Hard oordeel voor Anderlecht: ‘De balans van de heenronde is gewoon negatief’

    Hard oordeel voor Anderlecht: ‘De balans van de heenronde is gewoon negatief’

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 13:50ma 12-11-2018 om 13:50

    Analist Peter Vandenbempt velt een hard oordeel voor Anderlecht. Paars-wit krijgt terecht kritiek de laatste weken, vindt hij tegenover Sporza.

    ‘Dat de kritiek op Anderlecht de laatste weken te hard zou zijn geweest, vind ik niet. De balans na de heenronde is gewoon negatief: een blamage in de beker tegen Union, na 4 duels uitgeschakeld in een bescheiden groep in de Europa League. Dat is toch een kaakslag voor het fiere Anderlecht.’

    In de Jupiler Pro League liggen de kaarten echter anders. ‘In de competitie kan het wel tevreden zijn over de kleine kloof met Club en Genk, maar niet met het gebrek aan niveau, kwaliteit en spektakel in te veel matchen’, aldus Vandenbempt.

    Poll

    Vind jij dit ook?

    (107 stemmen)

    Plaats een reactie

    purple +801
    maandag 12 november 2018 om 14:05
    Dat wisten we zelf ook wel...
    Maar dat telt allemaal niet ,het enige wat telt is dat we 1 punt achter staan op de beste club van Europa met de beste supporters....
    Stel je voor dat we goed zijn!!!
    Vind ik leuk
    pitroken +124
    maandag 12 november 2018 om 16:05
    de beste ploeg van Europa en omstreken een puntje meer,daar zijn ze natuurlijk zeeeer blij mee.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    maandag 12 november 2018 om 14:06
    Tuurlijk is dit een kaakslag voor RSCA! Alleen vergeten mensen (en de pers) snel en kan de wereld er in mei weer helemaal anders uit zien!
    Remember Brugge vorig seizoen: In augustus al Europees uitgeschakeld, de poules van de Europa League niet eens bereikt... Nog een grotere Europese blamage als de huidige van RSCA dus.
    Maar... goed herpakt tijdens het seizoen en sterk afgesloten met een mooie titel!
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    maandag 12 november 2018 om 14:15
    Zie ik Anderlecht niet doen hoor. Zelfs gisteren tegen 10 man had het zomaar fout kunnen gaan. Met deze ploeg worden we nooit kampioen. Zelfs geen toevalstreffer zoals met weiler waar niemand blij mee was.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 14:16]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3005
    maandag 12 november 2018 om 14:34
    Oei toca vent toch
    Nen antwaerepener is toch altijd
    Oeptimist tot in de kist
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    maandag 12 november 2018 om 14:36
    Ja maar niet naïef he 😁😁
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3005
    maandag 12 november 2018 om 14:37
    Das just
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:12
    Er i bijna geen verschil in de competitie en als Coucke zijn beloofde versterkingen haalt kunnen jullie gewoon meedoen voor de titel,want Club speelt ook niet de pannen van het dak en Genk is ook kwetsbaar
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    maandag 12 november 2018 om 15:23
    Maar die versterking moet ik eerst zien voor ik het geloof hoor.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:24
    Anders moet je hem Coucke de leugenaar noemen
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    maandag 12 november 2018 om 16:41
    Voor het seizoen sprak hij ook van versterkingen.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:44
    Hij dacht dat het versterkingen waren maar kwam bedrogen uit.Het is niet voor KVO dat hij moet kopen maar voor RSCA
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    maandag 12 november 2018 om 16:44
    Dat wou ik bedoelen. Daarom vind ik hem geen leugenaar natuurlijk v
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    maandag 12 november 2018 om 15:47
    ik ook T, waarschijnlijk hebben ze hier of daar weer enkele afdankertjes op het oog :D
    Vind ik leuk
    pitroken +124
    maandag 12 november 2018 om 16:07
    toca de ongelovigen thomas.
    Vind ik leuk
    Toca +40195
    maandag 12 november 2018 om 16:41
    Zou kunnen maar eerst zien en dan geloven.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 14:38
    Daarvoor hadden we uw analyse niet nodig hoor Peter om te weten dat het niet goed was.
    Maar we zijn misschien opnieuw vertrokken, nog eens gewonnen, ikzelf heb wel genoten van de match, jonge spelers op het veld, de nul kunnen houden. Mits wat versterking zit er misschien toch een mooie terugronde in het verschiet.
    Vind ik leuk
    camargue +3393
    maandag 12 november 2018 om 14:41
    Beste Peter, al van bij aanvang van de competitie is dit ruimschoots aangekaart geweest door de eigen supporters! Ik denk niet dat we u daarvoor nodig hebben. Ik stel mij dan ook de vraag: waar zouden we gestaan hebben indien we wel een degelijk elftal op de been hadden kunnen brengen ... waarschijnlijk eenzaam aan de top!
    Vind ik leuk
    TageMeister +5362
    maandag 12 november 2018 om 14:52
    Den bekeris een blammage(maar telt voor meerdere clubs) EL der zijn de afgelopen jaren al ergere zaken fout gelopen bij belgische vlubs tegen kleinere tegenstanders...

    en de competitie we staan amper op 4 punten van Genk maw als we 6 op 6 hadden gepakt tegen Eupen en Lokeren wast plots schitterend ofzo?

    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 16:05
    Peter heb sympathie voor u .Maar dees valt in herhaling .
    Vind ik leuk
    oesje +493
    maandag 12 november 2018 om 16:32
    alle 1 puntje minder dan de boeren die zo door de competitie gingen razen ook die zijn dan gezakt en dat met een ploeg die bijna drie jaar samen speelt dus hou doch op met die analisten gejank die goed verdienen voor lullig gepraat
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 17:30
    Vandenbempt en diene joost tis erover die 2
    Vind ik leuk
    Roach +2013
    maandag 12 november 2018 om 17:38
    We hebben inderdaad niet de beste maanden achter de rug, maar met een paar gerichte transfers kan het er al een stuk beter uitzien. Er is te weinig vertrouwen in eigen kunnen en in dat van hun medespelers en al die fluitconcerten gaan het er zeker niet beter op maken. Het kan nog een geluk zijn dat we alles op de competitie kunnen zetten, maar zelf geloof ik daar niet echt in. De transfers die in januari komen, moeten er in ieder geval boenk op zijn, dan kan je het jaar misschien nog met een goed gevoel afsluiten en met goeie moed het nieuwe seizoen aanvatten.
    Vind ik leuk
    woutersca +134
    maandag 12 november 2018 om 19:09
    Rsca heeft al sinds het begin van het seizoen (en ervoor..) bakken kritiek gekregen, over transferkeuzes, beleid, opstellingen, prestaties, ... elke week opnieuw. We staan 1 punt achter op het toch meer bejubelde Brugge. 1 punt. Genk is de top van de top, elke week opnieuw is iedereen lyrisch: 5 punten verschil. 5 punten tov 15 weken dag en nacht verschil in de pers. Ik ben natuurlijk ook fan van genk en de manier waarop ze schelen. Anderlecht probeert dit seizoen volop in te zetten op belgische+jeugd (of toch op zen minst een van beiden): Saelemaekers, Bornauw, Amuzu, Bakkali, Dimata, Gerkens, Sambi, Dauda.. Daar mag toch ook wat meer begrip voor komen. Nogmaals: 1 en 5 punten tov zooooveel gekak.. Ik vind het allemaal een beetje onterecht :) aankopen breken niet echt door (sommigen doen het toch zeer behoorlijk) maar een dikke pluim voor wat Coucke, Devroe en Vanhaezebrouck proberen te doen!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws