Antwerp droomt van Champions League: Topclubs zijn hier niet zo sterk

    Antwerp droomt van Champions League: "Topclubs zijn hier niet zo sterk"

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 17:40wo 14-11-2018 om 17:40

    Waar gaat de trein van Antwerp dit seizoen stoppen? Dat The Great Old Play-Off 1 speelt lijkt al bijna zeker. Ivo Rodrigues denkt dat een tweede plaats binnen de mogelijkheden ligt.

    Rodrigues zien een heel groot verschil tussen België en zijn thuisland Portugal. "De topclubs zijn hier niet zo sterk, vind ik. Niet zoals in Portugal. Als we daar met een kleine ploeg op bezoek gingen, raakten we geen bal. Hier is er meer evenwicht", vertelt hij bij Sport/Voetbalmagazine.

    Dat schept natuurlijk mogelijkheden. "Misschien hebben de topclubs nog iets méér kwaliteit, maar het verschil is niet zo groot dat we ook van hen niet kunnen winnen. In de groep leeft dat we voldoende kwaliteit hebben voor een tweede of derde plaats. Bovendien: ik heb de plannen voor de verbouwingen gezien, dit wordt écht een grote club. Onze supporters verdienen dat ook."

    Poll

    Kan Antwerp écht meespelen om de titel?

    (961 stemmen)

    Plaats een reactie

    camargue +3305
    woensdag 14 november 2018 om 17:45
    Dat zegt meer over Portugal dan over België denk ik.
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +590
    woensdag 14 november 2018 om 18:13
    Helemaal niet, Benfica (279m), Porto(267m) en Lisbon(160m) zijn nu eenmaal een maatje groter, ook in vergelijking met de Belgische "top".
    Als je dan ziet dat er in Portugal 12 ploegen in diezelfde reeks zitten met een kern met een marktwaarde tussen de 8(acht) en 25 miljoen
    dan mag je gerust stellen dat het een half mirakel is wanneer die een punt kunnen pakken bij de top 3.
    En dat is in België toch veel minder het geval.
    Hier zitten dan ook wel verschillen tussen de budgetten en de theoretische waardes van de spelerskernen maar we spreken nog altijd niet van 35-voudige verschillen in het uiterste geval.
    Al zeggen marktwaardes en budgetten natuurlijk ook niet alles.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +590
    woensdag 14 november 2018 om 18:05
    Laat ons eerst al eens zien hoe we er voor staan tegen de winterstop en daarna aan het eind van het reguliere seizoen voor we over Europees voetbal en andere zaken gaan spreken.
    Niet onbelangrijk is daarbij het gegeven of we al dan niet in januari 2019 nog alle spelers van de huidige kern aan boord hebben kunnen houden én of we ons nog eventueel kunnen versterken in het aanvallende compartiment want een bijkomende spits zou mijn inziens toch welkom zijn.

    In principe moet het mogelijk zijn om minimaal 10 punten uit de resterende 6 wedstrijden voor de winterstop te sprokkelen want uiteindelijk hoeven we geen enkele ploeg te vrezen op voorwaarde dat we bij de les blijven.

    Met die theoretische 10 punten erbij zouden we al even goed doen als vorig seizoen na 30 wedstrijden en mag ons in principe die plaats in de top 6 niet meer ontglippen, behoudens onvoorziene omstandigheden.

    En wat meespelen om de titel betreft; Uiteraard is alles mogelijk. Een aantal ploegen rondom ons zal ook nog wel hier en daar punten laten schieten vanwege het feit dat ze, in tegenstelling tot Antwerp, nog op meerdere fronten actief zijn.
    Daarnaast kunnen ook blessures en schorsingen een rol spelen maar onze kern is toch een stuk sterker dan afgelopen seizoen met Mbokani, Refaelov, Govea en anderen die erbij gekomen zijn terwijl de enige speler die vertrok niets eens een echte basisspeler was en slechts in de helft van de gespeelde wedstrijden aantrad.

    Indien de kans zich voordoet zullen we er zeker voor gaan maar we zullen lang niet de enige ploeg zijn die er zo over denkt, zoveel is ook zeker.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2918
    woensdag 14 november 2018 om 19:17
    Manneke ge hebt uw roeping gemist
    Aan u is nen echte journalist verloren gegaan
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    woensdag 14 november 2018 om 23:01
    Zijt gij nu nog ni dood stadsverader !! Aw u bakkes en leer bij over het echte voetbal!!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 23:01]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2918
    donderdag 15 november 2018 om 11:14
    🤐👎
    Vind ik leuk
    Wimz3 +845
    donderdag 15 november 2018 om 19:07
    Als Antwerpsupporter neem ik afstand van de opmerking van ‘RAFC1880’. Triestig niveau die kerel.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 15 november 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2918
    donderdag 15 november 2018 om 19:41
    Thanks Wim dit doed deugd als Antwerpse club supporter
    Nog veel fun op den bosuil
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:32
    Niks thanks want gij kwam uitdagen boer.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:31
    Fcb for ever begon te zeiken tegen RAFC 1880 zonder reden, dus wa zitte gij als Antwerp supporter het op te nemen voor een boer die kwam uitdagen zonder reden? En dat nog wel tegen een andere Antwerp supporter. Ge moest u schamen.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +845
    dinsdag 20 november 2018 om 13:53
    Niveau! We zijn allemaal voetbal supporters. Triestige planten als jullie halen alles onderuit. Ga nog wat vechten tijdens een match van de dames, dat zijn gasten zoals jullie.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 november 2018 om 10:52
    Ik vecht nie voor voetbal dus hou uw vooroordelen maar voor u zelf Wimmeke en afbollen voeze.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 02:29]
    Vind ik leuk
    Wimz3 +845
    donderdag 22 november 2018 om 18:27
    Nogmaals bewezen bij deze, je hebt geen hoogstaand niveau. En leer schrijven!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 november 2018 om 02:30
    Er is gene zak bewezen. Als ge nog grave praat wilt verkopen mag het altijd in mijn gezicht Wimmeke.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 02:31]
    Vind ik leuk
    Wimz3 +845
    vrijdag 23 november 2018 om 10:33
    ;-)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 november 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 19:26
    Dat ze blijven dromen, dromen zijn bedrog. Er gaan nog enkele jaren overgaan tegen dat ze eventueel een CL-kandidaat zijn
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    woensdag 14 november 2018 om 23:02
    Whahaha volgend jaar kampioen!!!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 20:34
    Aja en gij zijt helerziend en ziet door een glazen bol ofwa? Bol het is af voeze.
    Vind ik leuk
    vrijdag 16 november 2018 om 21:01
    Nog zon marginaal hier ,blijf eens normaal man
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15808
    woensdag 14 november 2018 om 20:26
    Alsof Porto zo’n hoogvlieger is..
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    woensdag 14 november 2018 om 23:03
    Hebben de CL al wel gewonnen... kan er 1 Belgische ploeg dat zeggen... dank u !!!!
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +205
    woensdag 14 november 2018 om 23:04
    Niks zinnigs te zeggen... hou u lip !!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws