Matchwinnaar bij de Rode Duivels, maar: Hij kan de strijd van Lukaku niet winnen

    Matchwinnaar bij de Rode Duivels, maar: "Hij kan de strijd van Lukaku niet winnen"

    Gepubliceerd: vrijdag 16 november 2018 om 08:38vr 16-11-2018 om 08:38

    Door het uitvallen van Romelu Lukaku kreeg Michy Batshuayi een nieuwe kans om zich te bewijzen. De spits wist ook te overtuigen door twee keer te scoren. Marc Degryse heeft heel wat lof voor de spits.

    "Het zal hem deugd gedaan hebben, gezien zijn moeilijke situatie bij Valencia", klinkt het in Het Laatste Nieuws. "Ik kijk graag naar Batshuayi. Hij oogt altijd fit en scherp. Een leuke persoonlijkheid ook. Een beetje gek in het hoofd, maar dat mag geen probleem zijn."

    "Batshuayi begon gisteren gretig, bewoog goed en dook zo een paar keer goed op aan de eerste paal bij de harde voorzetten van Mertens.  Anderzijds zagen we ook de mindere kanten van Batshuayi, met af en toe een slordige kaats. In de tweede helft was hij wat ongelukkig met zijn baltoetsen", geeft Degryse aan.

    Vervanger Lukaku
    Batshuayi werd wel matchwinnaar met twee doelpunten. "Hij stond er weer. Eerst na die geweldige pass van Hazard en voorzet van Meunier. Dan alert bij de rebound op een schot van Vanaken. Simpele goals, maar zo maakt Lukaku er ook."

    "Hij was zo de matchwinnaar. Niet dat Batshuayi op dit moment een echte concurrent voor Lukaku is. Zolang hij in clubverband geen titularis is, kan hij die strijd niet winnen. Maar een Batshuayi als tweede keus achter Lukaku: da's toch wel lekker voor een ploeg", beslist hij.

    Plaats een reactie

    Minunten +350
    vrijdag 16 november 2018 om 09:35
    "Lekker" voor een ploeg. Ik ben het er mee eens, maar Marcske heeft toch iets te lang bij PSV gespeeld... :-)
    Vind ik leuk
    camargue +3383
    vrijdag 16 november 2018 om 15:17
    inderdaad, daar kon ie lekker foetballe :D
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15964
    vrijdag 16 november 2018 om 10:14
    Batshuayi is veel sterker op de korte termijn, dus in wedstrijden zoals gisteren speel je beter met hem. Het zijn twee totaal andere types.
    Vind ik leuk
    Rebel +1424
    vrijdag 16 november 2018 om 10:31
    Lukaku weegt toch meer op een verdediging en zijn kaatsing is veel beter,als Big ROM fit is speel je hem niet zomaar uit de ploeg
    Vind ik leuk
    Weareleko +97
    vrijdag 16 november 2018 om 11:16
    Idd, is waar. Rom weegt meer op een verdediging, kan een bal beter bijhouden en is fysiek sterker.
    Vind ik leuk
    Dan4red +740
    vrijdag 16 november 2018 om 11:12
    Zeker geen anti Lukaku fan (zeker niet na eind EK16), maar ik weet niet of Lukaku die eerste goal scoort zoals Batsman het gisteren deed. Verschil met Lukaku(waar hij nog heel veel werk heeft) zijn de looplijnen van een spits, en die zijn veel meer aanwezig als Batsman speelt dan als Lukaku speelt. Die eerste goal staat hij buitenspel positie, en profiteerd daarvan, een echte spits. Dat gezegd zijnde, mag een goede & gemotiveerde Lukaku altijd in de 11 staan van mij.
    Vind ik leuk
    zapperboy +983
    vrijdag 16 november 2018 om 11:20
    Klopt niet.
    Bij die eerste goal kan hij niet buitenspel staan omdat de passgever zijn pass verstuurt vanop de cornerlijn: nooit buitenspel.
    Vind ik leuk
    Dan4red +740
    zaterdag 17 november 2018 om 22:02
    Buitenspel positie is geen buitenspel hé !! Alles goed lezen ;-))
    Vind ik leuk
    camargue +3383
    vrijdag 16 november 2018 om 15:20
    stond zeker géén buitenspel ! Kijk nog maar eens terug naar die verdediger welke Meunier volgt!
    Vind ik leuk
    Dan4red +740
    zaterdag 17 november 2018 om 22:03
    Hij staat inderdaad geen buitenspel, heb ik nooit gezegd... alles lezen.
    Vind ik leuk
    camargue +3383
    zondag 18 november 2018 om 11:34
    neen, zelfs niet buitenspelpositie, kijk nog maar eens goed, want anders had de scheids het doelpunt alsnog moeten afkeuren wagens het voordeel dat hij daaruit zou gehaald hebben.
    Vind ik leuk
    Dan4red +740
    maandag 19 november 2018 om 23:54
    Er zijn 2 fases in deze aanval, in de eerste staat hij wel buitenspel positie in de 2 de fase staat hij achter de bal, dus nooit buitenspel.
    Vind ik leuk
    Patfey +5518
    vrijdag 16 november 2018 om 17:12
    Had Lukaku deze doelpunten gescoord, had iemand zijn grootmoeder het ongetwijfeld ook gekund😉.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws