'Na Vertenten en Delferière komt nu ook ex-scheidsrechterbaas in opspraak'

    'Na Vertenten en Delferière komt nu ook ex-scheidsrechterbaas in opspraak'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 07:14di 13-11-2018 om 07:14

    Bart Vertenten en Sebastien Delferière kregen in Operatie Propere Handen heel wat kritiek omwille van hun mogelijke vriendschap met Dejan Veljkovic. Hun carrière als scheidsrechter is dan ook zo goed als zeker voorbij. Maar zij blijken niet de enige (ex-)werknemers van de KBVB die contact onderhielden met de makelaar.

    Zo meldt HUMO dat ook ex-scheidsrechtersbaas Paul Allaerts, momenteel CEO van Royal Excel Moeskroen, op restaurant ging met de makelaar. Zo weet het weekblad dat op 22 december 2015 hij op restaurant zat met Veljkovic. Tijdens dat restaurantbezoek ging het onder andere over Bert Vertenten en diens aanduiding voor de wedstrijd van Waasland-Beveren tegen Lokeren.

    Allaert kwam tegenover Het Laatste Nieuws ook met een reactie. "Ik had afgesproken met een andere persoon, een gemeenschappelijke kennis. Niet met Veljkovic, maar die was toevallig ook in het restaurant. Ik denk niet dat we over Vertenten hebben gesproken. Ik was op dat moment trouwens ook technisch directeur van de bond, een functie waarin ik met verschillende makelaars in contact kwam", zegt hij.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +12361
    dinsdag 13 november 2018 om 07:18
    Niet toevallig nu bij Moeskroen?! Een club waar het ook al een tijdje naar onraad ruikt.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10554
    dinsdag 13 november 2018 om 07:41
    Is wel gevaarlijk om iedereen in het rond te beschuldigen, maar ik begrijp het wel, er lijkt wel niemand met echte propere handen!
    Vind ik leuk
    Rebel +1424
    dinsdag 13 november 2018 om 09:54
    Ikke
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    dinsdag 13 november 2018 om 11:35
    Laat zien.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +962
    dinsdag 13 november 2018 om 07:46
    En het zijn net soortgelijke artikels die de commotie nog opvoeren. In dat kleine wereldje kent iedereen iedereen.
    Vind ik leuk
    Shredder +3145
    dinsdag 13 november 2018 om 07:51
    Het is niet omdat je iemand kent dat je er ook op restaurant mee moet gaan. Toevallig Veljkovic ook, of gaat Allaerts dagelijks 3x op restaurant om iedereen van de voetbalwereld eens gesproken te hebben?
    Vind ik leuk
    Bart Joos +962
    dinsdag 13 november 2018 om 07:55
    Er heersen daar andere zeden, Moeskroen, Brugge,Anderlecht, noem maar op, overal hetzelfde.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12361
    dinsdag 13 november 2018 om 08:11
    Exact Shredder! Ik weet niet met wie de meesten hier dagelijks bellen of gaan eten, maar mij maak je niet wijs dat ze samen over het weer of de kindjes praten. Heel naïef om dit te denken, zeker als je weet waar Veljkovic dagelijks mee bezig was.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +962
    dinsdag 13 november 2018 om 09:22
    Als het abnormale normaal wordt krijg je soortgelijke toestanden, noem het normvervaging.En vergis U niet, ze hebben allemaal boter op het hoofd
    Vind ik leuk
    Reagens +2309
    dinsdag 13 november 2018 om 11:26
    Wist niet dat die ondertussen een functie had bij Moeskroen.
    Los van het gerechtelijk onderzoek moet men bij de KBVB toch inzien dat als een scheidsrechtersbaas achteraf bij een club aan de slag gaat dit toch geweldig slecht overkomt.
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    dinsdag 13 november 2018 om 11:38
    Zoals het nog veel slechter overkomt als de voorzitter van een club een heel hoge functie heeft bij de KBVB.
    Vind ik leuk
    Reagens +2309
    dinsdag 13 november 2018 om 11:42
    Ben daar ook niet blij mee. Maar de link hier is toch veel directer. Scheidsrechtersbaas vs bestuurslid van een comité (er staat toch nog steeds een voorzitter boven Verhaeghe).
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 13:29
    Inderdaad, dat had VdStock nooit mogen doen :-)
    Vind ik leuk
    freejazz +1370
    woensdag 14 november 2018 om 15:11
    Er is er nog ene.
    Vind ik leuk
    Markske +467
    maandag 19 november 2018 om 14:32
    Dus uw baas heeft een goede vriendschapsband met een makelaar en ziet er geen graten in. Dan lijkt het me nogal normaal dat een jonge opkomende scheidsrechter (is toch al drie jaar geleden) hier ook geen probleem in ziet. Het is nu niet dat ze binnen het voetbal milieu elkaar niet mogen kennen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws