'Antwerp-fans willen WOI-monument bouwen op de Bosuil, bestuur zegt njet'

    'Antwerp-fans willen WOI-monument bouwen op de Bosuil, bestuur zegt njet'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 15:38wo 14-11-2018 om 15:38

    De vijftiende speeldag uit het Belgische voetbal stond een beetje in het teken van Wereldoorlog I. Zondag was het immers exact honderd jaar geleden dat de Wapenstilstand ondertekend werd. Die 'Groote Oorlog' wekt nog steeds wat emoties op. Vraag dat maar aan Royal Antwerp FC.

    Enkele fans van The Great Old kregen onlangs het idee om een monument te bouwen voor de gesneuvelden uit WOI, meldt Sport/Voetbalmagazine. Eigenlijk bestond er al zo'n gedenkteken op de Bosuil, maar dat moest in 1980 afgebroken worden bij stadionwerken. Sindsdien is dat niet meer teruggekeerd.

    Een gedeelte van het supporterslegioen vindt dat dus zonde en diende recent een verzoek in bij de club om dat opnieuw te creëren. Het huidige bestuur weigerde echter prompt. Hoewel Antwerp het belang van de geschiedenis erkent, focust de club vooral op de toekomst en de groei van de club, zou de perswoordvoerder verklaard hebben.

    Poll

    Zou zo'n monument een goed idee zijn voor Antwerp?

    (361 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 15:54
    Wie z'n verleden vergeet is de toekomst niet waard.
    Vind ik leuk
    Roach +2013
    woensdag 14 november 2018 om 16:02
    Of vrij vertaald: “Daar kunnen we niks aan verdienen, dus laat maar zitten.”
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 14 november 2018 om 17:36
    Ik versta die supporters toch niet echt, want die zijn zelf nog altijd aan het oorlog voeren voor, tijdens en na de match...
    Vind ik leuk
    Lupo +513
    woensdag 14 november 2018 om 17:51
    juist anderen doen dat niet
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:01]
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 14 november 2018 om 17:58
    oh jawel hoor, maar die willen daar dan ook geen standbeeld voor :D
    Vind ik leuk
    Kev88 +31
    woensdag 14 november 2018 om 17:57
    Ben je er al geweest dan?
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    woensdag 14 november 2018 om 18:01
    20 jaar in Deurne gewoond achter het stadion. Verschillende keren schade gehad aan woning + voertuig. Ik denk dat ik dan toch wel recht van spreken heb, nietwaar?
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 19:11
    Ik vind het erg da je da hebt meegemaakt en et geeft u het recht om boos te zen op de daders anderzijds geeft het u ni het recht om dat te ventilere op alle supporters van antwerp..
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +236
    woensdag 14 november 2018 om 22:57
    Nee
    Vind ik leuk
    RAFC 1880 +236
    woensdag 14 november 2018 om 22:56
    Seut moest dat zijn was jij hier niet meer !!! Of ben je zo'n zetelsupporter met een grote mond ???
    Vind ik leuk
    Vancamp +133
    woensdag 14 november 2018 om 18:49
    In de middencirkel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws