Operatie Propere Handen: Bayat en Veljkovic terug op vrije voeten?

    Operatie Propere Handen: Bayat en Veljkovic terug op vrije voeten?

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 20:00ma 12-11-2018 om 20:00

    De kogel is door de kerk: Joris Raskin is niet langer onderzoeksrechter in Operatie Propere Handen. Hij heeft gewerkt bij de KBVB en is dus niet onpartijdig. Worden meteen alle verdachten vrijgelaten?

    Hans Rieder, de advocaat van Bart Vertenten, lijkt dat alvast te denken. "Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat iemand aangehouden blijft, wanneer blijkt dat de man die het aanhoudingsmandaat afleverde, niet onpartijdig blijkt te zijn", vertelt hij bij VRT.

    Dat zou dus ook betekenen dat Mogi Bayat en Dejan Veljkovic vrijkomen. "Mijn belangrijkste doel is in de eerste plaats de invrijheidsstelling van meneer Vertenten. Hij zit nu al onterecht één maand in de gevangenis en ik denk dat het tijd is dat hij naar huis kan gaan. Ik kan alleen hopen dat iedereen die verantwoordelijkheid draagt in die zaak zijn verantwoordelijkheid opneemt en doet wat er eigenlijk zou moeten gebeuren: meneer Vertenten op staande voet vrijlaten."

    Plaats een reactie

    Toca +40198
    maandag 12 november 2018 om 20:14
    Dus de mogelijke gangsters gaan weer op naar huis. Waanzin.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    dinsdag 13 november 2018 om 07:25
    Absoluut niet. Het betreft hier niet het rechtssysteem dat faalt, wel magistraten die er werken.Raskin had beter moeten weten en de zaak aan een collega doorgegeven vooral wanneer je weet dat de elite van advocaten zich op de zaak zullen gooien.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 13 november 2018 om 07:26]
    Vind ik leuk
    Toca +40198
    dinsdag 13 november 2018 om 08:05
    Laten we hopen dat ze het hele onderzoek niet in twijfel kunnen trekken.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    dinsdag 13 november 2018 om 08:15
    Die hoop deel ik graag.
    Vind ik leuk
    Vlad +2677
    maandag 12 november 2018 om 20:20
    Propere voeten?👣
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 20:21
    Arm belgie , gebeurt dagelijks en ni alleen maar in de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16064
    maandag 12 november 2018 om 20:35
    Ik zou als advocaat echt beschaamd zijn om zo iemand vrij te pleiten. Zoiets is een regelrechte schande.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1047
    maandag 12 november 2018 om 23:43
    die advocaten geven niet om gerechtigheid , ze manipuleren alles en iedereen om hun clienten vrij te krijgen en zo veel geld in hun zakken kunnen steken , een geweten hebben ze niet vraag me toch vaak af hoe ze dat kunnen
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    dinsdag 13 november 2018 om 09:06
    De advocaten spelen hun rol. Gerecht is iets heel anders dan rechtvaardigheid. Als er lacunes zijn in het onderzoek, hoe banaal ook, is het hun plicht hierop in te spelen.
    Vind ik leuk
    polle1 +280
    maandag 12 november 2018 om 21:30
    dit gaat dezelfde richting uit als de bende van nijvel,nu dat de onderzoeksrechter te dicht bij de waarheid komt en de stal eens kan uitmesten moet hij weg, dus daar zal niets van verder gaan en die paljassen kunnen terug beginnen
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 21:36
    Vanaf nu maak ik er geen woorden meer vuil eraan , ik ben echt gedegouteerd van de Belgische rechtgang
    Vind ik leuk
    Bart Joos +974
    dinsdag 13 november 2018 om 07:19
    Niet echt nodig.Rechtspraak heeft nu eenmaal regels en procedure die werden opgesteld in ieders belang. Geloof me, ik maak het dagelijks mee. Vb: spaghetti-arrest. Is men een goede jager wanneer een fazant pardoes tegen de wagen vliegt ? Achteraf bleek het een zegen dat de besproken magistraat gewraakt werd door Cassatie maar dat klinkt niet populair bij de massa.De perceptie, weet je wel....
    Vind ik leuk
    Fckoller +53
    dinsdag 13 november 2018 om 07:21
    Ge kunt het vergelijken met de zaak Bellemans,die mocht ook vertrekken om daarna alles in de doofpot te steken.Had ik hier al gepost dat het zó zou aflopen.De gekende makelaars kunnen opnieuw verder doen.Dank u justitie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws