Zo lang dat niet verdwijnt, krijgen we de echte Kums niet te zien

    "Zo lang dat niet verdwijnt, krijgen we de echte Kums niet te zien"

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 11:34ma 12-11-2018 om 11:34

    Sven Kums was afgelopen zondag dé man bij Anderlecht. Met twee doelpunten zette hij zijn eigen ex-club AA Gent opzij. Volgens Peter 'T Kint van Sport/Voetbalmagazine was dat nog niet zeggen dat hij helemaal terug is.

    Hij vraagt zich luidop af wat er verwacht wordt van Kums. "De echte Kums is iemand die een ploeg doet draaien, op voorwaarde dat het geheel geolied voetbalt en iedereen zijn taken uitvoert. Zo'n machine lijkt Anderlecht op dit moment niet, zelfs zondag niet tegen AA Gent, dat geruime tijd met tien speelde en toch relatief wat kansen afdwong. In zijn opmerkelijke reactie achteraf had Hein wel voor een deel gelijk: Kums viel op door zijn goals, maar had daarnaast ook mindere momenten. Balverlies, slechte keuzes."

    Het is dus lang niet zeker dat Kums nu vertrokken is. "Anderlecht is nog te veel zoekend naar complementariteit, en te veel afhangend van beslissende momenten van één speler. In augustus was dat Santini, daarna Dimata en Bakkali. Dit keer was het Kums. Wie is het morgen? Zo lang die wisselvalligheid niet verdwijnt, zullen we de echte Kums niet zien."

    Plaats een reactie

    Rebel +1399
    maandag 12 november 2018 om 11:43
    Zo lang er iedere week een matchwinnaar bij is ,geen probleem ,er zou wel een probleem zijn als er 11 matchwinnaars zouden komen,stel je voor tegen club
    Vind ik leuk
    K1908 +1110
    maandag 12 november 2018 om 12:14
    Ben ik het niet echt mee eens. Ik ben blij met de 3 punten, en het spel ging er ook op vooruit, al is het nog ver van ideaal. Ik zou toch vooral ook graag wat consistentie zien...
    Vind ik leuk
    Rebel +1399
    maandag 12 november 2018 om 12:18
    Komt wel automatisch als er een echte type ploeg staat
    Vind ik leuk
    K1908 +1110
    maandag 12 november 2018 om 12:26
    Fingers crossed.

    De laatste 3 wedstrijden wel met 3 verschilende formaties gespeeld... :P

    3-4-3
    4-3-3
    4-4-2

    Dat gevoel had ik toch iig...
    Vind ik leuk
    DDT +3445
    maandag 12 november 2018 om 11:46
    Ach dan zeuren de "analisten" weer dat het gevaar niet van overal komt zoals bij Genk. Anderlecht is zeker niet de beste ploeg maar in de pers is het precies een degradatie kandidaat bij momenten. Gewoon sportweekend van vroeger. Alle matchverslagen en geen analyse achteraf, juist een kort interview met de trainer ipv dat gezever van Geert de vlieger
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    maandag 12 november 2018 om 11:51
    Waarom wordt RSCA steeds tot op het bot kapot geanalyseerd? Iedereen weet ondertussen dat er een hoop mankementen zijn welke dienen te worden opgelost. Waarom hoor ik hier nooit iemand zulke analyses maken over Gent, Genk, Brugge of Standard?
    Vind ik leuk
    Rebel +1399
    maandag 12 november 2018 om 12:15
    Dat vindt niemand interessant,ze zouden lezers verliezen😂😂
    Vind ik leuk
    camargue +3305
    maandag 12 november 2018 om 12:20
    goe bezig zene, en dat voor op ne maandag :D
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 12:05
    Het middenveld van Anderlecht is gewoon te weinig beslissend. Makarenko, Trebel, Kums.... Je moet om goed te zijn spelers hebben die in het middenveld spelen en die meer spelbepalend zijn. Ik ben blij dat Kums nog eens laat zien dat hij wel degelijk aanvallend iets kan bijbrengen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws