Raes: 'Honderd matchen wil iets zeggen, maar ik bleef op mijn honger zitten'

    Raes: 'Honderd matchen wil iets zeggen, maar ik bleef op mijn honger zitten'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 14:36wo 14-11-2018 om 14:36

    Tenzij er nog iets vreemd gebeurt, speelt Axel Witsel donderdag zijn honderdste cap voor de nationale ploeg. Frank Raes laat zich bij Sporza uit over het feestvarken.

    Raes heeft zo zijn bedenkingen bij de eerste 99 matchen van Witsel bij de Rode Duivels. "Honderd matchen voor de nationale ploeg, dat wil toch iets zeggen. Maar als journalist en voetballiefhebber ben ik toch wat op mijn honger blijven zitten."

    Bondscoaches gek op hem
    "Hij heeft altijd zijn plaats bij de Rode Duivels, maar hij is iets te veel Timmy Simons gebleven. Alle bondscoaches zijn gek op hem, omdat hij de tactische richtlijnen uitvoert en nooit uit zijn rol valt. Op offensief vlak vind ik dat hij te weinig heeft gegeven, maar hij is goed voor het evenwicht en blijft een goeie voetballer."

    Lees ookWitsel staat voor mijlpaal, KBVB zet de middenvelder in de schijnwerpers

    Poll

    Krijgt Witsel voldoende waardering voor zijn prestaties bij de Rode Duivels?

    (168 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 14 november 2018 om 14:43
    Ah kut, ik ben het een keer eens met Frank Raes, nu kan ik niet meer in het openbaar verschijnen.
    Vind ik leuk
    Lupo +510
    woensdag 14 november 2018 om 15:21
    lol , vies hé
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:42
    Spontaan 3 keer gaan douchen ! En gescrubd !
    Vind ik leuk
    mapolean +935
    woensdag 14 november 2018 om 14:57
    Ik vind dat Raes de verdienste van Simons en Witsel hierbij behoorlijk onderschat. Spelers die zich voor 200 procent commiteren aan de opdrachten van de trainer geven de anderen (Hazard en Mertens bvb) de kans om creatief te zijn.
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    woensdag 14 november 2018 om 15:02
    Jij hebt dus begrepen dat voetbal een ploegsport is, FR nog niet (of hij herinnert het zich niet meer).
    Vind ik leuk
    K1908 +1110
    woensdag 14 november 2018 om 15:12
    Ik denk vooral dat laatste.
    Het is ook opvallend hoe hij die uitspraken nu doet, terwijl het WK vorige zomer iedereen net van het tegendeel heeft overtuigd.

    Die jongen verliest geen bal, doet zijn verdedigend werk en is aanvallend sinds het WK ook niet te onderschatten met zijn inzicht.

    Echt triest zo'n 'voetbalkenner'...
    Vind ik leuk
    VDF +36
    woensdag 14 november 2018 om 15:23
    En komt, toch als nr.6, regelmatig te laat bij een tegendoelpunt.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +818
    woensdag 14 november 2018 om 15:42
    Bij een tegendoelpunt is er altijd iemand te laat ...

    Vraag is hoeveel keer was er iemand op tijd waardoor er geen tegendoelpunt is gekomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 16:10
    Witsel is 1 van de meest onderschatte spelers die onder Wilmots in een dwangbuis zat en nu eindelijk beetje bij beetje weer meer offensieve inbreng heeft.Kijk maar hoe hij bij Dortmund openbloeit
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:30
    Na 1000 matchen commentaar v FR blijf ik ook op mijn honger zitten... binnneeeee
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10515
    woensdag 14 november 2018 om 15:43
    Leuk gevonden!
    Vind ik leuk
    Jo +122
    woensdag 14 november 2018 om 16:43
    Vind ik nu ook wel. Niets saaier dan naar FR luisteren en hij gaat even Witsel op zijn plaats zetten. Die jongen is toch uitgegroeid als een onmisbare schakel bij de RD en Dortmund. Onmogelijk om hem gaan te vergelijken met Simons.
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    woensdag 14 november 2018 om 17:42
    Ja Frank, jij zou hem natuurlijk in de spits zetten hé dommerik :D
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws