Coucke grijpt in: 'Onzekerheid over Devroe, Verschueren in voetsporen vader'

    Coucke grijpt in: 'Onzekerheid over Devroe, Verschueren in voetsporen vader'

    Gepubliceerd: dinsdag 13 november 2018 om 06:55di 13-11-2018 om 06:55

    De matige resultaten na het seizoensbegin hebben Marc Coucke ertoe gedwongen om in te grijpen bij Anderlecht. Na de mislukte transferzomer is er een grote verandering op komst. Niet zonder gevolgen voor sportief directeur Luc Devroe.

    Zo weten Het Nieuwsblad en Sporza dat Michael Verschueren binnenkort de sportieve baas van Anderlecht wordt. Daarmee treedt hij in de voetsporen van vader Michel, die van 1980 tot 2003 de sportieve baas was bij paars-wit.

    Na de mislukte transferzomer was er ook heel wat kritiek op Devroe. Onder andere de fans spaarden de sportief directeur van Anderlecht niet. Hoe de toekomst van Devroe bij Anderlecht eruit ziet, is niet geweten. Hij zou wel bij de club blijven, maar in een andere rol de sportieve werking van de club helpen.

    Verschueren werkte zich de voorbije maanden op tot één van de grote namen bij Anderlecht. Hij hielp Coucke bij de overname van Anderlecht en was dit seizoen steeds vaker te zien op jeugdwedstrijden en uitwedstrijden van de club. Hij leek voorbestemd te zijn om een belangrijke rol te gaan spelen bij de club. Die kans krijgt hij nu ook van Coucke.

    Plaats een reactie

    Knightofh +603
    dinsdag 13 november 2018 om 07:03
    In mijn ogen te vroeg om al te oordelen
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    dinsdag 13 november 2018 om 07:45
    Bedoel je dat we de transfers van Devroe nog niet kunnen beoordelen?
    Vind ik leuk
    Knightofh +603
    dinsdag 13 november 2018 om 08:20
    Ja. Vergeet niet dat er op Anderlecht geen werkende scouts waren en als er waren dan rapporteerden ze niet naar een centraal systeem.
    Herman kon daar mee om omdat hij alles door Bayat liet doen, maar ik been bv zeer blij dat die praktijken gedaan zijn...

    Ps Michel versheuren. Zijn eerste jaren waren ook zo slecht dat men hem aan de kant wou schuiven... En je ziet wat er daarvan gekomen is.

    Het is in mijn ogen te vroeg om al een inschatting te maken over devroe
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 07:06
    Goedemorgen zeg. Wat een mooie start van de dag. Niet dat ik zeker ben van Verschueren Jr op zich maar alles beter dan Devroe voor mij. Verschueren is een echte mauve!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 07:09]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10614
    dinsdag 13 november 2018 om 07:44
    Idd, alles is beter dan het ‘sportief’ beleid tot nu toe!
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 08:04
    En het voelt meer Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Knightofh +603
    dinsdag 13 november 2018 om 08:24
    Devroe anders al van kinds af rsca fan...
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 08:45
    Dat mag hij van mij blijven. Hij zal wel een ander postje krijgen zeker.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 08:55
    Hij kan altijd terugvallen op de kennis en de relaties van zijn vader , Coucke is zo slim geweest om die oude vos voor de club te behouden
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 09:20
    Laat ons hopen. Voor mij is alles beter dan Devroe. Die moet ik niet. Wat ik het hardst mis aan het nieuwe beleid is dat er geen communicatie is buiten twitter. Verschueren senior en den Herman lieten zich horen in moeilijke tijden. Nu hoor je niks. De moderne tijd zeker??
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 13 november 2018 om 16:24
    Toca ik had van u een meer genuanceerde reactie verwacht. Devroe niet moeten, dat kan goed zijn, maar dat mag totaal niet meespelen infeite. Ik persoonlijk kots van de mens coucke, maar ik weet wel dat het een top zakenman is. En laten we liefst zwijgen over herman, als je de verhalen mag geloven , scheelde het niet veel of we waren Doku al kwijt.

    Nogmaals het probleem ligt niet bij het trio hein , coucke, devroe, maar een verzameling van factoren die zich opgestappeld hebben in het vorig bestuur.

    Zelf al zou rsca een paar geslaagde transfers kunnen doen , en lang blijven aanhaken, om uiteindelijk toch nog rol te spelen voor het kampioenschap. Denk je dat de kous daarmee af is? Neen dat zou weeral eens de zaken bij rsca verbloemen. Tegen dat ze goed en wel weer staan waar ze moeten staan, in al hun facetten , mag je makkelijk op 2-3 mss zelf 4 seizoenen rekenen. Wat nog altijd veel sneller is dan bij andere clubs
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 16:30
    Nochtans heb ik van in t begin mijn afkeer voor Devroe uitgesproken. Niet omdat ik de mens ken natuurlijk, maar omdat ik gewoon geen enkel vertrouwen in die vent heb, in feite ook niet in Coucke. En tot nu toe is dat allemaal uitgekomen.
    Voor mij is dit het Anderlecht niet meer dat ik heel mijn leven gekend heb, ook normaal, dat was ook zo geweest mocht eender wie het hebben overgenomen.
    Ik heb het eerder al veel sterker uitgedrukt, het Anderlecht van vroeger of waar veel mensen van dromen, komt nooit meer terug.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 13 november 2018 om 16:33
    Dus uiteindelijk is je afgunst gewoon niet op devroe maar eerder gewoon frustratie naar lang vervlogen tijden. Al goed dat je beseft dat het niet meer terug komt. Dat coucke en devroe niet meteen slagen heeft zijn redenen, remeber het half kratenartikel die ik heb getypt. Daar hebben noch hein, noch coucke, noch devroe schuld aan. Zet daar om het even wie. Het zal tijd, en veel tijd vragen. Enigste zekerheid dat er in belgenland is qua voetbal, Rsca komt altijd terug. Alleen rest de vraag, hoe lang gaat het duren. Dan spreek ik ook zo niet over een sporadisch gewonnen titel a la weiler.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 16:37
    Ja en nee, hoe kan je uitleggen waarom je geen vertrouwen hebt in iemand, mss omdat hij bij Brugge destijds ook weinig gerealiseerd heeft.
    heb het hier vandaag nog ergens geschreven, ik verwacht gewoon meer communicatie buiten het idiote twitter gedoe. Kan Devroe wel spreken ?
    of mag die niks zeggen?
    Ik denk dat die alleen aan coucke mag vragen als die zegt spring, hoe hoog?
    Denk dat we iemand nodig hebben die meer ballen aan zijn lijf heeft.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4863
    dinsdag 13 november 2018 om 16:56
    Op vlak van communicatie kan ik je wel volgen. Ik vind dat twitter gedoe op het belachelijke af.

    UIteindelijk moet je als club een filosofie uitwerken en je daaraan houden. We spreken van rsca dna, maar dat is vandaag de dag moeilijk definieerbaar wat dat precies is.

    2 gekende voorbeelden zijn Barcelona en Ajax

    Het gaat niet altijd om geld kost kwaliteit dus we gaan er een pak euro's tegenaan gooien.

    Werk aan een voetbalfilosofie, een sportief lange termijn plan. Die zijn wortels heeft vanuit de jeugd. Begint al bij de veldbezetting. Leid de jongeren op in een veldbezetting die de A ploeg hanteert, leid de jonge gasten op op een manier dat ze ook kunnen bijdragen tot de eerste ploeg op termijn.

    En als we dan toch de transfermarkt opmoeten, zoek dan profielen die passen in het systeem (die hoeven niet perse miljoenen te kosten) de juiste speler is niet diegene waarvoor je het meest betaald, wel degene die perfect in een het systeem past die je als club hanteert. Vertrekt de trainer of jeugdtrainer. Vervang hem door iemand die dezelfde opvattingen heeft. Anders is dat constant liedjes die terug vanop nul beginnen.
    Vind ik leuk
    Toca +40197
    dinsdag 13 november 2018 om 17:03
    Ik zit ook altijd te denken aan 'de filosofie' achter de transfers van de eerste coucke zomer.
    Geen enkele verdediger die we gekocht hebben kan volgens mij een 3-4-3 aan, op welke basis zijn die spelers gekocht, in t algemeen dan.
    We mogen uiteraard niet devroe en coucke afmaken na 1 transferperiode, maar er is toch veel te veel geld uitgegeven voor niks.
    En of al die ontslagen uit het oude tijdperk positief zijn, ben ik ook niet zo zeker van.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1047
    dinsdag 13 november 2018 om 16:50
    wel Toca ben het helemaal met U eens ,had wel wat geloof in Coucke maar in Devroe niet en laat ons hopen dat er betere tijden aankomen want nu is het zeer erg gesteld met onze ploeg
    Vind ik leuk
    Knightofh +603
    dinsdag 13 november 2018 om 11:23
    Hoeveel belang hebben die relaties nog denk je... De markt is compleet veranderd naar spelersmakelaars
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    dinsdag 13 november 2018 om 09:01
    Verschueren is een arrivist, fils à papa.
    Al gemerkt hoe Mister Michel zich weerde zoals een duivel in een wijwatervat om het huidige beleid maar goed te praten en dit alles in hoofdzaak om zoonlief goedgezind te zijn.
    Ge gaat me niet horen horen zeggen dat De Vroe het schitterend doet/deed tot nu toe, dat is volgens mij ook een foute beslissing geweest.
    Ik denk meer dat het hier gaat om het postje (eigenbelang) dan door zijn RSCA-DNA.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 november 2018 om 09:34
    Nogmaals , noem een betere !!! Afbreken is gemakkelijk
    Vind ik leuk
    Brick +814
    dinsdag 13 november 2018 om 07:07
    Goed voor het rsca DNA, Devroe werd puur door social media naar buiten gewerkt, sterk communicatiemiddel toch
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12392
    dinsdag 13 november 2018 om 07:24
    Stond in de sterren geschreven, ik had alleen nooit gedacht dat het zo snel ging gaan. Michaël heeft meer de stijl van Anderlecht. Ok, hij heeft nog niks bewezen maar Devroe heeft alleen nog maar bewezen dat hij er niks van kent.
    Vind ik leuk
    Rebel +1433
    dinsdag 13 november 2018 om 07:33
    Zal niet gemakkelijk zijn om zijn vader te evenaren,waren andere tijden,Coucke zal toch zijn portefeuille moeten opentrekken
    Vind ik leuk
    freeman +11973
    dinsdag 13 november 2018 om 08:31
    En wat wordt de volgende stap ? Coucke die Anderlecht opnieuw te koop zet ? Remember zijn woorden bij zijn aantreden : " Wie zegt dat ik hier over 5 jaar nog zal zijn ? "
    Vind ik leuk
    pitroken +124
    dinsdag 13 november 2018 om 13:24
    daarom zat de vroe zondag met een lang gezicht .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws