Tribune Zuid van Genk niet blij: 'Dit mag nooit meer gebeuren, nooit'

    Tribune Zuid van Genk niet blij: 'Dit mag nooit meer gebeuren, nooit'

    vrijdag 9 november 2018 om 19:14

    KRC Genk pakte donderdag in eigen huis een punt in de Europa League tegen Besiktas. Al waren de Genkse fans achteraf niet zeker of hun club de thuisploeg was. De fans van Tribune Zuid uitten via Facebook hun ongenoegen.

    Voor de match waren al Genkse fans minder blij. Zij moesten immers (om veiligheidsredenen) hun vaste plaats afstaan aan Turkse fans. Blijkbaar konden ook Turkse fans tussen de thuisfans zitten.

    'Beşiktaş thuis..... of uit? Europees thuis, altijd iets om naar uit te kijken. Deze wedstrijd stond met stip genoteerd en wat voor ons een schitterende clash moest worden werd er boven onze hoofden anders over beslist', stelt Tribune Zuid.

    De fans nemen lijken het bestuur van Genk niks kwalijk te nemen, maar kijken hogerop. 'Toevallig voor 14 oktober beslissen de heren van stand dat ze de Turkse gemeenschap deze match moeten laten meebeleven en nee, niet enkele, het uitvak vergroten zodat we iedereen kunnen toelaten. Kosten noch moeite werden gespaard. Trouwe Genk fans moeten maar plaats ruimen.'

    Onze grond
    De Genkse fans tonen weinig begrip voor de situatie. 'Een hele politiemacht was opgetrommeld om die trouwe, gewelddadige thuis-supporters op veilige afstand van de bezoekers te houden. De bezoekers mochten wél gewoon door (logica?) en komen zelfs uitdagen. Uiteraard volgt er chaos. We voelen ons misnoegd en criminelen in nota bene ons eigen stadion, onze grond.'

    Tribune Zuid besluit: 'Bedankt aan degene die dit mogelijk hebben gemaakt. Dit mag nooit meer gebeuren wat ons betreft, nooit meer.'

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 november 2018 om 19:24
    Tja geef hen eens ongelijk.
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 19:42
    Walgelijk was het. Ik ga sinds 1963 naar het voetbal (eerst Thor Waterschei, nadien KRC), maar nooit heb ik zulke vernedering moeten ondergaan als gisteren na de match, wanneer we ons wilden begeven naar onze Club-Zuid kantine, zoals we altijd deden. Door zwaar bewapende robocops werden we als honden weggejaagd. Zij vervulden hun opdracht, dat begrijp ik wel, maar er is maar 1 persoon verantwoordelijk voor die rottoestanden, en dat is onze geliefkoosde 'Turkse' burgemeester. Over lijken gaan om 'Turkse' stemmen te ronselen, daar was dit alles een rampzalig (en te voorspellen) gevolg van.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:10
    Wim Makak woont helaas in straat van mijn ouders. Was verwonderd dat straat niet was afgezet na de match zodat hij zijn vriendjes kon ontvangen op de koffie met varkenspootjes.
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    vrijdag 9 november 2018 om 20:12
    Halal-varkenspootjes wel te verstaan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:05
    Dat is de typische kutmentaliteit van de belgische politiekers. De belg moet zich altijd maar aanpassen en toegeven. En om eerlijk te zijn we zijn ook veel te braaf om dat allemaal te pikken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 21:08
    Zelfde toestand tijdens RSCA-Fenerbahçe, ik ben de 2de helft in een cafeetje rond het stadion blijven kijken. Ik was verbolgen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:15
    Wie is wim makak want ben effe niet mee vrees ik.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 20:20
    De geweldig sympathieke burgemeester van de stad met de beste voetbalclub van Belgie
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4765
    vrijdag 9 november 2018 om 20:34
    Eric Tomas?
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:14
    Who the fuck is Eric Tomas???
    Vind ik leuk
    firedwarf +3141
    vrijdag 9 november 2018 om 21:44
    Wim Dries CD&V burgemeester van genk
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 23:15
    Eerder AKP burgemeester, want die heeft Erdogan op speeddial staan
    Vind ik leuk
    valere +352
    vrijdag 9 november 2018 om 21:18
    Zelfs in de stations kunnen die politiekers hun voorkeur voor vreemd gespuis niet wegsteken.Als dat zo voortgaat,dan staan de muzelmannen in 5 jaar in elk Limburgs stadhuis vooraan.Proficiat mannen,uw eigen volk verloochenen voor een duizendtal stemmen.Allemaal volgende keer op het Vlaams Blok stemmen,gedaan met dat gepamper,dit is ONS land!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 21:50
    Ha ok boys bedankt!!! Ik ben weer helemaal mee.
    Vind ik leuk
    Chroom +332
    vrijdag 9 november 2018 om 21:51
    Zoals ze onze straten en autosnelwegen
    blijven inpalmen met hun trouwstoeten en lak hebben aan onze regels en cultuur gaan ze nu ook onze voetbal stadions inpalmen met dezelfde pamperpolitiek zaaien ze chaos en boezemen de familiale supporters angst in om nog met vrouw en kinderen naar het voetbal te
    gaan kijken, en wat doen wij? Wij passen ons aan aan hun grillen geven ze meer plaatsen en voeren ze gratis met de bus naar het stadion ook al hadden ze geen tickets, we nemen St -Niklaas zijn kruis op zijn mijter af en schaffen alle benamingen af die naar ONS geloof verwijzen om deze brave nieuwe belgen maar zeker niet te schofferen, Wij verloochenen ons geloof, cultuur en gebruiken en worden steeds koud gepakt door onze pamperpolitiekers.
    Het wordt hoog tijd dat we deze pamperpolitiekers de keuze laten zoals bij de Brugse metten( schild of vriend) KEBAP OF SPEK.
    Vind ik leuk
    Dan4red +457
    vrijdag 9 november 2018 om 23:14
    Hadden RC Genk fans maar volledig het stadion moeten bezetten hé ;-)) Uitverkocht, dan moest en konden er geen plaatsen verzet worden... Als Belgische fans meegaan naar Turkije, zitten ze bovenaan onder het dak, in een hoek van het stadion, in een kooi met een net erboven... hier geven ze gewoon de tribune achter de goal gewoon weg... en dat als je weet dat er "geen bezoekers" aanwezig waren hé...
    Vind ik leuk
    Chroom +332
    vrijdag 9 november 2018 om 23:55
    Alleen waren hier de plaatsen(abo) al verzet om plaats te maken voor de turkse vriendjes alvorens de eigen supporters de kans kregen en door het onveiligheidsgevoel vele eigen supporters afhaken en verkiezen om de match thuis veilig te volgen voor tv zonder te moeten vrezen om gekwetst te worden door een bende wilde osmanen die alleen maar een kuddegedrag hebben dat gevoed wordt door een geitenneuker.
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    zaterdag 10 november 2018 om 11:53
    Dom, dommer, domst. Maar ja, Nederlandstalige (Limburgse ?) Standard man = Genk hater.
    Vind ik leuk
    Dan4red +457
    zondag 11 november 2018 om 03:07
    Freejazz.. Genk Hater? waar haal je dat nu weer? Als jij mijn andere posts zou lezen zou je toch moeten zien dat ik RC Genk, het voetbal dat ze dit jaar brengen, en hun coach Clement te zeerste weet te apprecieren. En neen ook geen Limburger, maar ne Vlaams Brabander, kort tegen de hoofdstad, al 33 jaar elke thuismatch van Rouches gaan kijken. Ik support voor mijn club en niet tegen een andere club... dus aub geen calimero gehalte aanmeten, dat hoeft echt niet. Groetjes.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 03:08]
    Vind ik leuk
    freejazz +1134
    zondag 11 november 2018 om 09:07
    Hierbij mijn verontschuldigingen. Ik beken, ik ging inderdaad uit de bocht.
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 november 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws