Vier zomertransfers afgeschreven bij Anderlecht: Speler voor Oostende

    Vier zomertransfers afgeschreven bij Anderlecht: "Speler voor Oostende"

    vrijdag 9 november 2018 om 11:00

    Anderlecht moet zich dringend gaan herbronnen na een nieuwe nederlaag. Tegen Fenerbahçe werd het Europees uitgeschakeld. Eddy Demarez ziet dat er in de zomer heel slecht gewerkt is.

    De transfers maken het absoluut niet waar. "Zoals Coucke na de zomermercato zei dat hij tevreden was, dat kun je nu niet meer zeggen. Ze hebben te veel spelers van het niveau van Oostende gehaald en te weinig van het niveau van Anderlecht", vertelt hij bij Sporza.

    "Musona is een goeie speler voor Oostende, maar niet goed genoeg voor Anderlecht. En iemand als Morioka is ook al door de mand gevallen. Verdedigers als Milic en Vranjes kun je ook bezwaarlijk versterkingen noemen. Die jonge gasten zoals Lokonga zijn wel een lichtpunt, hen kun je misschien nu meer kansen geven. Ik zou bijvoorbeeld Trebel laten opereren",

    De transfer van Sanneh is al helemaal een drama. "Het beste voorbeeld is Sanneh, die niet in staat is om uit te voetballen. Van iemand van acht miljoen euro mag je toch meer verwachten dan af en toe in de weg lopen?"

    Plaats een reactie

    vrijdag 9 november 2018 om 11:16
    Kun je daar nu echt verwonderd over zijn na aankoop van die spelers? Gratis als kernopvulling eventueel ja als je geen jeugd hebt voor die posities maar toch niet voor die prijzen die anderlecht voor hen betaalde. Gewone meelopers maar geen koptrekkers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 19:31
    Die spelers van Oostende is gewoon om zijn activa op te krikken ,recuperatie van zijn inbreng bij KVO
    Vind ik leuk
    DDT +3387
    vrijdag 9 november 2018 om 11:49
    Heeft sannah al een duel gewonnen. Die mist precies verbetenheid om een bal af te pakken. Bornauw geen tenminste in duel ook al riep Eddy iedere keer: gelukkig raakte hij de bal. Wel Eddy het feit dat hij iedere keer de bal had maakt van hem een goede verdediger duh
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14992
    vrijdag 9 november 2018 om 11:50
    Morioka mag van wij wel naar Daknam komen.
    Vind ik leuk
    marhil +20
    vrijdag 9 november 2018 om 12:04
    Morioka is niet door de mand gevallen. Van Haezebrouck weigert (!) hem gewoon als zuivere 10 uit te spelen!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    vrijdag 9 november 2018 om 12:19
    Morioka is toch niet de juiste speler voor RSCA hoor, hij gaat zelfs geen enkel duel aan. Als je weet dat RSCA "normaal" tegen een muur moet opboksen dan kan je met hem ook niks aanvangen.
    Vind ik leuk
    marhil +20
    vrijdag 9 november 2018 om 12:06
    Morioka is niet door de mand gevallen. Van Haezebrouck weigert (!) hem gewoon als zuivere 10 uit te spelen!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +467
    vrijdag 9 november 2018 om 12:01
    Sanneh koste een half jaar eerder voor datzelfde Midtjyland dan ook maar slechts 200K. En het is niet dat hij daar plots in een topcompetitie stond én de pannen van het dak speelde om zo maar een transfersom van 8 miljoen Euro te kunnen rechtvaardigen.

    Bij Midtjyland liggen ze sinds de dag van die verkoop nog steeds in een deuk en zijn er zelfs al plannen gemaakt om diezelfde datum uit te roepen tot een lokale jaarlijkse feestdag waarbij de plaatselijke middenstand 24 uur lang al hun waren aan het veertigvoudige van de normale prijs aan de man zullen brengen, uiteraard met een grote glimlach op het gezicht.

    Als ik Sanneh en zijn prijs van acht miljoen vergelijk met onze aanwinst van 200K, Jukleröd, die nog geen enkele minuut gemist heeft en ondertussen met één doelpunt en vijf assists uit veertien wedstrijden achter zijn naam staat, dan stel ik me toch vragen.
    Ofwel stonk het hele zaakje ofwel staat er iemand die totaal incompetent is in voor de transfers van Anderlecht.
    Een combinatie van beide is natuurlijk ook altijd mogelijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 12:02]
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    vrijdag 9 november 2018 om 12:17
    Sanneh was blijkbaar een topper in het hoge noorden, daar kan je je dus serieuze vragen bij stellen ....
    Vind ik leuk
    DirkRAFC1 +467
    vrijdag 9 november 2018 om 13:15
    Sorry, maar dat neem ik graag met een volle zak zout dat "topper" zijn. Acht maanden voor zijn transfer naar Anderlecht kocht Midtjyland Sanneh nog voor amper 200K en speelde hij al bij Horsens in dezelfde competitie...
    Hoewel hij bij Horsens dat seizoen 4 keer op 16 wedstrijden wist te scoren en 3 assists gaf verkopen ze hem toch voor 200K...
    Verder was het die "topper", dat hij ook bij Midtjyland eerder dit seizoen, voor hij naar Anderlecht trok, 3,5 op 7 wedstrijden heeft mogen spelen...
    Om dan plots veertig keer meer te kosten dan 8 maanden voordien...
    Ik zou haast durven beweren dat het hele zaakje stinkt.
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    vrijdag 9 november 2018 om 13:38
    dat is iets wat wij al van in den beginne een vreemde zaak vonden hoor, er waren veel goedkopere alternatieven genoeg op dat ogenblik, maar Devroe moest en zou Sanneh binnenhalen ... Begrijpe wie begrijpe kan!
    Vind ik leuk
    Fckoller +53
    vrijdag 9 november 2018 om 16:26
    Misschien was dit de laatste stunt van Bayat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:07
    Ik hoop dat Oostende wint tegen Anderlecht. Gewoon all om te tonen dat spelers van Oostende niet minderwaardig zijn aan die van Anderlecht. Geef de spelers van Anderlecht eens een prestatiegericht contract, de goesting gaat et snel zijn. Enkelen van jullie voelen zich elitair en hoe zij neerkijken op andere ploegen is het tijd dat zij eens het deksel op de neus hebben.
    Vind ik leuk
    camargue +2395
    vrijdag 9 november 2018 om 12:16
    Dat moet niet meer aangetoond worden, dat is de werkelijkheid !
    Vind ik leuk
    Heppen1J +96
    vrijdag 9 november 2018 om 12:29
    Het is wraakroepend. mhr coecken
    en de vroe .je zijt een puinhoop aan het maken vind dit jammer voor de fans neem een voorbeeld van genk Brugge antwerp daar kun je nog veel van aanleren
    je jaag je fans gewoon weg
    voetbal verstand een grote nul
    en heintje de schuld geven is de goedkoopste oplossing
    een ander haal daar ook niet meer uit er zijn trainers die nog niet willen komen die lachen je uite
    onbekwaam zakenman op voetbalvlak
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 12:33
    Ik zeg al vanaf dat Coucke zei dat zijn huiswerk af was dat er veel te veel spelers gekocht zijn onder het niveau van Anderlecht. Het is nu geen verrassing dat het niet loopt. De lijn is al zo krom, dat ze nog moeilijk recht te trekken is. Idealiter koopt Anderlecht nog een goede centrale verdediger, een goede rechter wingback, een goede 8 (die ook beetje kan voetballen) een heel goede 10 (die kan dribbelen, snelheid heeft, assists kan geven, afstandsschot, goals kan maken, technisch goed, met persoonlijkheid) en nog een grote targetspits die technisch goed is, kan koppen, goals kan maken, die ook kan meevoetballen uit de 16, die zowel in de diepte kan aangespeeld worden als die met de rug naar de goal kan voetballen of naar de flanken uitwijken en een kleine snelle vinnige spits die ook technisch goed kan ballen. Als ze dat hebben dan zijn ze op goede weg. Als ze overbodige spelers kunnen verkopen is er toch al wat meer budget. En als ze dit niet in 1 transferperiode kunnen....de spelverdeler en de diepe spits zijn prioriteit. Maar dat moeten mannen zijn die er ook direct staan. Mannen met persoonlijkheid en ervaring dus.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1908
    vrijdag 9 november 2018 om 12:56
    Bayat als huismeester zal daar wel zijn preoriteiten gesteld hebben ,maar ge maakt mij ni wijs dat hein met zijn status als de trainer in andl ,belgie ,geen inzage,
    inspraak had in het samenstellen van zijn ploeg zeker is dat coucke dat beleid van een top club onderschat heeft en waarschijnlijk ni de nodige en juiste hulp,informatie , gekregen heeft
    Vind ik leuk
    Bonanza +688
    vrijdag 9 november 2018 om 13:24
    Vranjes heeft zeker wel potentieel vind ik. Niet iedereen over dezelfde kam scheren,aub. Het probleem is dat hij de bal niet kan af spelen, vooraan is het probleem. Tuurlijk als je Gerkens zet.

    Momenteel zou het team (in mijn ogen) moeten zijn; Didellon, Vranjes, Bornauw, Laurence, Najar, Saelemaekers, Dimata, Trebel, Sambi, Amuzu en Bakkali.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:26
    Is een samenvatting van wat hier op VP al meer dan twintig maal is geponeerd.
    Vind ik leuk
    Geertkeano +227
    vrijdag 9 november 2018 om 17:24
    de enige fout hier is hein.elke trainer haalt uit deze kern veel meer dan hein.
    heintje is gewoon ombekwaam
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws