'Clubs uit Eerste Klasse B roeren zich en trekken aan één zeel tegen KV Mechelen'

    'Clubs uit Eerste Klasse B roeren zich en trekken aan één zeel tegen KV Mechelen'

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 19:31vr 16-11-2018 om 19:31

    Er broeit iets in Eerste Klasse B. De omkopingszaak rond KV Mechelen hult de competitie op het tweede niveau in flinke mist. Wat gebeurt er als de Antwerpenaren de promotie weten af te dwingen en er nog geen uitspraak is in het dossier?

    Met die vraag trokken de overige zeven clubs uit 1B donderdag naar het hoofdkantoor van de Belgische voetbalbond, meldt Het Laatste Nieuws. Naar alle waarschijnlijkheid zal een verdict in de affaire rond Malinwa nog even op zich laten wachten, mogelijk zelfs tot na de lopende competitie. Welke gevolgen dat kan hebben voor de resultaten, moet komende maandag besproken worden.

    Overigens is de toestand rond KV Mechelen niet het enige agendapunt. Ook de rol van Pierre François, CEO van de Pro League, ligt onder vuur. François zou op de hoogte geweest zijn van het feit dat Royal Excel Moeskroen in handen is van makelaars, wat door de FIFA verboden is. Ook in die materie willen de verenigingen uit 1B zo snel mogelijk klare wijn zien.

    Poll

    Kan de competitie verdergaan zonder dat er duidelijkheid is over KV Mechelen, vind jij?

    (496 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +39981
    vrijdag 16 november 2018 om 19:44
    Het grote probleem is dat wat de uitspraak ook wordt. Er altijd beroep zal aangetekend worden. Dit gaat nog een tijd duren.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:05
    De andere ploegen hebben bloed geroken ,ze hopen zelf te promoveren of wel hun vel te redden
    Vind ik leuk
    Toca +39981
    vrijdag 16 november 2018 om 22:10
    Wat ik perfect kan begrijpen.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1929
    vrijdag 16 november 2018 om 19:53
    Le Cois qui rit est un homme de bonne famille mais de mauvaise réputation 😉🤢
    Vind ik leuk
    Roach +2004
    vrijdag 16 november 2018 om 19:59
    Zolang er geen uitspraak is, zijn ze nog altijd onschuldig. Ik denk dat ze juridisch gezien niets anders kunnen doen dan de competitie gewoon afwerken alsof er niks gebeurd is...
    Vind ik leuk
    Intel +1312
    vrijdag 16 november 2018 om 20:10
    ik vind persoonlijk dat kv er ook wel vanalles voor doet , de voorzitter afgetreden die andere 2 vliegen ook buiten ze hebben een charter gemaakt voor in de toekomst . En nu is iedereen bijna ook tegen de kv terwijl meer dan 99 procent van de mensen dat te maken hebben met kv hier helemaal niks kan aandoen we zijn al gezakt onze beste spelers kwijt en dan die (poging tot) omkoping . De andere clubs willen er van profiteren en veel van de supporters van andere ploegen komen u een beetje uitlachen of uitdagen beetje zielig vind ik .
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 22:05
    Voor mij heeft dit helemaal niets te maken met uitlachen of uitdagen. Op het moment van de mogelijke ongeregeldheden matchfixing enzovoort waren zowel de voorzitter als beide heren lid van de raad van bestuur. Logisch dus wanneer dit werkelijk bewezen is dat KV Mechelen zal gestraft worden. Ik vind dat ook heel erg voor al de supporters en de vele vrijwilligers die zich al jaar en dag inzetten voor deze mooie club. In het verleden zijn er al verschillende ploegen gestraft enkel op vermoedens en deze ploegen zoals bijvoorbeeld Beerschot hadden toen ook een grote achterban. Toen is daar heel wat minder heisa over gemaakt. En wees gerust als de KBVB zijn werk niet doet dat dan de UEFA en de FIFA zich met de zaken zullen moeien. Spijtig maar dat is de realiteit.
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    zaterdag 17 november 2018 om 09:42
    Verplichte degradanten : Beerschot, Cercle , Eendracht Aalst, Thor Waterschei (deze laatste zelfs zonder dat iemand van het bestuur er iets mee te maken had),de rest enkel op basis van (al dan niet sterke) vermoedens. Waarom zou het nu wel anders moeten ?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 12:35]
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    zaterdag 17 november 2018 om 09:38
    Clubs die omkopen, lachen de supporters van de andere clubs uit. Vergeet niet dat valsspelers ALTIJD voor slachtoffers zorgen.
    Vind ik leuk
    Intel +1312
    zaterdag 17 november 2018 om 15:34
    op zich hebben we ni vals gespeeld he we zijn gezakt niemand heeft hieronder geleden alleen wij als supporter van de kv ... enkelingen hebben het geprobeerd maar het is niet gelukt dat is toch een verschil en er zijn ook genoeg ploegen die niet gegradeerd zijn met bewezen omkoping en toevallig zijn dat de grote clubs .
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    zaterdag 17 november 2018 om 16:17
    Over welke 'grote' clubs heb je het nu ?
    Vind ik leuk
    Intel +1312
    zaterdag 17 november 2018 om 18:41
    Maakt niet uit het zijn er verschillende , en uiteindelijk was de context ook helemaal anders niet vergelijkbaar met nu . Het enige wat nu telt is dat we straks winnen en die 2de periode pakken de rest is gewoon afwachten.
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    zaterdag 17 november 2018 om 18:50
    Voor alle duidelijkheid, ik heb totaal niets tegen KVM, maar de degradatie van Thor Waterschei (zonder betrokkenheid van het bestuur in die affaire), heb ik steeds aangevoeld als een grote onrechtvaardigheid.
    Vind ik leuk
    Intel +1312
    zaterdag 17 november 2018 om 21:29
    Inderdaad , en uiteindelijk is de supporter altijd de dupe ervan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws