'Tweedeklassers overwegen naar rechtbank te stappen na onthulling Football Leaks'

    'Tweedeklassers overwegen naar rechtbank te stappen na onthulling Football Leaks'

    vrijdag 9 november 2018 om 17:58

    Oud-Heverlee Leuven en KVC Westerlo overwegen juridische stappen na de recente onhulling van Football Leaks. Daaruit blijkt dat de Israëlische spelersmakelaar Pini Zahavi daadwerkelijk de eigenaar was van Moeskroen. 

    De Pro League liet toen begaan, en dat ligt gevoelig bij de ploegen die degradeerden naar 1B. "In januari 2017 bleek al dat Moeskroen de licentie in 2016 niet had mogen krijgen', verklaarde OHL aan De Standaard. "Moeskroen had een valse verklaring afgelegd over een lening van Goal Malta (de vennootschap van Pini Zahavi, red.) aan Latimer (de nieuwe eigenaars van Moeskroen, red.)."

    "Om de licentie in 2017 te krijgen schold Goal Malta de lening kwijt. De KBVB keek de andere kant uit en Moeskroen is nooit gestraft voor zijn valse verklaring. Uit de mail van Pierre François blijkt dat de CEO van de Pro League al in september 2016, enkele maanden na de toekenning van de licentie van Moeskroen, wist dat Pini Zahavi nog steeds de touwtjes in handen had. Waarom werd er niet ingegrepen? We kunnen alleen maar hogere belangen vermoeden."

    Frustratie bij Westerlo
    Herman Wijnants, voorzitter van Westerlo, diende meermaals klacht in tegen de licentie van Moeskroen, maar dat haalde niets uit.  "En ik ben daar nog steeds gefrustreerd over", vertelde Wijnants aan De Standaard. "Wij mogen niet procederen tegen de KBVB, maar ook een zogenaamd onafhankelijk orgaan als het BAS hielp evenmin. Wat is de relevantie daar dan van?"

    Volgende week is er overleg tussen alle benadeelde partijen. Lommel, OHL, Westerlo maar ook de rest van 1B (behalve KV Mechelen) gaan rond de tafel zitten om te beslissen met welk gezamenlijk standpunt ze naar buiten kunnen komen, maar juridische stappen behoren zeker tot de mogelijkheden.

    Lees ook: 'Football Leaks' dropt bommetje over Moeskroen, CEO Pro League alweer in opspraak

    Plaats een reactie

    SD +9363
    vrijdag 9 november 2018 om 18:06
    Zij zouden beter het gerecht zijn werk laten doen en nadien de KBVB zijn conclusies laten trekken.
    Vind ik leuk
    Roach +1665
    vrijdag 9 november 2018 om 18:34
    Langs de andere kant, dat hebben ze al twee seizoen achter mekaar gedaan en dat heeft niet bijster veel opgeleverd...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:14
    Bond oogst wat ze zaaiden...
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:17
    Hoe meer het deksel van de beerput gaat, hoe meer stank eruit komt....
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 19:29
    Diene Pierre François is een beerput op zichzelf
    Vind ik leuk
    Chroom +330
    vrijdag 9 november 2018 om 22:13
    Pierre François ----> Franse steen op zijn minst toch de steen die de beerput afdichtte.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11658
    vrijdag 9 november 2018 om 22:30
    Sterk 😀
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 18:53
    Iedereen wist dit maar je moet het nog kunnen bewijzen ook en daar liep het fout
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:07
    Hadden ze samen al veel langer moeten doen. Nu vrees ik dat het vijgen na pasen zijn.
    Vind ik leuk
    Kingambo +1682
    vrijdag 9 november 2018 om 19:13
    Terecht hoe zou jij reageren mochten ze jouw club onrecht aandoen door aan hun portefeuille te raken door onterechte degradatie...Francois trekt zich terug door te stellen dat het de licentiecommissie hier de verantwoordelijkheid draagt...je moet maar durven ; en dan zijn dit de mensen die op de eerste rij staan om vervormingen in te roepen na incident ‘propere handen’, ge moet verdorie maar durven...maffia !!
    Vind ik leuk
    freejazz +1128
    vrijdag 9 november 2018 om 19:32
    Groot gelijk, indien elke supporter dit gegeven zou projecteren op zijn eigen club, dan zou de hel hier gegarandeerd losbarsten.En uitgerekend zulk specimen als François (met zijn besmet blazoen) zal eens meehelpen aan het proper maken van ons profvoetbal. Laat mij niet lachen.
    Vind ik leuk
    Filiep +138
    zaterdag 10 november 2018 om 07:40
    Tegen de KBVB mag er niet geprocedeerd worden en net daar zitten de grootste sjoemelaars samen met de ganse arbitrage.
    Wat voor zin heeft het nog om de competitie op deze manier verder te laten gaan
    Vind ik leuk
    pitroken +106
    zondag 11 november 2018 om 07:26
    ja met een voorziter die geen nederlands praat en verstaat is dat normaal in belgikistan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws