De geweldige cijfers van Batshuayi, zelfs Lukaku moet het onderspit delven

    De geweldige cijfers van Batshuayi, zelfs Lukaku moet het onderspit delven

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 20:49vr 16-11-2018 om 20:49

    Michy Batshuayi kreeg donderdagavond door het uitvallen van Romelu Lukaku zijn kans in de basis. Met twee doelpunten zorgde hij voor de 2-0 winst tegen IJsland. Daarmee dikt hij zijn doelpuntentotaal aardig aan.

    In totaal scoorde de spits nu al twaalf keer in 22 interlands. Een bijzonder knap aantal, zeker als je dat vergelijkt met zijn aantal speelminuten. Zo zit hij gemiddeld aan één goal om de zeventig minuten voor de Rode Duivels.

    Daarmee doet Batshuayi het bijvoorbeeld een pak beter dan zijn concurrent-spits Lukaku. Die is met zijn 45 doelpunten wel topschutter bij de Rode Duivels, maar scoort 'maar' om de 103 minuten.

    Plaats een reactie

    12a34b +671
    vrijdag 16 november 2018 om 20:56
    Ik vind hem ook gewoon een betere spits.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    vrijdag 16 november 2018 om 20:56
    Als spits in een hele goede ploeg spelen tegen voornamelijk “mindere” tegenstanders... Dan scoort elke ietwat degelijke spits wel hè! De goals van Bats plaatsen de prestaties van Lukaku in het juiste perspectief! Als Bats zoveel matchen als Lukaku zou gespeeld hebben zou zijn doelpuntenaantal ook wel in die buurt komen... Stel je eens voor dat de jonge Nilis in deze nationale ploeg mocht spelen tegen deze tegenstanders...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:19
    dan kom je tot hetzelfde resultaat ,een spits is afhankelijk van de aanvoer
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    vrijdag 16 november 2018 om 21:30
    Met alle respect: bekijk eens de juiste filmpjes van Nilis! Een wereld van verschil hoor...
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:37
    technisch zeker beter,maar zou hij nu ook de vrije trappen mogen nemen met een Eden Dries en Kevin in de basis. Wat ik bedoel is dat een Nilis niet veel meer kansen gaat krijgen dan de andere spitsen en voor de rest kan je ze en de periode niet met mekaar vergelijken.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    vrijdag 16 november 2018 om 21:55
    De Bruynes traptechniek kan niet tippen aan die van Nilis hoor! Ook in het samenspel zou Nilis met zijn techniek een surplus zijn en de anderen beter laten spelen! Geen 10 mislukte kaatsen of 5 ongelukkige balcontroles per match...
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    vrijdag 16 november 2018 om 22:32
    Zou Nilis nog vrijgezel zijn, ik zou anders zeggen waag je kans...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    vrijdag 16 november 2018 om 22:36
    Grapjas... Maar de huidige vriendin is wel een oud lief van mij, en da’s geen grap :)
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +830
    vrijdag 16 november 2018 om 21:41
    Met alle respect kijk een s naar de statistieken van Nillis bij de Duivels. Heeft heel lang geduurd voor hij de bal voorbij de keeper kreeg. Andere spitsen in zelfde periode (dus met zelfde aanvoer) hadden een veel hoger rendement.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    vrijdag 16 november 2018 om 22:01
    Hoe oud ben jij? Heb je Nilis ooit weten spelen? Statistieken zeggen echt niet alles! België was in die periode nummer 60 in de wereld of zo... Hij had dus geen ploeg rond hem zoals het België van nu hè! Daarbij speelde België veelal tegen tegenstanders die beduidend beter waren...
    Als je weet dat Nilis in Nederland topschutter én beste speler als speler van PSV werd in een jaar dat Ajax de beste ploeg ter wereld was en alles won wat er te winnen valt... Kan je je voorstellen dat RSCA kampioen speelt, de Champions League wint, het wereldkampioenschap voor clubs wint maar een speler van Brugge de gouden schoen wint? Dat illustreert dus de klasse van Nilis
    Vind ik leuk
    vampire81 +1199
    zaterdag 17 november 2018 om 02:16
    in competitieverband presteerde nilis zeker goed, zonder enige twijfel, daar vertoonde hij fantastische dingen, wat de volgende paragraaf des te meer raar maakt aangezien hij zeker de kwaliteiten had, maar de inhoud ervan daarom niet minder waar is

    voor de nationale ploeg waren zijn prestatie altijd zwak, heeft daar nooit goed gespeeld, hij bracht gewoon helemaal niks in dergelijke mate dat het mij steeds opnieuw verraste dat hij bleef opgeroepen worden

    veel goals maken of topscorer zijn in de nederlandse competitie heeft voor mij persoonlijk maar (zeer) weinig waarde aangezien de nederlandse competitie en ietwat kunnen verdedigen 2 totaal contraire dingen zijn, maw. als aanvaller hebt ge in die competitie gewoon vrij spel want er wordt toch helemaal niks in de weg gelegd, verdedigend zijn ze daar een dikke nul (en om nog correcter te zijn zou het over een negatieve waarde moeten gaan), dat was vroeger zo en dat is nu nog steeds zo, ik heb het nooit anders geweten dan dat het zo was/is

    Vind ik leuk
    JoeCanoe +830
    zaterdag 17 november 2018 om 11:51
    Hoe oud ik ben ga ik jou laten berekenen. Ik ben echter als 12-jarige geregeld naar de bosuil beginnen te gaan toen Georg Kessler het roer had overgenomen van Nollet (1987). Dus ja, ik heb Nillis zeker gekend en ook geregeld in het stadion gezien. Topspits. Ik zei alleen dat het er bij de RD niet uit kwam. Daar kon hij niet brengen wat andere Anderlecht spitsen uit dezelfde periode (Degryse, Oliveira, Van der Linden) wel konden brengen.
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    vrijdag 16 november 2018 om 22:31
    Nilis, fantastische speler, was fan van hem in die tijd, maar je moet realistisch zijn, het WAS toen ook een andere wereld.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    vrijdag 16 november 2018 om 22:34
    Klopt hè, maar Nilis was in die tijd toch uitzonderlijk hè! Je weet dan ook dat de grote (dikke) Ronaldo nog steeds zegt dat Nilis de beste speler is waarmee hij ooit samen speelde...
    Vind ik leuk
    kasper90 +257
    vrijdag 16 november 2018 om 23:00
    Waarom heeft iedereen het hier over Luc Nilis, een speler die al bijna twintig jaar geleden (noodgedwongen wel) gestopt is met spelen? In geen geval te vergelijken met het voetbal van nu, het talent van nu bij de RD met alle respect voor de vorige generaties van de afgelopen dertig jaar van na WK86, dus vergelijk spelers van nu met elkaar, vergelijk spelers van vroeger met elkaar, maar niet door elkaar want dat heeft geen enkel nut...
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +830
    vrijdag 16 november 2018 om 21:23
    Batsman scoort 2x tegen een ploeg die niets voorstelt en alle Lukaku-Bashers zijn weer wakker.

    De meeste goals die batsman scoorde voor België waren goals met weinig belang (in vriendschappelijke matchen, of gescoord nadat de match al gespeeld is en de eerste spits gewisseld werd).

    Objectief feit is ook dat batsman het toch wel erg moeilijk heeft om op club-niveau eerste spits te worden. Na Marseille liep het eigenlijk enkel vorig seizoen heel even goed bij Dortmund.

    Ik denk dat zijn grootste probleem is dat hij te weinig professioneel met zijn vak bezig is. Als hij dezelfde focus zou kunnen opbrengen als Lukaku dan denk ik dat hij ongetwijfeld al een heel stuk verder zou staan.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 16 november 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    voyager +137
    vrijdag 16 november 2018 om 21:59
    heeft in ieder geval niet die dikke nek van Romelu en hij kan veel beter een bal aannemen en bijhouden. Hij loopt ook meer kilometers dan Lukaku. En waar speelt Lukaku tegenwoordig ? Op de bank !
    Vind ik leuk
    zaterdag 17 november 2018 om 00:35
    Dat heb ik donderdag gezien , elke bal sprong van zijn voet en hij liep meermaals het gat dicht voor Eden of zijn broer . Dat Lukaku een dikke nek heeft komt omdat een pantser rond zicht moet bouwen om zo een belachelijke commentaar als deze te negeren . Als Batsman de helft van de inspanningen moest doen van Lukaku kan hji een grote worden maar ik betwijfel het .
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 11:36]
    Vind ik leuk
    Vlad +2674
    vrijdag 16 november 2018 om 22:45
    Batsman moet nog groeien, moet constanter worden, het zit er in en ben zeker dat het er ooit uit komt, Lukaku staat veel verder op dat vlak, ander type spits maar kan wel met een eenmansactie en op kracht een match open breken, we mogen tevreden zijn dat we beide bij de RD hebben. Beide hebben nog groeimarge (de één wat meer dan de andere).
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws