Trainers, spelers en fans op hun plaats gezet: 'Getuigend van geen smaak”

    Trainers, spelers en fans op hun plaats gezet: 'Getuigend van geen smaak”

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 19:07wo 14-11-2018 om 19:07

    In België ligt de arbitrage regelmatig onder vuur. Van Peter t'Kint mag de kritiek toch wat anders. Dat schrijft de redacteur in Sport/Voetbalmagazine.

    Volgens t'Kint is de manier van kritiek uiten – zeker na de uitbreken van de zaak Propere Handen – niet altijd even gepast. 'Helaas hoor je het allemaal net iets te vaak. De VAR die op Antwerp het handspel van Ivo Rodrigues niet corrigeert? László Bölöni en de VAR zijn wellicht samen pinten gaan drinken 'en waren nog niet nuchter'. Woorden van Nicolas Lombaerts, toch niet van enige intelligentie gespeend', stelt de redacteur.

    Belgische beerput
    Niet alleen de voetballers en trainers moeten zich bezinnen. De fans ook. 'Ook al in een paar stadions gehoord: spreekkoren die verwijzen naar de affaire, getuigend van weinig, zeg maar geen, smaak. Op een moment dat de Rode Duivels eerste staan op de wereldranking en de Belgische clubs achtste op de Europese ranking wordt hier door buitenlanders niet langer gespeurd naar redenen voor het succes, maar wordt 'gebuffeld in de Belgische beerput', zoals Voetbal International het omschreef.'

    Poll

    Hoeveel geef jij de Belgische arbitrage op tien?

    (377 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 19:27
    Er moet gewoon een nieuwe generatie scheidsrechters komen met deontologische afspraken.
    Indien fraude of omkoping een boete van 50.000€ !
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 19:30
    Er gaat iets grondig verkeerd in de opleiding van toprefs en hun begeleiding dat ze eerst dat oplossen en dan gaat de kritiek vanzelf vervagen
    Vind ik leuk
    Chroom +345
    woensdag 14 november 2018 om 20:54
    Volledig me eens maar men moet ook de regels aanpassen en elk vorm van interpretatie uitsluiten, vb natrappen,revancheren: rood zonder discussie, elleboogstoot met open hand of gesloten vuist: rood, zonder discussie.
    Net zoals ook de regels voor tussenkomst van de VAR duidelijk moeten zijn en mogen optreden bij duidelijke en ongeziene fouten van de scheidsrechters zonder al deze belachelijke en belabberde uitleg van intenties en fysieke integriteit.....en wat ge allemaal kunt verzinnen om eenzelfde fout ofwel geel of rood of zelfs helemaal niet te bestraffen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 19:31
    Zie de internationale aanduidingen , EK's en WK's waar onze krakken opvielen door afwezigheid en dan weet je genoeg en dan kan je dat blijven goedpraten maar het spreek voor zich .
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    woensdag 14 november 2018 om 20:07
    Er zal altijd kritiek zijn maar het niveau is nu eenmaal niet te hoog op dit moment.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16064
    woensdag 14 november 2018 om 20:18
    De befaamde analisten doen er inderdaad vaak een schep bovenop, stokers zijn het.
    Vind ik leuk
    Chroom +345
    woensdag 14 november 2018 om 20:29
    Als spelers, trainers, analisten en supporters geen kritiek meer mogen geven op de scheidsrechters dan gaan ze straks ook nog denken dat ze goed bezig zijn terwijl ze in het algemeen bijna gebuisd zijn en in sommige matchen dik gebuisd zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 20:51
    Misschien moet de media (waar 't Kint deel van uit maakt) maar eens eerst naar zichzelf kijken. Zij bieden de fora aan en zij zetten het dikwijls in gang...

    En wie geeft nu weer wekelijks punten en commentaren over de scheidsrechters? De supporters of de journalisten?

    Shame on you, 't Kint, om niet eerst eens voor eigen deur te kuisen en de schuld bij alle anderen te leggen!
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +236
    woensdag 14 november 2018 om 23:08
    Beerput... da's op t kiel !!!!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 00:43
    Het moet potverdikke pijn doen om de waarheid te horen zulle. Als je niet goed fluit, en der mag niemand niks over zeggen stop er dan mee. Wat willen ze nu, dat ze ongenaakbaar gaan zijn. Toemetoch, leer eens net als ons met kritiek omgaan.
    Vind ik leuk
    Filiep +250
    donderdag 15 november 2018 om 07:24
    Ik ben bang dat sommige arbiters samen met de var geen fouten maken door onkunde maar door gesjoemel
    Vind ik leuk
    freejazz +1377