Coucke slaat mea culpa: Te veel zwaktes in deze kern

    Coucke slaat mea culpa: "Te veel zwaktes in deze kern"

    Gepubliceerd: zondag 11 november 2018 om 13:03zo 11-11-2018 om 13:03

    RSC Anderlecht begon vol goede moed aan het nieuwe seizoen. Veertien speeldagen na het begin van de competitie is die moed ver te zoeken. De Brusselaars staan amper op een vierde plek, ondanks de investeringen van Marc Coucke.

    Anderlecht en Coucke hoopten weer voor de titel mee te kunnen strijden. Dat lijkt nu niet meteen meer mogelijk. "Eerlijk waar: we dachten dat deze kern gewapend was om op drie fronten te strijden", zegt Coucke.

    "We waren heel ambitieus, maar er zit geen standvastigheid in. De enige standvastigheid die we zien, is dat deze ploeg elke match een zwak moment heeft. Er zitten te veel zwaktes in deze kern", slaat hij mea culpa in Het Nieuwsblad.

    Dat Coucke in de wintertransferperiode de ploeg zal versterken is geen twijfel meer. "Tot januari bekijken we het match per match. Met de Financial Fair Play heeft Anderlecht geen enkel probleem. We zullen wel zien", geeft hij aan.

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +15583
    zondag 11 november 2018 om 13:16
    Toch al een goede stap en teken dat het besef er is. Nu overgaan tot daden in januari.
    Vind ik leuk
    vanhimst +1045
    zondag 11 november 2018 om 13:37
    dat hoop ik ook maar dan spelers die werkelijk een meerwaarde zijn voor de ploeg en ze moeten dan ook direct inzetbaar zijn
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15583
    zondag 11 november 2018 om 13:59
    Zal inderdaad niet makkelijk zijn, maar het is nu eenmaal van moetens.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 13:36
    Marc ik zou eens praten met dat manneke dat ge van oostende hebt meegebracht want die zit er volgens mij voor veel tussen.
    Vind ik leuk
    Lunam +1622
    zondag 11 november 2018 om 13:57
    Is een collectief falen bij aankoop, te makkelijk om te schieten op 1 iemand. Wel positief dat ze tot besef komen en dit dan nu ook naar buiten brengen, was anders telkens Hein die het grootste doelwit was.Elk heeft boter op zijn hoofd.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 11 november 2018 om 15:04
    Verschillende goede spelers zijn nodig voor dit recht te trekken. Markovic, Hanni en andere goede spelers die voor creativiteit zorgen zijn zeker nodig. Dan nog een verbeterde versie van Makarenko want Makarenko is niet goed genoeg voor Anderlecht veel te slap.
    Vind ik leuk
    Lunam +1622
    zondag 11 november 2018 om 17:46
    Nu is er de roep naar Hanni, voor zijn vertrek werd er nochtans ook veel geroepen, maar dan tegen hem. Het kan verkeren.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    maandag 12 november 2018 om 08:52
    Zoek naar vorige comments van mij. Ik heb Hanni altijd verdedigt vanaf het begin tot het einde. Heb een shirt van hem liggen thuis. Nooit gesnapt waarom het Anderlechtpubliek hem zo hard aanpakte. Zijn cijfers waren de beste en er waren er veel slechtere dan hem. Heb zijn vertrek altijd jammer gevonden. Was nochtans een speler zoals Anderlecht ze graag heeft.
    Vind ik leuk
    zondag 11 november 2018 om 17:13
    Hoeveel keer gaat prins carnaval nog mea culpa slaan? Begint afgezaagd te geraken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws