Anderlecht komt met officieel statement na beschuldigingen uit Football Leaks

    Anderlecht komt met officieel statement na beschuldigingen uit Football Leaks

    zaterdag 10 november 2018 om 16:28

    Ook RSC Anderlecht dreigt in zwaar weer te komen door de schandalen rond Football Leaks. De Brusselaars zouden enkele jaren terug vier illegale transfers van jeugdspelers hebben afgerond. 

    Paars-wit komt zaterdag dan ook met een communiqué omtrent de beschuldigingen. 'Vandaag wordt RSC Anderlecht in de media geciteerd i.v.m. zogenaamd niet correcte jeugdtransfers uit het verleden (2011 e.a.). RSCA is op dit ogenblik niet op de hoogte van een eventueel lopend onderzoek', luidt het kort.

    Als Anderlecht schuldig bevonden zou worden, riskeert de club een geldboete en eventueel zelfs een transferverbod. Overigens is de recordkampioen niet de enige die enkele schimmige transfers gerealiseerd zou hebben. Ook Royal Antwerp FC en Zulte Waregem blijken niet helemaal zuiver op de graat.

    Plaats een reactie

    Prpldynmt +5563
    zaterdag 10 november 2018 om 16:48
    Football Leaks is gewoon de Dag Allemaal van het voetbal. Veel blabla zonder rechterlijke bewijzen te geven of de bevoegde instanties eerst te informeren.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    blondel +2577
    zaterdag 10 november 2018 om 16:55
    Dan heb je het nog niet goed allemaal gelezen.Niet dat ik er veel van verwacht,want dan moeten de meeste grote ploegen geschorst worden en dat lijkt mij een utopie.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    zaterdag 10 november 2018 om 17:24
    Tja hoe lang mogen ze geen transfers doen? Barcelona had 3 transferperiodes, Atletico 2 transferperiodes, Real Madrid zelfs maar 1. Allemaal voor hetzelfde vergrijp. Als het in ieder geval waar is dan is minstens 1 transferperiode een terechte maatregel.
    Maar afwachten dus.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    zaterdag 10 november 2018 om 17:39
    Als dit bewezen wordt 10 miljoen euro boete,5 jaar transferverbod en hup naar derde klasse met dat ploegske uit hellhole.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1355
    zaterdag 10 november 2018 om 17:43
    En als dit Club Brugge was? 1 euro en 30 minuten transferverbod?
    Vind ik leuk
    ROBSON +2917
    zaterdag 10 november 2018 om 17:47
    Club houdt zich niet bezig met zulke praktijken. In het verleden was er al het omkoopschandaal,liegen over leeftijd van spelers en nu dit.
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1355
    zaterdag 10 november 2018 om 18:00
    Natuurlijk, mijn excuses! Brugge is natuurlijk de enigste club ter wereld waar ze nog nooit aan zo’n praktijken hebben gedaan.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3827
    zaterdag 10 november 2018 om 18:38
    Doe geen moeite. Daar komt alleen blinde, haatdragende, hersenloze onzin uit.
    Vind ik leuk
    polle1 +218
    zaterdag 10 november 2018 om 20:14
    dat ze dan in england alle ploegen maar is controleren en in spanje ook daar geur veel meer dan hier maar ja die ploegen hebben geld en die kopen zich eruit
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws