Martinez geeft selectie prijs en haalt opvallende naam terug

Martinez geeft selectie prijs en haalt opvallende naam terug

Gepubliceerd: vrijdag 9 november 2018 om 12:00vr 09-11-2018 om 12:00

Bondscoach Roberto Martinez heeft zopas zijn selectie bekendgemaakt voor de Nations League-wedstrijden tegen IJsland en Zwitserland. Leander Dendoncker is er terug bij ondanks zijn moeilijke periode in Engeland. Ook Adnan Januzaj maakt weer zijn opwachting in de selectie.

Keepers: Thibaut Courtois, Simon Mignolet, Matz Sels, Koen Casteels
Verdedigers: Toby Alderweireld, Christian Kabasele, Vincent Kompany, Brandon Mechele, Dedryck Boyata, Jason Denayer, Thomas Meunier, Timothy Castagne, Nacer Chadli
Middenvelders: 
Yannick Carrasco, Eden Hazard, Thorgan Hazard, Hans Vanaken, Leander Dendoncker, Dennis Praet, Youri Tielemans,
Aanvallers:
Dries Mertens, Adnan Januzaj, Michy Batshuayi, Romelu Lukaku, Dries Mertens.

De thuiswedstrijd tegen IJsland wordt op 15 november gespeeld. Amper drie dagen later spelen de Duivels op het veld van Zwitserland.

Plaats een reactie

vrijdag 9 november 2018 om 12:09
Wat doet Dendoncker in die selectie, en dan nog als verdediger? Ik blijf er bij dat Dewaest op dit moment zeker een selectie waard is en dat ook Heynen ontbreekt is onbegrijpelijk.
Vind ik leuk
FCBSup25 +110
vrijdag 9 november 2018 om 12:22
Als brugge fan kan ik enkel zeggen dat je gelijk hebt plus dat het spijtig is dat malinovski en pozuelo geen belgen zijn
Vind ik leuk
Werner202 +31
vrijdag 9 november 2018 om 12:57
Ja, je hebt gelijk. Ik vind het trouwens ook jammer dat Kroos, Mbappé en Virgil van Dijk geen Belgen zijn...
Vind ik leuk
freeman +14160
vrijdag 9 november 2018 om 13:10
Had Messi maar een Belg geweest ...... :-)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:24
Maar ja die zijn van Genk hoor
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:25
Zou die ook niet genomen zijn omdat Dembélé, Fellaini en De Bruyne er niet bijlopen in het middenveld?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:40
Heynen, Wouters, Rits zijn goed bezig en spelen meer, zoniet alles en Donckerke 2matchen op den bank, de rest in tribune... begrijpe wie, begrijpe kan???
Vind ik leuk
Rune1891 +7171
vrijdag 9 november 2018 om 15:47
Wie zijn de makelaars van dendoncker en Martinez?
Vind ik leuk
camargue +6545
vrijdag 9 november 2018 om 12:26
inderdaad waarom? Loopt er momenteel niks beter rond? Maar hij staat wel bij de middenvelders hé :)
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:30
Dendoncker staat bij de middenvelders.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:53
Ik dacht altijd dat een selectie een beloning was voor het goede voetbal wat je op dat moment afleverde...Dendoncker heeft zijn laatste match wanneer gespeeld en de kwaliteit was toen hoe ook alweer???
Vind ik leuk
Peed +825
vrijdag 9 november 2018 om 12:57
Schijnt een crack te zijn in tafelvoetbal.
Vind ik leuk
Zero123 +1228
vrijdag 9 november 2018 om 12:14
Donckertje was gisteren op training wel heel sterk bij de wolves...
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:58
zonder matchritme zegt dit niks Zero...
Vind ik leuk
Rune1891 +7171
vrijdag 9 november 2018 om 13:19
Sarcasme.....
Vind ik leuk
Rune1891 +7171
vrijdag 9 november 2018 om 12:22
Sorry hoor, maar iemand die totaal niet speelt bij zijn ploeg heeft geen plaats bij de Rode duivels...
Trouwens, wie is Lukakuns?
Vind ik leuk
camargue +6545
vrijdag 9 november 2018 om 12:28
hij speelt veel op de playstation heb ik gehoord en Lukakuns is de halfbroer van Romelu naar het schijnt ... :)
Vind ik leuk
Werner202 +31
vrijdag 9 november 2018 om 12:59
Ik denk dat dat Lukakuns een schrijffout is, volgens mij bedoelen ze Lukakluns..
Vind ik leuk
Geertkeano +549
vrijdag 9 november 2018 om 12:25
wat doet mechele in die selectie
Vind ik leuk
freeman +14160
vrijdag 9 november 2018 om 13:13
Ja ? Dat heb je bij mensen die hem niet meer zien spelen .
Eerst proberen in 1A te geraken ..... of wordt het dan soms amateur klasse ?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:43
Geertkeano, bedoel je nooit gene van Mechele(n)? tjah spelerkes van 1B worden ni geselecteerd hé... of ze zouden Martinez moeten omkopen...
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
vrijdag 9 november 2018 om 15:57
Zijn verdiende plaats inpakken, waarom?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 12:30
Brandon Mechele vind ik wel sterk en sober spelen bij Club Brugge, selectie is wel verdiend. Hopelijk speelt hij eens met Michy in de spits. Die is iets beweeglijker en technischer aangelegd. Heeft ook een neus voor goals... Achterin Kompany, Alderweireld en... Boyata of Denayer? Heynen gaat er ook wel geraken. Speelt ook erg sterk!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20191
vrijdag 9 november 2018 om 12:31
Dendoncker, wat een grap!
Vind ik leuk
Pierke79 +483
vrijdag 9 november 2018 om 12:35
Ik hoop dat Vanaken mag starten. Heb ik iets gemist dat Witsel er niet tussen staat?
Vind ik leuk
Hhti +1707
vrijdag 9 november 2018 om 12:57
Als Lukaku nu start bij de RD is het duidelijk dat er geen plaats is voor Bats! Schandalig, al sta je dan op plaats 1 in de wereldranking!!
Vind ik leuk
Robbie007 +865
vrijdag 9 november 2018 om 13:19
Akkoord, Dendoncker is vreemde keuze, maar op Vermaelen komt er amper commentaar als die weer eens (terecht) geselecteerd wordt, terwijl hij in dezelfde situatie als Dendoncker zit.
De vraag is natuurlijk ook...wie ga je wel selecteren i.p.v. Dendoncker?
Heylen en Rits doen het goed, maar ook nog maar enkele weken he.
Radja of Defour had nu wel van pas gekomen...maar die hebben zelf een keuze gemaakt.
Niet zo simpel op dit ogenblik.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:20]
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 14:35
Als je Dendoncker al met Vermaelen gaat vergelijken. Dedonckertje mag die zijn veters nog niet knopen. Spijtig genoeg van zijn blesure bij de Duivels. Had toen wel al enkele weken in de basis gestaan bij Barcelona. Waar speelt Dendoncker ook alweer ? Bij het grote Wolverhampton !!!! Niet zwanzen hé.
Vind ik leuk
Robbie007 +865
vrijdag 9 november 2018 om 15:33
Ik begrijp dat je Vermaelen niet één op één met Dendoncker mag vergelijken. Maar waar trek je de lijn?
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 16:02
In de eerste plaats is er voor mij geen discussie over het kwaliteitsverschil tussen beiden. Vermaelen is met zijn ervaring en zijn verleden bij verschillende topploegen in Europa een zeer waardevolle speler. Ik denk dat het voor Dendoncker op dit moment absoluut geen geschenk is om geslelecteerd te worden. En over die lijn trekken. Dat vind ik absoluut niet moeilijk hier. Vermaelen had net verschillende wedstrijden gespeeld bij Barcelona. Dendoncker geraakt met moeite op de bank bij Wolverhampton. Nog maar gezwegen over die veelzijdigheid van Dendoncker. Op welk niveau vraag ik mij dan af ?
Vind ik leuk
firedwarf +4183
vrijdag 9 november 2018 om 22:30
speelt die bij wolverhampton? Weinig van gemerkt tenzij ge playstation in het spelershome of spellekes op zijne Iphone in de tribune spelen noemt :p
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 13:30
Hoog tijd om Vanaken een basis plaats te geven ipv Tielemans .En Mechele een invalbeurt te gunnen .Het moment is nu ideaal
Vind ik leuk
E1000 +87
vrijdag 9 november 2018 om 14:43
Keuze van Dendoncker is logisch, heeft dezelfde manager als Martinez. Bovendien gewezen speler van de mauves en die spelen momenteel allemaal op een hoog niveau, op de bank of in de tribune!
Vind ik leuk
Kris1 +1269
vrijdag 9 november 2018 om 14:52
Martinez dent waarschijnlijk dat Dendoncker zeker niet zal spelen of invallen.
Hij kiest voor de gemakkelijkste weg door een bekend gezicht erbij te nemen.
Hij vergeet echter dat er talentvolle jongeren snakken naar een selectie voor de nationale ploeg. Is het dan teveel gevraagd om scoutingsverslagen te analyseren en iemand te laten proeven van de sfeer. Of er zijn misschien geen scoutingsverslagen voorhanden ? Goed bezig.
Vind ik leuk
Hornie +57
vrijdag 9 november 2018 om 15:05
Ik vind dat ook Schrijvers mocht erbij zijn, speelt goed en scoort ook
Vind ik leuk
vampire81 +1336
vrijdag 9 november 2018 om 16:00
is chadli een verdediger, ik dacht het niet, ik kan mis zijn maar ben eigenlijk zeker van mijn stuik ???

waarom in godsnaam dendoncker, iemand die gewoon niet tot spelen toekomt en de periode waarin hij dan wel nog wat tot spelen toekwam maanden geleden trok het dan nog op helemaal niks ook, totaal onverantwoord en zeer slechte keuze

castagne was er de vorige keer ook bij en kwam tot spelen toe, zijn prestatie was toen zeer dramatisch dat het mij heel erg zwaar verrast dat hij er opnieuw bij is, ik begrijp dit totaal niet, ik kan er echt niet bij

wat ook blijkt uit bovenstaande selectie is dat we Mertens nu dubbel zouden hebben, veel te mooi om waar te zijn, LOL, flauw ik weet het

voor de rest lijkt mij dat een vrij evidente selectie gezien de afwezigen/geblesseerden, die toch niet min zijn
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 16:34
Moet Batshuayi zijn plaats weer afstaan aan een speler die bij zijn eigen ploeg op de bank zit? Ach ja wanneer hij bediend wordt door zijn medespelers om de bal er maar te moeten intikken is dat voldoende voor Martinez, maar of zijn ploegmaten dat blijven dulden is nog maar de vraag. Bij Man. United hebben die het wel begrepen. Alle lof voor de wandelende spits maar voor zij die hem die kansen aanboden door het voorbereidende werk te doen, daar wordt niet over gesproken.
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 18:03
Hugo : Lukaku topschutter van België en dat waren allemaal in tikkers ? Verstand komt met de jaren ( hopelijk).
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 17:50
Geen slechte keuze, maar De waest mag er zeker bij zijn
Vind ik leuk
vrijdag 9 november 2018 om 19:12
Dries 2X geselecteerd 🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
firedwarf +4183
vrijdag 9 november 2018 om 22:28
We gaan met 2 dries mertens gaan spelen! komt allemaal DIK in orde dan :D

Aanvallers: Dries Mertens, Adnan Januzaj, Michy Batshuayi, Romelu Lukaku, Dries Mertens.
Vind ik leuk
zaterdag 10 november 2018 om 20:41
Go go go devils behind you all the way
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws