Club Brugge verliest veel punten in JPL: ‘Daar ligt de belangrijkste reden’

    Club Brugge verliest veel punten in JPL: ‘Daar ligt de belangrijkste reden’

    Gepubliceerd: maandag 12 november 2018 om 08:16ma 12-11-2018 om 08:16

    Landskampioen Club Brugge verloor op het veld van Charleroi. In de Champions League won het nog met overtuigende cijfers op het veld van AS Monaco (0-4).

    Het Belang van Limburg ziet een reden waarom Blauw-Zwart zoveel punten verliest in eigen land. ‘Het verschil met andere competities is dat er in België voorlopig maar voor anderhalf punt wordt gespeeld. En daar ligt meteen de belangrijkste reden voor de Brugse laksheid.’

    ‘Nu Club Brugge zo goed als zeker geplaatst is voor de 1/16de finales van de Europa League, zal het velen benieuwen hoe de spreidstand tussen het Europese parcours en de Belgische competitie voortgaat. In voorbije seizoenen kwam Club soms adem tekort toen de play-offs in volle hevigheid losbarstten. Maar niks garandeert dat de voorzichtige aanpak nu wel tot succes leidt.’

    Poll

    Vind jij dit ook?

    (219 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bart Joos +981
    maandag 12 november 2018 om 08:32
    Het is en blijft dansen op een slappe koord al kan ik me niet inbeelden dat Club met die gedachte in het achterhoofd de Belgische velden opstapt. Een weergaloos Europees succes boeken om 3 dagen later te spelen tegen bvb. Eupen. Kwestie van je mentaal steeds maar op te laden. Europees voetbal kost punten in de nationale competitie, altijd zo geweest.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    maandag 12 november 2018 om 08:49
    Vreemd...
    RSCA's mooiste Europese Campagnes van de afgelopen 20 jaar:
    2000-2001 met de groepswinst in de Champions League: In België ook kampioen!
    2009-2010, waarin ze na de groepswinst in de poules van de Europa League Bilbao met 4-0 verslaan en uiteindelijk in de 8e finales nipt en onverdiend verliezen van Hamburg: In België kampioen!
    201602017, waarin ze de kwartfinale van de Europa League in de verlengingen verliezen van Man U: In België kampioen!
    Deze prestaties waren inderdaad weergaloze Europese successen... De winst van Brugge tegen de laatste uit Frankrijk catalogeer ik hier echter niet onder!
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 08:58
    Wat FCB betreft , wij klopten ook de allergrootste clubs van Europa. Het probleem wij , alle Belgische clubs kunnen niet meer mee in Europa als gevolg van geld. Meer niet.en dan worden de beste spelers nog weggeplukt of weggelokt door het grote geld.
    En weet je waarom RSCA ook sukkelt.
    Gewoon als gevogl van verkoop van zeer goeie jonge spelers die je zo maar niet kunt vervangen.
    En dan heeft RSCA nog een groter budget dan onze provincieploeg.




    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 09:09]
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    maandag 12 november 2018 om 09:05
    Dat klopt hoor en ik wilde helemaal geen afbreuk doen aan de historiek van Brugge! Natuurlijk hebben jullie ook geweldige mooie Europese overwinningen behaald!
    Alleen kan je de winst tegen Monaco van afgelopen week toch moeilijk een weergaloos Europees succes noemen he...
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    maandag 12 november 2018 om 17:55
    Monaco of Bilbao.Vergelijkbaar.En PSG heeft ook maar 0-4 gewonnen op Monaco.En dat met een vedettenploeg.
    Vind ik leuk
    Bart Joos +981
    maandag 12 november 2018 om 09:03
    Ik laat me niet verleiden tot oeverloze discussies al moet ik toegeven dat U in de voorlaatste zin het correcte woord gebruikt; "waren".
    Vind ik leuk
    Daydreamer +5138
    maandag 12 november 2018 om 09:07
    Hey, helemaal geen moeite om dit te zien hoor! Ik spreek inderdaad over "waren" want dat is nu eenmaal wat het is... verleden tijd. Ik vrees dat die tijden ook nooit zullen terugkomen, net zomin als Brugge ooit nog de finale van de Champions League zal halen. Jammer voor het Belgische voetbal maar financieel kunnen we dit niet...
    Vind ik leuk
    Bart Joos +981
    maandag 12 november 2018 om 09:34
    Is inderdaad zo.Ik herinner me dat Anderlecht seizoen 2000 op zeker ogenblik de ploeg was met beste resultaten in de CL. (Radzinsky-Koller in de aanval). De waarheid mag ook gezegd worden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 10:42
    @ daydreamer: Dat kan misschien allemaal wel kloppen, maar CLUB betaald de scheidsrechters niet om kampioen te worden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 november 2018 om 10:42]
    Vind ik leuk
    maandag 12 november 2018 om 15:38
    Weer ne journalist die iets probeert te verklaren wat er niet is,is gewoon verkeerde ingesteldheid tav de kleine ploegen die hun zuur opbreekt
    Vind ik leuk
    strat2 +499
    maandag 12 november 2018 om 10:03
    De keeperskwestie heeft Club Brugge toch algauw een zes tal punten gekost.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +2269
    maandag 12 november 2018 om 10:39
    IDD dat waren 2verlies matchen waar we de winst in hand hadden maar door flagrand falen van de keeper die matchen veloren ,de keepers van andl genk stand antw wonnen daarentegen punten voor hun ploeg hopelijk doet horvath het in de terug ronde ook goed en kan hij voor ons ook punten winnen
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    maandag 12 november 2018 om 10:23
    Dit geld eveneens voor Anderlecht, Genk en Standaard.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws