet afmaakten en zij hun eerste kans wel. Je ziet ook in het laatste halfuur dat Frankrijk alles wou doen om de bal uit het spel te halen en tijd te winnen. De laatste 23 minuten was de bal amper 11 minuten in het spel. Gewoon door het anti-voetbal van Frankrijk. Kijk maar eens naar Mbappé.... Hij probeerde de bal tegen de zijlijn bij te houden op tijd te winnen. Dat mislukte, hij liep met de bal over de zijlijn. Dan pakt hij de bal om zogezegd naar Alderweireld te gooien. Voetballen kan hij, maar een bal op een halve meter gooien dat mislukt dus.... bal ligt plots op het veld... Alderweireld wil de bal pakken....Mbappé is hem voor en begint te dribbelen... enzovoort. Of als de bal buiten is, gewoon met de arm de bal beroeren om hem niet in het spel tr laten komen. Arm Frankrijk. Ik zeg u hier en nu, de Wereldkampioen is geen betere ploeg dan België en zeker geen mooiere om naar te kijken. En winnen van Duitsland.... dat is niet meer het Duitsland van toen. Zelfs Mexico, Oostenrijk en Zuid -Korea won van de Mannschaft. Dus dat wil niets zeggen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 08:17
    We hebben in Nederland internet en live tv
    Loopt zelfs twintig seconden voor op jullie
    Tot nu toe heeft belgie geluk met lotingen
    En ook niet te klagen over geluk in de wedstrijden
    Jullie hadden er al uit moeten liggen tegen Japan en Brazilië
    Geluk was op op tegen een inderdaad matig Frankrijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:29
    We hebben al een paar jaren veel geluk gehad. Alleen maar geluk dat wij hebben.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zaterdag 17 november 2018 om 13:52
    En dan nog niks winnen...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:34
    Wij winnen bijna elke wedstrijd. Daarom staan wij ook op de eerste plaats.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    zaterdag 17 november 2018 om 09:28
    Wordt je zelf niet een beetje moe van dat als,als, als
    Tegen Brazilie hadden jullie zelf geluk en tegen Japan ook maar dat geeft niet want het gaat om het winnen. Ach jee Frankrijk ging tijdrekken toen ze voor stonden. Dat doen ze toch allemaal ?? Andersom zouden jullie dat ook doen. Wat een gejank
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:27
    Pagan, jij bent hier de janker.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zaterdag 17 november 2018 om 13:55
    Nee, dat is hij niet. Lees je eigen verhaal nog eens.

    Als, als, als...

    Als je wint ben je beter. Heel simpel eigenlijk.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:36
    Dat is dan goed, wij winnen bijna al onze wedstrijden. Onder deze bondscoach onze eerste match verloren en een keer op het WK. Jullie zaten niet op het WK, niet op het EK waar bijna elke ploeg aan mocht meedoen. Dus bedankt om te zeggen dat als je wint beter bent want wij hebben van alle ploegen de laatste jaren de meeste wedstrijden gewonnen en het record gebroken van het aantal goals in een voorronde. Thanks voor de complimenten.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zaterdag 17 november 2018 om 20:40
    Wat zeur je dan?

    Wel spijtig dat er dan verloren werd van een (dus) beter Frankrijk.

    Werd er van Oranje in crisis gewonnen trouwens?

    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:49
    Frankrijk was niet beter. Bijna iedereen zei dat België de beste ploeg van het toernooi was. België was beter, het had al 2-0 moeten staan en de Fransen maken uit 1 kans 1 goal. Als je vindt dat Frankrijk verdiend gewonnen had die match, dan heb je stront in uw ogen. Een oranje in crisis.... heb je onze basisopstelling gezien. Er stond amper 1 basisspeler op het veld... sterk gespeeld hoor Oranje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:04
    Je moeder is geen iedereen
    Je kunt je beter sanne cant noemen
    Die moet ook altijd excuses zoeken en daarbij huilen als ze weer verloren heeft van de Nederlandse dames 😢
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    zondag 18 november 2018 om 11:03
    Nog een keer dan maar: Belgie was niet de beste ploeg van het toernooi. De winnaar is de beste ploeg van het toernooi. De winnaar heeft zijn kansen optimaal benut en wint daarom verdiend. Dat neemt niet weg dat Belgie een goede ploeg heeft. Iedere ploeg heeft soms geluk en soms pech. Streep dat tegen elkaar weg en de beste blijft over. En dat jij dat niet kan accepteren dan is dat jou probleem en niet dat van de toernooiopzet
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 11:30]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:31
    De beste ploeg wint niet altijd....als je dat nog niet snapt dan ken je dus niets van voetbal.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zondag 18 november 2018 om 14:04
    Wat is winnen dan?

    Dat doe je in ieder geval doordat je beter bent in datgene waar het om draait: scoren...

    Tegen kleintjes geen probleem, maar ik zag op het WK een onmachtig België toen het moest scoren tegen Frankrijk na de 1-0...

    Dan ben je iig niet de beste...

    Goeie ploeg wel, dat België...
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zondag 18 november 2018 om 14:05
    Bijna iedereen in België...

    Dat geloof ik best.



    Frankrijk verreweg de beste en slimste ploeg. Daarna Kroatië...
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:17
    Frankrijk de beste ploeg...ik dacht het niet. Tegen Brazilië zijn we gewonnen, maar wij hadden daar meer geluk dat wij de kansen afmaakten en Brazilië niet. Ik vond ons niet beter. Tegen Frankrijk waren we wel beter, had al binnen de 20 minuten 2-0 moeten staan met de pogingen van Alderweireld en Hazard, maar 1 tegenprik op een stilstaande fase deed ons de das om. Als Frankrijk beter was, waarom zouden ze dan het laatste halfuur zoveel tijd gewonnen hebben? Niet omdat ze beter waren. Ze wilden de bal uit het spel hebben.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    maandag 19 november 2018 om 07:29
    Pffff, dat doen alle ploegen
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:57
    Kijk eens naar die match...doe me een plezier en bekijk het laatste halfuur. Je mag ook het eerste halfuur bekijken, zou al 2-0 moeten geweest zijn.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    maandag 19 november 2018 om 11:23
    Ja maar als het tegen Brazilie of Japan anders loopt (wat heel goed gekund had) dan had je helemaal niet tegen Frankrijk gespeeld en dat is nu precies wat ik bedoel. Brazilie was sterker als Belgie maar Belgie won en dat was verdiend want ze hebben meer goals gemaakt en daar gaat het spelletje om. Voetbal wordt gemeten in doelpunten en niet in kansen of veldoverwicht. Frankrijk maakte een doelpunt en Belgie niet. Klaar !! En dat jij vindt dat het 2-0 had moeten zijn in het eerste halfuur, dat zal allemaal wel. Kijk de match tegen Brazilie nog een keer en dan hoor ik van jou hoeveel dat had moeten zijn
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:21
    Dat is toch hetgeen ik zeg. Tegen Brazilië hebben wij geluk gehad
    dat wij onze kansen afgemaakt hebben en vond ik Brazilië de betere ploeg. Tegen Frankrijk vond ik ons de betere ploeg en hadden zij het geluk dat wij de kansen niet afgemaakt hebben en zij wel scoren uit hun eerste kans. Dat is voetbal.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    maandag 19 november 2018 om 13:41
    Nou dan zijn we het in ieder geval over één ding eens. Als je alle geluk wegstreept tegen de pech die je hebt dan blijft de beste over en dat was Frankrijk. Want je kan nist zeggen als, als, als. Jij laat een theorie los op een wedstrijdverloop en jij zegt hoe het had moeten aflopen. Je weet toch wel dat het zoniet werkt. Zie zwitserland-belgie
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:52
    Wanneer heeft Nederland voor het laatst gewonnen van België....ik zou maar rap zwijgen...
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zaterdag 17 november 2018 om 22:24
    Haha hoe vaak won België precies de laatste 5 jaar, laat staan in heel de voetbalgeschiedenis?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 00:38
    Jullie wonnen sinds 1997 niet meer van België. Niet slecht voor zo'n zogezegd klein ploegje als België. Buiten de wedstrijden tegen Wales en Frankrijk, verloren we geen enkele match met inzet de laatste vijftal jaren. Jullie verloren van IJsland, 2 keer zelfs. Wij smeerden Ijsland de eerste thuisnederlaag aan in vijf jaar en deze week wonnen we ook nog zonder Lukaku en zonder De Bruyne en Vertonghen, Dembele, Carrasco, ....Wij staan eerste op de ranglijst, leer er maar met leven..... Dat is niet omdat wij een slechte ploeg zijn.
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zondag 18 november 2018 om 07:52
    Waar ontken ik de kracht van België? Oranje leeft al enkele jaren in crisis, dat gaf ik al aan.


    Maar hoe vaak won België nou eigenlijk van Oranje de laatste 5 jaar? Laat staan in totáál tov alle wedstrijden?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 20:11
    We speelden amper tegen elkaar de laatste 5 jaar. 2 gelijke spelen, maar de laatste wedstrijd dat was De B-ploeg. De andere wedstrijden tegen Nederland niet. De laatste 5 wedstrijden tussen België en Nederland speelden ze 3 keer gelijk en won België een 2. We moeten naar 1997 teruggaan voor de laatste overwinning van Nederland, maar toen hadden jullie de betere ploeg. Jullie zijn jaaaaren beter dan België geweest maar die verhoudingen zijn nu omgekeerd omdat die gouden generatie lang niet vervangen is, het spelsysteel manco's had en de Rode Duivels de laatste jaren een stevig team hebben. Maar als Hazard en De Bruyne afzwaaien dan verliezen wij onze genialiteit en onze spelers die in 1 moment de match in de plooi kunnen leggen met een goal, een goede dribbel of een geweldige assist. En dan zullen we het veel moeilijker krijgen. Zo'n 2 spelers in één nationale ploeg dat maken wij zelden mee. En als er dan ook nog spelers als Mertens en Lukaku en Kompany en Courtois rondlopen dan kom je als team al heel ver.
    Vind ik leuk
    1313 +364
    maandag 19 november 2018 om 01:15
    Gast hoeveel jaar heeft België ondermaats gepresteerd op eindtoernooien, of zelfs aanwezig geweest?? Als we daar na gaan kijken dan kunnen we wel stellen dat het Nederlands elftal het vele malen beter heeft gedaan de afgelopen 100jaar. En eerlijk gezegd met deze selectie moesten jullie wereldkampioen worden afgelopen zomer. Echt waar een veel betere selectie dan Nederland had in 2010. Ik vind het een blamage dat jullie het niet geworden zijn dit was de kans.
    Vind ik leuk
    1313 +364
    maandag 19 november 2018 om 01:11
    Yep en Zwitserland geeft België vandaag een enorme draai om de oren 5-2. Wat wil je hiermee zeggen dan?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:55
    Alsof toplanden zoals Duitsland, Frankrijk, Brazilië en Spanje niet kunnen verliezen? Iedereen kan verliezen...
    Vind ik leuk
    1313 +364
    maandag 19 november 2018 om 16:26
    Natuurlijk wel. Dat is ook helemaal niet erg. Ik hoop oprecht dat de Belgen voor een andere coach gaan, want met deze Selectie moet hij er toch meer kunnen uithalen dan hij nu doet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 20:32
    De coach is het probleem niet. Dit is zijn derde verlieswedstrijd sinds hij bij ons coach is. Dit jaar van de 17 heeft hij tegen Frankrijk verloren en nu tegen Zwitserland. De rest alles gewonnen en 2 keer gelijk en 41 goals gemaakt. Frankrijk was rot want daar was meer te halen. Verliezen in Zwitserland kan gebeuren, maar we zijn dat niet meer gewoon en zeker niet als we na 20 minuten al 0-2 voorstaan. Maar dan viel als een pudding ineen. Rode Duivels verloren hun zelfvertrouwen en de Zwitsers wonnen zelfvertrouwen. En het missen van Lukaku en Vertonghen en De Bruyne was een handicap, maar normaal gezien mag dit voor deze lichting geen excuus zijn. Nu erg is dit niet, maar het had leuker geweest op bij the final four te zitten. Maar uitgeschakeld worden op een EK of WK vind ik persoonlijk veel erger. Maar aan Martinez ligt het niet. Je kan moeilijk een trainer ontslaan die eerste wordt in de WK-voorronde met een record aantal goals en die het jaar nadien brons haalt op een WK en daarnaast nog een match verloren heeft. Gisteren was het allemaal goed, tot plots die tegengoal en alles sloeg ineens om. En dan was het niveau opnieuw slecht. Het enige wat je hem kon verwijten is dat Martinez de ploeg niet meer op de rails gekregen heeft. Maar door afwezigheid van bovenstaande spelers + spelers die gekwetst waren als Dembele, Fellaini, ... waren de wisselmogelijkheden beperkt. Dus ik denk dat hij qua wissels niet veel verschil kon maken.
    Vind ik leuk
    Amongoth +213
    zaterdag 17 november 2018 om 07:31
    Als op dit forum, zeveraars en zagemannen worden toegelaten, zou ik niet weten waarom hier Nederlanders moeten geweerd worden.
    Wat me nog het meeste ergert zijn de betweters.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    maandag 19 november 2018 om 11:25
    Reageer eens niet zo gefrustreerd. Man man man.. en doe die rooskleurige oogkleppen van u af want zo een geweldige ploeg hebben we niet. De commentaren van de anderen zijn veel eerlijker en realistischer dan uw gezever. Als gij denkt dat wij een geweldig WK hebben gespeeld ...
    Tjah dan houdt het op.
    Telkens als we tegen sterke landen uitkomen, blijkt dat we geen ploeg hebben om titels te pakken.
    Tegen Japan met wurgen en wringen, tegen Brazilië geluk dat er geen strafschop gefloten werd en tegen Frankrijk hadden we meer verdiend.
    Vind ik leuk
    Robbie007 +609
    zaterdag 17 november 2018 om 01:02
    Hopse, dankzij die hollanders staan we nog steviger op de eerste plaats op de FIFA-ranking
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 07:50
    Beetje dankbaarheid! dankzij ons staan jullie nu alleen eerste :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:32
    Nee hoor. Wij stonden al eerste door het gelijkspel van Frankrijk en IJsland. De ploeg die wij met 2-0 versloegen you know. Daarbij...hadden jullie vorige wedstrijd niet verloren tegen Frankrijk?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 10:58
    Gefeliciteerd met deze prijs! Oh...wacht even...
    Vind ik leuk
    Jozef +39915
    zaterdag 17 november 2018 om 14:07
    Zeker. En gisteren wonnen we van de Wereldkampioen, wie kan dat nog zeggen...

    Oranje in crisis houdt stand in een groep met Duitsland en Frankrijk...

    Toch net even anders dan Kroatië en IJsland, of vind je die wel vergelijkbaar? België voetbalt al jaren in eenvoudige poules en heeft het lef niet om te oefenen tegen tegenstanders van kaliber.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 20:45
    Jij weet duidelijk niet waarover je praat. De beste ploegen die spelen namelijk niet snel tegen elkaar want die ontlopen elkaar omdat ze in dezelfde bokaal zit. Als je natuurlijk in bokaal 3 zit.....dan krijg je natuurlijke betere ploegen tegen u. Als je in bokaal 1 zit dan kopt de sterkste tegenstander uit bokaal 2. En met spelers als Hazard, De Bruyne, Kompany en Courtois kan je vele ploegen aan. En Lukaku, zo'n 28 goals in 28 matchen. En als hij niet speelt hebben we nog Batshuayi....scoort op de 70 minuten. Mertens kan daar ook spelen, was op 1 goal na topschutter in. Italië. Maar ja, wij zijn maar een voddenploeg dat toevallig op de eerste plaats staat en toevallig zijn voorronde met maximum van een punten had en toevallig het meestal goals ooit. Allemaal geluk, Hazard en co....ze kunnen het niet.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    zondag 18 november 2018 om 11:34
    Ja en toch helemaal geen sikkepit gewonnen, geen finale gespeeld
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:37
    Ach jongen, je kent er niets van. Leer iets over de geschiedenis voor je over een ploeg begint te babbelen. Heeft België nog nooit een finale gespeeld? .... Spreek eerst met kennis van zaken vooraleer ik u serieus neem. En dat België eerste op de wereldranglijst staat...leer er met leven en het is erg hoe jaloers je bent. Kijk naar uw eigen ploeg hoe heerlijk buitenaards voetbal die wereldploeg speelt en kijk niet naar die voddenploeg van een Rode Duivels die alleen maar met geluk winnen de afgelopen jaren....alleen maar geluk gehad met tweedrangsvoetballers tegen prutsploegen zoals IJsland waar we recent 2 keer van wonnen en jullie 2 keer van verloren. De cijfers spreken voor zich. En geniet nog van jullie finale die jullie ooit gespeeld hebben....heerlijk op dat altijd maar op te rakelen om te zeggen hoe fantastisch jullie toch zijn en de nummer 1 op de ranglijst niets is en niets gewonnen heeft..... kijk naar jullie zelf...
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3556
    maandag 19 november 2018 om 07:32
    Het is je vast wel duidelijk dat ik het over jullie "gouden generatie" heb. Die hebben geen finale gespeeld. Denk je dat dat toeval is ? Nee, ze zijn gewoon niet goed genoeg. Nergens zeg ik dat Belgie geen goede ploeg heeft maar ze zijn niet de beste van de wereld. Misschien is een cursus "begrijpend lezen" iets voor jou ??
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 07:58
    Och man, ga ergens anders uw frustraties uiten, misschien op NL.be blijven om te beginnen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:06
    Jullie staan zo hoog op de ranglijst omdat jullie alleen maar oefenden tegen b landen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 00:33
    Dat is zo omdat wij een A land zijn en de beste ploegen zitten altijd in de eerste pot. En de slechtere ploegen zoals Nederland die bv in pot 3 zitten die loten dan een ploeg uit pot 2 en pot 1, de betere ploegen dus. Wij zijn de nummer 1 van de wereld, kunnen jullie niet zeggen he Martin... ooit daar al gestaan?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 06:17
    Hoog staan op de ranglijst heeft voordelen inderdaad maar is niet voor ons een hoofddoel.
    Je oefent tegen sterke tegenstanders om beter te worden en niet om hoog op de ranglijst te staan.
    Natuurlijk raar dat je evenveel punten krijgt als je tegen Saoedi Arabië speelt als tegen Portugal.

    En natuurlijk heeft Nederland op nummer 1 gestaan
    Maar dat is een gevolg van de finale halen op het wk

    Dit is de reden dat dit nieuwe toernooi er is gekomen
    Zodat landen als belgie niet meer vals kunnen spelen

    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:33
    Wij vals spelen? Hahaha grapjes. Beetje jaloers precies.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 10:16
    Nee totaal niet
    Maar ik verbaas me soms over het niveau van de meeste belgen hier.
    Maar je naam zegt genoeg over je kennis en feiten
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:30
    Blij gewoon op NL. Dan heb je geen last van ons. Uw niveau zegt voldoende, dat heb je gewoon niet.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:44
    Jullie waren toch gastvrij
    Misschien helpt het dat ik niet van ebbenhout ben?
    😂😂👍
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 08:02
    jazeker! 2 dagen haha!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 09:34
    Oefenen tegen B landen. Bedoel je dan tegen bv Frankrijk en Italië die we ook beide verslagen hebben? Echte B landen ja.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1510
    zondag 18 november 2018 om 22:31
    Gefeliciteerd!
    Vind ik leuk
    Vancamp +133
    zaterdag 17 november 2018 om 03:29
    Eindelijk Holland waar ze thuis horen.
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:19
    je bedoeld Nederland Vancamp??
    Vind ik leuk
    Batman +73
    zaterdag 17 november 2018 om 12:01
    Geweldig! Nederland is terug. Het arrogante Frankrijk gaat op zijn bek. Spijtig toch dat België het hen niet voordeed. Frankrijk speelt bijna zoals IJsland....een muur metsen en dan maar uitbreken met kleppers als Pogba en Mbappé. Het voetbal heeft gisteren gewonnen. Ik kijk uit naar nieuwe duels met onze Noorderburen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 22:10
    Mm en weer een groot land wat jullie beschuldigingen van arrogantie
    Nederland england en Frankrijk
    En trouwens jullie zijn van oudsher op de counter aan het spelen

    Wat zal iedereen een plezier hebben om jullie de vernieling in te spelen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 22:11]
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:21
    BLIJF BELEEFD iedereen wil winnen
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:12
    Zo grappig om te lezen dat jullie Belgen na 1 redelijke generatie denken het voetbal uitgevonden te hebben :*) even een beetje rustig aan! Als jullie dit 3 generaties vol weten te houden praten we verder, maar voor nu; even dimmen!
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:18
    Als het om de knikkers gaat zijn de rollen omgekeerd. Naive supporters
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:17
    Hahaha zo goed zijn jullie niet.. Jullie hebben gewoon een redelijke generatie. Dat was gisteren wel weer te zien. Als jullie verliezen net als gisteren proberen jullie meteen een reden te zoeken waarom..'maar..maar de nations league is ook niet zo belangrijk hoor'.. Hahaha ook in de nations league wil elk team winnen. Het gaat om geld, eer en eindtoernooi-ticket.
    Vind ik leuk
    Heppen1J +156
    zondag 18 november 2018 om 20:03
    ze zijn weer daar de vuil Hollanders grote smoel
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1510
    zondag 18 november 2018 om 22:30
    Hahahah en dat hadden jullie niet?
    Maar gefeliciteerd met de wedstrijd van vandaag!
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:26
    Man toch, niets beter te doen?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 09:55
    Niets beters te doen om op ons te reageren?
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 12:18
    Ga gewoon op een ander kinderpraat uitkramen. Dank u.
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:01
    Alweer reageren? Ik dacht dat je betere dingen te doen had...
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 08:19
    Ja, iemand eikel noemen. Eikel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws