UPDATE: Toch geen transfer voor flop van Club Brugge: Hij keert niet terug

UPDATE: Toch geen transfer voor flop van Club Brugge: "Hij keert niet terug"

Gepubliceerd: zaterdag 17 november 2018 om 11:47za 17-11-2018 om 11:47

Het Belgisch verhaal van Dortin Rotariu lijkt stilaan op zijn einde gekomen te zijn. De Roemeense middenvelder kon de verwachtingen nooit helemaal inlossen. Een terugkeer naar zijn thuisland lonkt.

Het Roemeense Digisport geeft aan dat FCS Boekarest grote interesse toont in de aanvallende middenvelder. De topclub zou Rotariu maar al te graag opnieuw naar Roemenië halen.

Club Brugge is niet overtuigd door Rotariu, maar wil hem ook niet zomaar laten gaan. Het verlangt naar verluidt een som tussen de 2 en 2,5 miljoen euro voor de middenvelder.

Rotariu werd in januari 2017 door Club Brugge naar België gehaald, maar kon nooit echt overtuigen. Na zes maanden Club Brugge werd hij uitgeleend aan Royal Excelsior Moeskroen. Ondanks enkele goede prestaties leende Club Brugge hem dit seizoen opnieuw uit, aan AZ. Ook in Nederland wisselt de Roemeen de goede met slechte prestaties af.

Update 12/11, 18.42 uur: Gigi Becali, de flamboyante voorzitter van FCS Boekarest, heeft aan het Roemeense EVZ bevestigd hij momenteel onderhandelt over de transfer van Rotariu. "Club Brugge vraagt twee miljoen euro, terwijl ik 500.000 euro bied. We zijn aan het onderhandelen", verklaarde Becali.

Update 17/11, 11.47 uur: De kans dat Rotariu terugkeert naar Roemenië wordt steeds kleiner. Volgens familielid Ilie Rotariu is er namelijk helemaal geen sprake van een transfer. "Hij is absoluut niet van plan om terug te keren naar Roemenië", klinkt het in de Roemeense media.

"Hij is pas drie maanden bij AZ en speelt daar ook. Daarnaast heeft hij ook nog een contract bij Club Brugge", klinkt het. Een verlengd verblijf bij Club Brugge lijkt hij dus ook niet uit te sluiten, al lijkt de kans klein dat hij nog blijft bij de Bruggelingen.

Plaats een reactie

Hierulf +2047
zondag 11 november 2018 om 08:19
Toch lachtte Mannaert Anderlecht uit over Stanciu...
[Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 08:20]
Vind ik leuk
Ultron1891 +1204
zondag 11 november 2018 om 09:15
Weet niet of dat effectief waar is maar Rotariu heeft wel geen 10 miljoen gekost dus ik zie de ironie wel. Mijn persoonlijke (bescheiden) menig... men scout vaak te impulsief, 1 of 2 knalprestaties van een of andere jonge gast en het is inneens de spreekwoordelijke witte merel.
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 10:08
Dit is omdat er te weinig mensen in het bestuur zitten die ook maar iets van voetbal kennen en dat heeft jarenlang vrijspel aan de managers gegeven .
Vind ik leuk
maandag 12 november 2018 om 19:53
Ik vrees dat er niks anders op zit voor Belgische teams... De jonge gasten die duidelijk talent hebben, worden al snel weggekaapt door de grote competities. Voor ons is het gokken op de overblijfsels.
Vind ik leuk
Lodecol13 +4215
zondag 11 november 2018 om 10:52
Ne hele slimme gij 10mlj tegen 2mlj zal het voor u uitrekenen is 8mlj verschil heb je het begrepen nu ,
Mannaert mee lachen ?? Die heeft andere dingen om mee te lachen de jackpot van de CL + -- 30 milj wat een oorlogs kas voor volgend seizoen. HiHIHAHAAA
Vind ik leuk
jericho666 +4034
maandag 12 november 2018 om 18:55
As ge brol koopt vr veel geld, zoals dit jaar, zal u oorlogskas rap leeg zijn
Vind ik leuk
Hhti +1803
maandag 12 november 2018 om 20:46
Alsof er geen dure brol in RSCA rondloopt!! Kums, Trebel krijgen beiden 1,5 miljoen€ per jaar en wat brengen ze op??
Vind ik leuk
Lodecol13 +4215
maandag 12 november 2018 om 22:13
Na die van 10mlj ene van8 mlj voor a een breuk te lachen ene ezel stoot geen 2x ..'...hihihi stond er bij en keek er na twas stoeme steenezel de groeten in andl
Vind ik leuk
freeman +14426
zaterdag 17 november 2018 om 13:18
Die kostte Club dan ook " slechts " 2 mio ! Niet te vergelijken met 10 mio ....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 17 november 2018 om 13:20]
Vind ik leuk
zaterdag 17 november 2018 om 14:02
Rotariu heeft in de playoffs met MPH mee laten zien dan alle kansen die Stanciu had. En daarbij. Hij krijgt geen kans omdat Leko niet met vleugelaanvallers speelt. En verdedigen kan hij niet dus...
Vind ik leuk
Freddyploiks +15733
zondag 11 november 2018 om 08:35
Alweer een Roemeen-probleem
Vind ik leuk
zondag 11 november 2018 om 10:58
Dat is de kern vd zaak : talent is er maar geen werkethiek. Kwam vorig seizoen als enige terug na vakantie zonder z'n basis fysische opdrachten te vervullen met als gevolg een enorme achterstand en toch niet die grote trainingswil erbij. Voorbeeld van iemand die het kan maar : liever lui dan moe.
Vind ik leuk
JDP +908
maandag 12 november 2018 om 19:37
Van de werkethos van Marin bij Standard kunnen we nochtans niet klagen : een voorbeeld voor vele spelers
Vind ik leuk
DDT +4102
zondag 11 november 2018 om 08:44
Roemeense competitie stelt niks voor. Daar kunnen veertigers nog mee.
Vind ik leuk
Kris1 +1331
zaterdag 17 november 2018 om 15:44
Dat hij nog wil terugkeren naar Brugge spreekt in zijn voordeel. Net als het feit dat hij over een zeer goede techniek beschikt. Als hij zich wil smijten om niet naar Roemeië terug te moeten keren, is dit een speler die Club iets kan bijbrengen. Volgens mij heeft hij meer potentieel dan Rezaei, alleszins meer talent.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws