Overtuigend Oranje verslaat Frankrijk en zorgt voor degradatie Duitsland

Overtuigend Oranje verslaat Frankrijk en zorgt voor degradatie Duitsland

Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 22:39vr 16-11-2018 om 22:39

Een overtuigend Nederlands elftal heeft wereldkampioen Frankrijk met 2-0 verslagen in de UEFA Nations League. Door de knappe overwinning maakt Nederland nog kans op de groepswinst en is Duitsland gedegradeerd naar League B.

Oranje trad met dezelfde elf spelers aan die een maand geleden met 3-0 van Duitsland wonnen. De mannen van bondscoach Ronald Koeman begonnen uitstekend en kregen al na een minuut de eerste grote kans van de wedstrijd. Memphis Depay kwam goed door en vond Georginio Wijnaldum, die Hugo Lloris voor het eerst aan het werk zette. Daarna gebeurde er lang weinig. Oranje had wel de leiding, maar creërde amper gevaar. Ook Frankrijk kon weinig indruk maken. 

Na ruim veertig minuten kregen de Fransen via Antoine Griezmann een grote mogelijkheid, maar die werd onschadelijk gemaakt door Jasper Cillessen. Niet veel later was het raak voor Oranje. Een aanval die door Frenkie de Jong werd opgezet eindigde bij Wijnaldum, nadat Ryan Babel de bal hard op Lloris schoot. De rebound was voor de Liverpool-middenvelder: 1-0. Frankrijk speelde tot dat moment vooral op de counter, maar moest plots ineens het spel gaan maken.

Oranje was heer en meester in de tweede helft, maar stuitte telkens op de uitblinkende Lloris. Eerst redde de goalie twee keer op inzetten van Dumfries, waarna een snoeiharde vrije trap van Memphis gekeerd werd en ook Babel het net niet konden vinden. Frankrijk moest het hebben van zeldzame uitbraken, maar de defensie van Nederland stond als een huis.

Nadat Wijnaldum uit werd geroepen tot Man of the Match en de vier minuten blessuretijd bijna waren verstreken, kreeg Oranje nog een penalty. De Jong werd door Moussa Sissoko in zijn rug geduwd en zag hoe Memphis er in de allerlaatste minuut 2-0 van maakte. Daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd.

Aanstaande dinsdag zijn de Duitsers de tegenstander voor Oranje. Nederland is verzekerd van een plek in pot 1 bij de loting voor de EK-kwalificatie.

Plaats een reactie

vrijdag 16 november 2018 om 22:42
Guess who's back!
Vind ik leuk
FR12er +120
vrijdag 16 november 2018 om 22:43
Fransen werden helemaal dronken gespeeld. Karma
Vind ik leuk
Uncle Fester +2319
vrijdag 16 november 2018 om 23:44
Dat worden ze over het algemeen wel vaker, maar ja, ze scoren wel altijd.
Behalve vanavond, ze zijn niet één keer in de buurt geweest van een goal.
Hoe De Ligt Mbappé in zijn zak had zitten en met een actie in de 1e helft hem gewoon in z'n hemd zette. Indrukwekkend. Wat een talent. Ook maar pas 19 (net als Mbappé).
Vind ik leuk
Daydreamer +5702
vrijdag 16 november 2018 om 22:50
Makkelijke winst tegen Duitsland en Frankrijk... Tegen ons Belgen ging het niet zo vlotjes hè! :)
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1341
vrijdag 16 november 2018 om 22:54
Dat we er nog maar even van genieten want ik vrees dat Oranje ons binnenkort weer voorbij steekt qua niveau.
Vind ik leuk
Daydreamer +5702
vrijdag 16 november 2018 om 23:00
Ik vrees het ook maar denk dat dit nog wel een jaar of 4 gaat duren! Ze hebben een erg goede ploeg maar missen volgens mij toch de absolute toppers zoals Hazard en De Bruyne...
Vind ik leuk
Uncle Fester +2319
vrijdag 16 november 2018 om 23:42
Koeman, gepokt en gemazelt in het internationale voetbal, heeft de naïviteit uit Oranje gehaald. Wat een volwassen indruk maakten de Nederlanders. 11 tegen 2 schoten op doel, geen enkele grote kans tegen. Wereldklasse reddingen van Lloris anders was het nog erger geworden voor de Fransen.

De Belgen hebben nog steeds mooiere spelers met de toppers die er zijn, maar qua game management mogen de Rode Duivels hier echt wat van leren.

Nu hopen op een goed resultaat in Duitsland (gelijkspel is genoeg), dan komt er in juni wellicht weer een Nederland - België, maar dan om de knikkers. Heel erg benieuwd!
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
zaterdag 17 november 2018 om 09:18
Wij als Nederlanders hebben nu een gevaarlijke countermachine die leunt op 3 sterke verdedigers (van Dijk, de Ligt en Dumfries). Persoonlijk zie ik op linksback liever Ake als Blind maar voor de rest ben ik tevreden want ook op het middenveld en in de aanval hebben we een aantal technische, snelle, vaardige spelers. Wij zijn op de weg omhoog maar zijn er nog niet. Dat we van Frankrijk en Duitsland kunnen winnen is mooi maar zegt nog niks. Maar één ding weet ik wel: Het is weer leuk om naar het Nederlands elftal te kijken
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 00:31
Dat zal nog een paar jaren duren. Zolang we Lukaku, Hazard, De Bruyne en Courtois hebben daar kan je als tegenstander moeilijk tegenop.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
zaterdag 17 november 2018 om 09:20
Ja, de tegenstanders kunnen er moeilijk tegen op daarom worden jullie ook elke keer kampioen. Als je dit als Hollander schrijft dan wordt je arrogant genoemd door de Belgen maar jij mag het :)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 09:23]
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1341
zaterdag 17 november 2018 om 13:06
Als Belg moet ik een Hollander gelijk geven, amai dat is pijnlijk 😂
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
zaterdag 17 november 2018 om 17:25
Pijnlijk maar eerlijk :)
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1341
vrijdag 16 november 2018 om 22:56
Ik vind dat Nederland weer een goed elftal heeft... Koeman heeft er terug iets van gemaakt en met paar talentjes in de ploeg zoals de jong 👌
Hier en daar zouden ze nog paar posities moeten kunnen verbeteren dan wordt het weer een leuk tornooi-elftal.
Vind ik leuk
Frefke +1273
zondag 18 november 2018 om 20:31
Wacht maar, zolang gaat dat waarschijnlijk niet duren met de op til staande transfers naar topploegen. Met wat meer ervaring op het hoogste niveau erbij strijden ze zker mee in elk toernooi.
Vind ik leuk
Robbie007 +723
zaterdag 17 november 2018 om 01:02
Hopse, dankzij die hollanders staan we nog steviger op de eerste plaats op de FIFA-ranking
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 07:50
Beetje dankbaarheid! dankzij ons staan jullie nu alleen eerste :)
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:32
Nee hoor. Wij stonden al eerste door het gelijkspel van Frankrijk en IJsland. De ploeg die wij met 2-0 versloegen you know. Daarbij...hadden jullie vorige wedstrijd niet verloren tegen Frankrijk?
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 10:58
Gefeliciteerd met deze prijs! Oh...wacht even...
Vind ik leuk
Jozef +42352
zaterdag 17 november 2018 om 14:07
Zeker. En gisteren wonnen we van de Wereldkampioen, wie kan dat nog zeggen...

Oranje in crisis houdt stand in een groep met Duitsland en Frankrijk...

Toch net even anders dan Kroatië en IJsland, of vind je die wel vergelijkbaar? België voetbalt al jaren in eenvoudige poules en heeft het lef niet om te oefenen tegen tegenstanders van kaliber.
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 20:45
Jij weet duidelijk niet waarover je praat. De beste ploegen die spelen namelijk niet snel tegen elkaar want die ontlopen elkaar omdat ze in dezelfde bokaal zit. Als je natuurlijk in bokaal 3 zit.....dan krijg je natuurlijke betere ploegen tegen u. Als je in bokaal 1 zit dan kopt de sterkste tegenstander uit bokaal 2. En met spelers als Hazard, De Bruyne, Kompany en Courtois kan je vele ploegen aan. En Lukaku, zo'n 28 goals in 28 matchen. En als hij niet speelt hebben we nog Batshuayi....scoort op de 70 minuten. Mertens kan daar ook spelen, was op 1 goal na topschutter in. Italië. Maar ja, wij zijn maar een voddenploeg dat toevallig op de eerste plaats staat en toevallig zijn voorronde met maximum van een punten had en toevallig het meestal goals ooit. Allemaal geluk, Hazard en co....ze kunnen het niet.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
zondag 18 november 2018 om 11:34
Ja en toch helemaal geen sikkepit gewonnen, geen finale gespeeld
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:37
Ach jongen, je kent er niets van. Leer iets over de geschiedenis voor je over een ploeg begint te babbelen. Heeft België nog nooit een finale gespeeld? .... Spreek eerst met kennis van zaken vooraleer ik u serieus neem. En dat België eerste op de wereldranglijst staat...leer er met leven en het is erg hoe jaloers je bent. Kijk naar uw eigen ploeg hoe heerlijk buitenaards voetbal die wereldploeg speelt en kijk niet naar die voddenploeg van een Rode Duivels die alleen maar met geluk winnen de afgelopen jaren....alleen maar geluk gehad met tweedrangsvoetballers tegen prutsploegen zoals IJsland waar we recent 2 keer van wonnen en jullie 2 keer van verloren. De cijfers spreken voor zich. En geniet nog van jullie finale die jullie ooit gespeeld hebben....heerlijk op dat altijd maar op te rakelen om te zeggen hoe fantastisch jullie toch zijn en de nummer 1 op de ranglijst niets is en niets gewonnen heeft..... kijk naar jullie zelf...
Vind ik leuk
Pagan1964 +3714
maandag 19 november 2018 om 07:32
Het is je vast wel duidelijk dat ik het over jullie "gouden generatie" heb. Die hebben geen finale gespeeld. Denk je dat dat toeval is ? Nee, ze zijn gewoon niet goed genoeg. Nergens zeg ik dat Belgie geen goede ploeg heeft maar ze zijn niet de beste van de wereld. Misschien is een cursus "begrijpend lezen" iets voor jou ??
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 07:58
Och man, ga ergens anders uw frustraties uiten, misschien op NL.be blijven om te beginnen?
Vind ik leuk
Vancamp +217
zaterdag 17 november 2018 om 03:29
Eindelijk Holland waar ze thuis horen.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:19
je bedoeld Nederland Vancamp??
Vind ik leuk
Batman +150
zaterdag 17 november 2018 om 12:01
Geweldig! Nederland is terug. Het arrogante Frankrijk gaat op zijn bek. Spijtig toch dat België het hen niet voordeed. Frankrijk speelt bijna zoals IJsland....een muur metsen en dan maar uitbreken met kleppers als Pogba en Mbappé. Het voetbal heeft gisteren gewonnen. Ik kijk uit naar nieuwe duels met onze Noorderburen.
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 13:12
Zo grappig om te lezen dat jullie Belgen na 1 redelijke generatie denken het voetbal uitgevonden te hebben :*) even een beetje rustig aan! Als jullie dit 3 generaties vol weten te houden praten we verder, maar voor nu; even dimmen!
Vind ik leuk
zondag 18 november 2018 om 15:18
Als het om de knikkers gaat zijn de rollen omgekeerd. Naive supporters
[Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 15:22]
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:17
Hahaha zo goed zijn jullie niet.. Jullie hebben gewoon een redelijke generatie. Dat was gisteren wel weer te zien. Als jullie verliezen net als gisteren proberen jullie meteen een reden te zoeken waarom..'maar..maar de nations league is ook niet zo belangrijk hoor'.. Hahaha ook in de nations league wil elk team winnen. Het gaat om geld, eer en eindtoernooi-ticket.
Vind ik leuk
Heppen1J +666
zondag 18 november 2018 om 20:03
ze zijn weer daar de vuil Hollanders grote smoel
Vind ik leuk
Diesel1977 +1521
zondag 18 november 2018 om 22:30
Hahahah en dat hadden jullie niet?
Maar gefeliciteerd met de wedstrijd van vandaag!
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 08:26
Man toch, niets beter te doen?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 09:55
Niets beters te doen om op ons te reageren?
Vind ik leuk
maandag 19 november 2018 om 12:18
Ga gewoon op een ander kinderpraat uitkramen. Dank u.
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 01:01
Alweer reageren? Ik dacht dat je betere dingen te doen had...
Vind ik leuk
dinsdag 20 november 2018 om 08:19
Ja, iemand eikel noemen. Eikel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws