Afwachten voor Vertenten, mogelijk laatste uren in de cel ingegaan

    Afwachten voor Vertenten, mogelijk laatste uren in de cel ingegaan

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 13:34do 15-11-2018 om 13:34

    Bart Vertenten zit al een maand in de gevangenis. Mogelijk is de scheidsrechter voorlopig bezig aan zijn laatste uren opsluiting.

    Donderdag om 11u30 nam de Antwerpse kamer van inbeschuldigingstelling (KI)  de zaak van Vertenten in beraad. Volgens Belga zal het KI vrijdag oordelen of de verdachte in de zaak Propere Handen al dan niet voorlopig vrijuit mag gaan.

    Mooi weer
    Na de zitting van donderdag wilde de advocaat van Vertenten niks kwijt over de zaak. Verder dan 'Mooi weer' kwam Hans Rieder (foto) niet toen de pers om meer uitleg vroeg.

    In de zaak Propere Handen wordt Vertenten verdacht van onder meer medewerking geleverd te hebben aan matchfixing.

    Lees ookVertenten en zijn advocaat krijgen veeg uit de pan: "Dat vind ik verachtelijk"

    Plaats een reactie

    Frefke +874
    donderdag 15 november 2018 om 14:22
    Mag Vertenten wel verdedigd worden door een advocaat die duidelijk zijn steun laat blijken met zijn "sjalleke" van de KNVB, kan hij objectief en zonder vooringenomenheid handelen ?
    Provocateur !
    Vind ik leuk
    TomBMB +15
    donderdag 15 november 2018 om 14:24
    KNVB? 🤔
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    donderdag 15 november 2018 om 14:58
    Sorry, KBVB...
    Vind ik leuk
    Markske +401
    donderdag 15 november 2018 om 15:08
    Dat is natuurlijk het verschil, een advocaat verdedigt de belangen van zijn cliënt. Het openbaar ministerie verdedigt de belangen van iedereen. De onderzoeksrechter doet onderzoek ten last maar ook ten ontlasting van de beklaagde. Deze onderzoeksrechter houdt geen rekening met elk feit ten ontlasting. Dus partijdig.
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    donderdag 15 november 2018 om 15:21
    Onderzoek ten 'ontlasting' gebeurt best door een arts. In rechtskringen daarentegen gebeurt een onderzoek ten laste en ten ontlaste.
    Vind ik leuk
    Markske +401
    donderdag 15 november 2018 om 15:50
    Ja het gaat hier ook over een arts. Ben natuurlijk ook geen jurist, maar inderdaad kon het wel beter geformuleerd hebben.
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    donderdag 15 november 2018 om 16:36
    Niet aantrekken, is gewoon als grap bedoeld. Om het in voetbaltermen te houden: dit was een voorzet die ik wel moest binnenkoppen.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 18:29
    Ik was van mening dat gevangenissen waren ontworpen om mensen in op te sluiten die een groot gevaar voor de samenleving vormen . Blijkbaar dienen deze "kerkers" om mensen te doen bekennen , schuldig of niet .
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 20:43
    Hopelijk nog jaren in de cel
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws