Toeval of meer aan de hand? 'KBVB start plots intern onderzoek naar matchfixing'

    Toeval of meer aan de hand? 'KBVB start plots intern onderzoek naar matchfixing'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 15:02wo 14-11-2018 om 15:02

    Wie dacht dat de storm rond de fraudezaak in het Belgische voetbal gaan liggen was, komt bedrogen uit. Woensdag vielen speurders binnen bij Royal Excel Moeskroen. Ook vanuit de Belgische voetbalbond komt er opvallend nieuws.

    Het Nieuwsblad weet dat de KBVB op dezelfde dag een intern onderzoek heeft geopend in verband met de degradatiestrijd van vorig seizoen. Toen wist KAS Eupen zich op de slotspeeldag te redden dankzij een merkwaardige 4-0-zege tegen ... Moeskroen.

    Opvallend: de KBVB beweert bij hoog en bij laag dat de beslissing om tot een intern onderzoek over te gaan, volledig onafhankelijk is genomen. De procedure zou dus niets te maken hebben met de inval bij Moeskroen. 'Vreemde timing', oordeelt HNB daarover.

    Poll

    Geloof jij dat dit puur toeval is?

    (435 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +39659
    woensdag 14 november 2018 om 15:15
    Die KBVB denkt toch ook dat wij allemaal idioten zijn.. .
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:35
    Ja en dat zijn wij want we blijven naar het voetbal gaan . Als de strontpot helemaal open moest gaan (waar ik niet in geloof) denk ik dat er volgend seizoen toch een deel gaat afhaken .
    Vind ik leuk
    Toca +39659
    woensdag 14 november 2018 om 16:47
    Het meeste zal wel in de doofpot gestopt worden.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1135
    woensdag 14 november 2018 om 15:19
    Sauf qui peut ...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12244
    woensdag 14 november 2018 om 15:22
    Toeval bestaat niet
    Vind ik leuk
    Markske +407
    woensdag 14 november 2018 om 15:28
    Dat ze ondertussen maar eens onderzoeken hoe het komt dat ze een onderzoeksrechter in hun rangen hadden en deze daar allemaal niks van gemerkt heeft. Verdachte nederlaag van Moeskroen tegen Eupen, verdachte overwinning van Moeskroen tegen Kortrijk en dan ook nog eens de licentie goedkeuren van Moeskroen. Verdacht, verdacht en nog eens verdacht. Nu de ene verdachte zit in de cel de andere niet ook al zo raar.
    Vind ik leuk
    Julien +1187
    woensdag 14 november 2018 om 15:40
    Nu beginnen de stinkende potjes echt over te koken en vallen de maskers. Dat er koppen gaan rollen en dat bepaalde clubs het ergste mogen vrezen, lijkt onafwendbaar. Dat het gerecht zich maar met het witwassen van verdachte geldstromen bezighoudt. Om matchfixing te bewijzen heb je geen diepgaand gerechtelijk- of opsporingsonderzoek nodig. Een minimale bewijslast moet volstaan om nog vóór het einde van de competities in
    1A en 1B de nodige maatregelen te treffen. En die zullen heel waarschijnlijk niet mals zijn.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 18:24]
    Vind ik leuk
    Roach +1952
    woensdag 14 november 2018 om 15:56
    Het begint precies warm te worden daar in Brussel...
    Vind ik leuk
    Kingambo +1922
    woensdag 14 november 2018 om 16:12
    Cois qui ne rit plus ?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3742
    woensdag 14 november 2018 om 16:36
    Die 4 procent die op ja geklikt heeft, geloven jullie in unicorns ook?
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    woensdag 14 november 2018 om 17:00
    Ik ben er zelf een.
    Vind ik leuk
    vhynnor +93
    woensdag 14 november 2018 om 17:38
    Ik denk dat Moeskroen niets meer te vrezen heeft.
    Men heeft ze mogelijkheden en tijd genoeg gegeven om alles te laten verdwijnen.
    Als ge boter op uw hoofd hebt, en ge weet en ziet wat er allemaal aan 't gebeuren is, (en ge daarbij nog tijd krijgt ook) ,dan gaat ge toch ervoor zorgen dat alle bewijzen verdwenen zijn.
    Zij wisten wel dat dit eens ging gebeuren !!
    Dus die huiszoeking komt wel véééééél te laat.
    Zeer slim gespeeld.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws