Vanhaezebrouck komt in nauwe schoentjes: Wat gaat Coucke dan doen?

    Vanhaezebrouck komt in nauwe schoentjes: "Wat gaat Coucke dan doen?"

    vrijdag 9 november 2018 om 10:30

    Anderlecht zit bijzonder diep na een verrassend vroege uitschakeling in de Europa League. Het haalde voorlopig amper één punt in een op papier haalbare poule. Volgens Eddy Demarez van Sporza blijft Hein Vanhaezebrouck buiten schot.

    Na 55 wedstrijden is de balans nog niet echt gunstig, maar Demarez ziet daarin geen fout van de coach. "Het is nu een makkelijke keuze om met de vinger naar Vanhaezebrouck te wijzen. Dat is wel een beetje het gevaar. Mocht Anderlecht zondag tegen Gent verliezen, wat zal Coucke dan doen?", vraagt hij zich luidop af.

    Demarez hoopt dat er geen ontslag komt. "Ik vind niet dat je kunt zeggen dat het aan de trainer ligt. Vergelijk deze kern met die van Genk, Club, Standard en zelfs Antwerp en kies dan speler per speler, dan zal je bijna nooit iemand van Anderlecht nemen."

    Poll

    Moet Vanhaezebrouck aanblijven bij Anderlecht?

    (518 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +36145
    vrijdag 9 november 2018 om 10:35
    Dat is een feit. Maar trainers worden altijd geslachtofferd. Dat is zo in België.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2766
    vrijdag 9 november 2018 om 10:38
    Omdat clubleiders niet altijd hun verantwoordelijkheid nemen
    Vind ik leuk
    Toca +36145
    vrijdag 9 november 2018 om 11:07
    En Coucke zal wat teveel vertrouwen in Devroe hebben zeker ? Hij sprak na de oogverblindende 12 op 12 in t begin toch over het harde werk van Luc.
    Vind ik leuk
    SD +9317
    vrijdag 9 november 2018 om 10:36
    Als men gisteren de wonderboy Bakkali zag spelen, weet men genoeg over het potentieel van RSCA. Alleen vraag ik mij af of een andere liefst buitenlandse trainer uit dat potentieel niet meer zou kunnen halen.
    Vind ik leuk
    Brick +731
    vrijdag 9 november 2018 om 10:58
    Bakkali wat een mop gisteren
    Vind ik leuk
    JanB +5941
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Als er één grote les moet getrokken worden uit dit debacle; dan is er het feit dat dít Anderlecht sportief totààl niet klaar was / is voor de huidige top
    De overname door Coucke zorgt wel voor financiële stabiliteit, maar sportief is het een soepje van jewelste
    Coucke zal niet alleen op de centen moeten letten, maar zal zich tevens moeten laten omringen door mensen die sportief de top aankunnen
    Met alle respect voor voor Luc Devroe, maar ik ben haast zeker dat dit té hoog gegrepen is voor hem
    Immers, Anderlecht is Oostende niet . . . of toch misschien ?
    Vind ik leuk
    Frefke +595
    vrijdag 9 november 2018 om 11:26
    Die overname is één grote katastrofe geworden. We staan nergens meer en ik durf te hopen dat Coucke RSCA niet overgenomen heeft voor de financiële stabiliteit van de club te herstellen want dat kan een goede boekhouder zelf.
    Hij gaat er zelf van zijn geld, véél geld, moeten inpompen of we verzuipen.
    Vind ik leuk
    Weareleko +85
    vrijdag 9 november 2018 om 10:41
    Ik denk niet dat er één speler van paars en wit in de ploeg zou staan mocht je de beste spelers uit de jpl in één team samenstellen, toch niet in de basis, heel mss als invaller, met name dimatta of trebel, om maar íets te noemen.
    Vind ik leuk
    Reagens +2167
    vrijdag 9 november 2018 om 10:43
    Een geprikkeld Anderlecht tegen een zwalpend Gent.
    Het kan alle kanten uit.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:42
    Gent draait toch beter sinds trainerswissel, enkel een uitschuiver op moeskroen. Dit Anderlecht moet Gent zeker aankunnen.
    Vind ik leuk
    Reagens +2167
    vrijdag 9 november 2018 om 13:27
    Allemaal tegen zwakke ploegen en tegen Kortrijk ei zo na tegen een tweede blamage aangelopen. We zijn er nog lang niet hoewel er nu op zijn minst herkenbaarder wordt gevoetbald.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 14:24
    Ge gaat nu toch echt niet beweren dat Anderlecht sterker of beter is als Gent.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:52
    Coucke zal een twitterke doen, zoals altijd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 10:53
    Dringend 5 serieuze transfers te doen
    Vind ik leuk
    strat2 +174
    vrijdag 9 november 2018 om 10:53
    Een aantal reporters blijven blijkbaar "gretig smullen" uit het Vanhaezebrouck repertoire (wat hun goed recht is uiteraard) zonder zich af te vragen of Hein inspraak gehad heeft bij de transfers en/of voor zichzelf sprekende (ontluisterende) statistieken voor een topclub volkomen te negeren.
    Vergeet ook niet dat Hein verleden seizoen nog over veel meer kwaliteit beschikte, waarvan hij er een aantal volstrekt overbodig vond.
    In dat perspectief bekeken worden de cijfers er dus zeker niet beter op.
    Tel daarbij de 4? op 27 van zijn laatste periode bij Gent op, en dan worden die cijfers zelfs stilletjes aan dramatisch.
    Jammer voor Hein natuurlijk, maar dit is wel de onversneden realiteit.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:06]
    Vind ik leuk
    DDT +3374
    vrijdag 9 november 2018 om 11:36
    Welke kwaliteit vorig jaar en kom niet af met onyekuru want die liep hier tegen zijn goesting.
    Vind ik leuk
    Rebel +978
    vrijdag 9 november 2018 om 10:55
    Anderlecht is hot deze dagen,dat men meer spreekt over de mindere prestatie van Anderlecht dan over de glans prestatie van Club is toch spijtig,niet?
    Mentaliteit zeker?
    Vind ik leuk
    hoekschop +2599
    vrijdag 9 november 2018 om 11:50
    Hoge bomen vangen veel wind. Anderlecht is de grootste club van België.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1882
    vrijdag 9 november 2018 om 10:58
    Het grote dilemma voor coucke is de riante ontslag vergoeding die hein bedongen heeft
    Vind ik leuk
    Brick +731
    vrijdag 9 november 2018 om 11:00
    Liever 2 spelers van 5 mil in de winter dan 2 spelers van 4 mil houden, en als we in maart nog altijd geen 6 kansen kunnen creeeren binnen de 16, mag hij ontslaan worden
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:06
    Tijd voor mea culpa !
    De overstap van Oostende naar Anderlecht is een heel groot verschil !
    Hij heeft dat zwaar onderschat ! Dat is een overstap van een frietkot naar een sterrenrestaurant ! Daar serveer je geen bicky-burgers noch frikandellen noch bouletten !
    Wij willen sterspelers op het terrein en geen overbetaalde pseudovedetten !
    Wij willen champagne in de loges en dito voetbal op het terrein !
    Coucke moet zijn analyse maken, zijn conclusies trekken, besluiten en beslissingen nemen.
    Deze ploeg is uitgeblust, heeft geen goesting meer en kan niet beter... HVH buiten en een nieuwe start maken met nieuwe trainer ?
    Ofwel zwaar investeren in echte betaalbare topspelers !
    Devroe en Coucke lieten Mitrovic én Mbemba én Markovic ontsnappen, terwijl ze zichzelf kwamen aanbieden !!
    Ze waren bekende en gekende spelers voor RSCA, publiekslievelingen en hadden zeker een meerwaarde voor de groep en konden de jeugd op sleeptouw nemen. Zo kon de jeugd ervaring opdoen en leren zodat ze klaar worden getraind voor de volgende seizoenen... Jammer ! Jammer !
    Vind ik leuk
    strat2 +174
    vrijdag 9 november 2018 om 11:19
    Als ik het goed gelezen heb, en het geen fake news was, dan gingen de gesprekken met Marcovic in de juiste richting maar wou Hein Vanhaezebrouck hem liever niet omdat hij te weinig liep ?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    oesje +492
    vrijdag 9 november 2018 om 11:12
    slecht ja maar met 1 spits een topploeg onwaardig wat kan die doen tegen 4 verdedigers en als je dan ziet dat hij meer en het middenveld en verdediging de zien is speel verdomme met 2 spitsen ik zie niet in war ze met de transfer periode gaan doen nog eene kopen voor op de bank speel verdomme met zowel dimata en santini en speel 4-4-2 zoals elke topploeg en koop spelers voor de plaats die nodig zijn maar kopen om de kopen juist nu janken achter een 10 verdorie jullie hadden een tien in stancui die nu de pannen van het dak speelt maar ja een 10 kopen en hem op de zes of acht laten spelen jongens doch zo zal het nooit gaan zoals je nu speelt moch je nog tot het oneindige spelen zo kan je moeilijk scoren zoals gisteren altijd maar die bal in het middenveld en naar vanachter spelen je zo een slaap vallen
    +
    Vind ik leuk
    DDT +3374
    vrijdag 9 november 2018 om 11:38
    Genk speelt 4-3-3 😉
    Vind ik leuk
    Dany RSCA +202
    vrijdag 9 november 2018 om 11:17
    Eindelijk een analist die de dingen juist ziet en zegt wat het probleem is. Wie van de huidige kern zou in de ploeg hebben gestaan bij Weiler of Hasi? De keeper en dan hebben we het gehad.
    Wat doet Mbokani bij Antwerp en wat doet Deschacht bij Lokeren? Ze zouden bij ons altijd spelen en een grote versterking zijn. Maar ja … Coucke en Devroe willen een dikke vette streep zetten onder het verleden. En die streep staat er maar intussen hebben ze nog een dikkere streep getrokken over het sportieve en daar gaat het toch om of niet heren Coucke en Devroe???
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:33
    Misschien moet je zelfs meer Devroe in vraag stellen dan Van Hazebrouck.
    Hij is de hoofdverantwoordelijke voor de aankopen van "Oostende" kwaliteit.
    Dik gebuisd voor zijn job. Aankopen met te weinig Anderlecht niveau.
    Hij zit duidelijk boven zijn niveau te werken.
    Als je dat vergelijkt met bvb. D'Onofrio dan moet Devroe nog veel boterhammen eten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 11:44
    Coucke trekt zich beter terug uit het voetbal en biedt de club terug aan voor een symbolische euro, meer is Anderlecht ook niet waard op dit moment. En dan hopen dat er int midden-oosten een zot is met wat kleingeld te veel.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 11:45]
    Vind ik leuk
    DDT +3374
    vrijdag 9 november 2018 om 11:46
    Coucke gaat niets doen. Kijk naar het verschil met Genk gisteren. Genk speelde de 1ste helft op Anderlecht niveau. Maar wat ze de laatste 15-20 minuten brachten dat kan Anderlecht niet. Daarvoor is hun precisiewerk te slecht en uitvoering te traag. Maw Kums is geen pozuelo, makarenko geen Berge, Gerkens zelfs geen fiolic. Zet dimata ipv samata en die brengt wel evenveel op.
    Dus meneer Coucke en meneer Kums, er is wel degelijk een kwaliteits verschil.
    Vind ik leuk
    Knightofh +496
    vrijdag 9 november 2018 om 13:39
    Nochtans is Genk ook het voorbeeld van hoe bij een zwalpende ploeg opeens alles in zijn plooi viel.
    Voordien was het ook vaak eens winnen dan eens niet.
    Vind ik leuk
    Knightofh +496
    vrijdag 9 november 2018 om 13:37
    Het is lastig. Je merkt vaak in een wedstrijd (en gisteren was niet anders) dat er steeds meer inzit. We spelen goed of hebben op zijn minst de controle in de match. Maar het "geluk" ontbreekt. De spelers geloven ook niet meer dat ze eens geluk kunnen hebben. Het is atm keihard knokken voor elk punt.

    Ik geloof ook niet dat andere ploegen per se beter gewapend zijn. Alleszins niet Antwerp. Genk en Brugge daar kan ik inkomen die zijn veruit de beste 2 van de klas.

    We moeten een referentiematch kunnen spelen een match waar alles in zijn plooi valt of waar we in extremis een achterstand ombuigen in een winst. Alleen valt zo'n match vaak ook niet uit de lucht.

    Het wordt alleszins een zeer lang jaar!
    Vind ik leuk
    vrijdag 9 november 2018 om 16:24
    Vorig seizoen had Hein het excuus dat hij moest overnemen (al was het met veel goesting). Dit jaar heeft hij mee de kern kunnen samenstellen en is het nu blijkbaar met veel tegengoesting.
    Vind ik leuk
    Heppen1J +95
    vrijdag 9 november 2018 om 16:34
    deze groep schiet overal te kort
    zeker Europees dat is nog eens gebleken doe een ander trainer beter ik betwijfel hete sterk
    welke trainer krijgt deze groep op de rails heb geen antwoord misschien vercacteren dat zou kunnen
    Vind ik leuk