Heimwee slaat toe: Onder Vanden Stock is zoiets nooit voorgekomen

    Heimwee slaat toe: "Onder Vanden Stock is zoiets nooit voorgekomen"

    zaterdag 10 november 2018 om 18:45

    Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat Roger Vanden Stock zijn plaats afstond aan Marc Coucke. De ex-voorzitter kreeg tijdens zijn bewind aardig wat kritiek, maar er is ook heimwee naar hem.

    Onder meer Hugo Camps ziet in dat Vanden Stock ook zijn verdiensten had. "Er werd altijd wat lacherig gedaan over Roger Vanden Stock als preses van Anderlecht. Het rampseizoen van RSCA is nochtans onder zijn bewind niet voorgekomen. Ik begrijp de heimwee van de fans naar de zogenaamde fils à papa. Hij was inderdaad de zoon van zijn vader, maar door de jaren heen heeft deze ex-voorzitter eigen klemtonen gelegd in beleid en beeldvorming van de club", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

    Dat is nu wel anders. "Vandaag is Anderlecht moeras. Marc Coucke mag dan zijn voorganger bij paars-wit met hautaine afstandelijkheid blijven begroeten, Roger was nooit een obstakel voor de grandeur van de historische club. Van Coucke weet ik het nog zo niet. Mannen die een sociaal bloedbad nodig hebben om leiderschap te vestigen, houden er antieke mores op na."

    Anderlecht staat nu voor een belangrijke periode. "Anderlecht heeft er altijd een herkenbare stijl op nagehouden. Vandaag is niets meer herkenbaar, het voetbal niet, de mensen niet, de toekomst niet. Paars-wit had onder Meneer Roger ook slechte jaren, maar er was altijd nog de gecultiveerde glans van een rijk verleden. Aan die cultuur wordt niets meer gedaan, alles moet nu nieuw alsof Dolle Mina's in het Astridpark aan het bewind zijn. Hoe gekker, hoe liever."

    Plaats een reactie

    Toca +36467
    zaterdag 10 november 2018 om 19:00
    Wanneer gaat er ooit iemand heimwee mogen hebben voor camps. Denk wel niet dat zo iemand bestaat.
    Vind ik leuk
    Knightofh +515
    zaterdag 10 november 2018 om 19:30
    Dat is alleszins reden genoeg om opgenomen te worden in het gekkenhuis.
    Vind ik leuk
    Patfey +5251
    zaterdag 10 november 2018 om 21:56
    Ach, je had de hele column moeten lezen. Hij verwijt Coucke en co ook “rechts-conservatief” te zijn. Waarschijnlijk een halsmisdaad,
    Ik dacht al, heeft VP deze keer Camps vergeten, of hebben ze het eindelijk begrepen?
    Vind ik leuk
    Filiep +138
    zaterdag 10 november 2018 om 19:07
    Misschien is dat het Anderlecht niet dat de supporters voor ogen hebben.
    Maar wat ook belangrijk is dat het een Anderlecht wordt zonder schulden.
    Dus een beetje geduld is hier wel op zijn plaats
    Vind ik leuk
    purple +557
    zaterdag 10 november 2018 om 20:34
    Stop toch met zeveren man....
    Onze voorzitter is 4 miljard rijk!!!
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3047
    zondag 11 november 2018 om 00:22
    Dat kan zijn, maar daarmee heeft Anderlecht nog geen geld hé...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4410
    zondag 11 november 2018 om 01:22
    aan bovenstaande comment zit weinig zever vast nogthans, enfin , als men niet ziene wil ...
    Vind ik leuk
    Mike1208 +290
    zaterdag 10 november 2018 om 19:11
    Voor één keer heeft Camps het bij het rechte eind.
    Vind ik leuk
    FL +161
    zaterdag 10 november 2018 om 19:24
    Grapje vermoed ik ?
    Vind ik leuk
    Gimini +710
    zaterdag 10 november 2018 om 21:42
    Daar zijn nog seizoenen geweest met een hele povere start (1ste ronde)van Anderlecht. Camps is en blijft een zeveraar.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4410
    zondag 11 november 2018 om 01:23
    stel ik mij de vraag hoeveel alchool je al geconsumeerd hebt :P
    Vind ik leuk
    Makke53 +278
    zaterdag 10 november 2018 om 19:29
    De schwung van eertijds is er totaal uit! De grandeur style is weg. Het verheerlijking momentum is zoek! Je hebt de basis, maak 3 goeie aankopen! Die mogen wa kosten! Als ge terug wa grandeur wilt zulde toch tussen de 80 a 150 milj moeten dokken op de transfermarkt!
    Gezien das kapitaal kon der Coucke, een X doorbijten!
    Vind ik leuk
    Knightofh +515
    zaterdag 10 november 2018 om 19:31
    80 a 150m? Voel jij je wel goed?
    Vind ik leuk
    Toca +36467
    zaterdag 10 november 2018 om 19:42
    Het realisme helemaal kwijt.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4410
    zondag 11 november 2018 om 01:24
    zoals zowat elke rsca supporter. Begin het hier zo stillekes aan moe te worden
    Vind ik leuk
    Gimini +710
    zaterdag 10 november 2018 om 21:51
    Zakken pieke zakken. Veel goedkoper zou het zijn , Hein buiten. Je kan geen goede ploeg kopen , die moet je maken, Hein kan daar geen kl....n van. Coucke is een zakenman , denk je nu echt dat die met geld gaat smijten , droom verder . het kost een paar miljoen om HVH buiten te kiepen , als dat gratis ging lag die er al lang uit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws