Anderlecht stopt met makelaars te betalen door ‘Operatie Propere Handen’

    Anderlecht stopt met makelaars te betalen door ‘Operatie Propere Handen’

    Gepubliceerd: donderdag 15 november 2018 om 07:00do 15-11-2018 om 07:00

    Anderlecht-voorzitter Marc Coucke wil de strijd aangaan met corrupte makelaars. Het Nieuwsblad meldt dat paars-wit deze week alle betalingen aan spelersmakelaars stop heeft gezet.

    Maandelijks werden commissies in schijven aan makelaars gestort, maar dit zal Anderlecht niet meer doen tot na het onderzoek van ‘Propere Handen’. “Om de belangen van Anderlecht te beschermen, blokkeert de club alle betalingen aan tussenpersonen en dat tot op het einde van het onderzoek. Bedankt voor jullie begrip en voor jullie geduld”, stuurde Anderlecht in een aangetekende brief naar de zaakwaarnemers.

    CEO Jo van Biesbroeck en sportief directeur Luc Devroe zetten hun handtekening onder de brief en de boodschap werd niet goed onthaald in de makelaarswereld. Zij voelen zich nu het slachtoffer van de ‘rotte appels’, waaronder Mogi Bayat en Dejan Veljkovic. Verschillende belangenbehartigers dreigen dan ook met gerechtelijke stappen. Zij vinden dat paars-wit de afspraken moeten nakomen.

    Wintertransfers

    Het onderzoek van ‘Propere Handen’ kan nog lange tijd aanslepen. De achterstallige betalingen kunnen aldus zeer groot worden. Anderlecht wil echter geen risico nemen dat andere makelaars nog zullen worden opgepakt. In de toekomst wil het enkel samenwerken met zuivere zaakwaarnemers. Deze beslissing kan wel invloed hebben op de wintermercato. Makelaars zullen niet geneigd zijn te willen samenwerken met paars-wit.

    Poll

    Is dit een goede beslissing?

    (392 stemmen)

    Plaats een reactie

    Filiep +250
    donderdag 15 november 2018 om 07:11
    Alle ploegen zouden dit moeten doen
    Vind ik leuk
    Hierulf +1283
    donderdag 15 november 2018 om 07:35
    Alle ZUIVERE ploegen zullen het doen...
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 08:00
    Ik zie de deurwaarders al in hun handen wrijven als de clubs hun contracten niet naleven. Met nieuwe contracten kan je dit doen door clausules op te nemen , maar eenzijdig beslissen van bestaande overeenkomsten niet na te leven gaat hommeles opleveren .
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    donderdag 15 november 2018 om 15:59
    Idd als Anderlecht dit doorzet, kan dit negatief aflopen.
    Vind ik leuk
    groups +17
    donderdag 15 november 2018 om 07:18

    Ze willen ook weer heiliger zijn dan de paus,contracten zijn er om nageleefd te worden.Benieuwd wat hij met zen vriendje Francois gaat doen,als hij genezen is na PLOTSE ziekte.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1283
    donderdag 15 november 2018 om 07:36
    Jaloers ? Gefrustreerd ? Beiden ?
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    donderdag 15 november 2018 om 07:20
    En ik ga geen belastingen meer betalen zo lang het onderzoek tegen sjoemelende ministers niet afgerond is. Ik denk dat Coucke in de nasleep van zijn griep zeer hoge koorts maakt.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1283
    donderdag 15 november 2018 om 07:37
    Wees zeker dat hij niet alleen heeft besloten
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    donderdag 15 november 2018 om 07:47
    Hierulf, hij werpt zich op als kruisvaarder tegen de malversaties. Absoluut niets mis mee maar toch zoooo naïef. Andere clubs houden zich meer op de vlakte en bovendien heeft hij geen halve juridische poot om op te staan. Het Don Quichote complex en aandachtsgeil. Hij schaadt m.a.w de belangen van zijn club.Klinkt hard maar is de realiteit.
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 11:05
    Konden we dat maar doen geen belastingen betalen de toppers van alle partijen die in Europa zitten moeten de migranten maar betalen eens zien hoelang het zou duren als het van hun geld was
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 07:39
    Alle clubs zouden dit vb. moeten volgen.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5364
    donderdag 15 november 2018 om 07:43
    Ik snap dit, maar vind het niet kunnen!
    Vind ik leuk
    hoekschop +3131
    donderdag 15 november 2018 om 08:51
    Dom. Dat is in je eigen voet schieten.
    Vind ik leuk
    RD +807
    donderdag 15 november 2018 om 08:53
    Dit is geen goede beslissing omdat ze het alleen doen. Zo breng je enkel jezelf in de problemen, toch?
    Vind ik leuk
    strat2 +488
    donderdag 15 november 2018 om 09:05
    Ai, ai....Ik vrees dat dit conflict wel eens tot het afscheid van Marc Coucke zou kunnen leiden bij Anderlecht (verkoop van de Club?), want dit kan hij nooit winnen.
    De stress is dan volgens mij ook onmenselijk groot geworden voor hem, want bovenop alle andere beslommeringen moet hij nu ook nog "nagelbijtend" toekijken of play off 1 gehaald wordt.
    Een trainer (Hein in dit geval) die deze resultaten haalt met dit voetbal mag je bij Anderlecht nooit zo lang de hand boven het hoofd houden, want nu loop je constant achter de feiten aan, althans, dat is mijn persoonlijke mening. Maar wie weet heeft Marc Coucke nog een tovertruckje achter de hand waardoor hij contractueel gebonden betalingen eenzijdig kan opzeggen op basis van een vermoeden?
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    donderdag 15 november 2018 om 10:06
    Nagelbijtend play off 1??????
    Dan heeft club ook een probleem want die staan maar 1 punt voor. 😂
    Vind ik leuk
    strat2 +488
    donderdag 15 november 2018 om 10:18
    Ja, maar Club is volgens mij toch een zes tal punten kwijt door de keeperskwestie en
    bij Anderlecht lijken de problemen mij eerder structureel.
    Maar misschien heb je gelijk: let's wait and see!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 10:29
    Ondoordachte en niet afgesproken opwellingen gaan het voetbal ook niet helpen : maak samen concrete afspraken tegen start vh nieuwe seizoen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws