UPDATE: 'Drie bestuursleden van Moeskroen opgepakt'

    UPDATE: 'Drie bestuursleden van Moeskroen opgepakt'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 11:10wo 14-11-2018 om 11:10

    Het gerecht is  binnengevallen bij Exelsior Moeskroen. Ook bij de KBVB kwamen de speurders langs. Dat schrijft Het Nieuwsblad.

    Het dagblad weet dat in totaal zeven huiszoekingen zijn gebeurd bij de Henegouwers, alsook bij de bestuursleden van Moeskroen. Zelfs bij de Belgische voetbalbond en het BAS (het Belgisch Arbitragehof voor de Sport) werd er binnengevallen.

    Zo zou er onderzocht worden op welke manier Moeskroen haar licentie voor eerste klasse kreeg, gezien het feit dat de club onder de leiding stond van een makelaar. Het parket heeft aanwijzingen dat er door de Henegouwers illegale gelden gebruikt werden.

    Update 14/11, 11.10: Er komt almaar meer info binnen over het onderzoek naar Moeskroen. Het Laatste Nieuws meldt nu dat er bij de invallen drie bestuursleden van Les Hurlus zijn opgepakt door de politie. Het federale parket heeft die info bevestigd. De namen van de drie zijn voorlopig nog niet prijsgegeven.

    Plaats een reactie

    agdh +1577
    woensdag 14 november 2018 om 09:30
    Eindelijk, die ploeg is een klucht, onbegrijpelijk dat zij al 3 jaar op rij hun licentie toch krijgen, heel louche
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:30
    OOK MALINOIS EN BEVEREN TOEVOEGEN
    Vind ik leuk
    agdh +1577
    woensdag 14 november 2018 om 18:05
    Die zijn al eerder in het onderzoek vernoemt ;) en ik weet niet of je het weet ma uwe capslock staat nog aan 😏
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1496
    woensdag 14 november 2018 om 09:30
    Toch niet bij Moeskroen?!

    Wie had dat ooit zien aankomen?
    Vind ik leuk
    Toca +39649
    woensdag 14 november 2018 om 09:30
    Hier zit half België al jaren op te wachten.
    Hopelijk eindelijk duidelijkheid..
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6505
    woensdag 14 november 2018 om 09:47
    Wel raar dat het enkel over die illegale gelden zou gaan maar dat er over die 4-0 van vorig jaar niks vermeld wordt...
    Vind ik leuk
    Toca +39649
    woensdag 14 november 2018 om 10:00
    Kan natuurlijk nog he. Maar denk het niet. Bewijs dat maar is he. Als ze niet gebeld hebben 😁
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    woensdag 14 november 2018 om 11:29
    Er zal links of rechts wel een fotooke opduiken met die Vejl... dinges zeker :D
    Vind ik leuk
    Toca +39649
    woensdag 14 november 2018 om 11:35
    Geen idee maar zou er niet van verschieten. In ieder geval zou ik Moeskroen niet missen. Kan bijna niet anders dan dat daar iets niet pluis is.
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    woensdag 14 november 2018 om 11:48
    dat is het minste dat je daar van kan zeggen.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:32
    BIJ MEERDERE CLUBS
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    woensdag 14 november 2018 om 10:00
    Illegaliteit op gebied van burgerlijk recht heeft steeds voorrang voor het gerecht (en is bij aanvang van een onderzoek ook de echte oorzaak). De andere (lees : sportieve) misdrijven worden nadien mee aangepakt indien deze ontdekt worden als gevolg van hun eerste onderzoek.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:03
    En het jaar er voor. Kortrijk. Allemaal degraderen.

    Vind ik leuk
    Frefke +874
    woensdag 14 november 2018 om 10:53
    Pas op want we zouden volgend jaar de kompetitie kunnen starten met 10 ploegen... :o)
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    woensdag 14 november 2018 om 11:56
    das gepast, 2 heen/terug rondes 36 wedstrijden, perfect. en al die strontploegen zijn weg
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:34
    HO HO STRAKS SCHIET ER NIETS MEER OVER
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 14:28
    Het verwonderde alleen maar dat dit zolang duurde na WaBe en KVM
    Vind ik leuk
    Toca +39649
    woensdag 14 november 2018 om 14:47
    onderzoeken staan los van elkaar hé. Dit gaat meer over fraude, niet over matchfixing.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    woensdag 14 november 2018 om 09:44
    Moeskroen dan toch geen kampioen dit jaar?
    Vind ik leuk
    freejazz +1355
    woensdag 14 november 2018 om 10:02
    Zelfs Antheunis had dit gisteren nog begrepen.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3300
    woensdag 14 november 2018 om 10:28
    Nee, want Bob blijft bij Westerlo!
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    woensdag 14 november 2018 om 11:30
    Pas maar op dat ze rangschikking niet gaan omdraaien :D
    Vind ik leuk
    donderdag 15 november 2018 om 12:41
    Ho Ho,wacht nog efkes eh,Mr François en de KBVB kunnen nog altijd een handje toesteken nietwaar
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 10:07
    Werd tijd dat ze dat potje, of eerder putje gingen open doen. Het stinkt daar volgens mij :)
    Vind ik leuk
    Rudi653 +363
    woensdag 14 november 2018 om 11:16
    Klopt, ik hoop alleen niet dat dit gaat leiden tot een hoop neven rechtzaken. Want anders zou het echt totale chaos worden in ons voetbal
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:36
    dat is het al chaos
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4784
    woensdag 14 november 2018 om 12:12
    Het zou tijd worden zekers denk ik dan
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15807
    woensdag 14 november 2018 om 12:16
    Haal dat non-ploegske aub uit competitie!!
    Vind ik leuk
    Markske +401
    woensdag 14 november 2018 om 14:56
    Raskin voormalig lid van de licentiecommissie heeft dit dus niet onderzocht en gewoon laten passeren!!! Voor degene die het nog niet snappen, hij is juist gewraakt en nu kan een onderzoek wel. Partijdigheid noemen ze dat.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 15:28
    Het stinkt alsmaar harder ook de voetbalbond gaat naar mijn mening niet recht uit. Ook clubs hebben meer en meer boter op hun hoofd. Criminelen met witte boord en cravatte. Wij,de onnozele supporter trapt in hun spelletje