Done deal: 'Anderlecht en Wolfsburg sloten opvallende overeenkomst voor Dimata'

    Done deal: 'Anderlecht en Wolfsburg sloten opvallende overeenkomst voor Dimata'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 11:41wo 14-11-2018 om 11:41

    Anderlecht huurt Landry Dimata tot op heden met succes van VfL Wolfsburg. Paars-wit wil de optie tot koop van 6 miljoen euro dan ook graag lichten. Dat wordt een uitgemaakte zaak, want eigenlijk stond het afgelopen zomer al vast dat het tot een permanente deal zou komen.

    Sport/Voetbalmagazine heeft zich inzicht weten te verschaffen in het huurcontract en kwam tot een opvallende ontdekking. 'Afgeleid uit documenten die we konden inkijken, blijkt dat het lenen van Dimata bij Wolfsburg voor het seizoen 2018/19 de Brusselaars 1 miljoen euro kostte. In die deal werd ook een aankoopoptie van 5 miljoen euro opgenomen', klinkt het.

    Volgens het weekmagazine heeft die optie echter veel weg van een verborgen huurovereenkomst. Want schrijft Sport/Voetbalmagazine: 'Ze wordt automatisch gelicht 'zodra de speler vijf wedstrijden speelt'. Of: 'Als Anderlecht zich plaatst voor een Europese competitie.' Dimata was dus zo goed als zeker, begin deze zomer, dat hij langer dan één seizoen voor Anderlecht zou voetballen, tenzij hij zich zwaar blesseerde.'

    Niets lijkt een definitieve overstap van Dimata in de weg te staan. Dat zou goed nieuws betekenen voor de Brusselaars, want de 21-jarige toonde zich met tien treffers in achttien optredens een absolute meerwaarde.

    Plaats een reactie

    camargue +3396
    woensdag 14 november 2018 om 11:51
    Opvallende ontdekking ... Wat is daar nu weer verkeerd aan? Coucke wist toch wat hij huurde/kocht? In o.a. Engeland doen ze dit al jaren op deze manier om de cijfers op orde te krijgen!
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    woensdag 14 november 2018 om 11:58
    lijkt me toch de enige 'goede' transfer van deze zomer imo.
    Vind ik leuk
    Toca +40275
    woensdag 14 november 2018 om 12:02
    De allerbeste is mss nog die van eigen jeugdspeler bornauw. Voor diegene die gekocht zijn idd sowieso Dimata.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    woensdag 14 november 2018 om 12:04
    Kan je 'jeugdspelers' transfers noemen? maar sws saelemakers, bronauw, beste 'aanwinsten'
    ben wel 'fan' van makarenko maar om hem 'top' te noemen voor anderlecht, dat weet ik niet
    Vind ik leuk
    usaboy +773
    woensdag 14 november 2018 om 12:23
    Voor mij is Didillon de beste aankoop. Ik begrijp niet zo goed waarom je een fan bent van Makarenko. Die is veel te traag en brengt heel weinig bij. Maar oke ieder zijn mening.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    woensdag 14 november 2018 om 18:06
    didillon,zeker ook topaankoop, absoluut, en wat je over makarenko zegt is precies waarom hij niet 'voor anderlecht' is, wat niet wegneemt dat het een leuke voetballer is
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10670
    woensdag 14 november 2018 om 12:30
    Leuke voetballer maar heeft veel te veel tijd nodig...
    Vind ik leuk
    Rebel +1456
    woensdag 14 november 2018 om 13:07
    Makarenko is te braaf voor onze competitie,eigen jeugd ook Sambi niet vergeten,heerlijke voetballer,is mijn favoriet ,dikwijls bij de beloften naar gaan kijken,iedereen sprak over Musonda,hou deze maar in de gaten
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10670
    woensdag 14 november 2018 om 15:41
    Ben ook Sambi voorstander, geef die evenveel speeltijd als een Makarenko en dan wil ik hem eens zien.. je speelt hem volgens mij niet meer eruit!
    Vind ik leuk
    agdh +1610
    woensdag 14 november 2018 om 13:22
    Didilion is ook wel een geslaagde zomertransfer denk ik dan
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2276
    woensdag 14 november 2018 om 13:38
    Idd met didilion in het doel van brugge stonden we 1naast Genk dus top transf en punten winnaar voor andl
    Vind ik leuk
    Minunten +350
    woensdag 14 november 2018 om 12:38
    Dus: "Het huurcontract heeft vanwege een aankoopoptie veel weg van verborgen huurovereenkomst..."

    Zot speurwerk Sherlock!


    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2276
    woensdag 14 november 2018 om 13:47
    Zal wel overal gebeuren wat een pietluttige uitleg is dat nu weer, ik ook als sup van brugge zeg weg met die onozele artikels
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws