'Vanaken dé topfavoriet voor Gouden Schoen, Trossard wordt helemaal vergeten'

    'Vanaken dé topfavoriet voor Gouden Schoen, Trossard wordt helemaal vergeten'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 23:02vr 16-11-2018 om 23:02

    Begin volgend jaar weten we weer wie Ruud Vormer zal opvolgen als de Gouden Schoen. Eén van de grote favorieten is uiteraard Hans Vanaken. Maar hij heeft nog enkele concurrenten.

    Voor De Krant van West-Vlaanderen is het duidelijk dat Vanaken dé topfavoriet is. 'Na een jaar als 2018 lijkt de Gouden Schoen Hans Vanaken amper nog te kunnen ontsnappen. Hij was met voorsprong de meest constante en beslissende speler in de Belgische competitie', klinkt het.

    Maar er is ook concurrentie. Het medium zet twee Genkenaars als de andere grote kanshebbers. 'De grootste concurrentie lijkt nog van het Genkse middenveld te zullen komen, want daar speelden Ruslan Malinovskyi en Alejandro Pozuelo een bijzonder constant jaar', geeft het dagblad aan. Van Leandro Trossard is er echter geen sprake.

    Plaats een reactie

    vrijdag 16 november 2018 om 23:44
    Veel gekwetst geweest ook hè...
    Vind ik leuk
    Rebel +1399
    vrijdag 16 november 2018 om 23:51
    Nu,ja in de PO was hij al briljant,zo een speler wordt altijd "gezocht" door de verdedigers,kijk maar naar De Bruyne,moet je dan echt de gouden schoen geven aan iemand die alle wedstrijden speelt ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 02:00
    Vanaken was niet ENKEL de play offs briljant. Dat is het verschil.
    Vind ik leuk
    Rebel +1399
    vrijdag 16 november 2018 om 23:47
    De krant van west Vlaanderen is een referentie,amai,kunnen enkel focus TV ontvangen, die kennen Genk enkel van horen zeggen ,als Trossard de gouden schoen niet wint is dit enkel aan Bart Verhaeghe zen centjes te wijten.
    Vanaken is goed,maar Trossard is magic,DNA van Anderlecht ,alleen onhaalbaar voor ons
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 02:03
    Trossard heeft in heel zijn carriere nog geen half seizoen top gespeeld... stop met dromen jongen!
    Vind ik leuk
    Kess +80
    zaterdag 17 november 2018 om 02:32
    Ze zouden beter iq testen afnemen voor je een account mag aanmaken op VP want wat zijn ze(sommige) in Brugge toch achterlijk . Dat jullie nog altijd niet door hebben dat Bartje zijn centen er iets mee te maken hebben , verklaart al heel veel . #oogkleppen
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 06:33]
    Vind ik leuk
    Fre Stef +189
    zaterdag 17 november 2018 om 03:56
    Wat hebben Bart zijn centen te maken met de prestaties van Vanaeken? Ze zouden idd beter een iq test afnemen....je zou hier niet opzitten dan
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 03:57]
    Vind ik leuk
    Kess +80
    zaterdag 17 november 2018 om 04:36
    Zegt degene die Vanaken niet kan schrijven... goed bezig
    Vind ik leuk
    Fre Stef +189
    zaterdag 17 november 2018 om 09:02
    Dictee der Nederlandse taal is ander forum
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    zaterdag 17 november 2018 om 09:28
    IQ-testen afnemen ook
    Vind ik leuk
    Kess +80
    zondag 18 november 2018 om 01:10
    Dictee der Nederlandse taal is EEN ander forum , misschien eens terug naar de kleuterklas gaan
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 11:26
    Jullie zijn allemaal zo gefixeerd op FCB dat ge niet meer in de realiteit leeft.
    Vind ik leuk
    Fre Stef +189
    zaterdag 17 november 2018 om 16:44
    Nee wij leven in een droomwereld.....een droom die werkelijkheid wordt 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 12:09
    Allee, groot licht, leg nu eens uit hoe de centen van verhaeghe ermee te maken hebben?
    Vind ik leuk
    Fre Stef +189
    zaterdag 17 november 2018 om 16:45
    Oef... toch een gelijkgestemde....
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:53
    En jij zo beter terug naar school gaan om je IQ wat op te krikken. Als zulk belachelijk statement het enige is waar jij aan denkt. Ik kom met een feit dat Vanaken beter is. Jij komt met een broodjeaap verhaal.
    Voeten omhoog, Kess zijn niveau komt voorbij...
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 16:49
    Met argumenten of logisch nadenken moet je niet afkomen bij zo'n mensen, ze zijn zodanig anti brugge dat ze overal complottheorieën in zien... laatste tijd loopt het hier de spuigaten uit met die trollen, een normaal gesprek kan je er gewoonweg niet mee voeren, hun blokken jammer genoeg ook niet
    Vind ik leuk
    Kess +80
    zondag 18 november 2018 om 01:36
    Dat vanaken een goede speler is en dat hij de goude schoen verdient heb ik nooit ontkent maar als iemand tegen Brugge supporters in gaat dan Is het kot te klein . Bende kleuters
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 02:01]
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2197
    zaterdag 17 november 2018 om 10:47
    Altijd het zelfde liedje verhaeghe dit bart dat ,het klinkt als een kind dat op zoek is naar zijn tutje of ne lekstok wordt eens volwassen man het is dank zij BV DAT GENK 1e STAAT OM HET MET UW WOORDEN TE FORMULEREN
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 00:06
    Ik vind dat Vanaken in ronde 2 niet zo veel heeft laten zien als de 3 van Genk !!!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 00:42
    Maar heeft wel in de 1e club kampioen gemaakt, en in de 2e ronde nog altijd bij de beste van de ploeg
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 00:46
    Van een ploeg die lang niet meer de beste is... realiteit aub... Genk pakken beter en wij Antwerp zelfde punten... boer Cercle is de ploeg van t dorp
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:51]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 00:52
    We zullen zien in januari... vergeet niet dat hij 2 keer in het team van de week in de CL al heeft gezeten, telt ook wel mee
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 00:53]
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 01:19
    Nee zullen zien in mei... oké hou u vast !!! Orkaan op komst 2 kleuren ROOD WIT... trouwens januari weer jullie grootste afgang in Europa... krijg jullie nog eens een mentale tik... Dit keer is Vertenten er niet om te helpen... Leko nog eens in den bak en ja jullie 0 op 12
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 01:30]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2918
    zaterdag 17 november 2018 om 01:44
    Zeg simpele stopt is me zeveren
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:32
    Blaast nu uwe laatste is uit... of ga uwe boel inpakken!!!! Vergeet uw pampers niet he !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 02:01
    Ja wacht maar in mei om play off 2 te spelen. Zoals vorig jaar, groten teut tot januari dan niks nemeer. 😂
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    zaterdag 17 november 2018 om 10:44
    Kun jij nu eens niet op een deftige manier discussiëren? Ik ken veel RAFC supporters en jij bent er geen voorbeeld van. RAFC fans dragen hun club in hun hart, spreken hun ongezouten mening maar hebben wel respect. Die gal die jij zit te spuwen is omdat je bang of gefrustreerd bent. Waarom ? Je staat derde, op gelijke hoogte wees fier en daarmee uit.
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:09
    Niet voor dat boere ploegje... dood aan fcb !!!! Of kon je al 2 jaar op rij niet lezen ?? Gal spuwen maar jongen toch... ik zegt gewoon waar het opstaat... als je er niet tegen kunt... ga dan terug met u blokjes spelen en vraag een hamburger aan uw papa volgende keer op de voetbal... of is het puree bij jullie ???
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 13:19
    Dood aan fcb.... zielig figuurtje dat je bent zeg!
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:28
    Nee heel u stadium zit vol met zielige simpele boeren... die zo stil zijn als Van Maele !!!!!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 15:44
    Betekenis 'Stadium'

    sta·di·um (het; o; meervoud: stadiums,stadia)1periode van ontwikkeling: een kritiek stadium

    Voetbal speel je in een stadion....

    Voor 1 die onverstaanbaar is, kan ik wel de juiste woorden gebruiken... slimme
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:55
    Haal die kul van je vader uot je mond kerel, je lult te veel. Maar dat zijn die Antwerpenare gewend, lulle zuige..
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 16:26
    Onze varkensneuker spreekt... heb je rubberen laarsjes aan om hun achterpoten in te steken !!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:54
    Nee kerel ik neuk al zeker geen Antwerpsupporters!
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zondag 18 november 2018 om 13:38
    Nee gij neukt niks buiten dieren!!!!
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    zaterdag 17 november 2018 om 14:02
    @Rafc 1880... Hahaha...geweldig is dit. Je bewijst gewoon keihard dat ik gelijk heb. Meestal wordt het me niet zo gemakkelijk gemaakt. Nu goed ik reageer maar gewoon op een stukje tekst door jou geschreven. Ik ken jou natuurlijk niet en na die reactie weet ik ook waarom dat goed is. Groetjes verder nog en even aan de échte RAFC supporters, bij ons zitten er ook zulke mensen tussen hoor. Ik heb daardoor niet minder respect voor jullie.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 12:00
    Een normaal gesprek met jou voeren is blijkbaar echt onmogelijk he
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:13
    Toch niet als er een vod in u smoel zit... tis me u dat je geen gesprek kan voeren... niemand versta u... maakt nog wa klanken!!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 13:17
    Allee, heb jij een vod in je ogen misschien? Want ons gesprek bestaat enkel uit getypte tekst...

    Jouw reacties getuigen echt van een hoog niveau, stoer doen achter een toetsenbord, ik zit hier te rillen van angst hoor....
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:26
    En jij nog een vod in uw hersens ofwa... gesprek = praten met elkaar is de definitie ze...dus typen noemt men niet eens een gesprek !! Ja 4 hersencellen over voor elke prei die je in de grond hebt gestopt proficiat!!!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 13:32
    Jouw domheid slaat gewoonweg alles... en wanneer hebben wij dan gesproken met elkaar? Hoe zou jij in godsnaam kunnen weten hoe ik praat?

    Een west Vlaming kan zonder problemen algemeen Nederlands spreken, kijk maar naar de vele west Vlaamse nieuws ankers op radio en tv, een Antwerpenaar kan meestal geen 2 zinnen deftig spreken na elkaar...
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:50
    Als jij dat zelf gelooft... super voor u... kruipt gewoon terug in uw bloemkool... en eet een rupsje op... smakelijk !!! Whahaha de vele West vlaamse nieuws ankers alle hoor u toch eens hebben allemaal eerst een cursus NEDERLANS gekregen... heeft 3 jaar geduurd eer ze er door waren... immigranten spreken sneller onze taal !!!!!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 13:54]
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 14:04
    Tis goed stoere jongen, ge hebt gelijk...
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    maandag 19 november 2018 om 07:21
    “NEDERLANS” ???? Hahahahaha 🤪🤪🤪🤪🤪 waar vinden ze die gasten toch elke keer 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +382
    zaterdag 17 november 2018 om 14:05
    Rune, doe geen moeite. Met een nijlpaard kun je ook geen gesprek voeren, daar heeft de natuur zo over beslist.
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 14:21
    Ooo het is kudde koeien geworden... ga wa herkauwen !!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 13:58
    Als wij geen blunderende keeper hadden zoals de rest stonden we nu 6punten los. Enkel daardoor... en Genk is na de winterstop noets meer. En Hansje is betrokken bij 97% van elke doelpunt bij Brugge.
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 14:28
    Als als... als mijn kat een koe was kost ik ze melken onder de stoof(hoewel jullie die handeling beter kunnen) wie heeft die keeper gekocht jullie toch he... dus je staat waar je staat !! Reken er zeker niet op dat Genk in januari steken gaat laten vallen... dat zullen jullie zijn... Anderlecht koopt nog eens goed aan... spelen niet meer Europees... die gaan het jullie ook nog moeilijk maken... pppfft tegen februari staan jullie 4de
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 14:28]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2918
    zaterdag 17 november 2018 om 01:43
    Als Hans mijne man,die schoen niet wint wie dan wel ?
    Oh ja ik was trebel nog vergeten ,dat zou ook kunnen.
    Mor allee ni zeveren he vriendjes ,het is Hans ,en niemand anders.
    Dus voor de tweede keer op rij a Brugges boy.
    En da zal pikken bij de nekken.
    Vind ik leuk
    Fie +220
    zaterdag 17 november 2018 om 01:48
    3de keer ;-) joske niet vergeten
    Vind ik leuk
    Kess +80
    zaterdag 17 november 2018 om 02:35
    Sinds 2016 is Bartje Verhaeghe vicevoorzitter van KBVB... moet ik er nog een tekening bij maken ?
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2197
    zaterdag 17 november 2018 om 10:52
    DAARVOOR DVS UIT UIT ANDL50 jaar......dat is meer een wand beschildering
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3743
    zaterdag 17 november 2018 om 12:01
    En wat heeft de ondervoorzitter van de kbvb in godsnaam te maken met de gouden schoen? Een verkiezing georganiseerd door een krantje....
    Vind ik leuk
    TageMeister +5296
    zaterdag 17 november 2018 om 07:22
    Da pikt helemaal niet, waarom zou dit?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10515
    zaterdag 17 november 2018 om 08:32
    Die schoen interesseert mijn geen bal! Je mag hem! 👍
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 13:38
    Jullie zijn zelf de NEKKEN... allemaal omgekocht... Als er 1 ploeg een gouden schoen verdient is dat toch Genk... Ma je hebt mss nog geluk Vertenten heeft nog mogen meestemmen!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:57
    Genk speelt een half seizoen goed. Kerel wordt wakker. Het gaat om prijzen winnen en meer dan een half seizoen goed spelen.
    Haal je hoofd uit je aars, en neem je verstand mee!
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    zaterdag 17 november 2018 om 17:53
    Oohh hier de prijswinnaars buiten de laatste 2 jaar... der voor kon je zien aan een auto of het een oldtimer was... wanneer er een stikker opplakt BRUGGE KAMPIOEN !!!!!!! Genk wordt dit jaar kampioen... wordt eens wakker sukkel... met een trainer die jullie hebben laten gaan... stond vorig jaar met het bescheiden Beveren 7de met nieuwjaar... gaat nu de titel pakken... weer maar eens een voorbeeld van het boerenverstand binnen uw boerenbond clubje... koopt nog een keeper of 4 !!!!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    La joya +252
    zaterdag 17 november 2018 om 18:13
    Tis bruges en ni brugges he
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2918
    zaterdag 17 november 2018 om 18:34
    Oei nu ist al ver gekomen
    Ne boer die een opmerking krijgt van ne kakker
    Vind ik leuk
    TageMeister +5296
    zaterdag 17 november 2018 om 07:16
    Brugge heeft in 2018 al enkele maken een serieuze dip gehad, maar Hans niet.

    Voor het eerst sinds lang een echte kandidaat en niet iemand bij gebrek aan beter.

    Een(jaloerse) RSCA fan.
    Vind ik leuk
    DieterW +488
    zaterdag 17 november 2018 om 07:26
    De spelers van Genk hebben het nadeel dat ze met 3 zijn. In Brugge is het duidelijk wie er bovenuit steekt dat maakt het makkelijker. Voor mij zou pozuelo een verdiende winnaar zijn. Maar het zal Vanaken worden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 16:59
    Pozuelo speelt telkens nog geen half seizoen goed? De enige die constant op hoog niveau speelt al reeds 2 seizoenen continu, is Hans. Genk zelf speelt een half seizoen goed... wordt wakker!
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    zaterdag 17 november 2018 om 09:33
    De gouden schoen, mensen met verstand schenken er totaal geen aandacht aan. Gemanipuleerd circus.
    Vind ik leuk
    La joya +252
    zaterdag 17 november 2018 om 18:19
    Wat ik hier allemaal lees over slimme of domme supporters is zo onnozel he... De enige domme supporters zijn diegene die gaan liggen knokken na een match, kijk naar wat er gebeurde tijdens die vrouwenwedstrijd tss sporting en de rouches...
    Vind ik leuk
    Rebel +1399
    zondag 18 november 2018 om 14:45
    Het is hier weer Brugge tegen de rest van de wereld,zegt toch ook wel iets vindt ik
    Vind ik leuk
    Aio +9
    dinsdag 20 november 2018 om 12:05
    Wat hebben de spelers van het middenveld van Genk vorige jaar Europees gepresteerd heel veel meer als vanaken en dees jaar ook maar het is al in kannen en kruiken dat vanaken de goudenschoen gaat winnen het us allemaal geregeld.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws