Raes: 'Honderd matchen wil iets zeggen, maar ik bleef op mijn honger zitten'

Raes: 'Honderd matchen wil iets zeggen, maar ik bleef op mijn honger zitten'

Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 14:36wo 14-11-2018 om 14:36

Tenzij er nog iets vreemd gebeurt, speelt Axel Witsel donderdag zijn honderdste cap voor de nationale ploeg. Frank Raes laat zich bij Sporza uit over het feestvarken.

Raes heeft zo zijn bedenkingen bij de eerste 99 matchen van Witsel bij de Rode Duivels. "Honderd matchen voor de nationale ploeg, dat wil toch iets zeggen. Maar als journalist en voetballiefhebber ben ik toch wat op mijn honger blijven zitten."

Bondscoaches gek op hem
"Hij heeft altijd zijn plaats bij de Rode Duivels, maar hij is iets te veel Timmy Simons gebleven. Alle bondscoaches zijn gek op hem, omdat hij de tactische richtlijnen uitvoert en nooit uit zijn rol valt. Op offensief vlak vind ik dat hij te weinig heeft gegeven, maar hij is goed voor het evenwicht en blijft een goeie voetballer."

Lees ookWitsel staat voor mijlpaal, KBVB zet de middenvelder in de schijnwerpers

Poll

Krijgt Witsel voldoende waardering voor zijn prestaties bij de Rode Duivels?

(168 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 14 november 2018 om 14:43
Ah kut, ik ben het een keer eens met Frank Raes, nu kan ik niet meer in het openbaar verschijnen.
Vind ik leuk
Lupo +585
woensdag 14 november 2018 om 15:21
lol , vies hé
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 15:42
Spontaan 3 keer gaan douchen ! En gescrubd !
Vind ik leuk
mapolean +1069
woensdag 14 november 2018 om 14:57
Ik vind dat Raes de verdienste van Simons en Witsel hierbij behoorlijk onderschat. Spelers die zich voor 200 procent commiteren aan de opdrachten van de trainer geven de anderen (Hazard en Mertens bvb) de kans om creatief te zijn.
Vind ik leuk
freejazz +2185
woensdag 14 november 2018 om 15:02
Jij hebt dus begrepen dat voetbal een ploegsport is, FR nog niet (of hij herinnert het zich niet meer).
Vind ik leuk
K1908 +2047
woensdag 14 november 2018 om 15:12
Ik denk vooral dat laatste.
Het is ook opvallend hoe hij die uitspraken nu doet, terwijl het WK vorige zomer iedereen net van het tegendeel heeft overtuigd.

Die jongen verliest geen bal, doet zijn verdedigend werk en is aanvallend sinds het WK ook niet te onderschatten met zijn inzicht.

Echt triest zo'n 'voetbalkenner'...
Vind ik leuk
VDF +53
woensdag 14 november 2018 om 15:23
En komt, toch als nr.6, regelmatig te laat bij een tegendoelpunt.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1223
woensdag 14 november 2018 om 15:42
Bij een tegendoelpunt is er altijd iemand te laat ...

Vraag is hoeveel keer was er iemand op tijd waardoor er geen tegendoelpunt is gekomen.
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 16:10
Witsel is 1 van de meest onderschatte spelers die onder Wilmots in een dwangbuis zat en nu eindelijk beetje bij beetje weer meer offensieve inbreng heeft.Kijk maar hoe hij bij Dortmund openbloeit
Vind ik leuk
woensdag 14 november 2018 om 15:30
Na 1000 matchen commentaar v FR blijf ik ook op mijn honger zitten... binnneeeee
Vind ik leuk
Zetterberg +12325
woensdag 14 november 2018 om 15:43
Leuk gevonden!
Vind ik leuk
Jo +139
woensdag 14 november 2018 om 16:43
Vind ik nu ook wel. Niets saaier dan naar FR luisteren en hij gaat even Witsel op zijn plaats zetten. Die jongen is toch uitgegroeid als een onmisbare schakel bij de RD en Dortmund. Onmogelijk om hem gaan te vergelijken met Simons.
Vind ik leuk
camargue +5279
woensdag 14 november 2018 om 17:42
Ja Frank, jij zou hem natuurlijk in de spits zetten hé dommerik :D
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws