'KRC Genk deelt vraagprijs Berge mee en eist de absolute jackpot'

    'KRC Genk deelt vraagprijs Berge mee en eist de absolute jackpot'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 21:03vr 16-11-2018 om 21:03

    De interesse in Sander Berge blijft maar groeien. Zeker na de goede prestaties dit seizoen. Toch is KRC Genk niet van plan om hem zomaar te laten gaan.

    Afgelopen zomer wilde Fiorentina de middenvelder al graag aantrekken. Er werd toen een bod van rond de vijftien miljoen euro gedaan op de Noor, maar dat vond Genk niet goed genoeg. Volgens Tuttomercatoweb vraagt Genk nu een nog veel hoger bedrag dan die vijftien miljoen euro.

    Zo meldt de Italiaanse bron dat Genk maar liefst 25 miljoen euro vraagt voor de middenvelder. Daarbovenop wil het ook nog twintig procent van de transferprijs bij een doorverkoop. Een duidelijk signaal richting geïnteresseerde ploegen dat Berge deze winter absoluut niet mag vertrekken.

    Berge is niet de enige Genkenaar die zo'n hoog bedrag moet kosten. Zo zou Genk volgens Philippe Clement een bedrag van 25 miljoen euro zelfs te laag vinden voor Leandro Trossard

    Plaats een reactie

    Knightofh +603
    vrijdag 16 november 2018 om 21:06
    Zat die in Nederland was het 40m en dan pas praten...
    Vind ik leuk
    Genome +417
    vrijdag 16 november 2018 om 22:17
    Dat geldt ook enkel maar voor Ajax en PSV lijkt me.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:23
    Zelf 25milj +20% op doorverkoop is weinig in vergelijking wat ze in het buitenland vragen
    Vind ik leuk
    Genome +417
    vrijdag 16 november 2018 om 21:53
    Ben zelf enorme fan van deze jongen samen met Malinovskyi en Maehle mijn favorieten van Genk. 25 miljoen lijkt me echter al een enorme prijs. Zijn marktwaarde ligt voorlopig op 12 miljoen dan lijkt het me logisch dat een bedrag tussen 15 à 20 miljoen gevraagd kan worden.

    Zijn statistieken zouden wel een pak beter moeten als je een hoger bedrag wil vragen. Maar als je een bedrag kunt vangen zoals hierboven vermeld + 20%! op doorverkoop dan lijkt me dan een enorme jackpot, zeker omdat die jongen nog maar 20 jaar is.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 21:54]
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:59
    Ik vind 25 miljoen eigenlijk nog te weinig voor iemand met zijn kwaliteiten en potentieel als je ziet wat ze verkopen in onze buurlanden voor veel grotere bedragen. Het moet gedaan zijn met uitverkoop te houden, enkel de juiste prijs is juist, pas dan kunnen we concurreren met de rest!
    Vind ik leuk
    Genome +417
    vrijdag 16 november 2018 om 22:07
    Ik kan het wel ergens begrijpen wat je zegt. Iedereen ziet dat die jongen heel wat te bieden heeft en hij is op de kop toe nog heel jong. Maar ik probeer het toch wat te relativeren. Ik vind namelijk de bedragen die in de grotere competities worden uitgegeven schandalig hoog en eigenlijk niet meer serieus te noemen.

    Een hoog percentage op de doorverkoop lijkt me in 'zijn' geval de grootste must te worden. Omdat hij nu nog niet op zijn absolute top zit. Dat zal hij pas zijn nadat hij die transfer al heeft gemaakt en enkele jaren ervaring meer heeft op zijn teller. Maar voorlopig lijkt me dat een eerlijke en toch wel heel mooie transferprijs.

    Al hoop ik eerlijk gezegd dat hij nog een aantal maanden of jaartjes hier in België blijft spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 22:15]
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:45
    De bedragen in de grote competities zijninderdaad schandalig hoog en overdreven. Daar geef ik u volledig gelijk in. Maar dan moeten we mee op die boot stappen. Het kan niet zijn dat een club 70 miljoen vangt voor een speler, dan naar Genk komt om iemand te kopen voor 15 miljoen en 2 jaar later transfereren ze hem voor pakweg 50 miljoen. Dan doen ze nog grandioos veel winst en dat weten ze. Spelers die bij ons vertrekken voor bv 15 miljoen daar zullen meestal minstens evenveel voor vragen bij een doorverkoop, minstens. Vaak is hij de dag nadien al 50 miljoen waard. Dus en met die opbrengst kunnen ze heus al eens een paar jonge talenten uit België komen halen waar ze meestal nog winst op doen ook. Dus waarom zouden Belgische club dan ook niet eens langs de kassa mogen passeren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:55
    Het gaat vooral om dat doorverkooppercentage. Vergeet niet dat Genk binnenkort nog zo gaat cashen met bailley en koulibaly van Napels. Bij laatste is dat 40%. Op een miljoen of 70 is dat een aardig bedragje. Genk wordt rijker en rijker. Zullen nooit, het grootste budget hebben maar wel het meeste geld op hun rekening. Lage loonlast, spelers voor weinig geld kopen en voor het tienvoudige verkopen. Dat heet een goes beleid.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5362
    vrijdag 16 november 2018 om 22:43
    Ik vind dit fout(algemeen niet op Genk gemunt) voor mij zou vraagprijs gelinkt moeten zijn aan loon...

    Maar ik weet dat zoiets een ramp zou zijn voor de kleinere clubs...
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:49
    Inderdaad. En beter nog dat er maximumbedragen in het voetbal komen. En dan heb ik het niet over 150 miljoen of 100 miljoen of zelfs 50 miljoen. Dat moesten ze verbieden en zo zullen de clubs het gemakkelijker hebben om spelers aan te kopen. Waar gaat het eindigen, op een dag geven ze 400 miljoen voor een speler. De markt is volledig op hol geslagen en het maakt het voetbal kapot vind ik en iedereen probeert daar een graantje van mee te pikken.
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:38
    Wij staan wel nr één op de Fifa ranking , waarom zouden we dan veel minder moeten vragen dan Nederland dat 15de staat ?
    Vind ik leuk
    TageMeister +5362
    zaterdag 17 november 2018 om 06:57
    Omdat er amper rode Duivels in onze competitie spelen. Nederland heeft 2 ploegen in de Cl.
    Vind ik leuk
    freejazz +1377
    zaterdag 17 november 2018 om 09:52
    Klopt, maar die Rode duivels zijn ook praktisch allemaal in België opgeleid. Dat mag je toch ook laten meespelen.
    Vind ik leuk
    KDB +38
    zaterdag 17 november 2018 om 10:46
    meestal lees je hier enkel commentaren en opmerkingen wanneer er weer maar iets slecht is maar laat ons in dit verhaal ook eens een dikke pluim geven aan Racing Genk want dit beleid (jeugdwerking en ook scouting) is de enige goede manier momenteel voor een Belgische club om een beetje mee te kunnen in Europa. Ze doen het nu excellent sportief met zelfs mooi technisch hoogstaand voetbal maar zijn ook zeer gezond financieel, ik denk dat ze ook hier op nummer 1 staan. Geloof me dat er achter schermen bij de andere topclubs een (gezonde) jaloezie is en een motivatie om dezelfde weg op te gaan. Je zit maar weer dat enkel veel geld (bvb Coucke/RSCA) geen garantie biedt op succes. De hele interne structuur moet op punt staan.
    Je moet nu al vooruitkijken, we weten dat er verschillende spelers zullen vertrekken (mss bij deelname CL kan dat een motivatie zijn om toch te blijven) waardoor er zeer veel geld zal binnenkomen en daar zal er dan weer gericht moeten geïnvesteerd worden in eigen jeugd en externe aankopen. Maar hier heb ik ook zeer veel vertrouwen in dat de sportieve cel met Dimitri op kop de juiste mensen zullen vinden (en al gevonden hebben) op de juiste plaats.
    Gentse toestanden waar er in 2 jaar tijd in totaal 45 transfers (in en uit) gebeurd zijn met als gevolg een mislukte beleid met zeer ontevreden supporters en dus weer meer stress,...…
    Nogmaals proficiat Racing, jullie tonen hoe het moet.
    Ik wens jullie dit seizoen de titel van harte.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +967
    maandag 19 november 2018 om 01:57
    Berge is die prijs zeker waard ! Als Tielemanske 25miljoen heeft gekost voor Monaco, voor zo een plat manneke! Dan is Berge 40miljoen waard! Trossard, zeker 30miljoen! Die dikke ploegen gooien met de miljoenen, waarom zou Genk ze dan weer voor een habbekrats moeten verkopen.Laat ze maar tegeneen opbieden he!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws