Geeft Devroe er de brui aan? 'Coucke houdt rekening met een 'njet'

    Geeft Devroe er de brui aan? 'Coucke houdt rekening met een 'njet'

    Gepubliceerd: woensdag 14 november 2018 om 07:00wo 14-11-2018 om 07:00

    Marc Coucke is een grote verandering aan het doorvoeren bij RSC Anderlecht. Zo wil de voorzitter Michael Verschueren naar voor schuiven als de nieuwe sportieve baas. Dit betekent slecht nieuws voor Luc Devroe.

    Afgelopen zomer haalde Coucke de technisch directeur weg bij KV Oostende. De twee hoopten dezelfde successen te boeken bij paars-wit, al viel de voorbije mercato dik tegen. De Anderlecht-voorzitter wil nu ingrijpen, al geeft hij zijn poulain niet op.

    Zo zal Devroe wellicht een andere functie krijgen, maar niet meer dezelfde macht uitoefenen. Het Laatste Nieuws er houdt rekening mee dat de sportief manager er de brui aan geeft. Volgens het dagblad speurt Coucke de markt al af op zoek naar een vervanger.

    Het valt op dat Coucke een welbepaald beeld voor ogen heeft. 'Binnen het reeds uitgezette profiel voor een potentiële opvolger vallen twee elementen op: het moet een onbesproken figuur zijn en hij moet bij voorkeur een verleden bij Anderlecht hebben', klinkt het.

    Plaats een reactie

    Toca +39651
    woensdag 14 november 2018 om 07:12
    Een beetje meer paars bloed in het beleid zou heel fijn zijn.
    Vind ik leuk
    Patfey +5516
    woensdag 14 november 2018 om 08:59
    Hopelijk geeft HLN ons geen valse hoop😃.
    Vind ik leuk
    Toca +39651
    woensdag 14 november 2018 om 09:02
    Was ik ook al aan het denken.
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    woensdag 14 november 2018 om 11:11
    Zouden er geen oudere boegbeelden geinteresserd zijn om zich te investeren (niet financieel) voor het welzijn van onze club, zoals ze bij Bayern gedaan hebben ?
    Vind ik leuk
    Toca +39651
    woensdag 14 november 2018 om 11:36
    Zou geweldig zijn. Daar zit iedereen op te wachten. Nu lijkt alles wat vervreemd met vroeger.
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    woensdag 14 november 2018 om 11:26
    daar heeft hij zich toch serieus aan mispakt denk ik dan. Hij dacht waarschijnlijk dat het overal polonaise couckenbak ging zijn!
    Vind ik leuk
    K1908 +1108
    woensdag 14 november 2018 om 11:39
    Hij heeft zich mispakt, en zoals anderen al aanhaalden ziet hij dat zelf ook en probeert hij het te herpakken.

    All is well... :-P
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 07:14
    Mischien beter voor alle partijen,de mayonaise ging nooit pakken door zijn fcb verleden.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4005
    woensdag 14 november 2018 om 07:35
    Hugo Broos😄😄😄, slecht grapje. Hij is toch al vervangen?
    Vind ik leuk
    Vlad +2603
    woensdag 14 november 2018 om 08:02
    Lees Coucke hoopt op njet...
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6506
    woensdag 14 november 2018 om 08:08
    "Afgelopen zomer haalde Coucke de technisch directeur weg bij KV Oostende. De twee hoopten dezelfde successen te boeken bij paars-wit"
    Welke successen?
    Vind ik leuk
    Hierulf +1261
    woensdag 14 november 2018 om 08:45
    ^^
    Vind ik leuk
    ickx22 +423
    woensdag 14 november 2018 om 10:42
    Zetterberg heeft in 2006 al scoutingopdrachten gedaan voor Anderlecht, dat resulteerde in een transfer van Max von Schlebrügge naar paarswit. Echt succesrijk is deze speler niet geweest bij ons, zacht uitgedrukt. Toch misschien nog eens uitkijken naar andere opties? Eens nagaan hoe de scouts van Genk er wel in slagen onbekende witte merels aan te trekken?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 10:43]
    Vind ik leuk
    Hierulf +1261
    woensdag 14 november 2018 om 08:44
    Heb ik de naam Zetterberg gehoord ???
    Vind ik leuk
    FcRazor +1340
    woensdag 14 november 2018 om 09:05
    Zat er net aan te denken en dan kom ik bij uw reactie uit. Paars en een legende. Weet echter niet hoe zijn scoutingskennis is maar van mij mag hij zeker komen.
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +818
    woensdag 14 november 2018 om 11:06
    Neen.

    Even serieus ... stap van speler naar trainer dat begrijp ik. Maar manager van een club daar heb je wel wat voetbalkennis voor nodig maar voor de rest is dat toch wel echt een ander stiel. Ik zie toch niet direct veel plaatsen waar dat soort functie wordt ingevuld door een ex-speler.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    K1908 +1108
    woensdag 14 november 2018 om 11:40
    Niemand spreekt van een rol als manager. Die is kennelijk toch ook al weggelegd voor Verschueren..
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +818
    woensdag 14 november 2018 om 12:17
    Volgens mij gaat het artikel over een opvolger van Devroe. Dus wel over een manager.
    Vind ik leuk
    K1908 +1108
    woensdag 14 november 2018 om 12:25
    Lees dan nog maar eens, de opvolger voor de huidige functie van Devroe, zou Verschueren zijn. Devroe zou dan in functie dalen en waarschijnlijk bedanken. Voor die lagere functie een opvolger dus...
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +818
    woensdag 14 november 2018 om 13:24
    Hmmm ... je bedoelt dus dat het over een opvolger gaat gaan voor de onbekende functie die Devroe aangeboden gaat krijgen en waarvoor hij ook gaat bedanken.

    Of ander gesteld ... als het niet over een opvolger als manager gaat. Over welke functie gaat het dan wel?
    En als je niet weet welke functie dat zou zijn ... waarom er dan al namen voor voorstellen?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 14 november 2018 om 13:28]
    Vind ik leuk
    K1908 +1108
    woensdag 14 november 2018 om 14:24
    Vraag dat aan de schrijvers van de artikels, ik kan evenveel lezen als jij. Ben ook die handelswijze niet aan het verdedigen.

    Ik leid dat in ieder geval af uit de artikels.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 09:20
    Paars bloed om te reanimeren...
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +818
    woensdag 14 november 2018 om 11:05
    Ik kan wel begrijpen dat Coucke Devroe heeft meegenomen. Als je ergens heen gaat en de hele organisatie overhoop gaat gooien dan heb je een aantal personen rond je nodig waar je blindelings op kan vertrouwen (lees die je geen mes in de rug gaan steken). In denk wel dat Devroe zo iemand os voor Coucke. Misschien hield hij er zelfs al van begin af aan rekening mee dat die uiteindelijk maar een beperkte houdbaarheid ging hebben.
    Vind ik leuk
    Frefke +874
    woensdag 14 november 2018 om 11:15
    Dat gaat uitdraaien zoals Mister Michel en HVH in het begin... Vuurwerk.
    Dat lukt nooit, dit is een fameuze stap achteruit voor Devroe, gaat hij nooit aanvaarden.
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 12:11
    Coucke wil zijn eigen vel redden en offert een kennis al heeft hij zelf heel veel boter op het hoofd
    Vind ik leuk
    woensdag 14 november 2018 om 17:18
    Ik zie zelfs vader michel nog terug keren!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws